تیهوشا

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

محصولی که به خوبی توسط مخاطبان هدف مورد استقبال قرار می گیرد، می تواند یک کسب و کار را متحول کند. همانطور که مصرف‌کنندگان باهوش‌تر می‌شوند، کسب‌وکارها باید در تلاش‌های برندسازی خود استراتژیک‌تر شوند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و خدمات آنها با تقاضای بالا مواجه می‌شوند. وقتی صحبت از استراتژی های برندسازی می شود، هیچ گزینه ای برای همه وجود ندارد. تیم بازاریابی شما باید محصولات و خدمات شما را با یک استراتژی که با ارزش های کسب و کار شما هماهنگ باشد و با مشتریان شما طنین انداز شود، برندسازی کند. در اینجا پنج نوع مختلف استراتژی برندسازی وجود دارد که شرکت شما باید در نظر بگیرد.

نام شرکت برندسازی

برندهای معروف از محبوبیت نام شرکت خود برای بهبود شناخت برند استفاده می کنند.  استراتژی برند لوگوها، شعارها، بسته بندی یا رنگ ها عموماً توسط مصرف کنندگان در ارتباط با کسب و کار به عنوان یک کل شناخته می شوند. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند کوکاکولا، تایلنول و پورشه برای تعامل با مخاطبان خود به برند نام شرکت متکی هستند.

برندسازی فردی

شرکت های بزرگ با انواع محصولات شناخته شده ممکن است با دادن نام تجاری به هر محصول، یک استراتژی برندسازی فردی را انتخاب کنند. به عنوان مثال، اپل شرکت مادر است، اما برای بازاریابی برندهای مختلف خود مانند مک، آیفون یا آی پد به یک استراتژی برندسازی فردی متکی است.

برندسازی نگرش

گاهی اوقات یک شرکت برای بازاریابی محصولات خود و بازتاب کسب و کار خود به یک احساس یا نگرش کلی تکیه می کند. این استراتژی برندسازی با بازاریابی احساس بزرگ‌تری برای ایجاد ارتباط عاطفی بین برند و مشتریانش، کسب‌وکار را زنده می‌کند. برندهایی مانند نایک از برندسازی نگرش نه تنها برای فروش کفش‌های ورزشی، بلکه برای ترویج یک سبک زندگی سالم که با شعار بدنام آن، «فقط انجامش بده» همسو است، استفاده می‌کنند.

نام تجاری توسعه دهنده

یک برند قوی موجود ممکن است تصمیم بگیرد که موفقیت خود را به یک سرمایه گذاری جدید با استفاده موثر از استراتژی توسعه برند گسترش دهد. بسیاری از شرکت های پوشاک از استراتژی های توسعه برند برای راه اندازی خط جدیدی از کفش، عطر یا لوازم جانبی استفاده می کنند. محصولات ممکن است متفاوت باشند، اما هویت برند ثابت می ماند.

برندسازی با برچسب خصوصی

برندهای فروشگاهی موفق ممکن است از استراتژی های برندسازی با برچسب خصوصی برای رقابت با خرده فروشان بزرگتر استفاده کنند. برای مثال، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای مانند کروگر، گزینه‌های نام تجاری مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای مواد غذایی خاص تولید می‌کنند.

آژانس ریورز یک آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل و مسلط به فناوری در منطقه رالی، دورهام و چپل هیل، کارولینای شمالی است. ما تیمی از کارشناسان با استعداد برندینگ داریم که می توانند کسب و کار شما را از طریق یک استراتژی برندسازی قدرتمند که با کسب و کار شما هماهنگ است و با مشتریان شما طنین انداز می شود، ارتقا دهند. هنگامی که با ما کار می کنید، می دانید که نام تجاری شما به طور مداوم با خلاقیت و نوآوری به کاربران شما منتقل می شود. آیا در بازار برای یک آژانس تبلیغاتی برای توسعه نام تجاری شما؟ بیا با هم کار کنیم!

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

شاید نام تجاری شما با ارزش ترین دارایی شرکت خدمات حرفه ای شما باشد. اگر این درست است، پس توسعه یک برند قوی‌تر مهم‌ترین وظیفه شماست (به همین دلیل ما راهنمای ساخت برند خود را توسعه دادیم). متقاعد نشدی؟ در نظر بگیرید که یک برند خدمات حرفه ای چیست.

یک برند خدمات حرفه ای به عنوان شهرت شرکت شما و قابل مشاهده بودن آن در بازار است. قدرت برند شما را می توان به عنوان Reputation X Visibility اندازه گیری کرد.

بعد مهم دیگری نیز از برند شما وجود دارد: اینکه چقدر به مخاطبان مشتری هدف شما مرتبط است. بیشتر در مورد آن بعدا.

توسعه نام تجاری تعریف شده است

توسعه برند فرآیند ایجاد و تقویت برند خدمات حرفه ای شما است. همانطور که به شرکت ها کمک می کنیم تا برندهای خود را توسعه دهند، فرآیند را به سه مرحله تقسیم می کنیم.

مرحله اول این است که استراتژی برند خود را درست و با اهداف کسب و کارتان هماهنگ کنید.

دوم توسعه همه ابزارهایی است که برای برقراری ارتباط با برند نیاز دارید، مانند لوگو، برچسب و وب سایت.

در نهایت، مرحله تقویت برند تازه توسعه یافته یا به روز شده شما وجود دارد.

استراتژی توسعه برند شما نحوه انجام این وظایف است. برای اینکه کار کمی آسان تر شود، استراتژی توسعه برند را به 10 مرحله تقسیم کرده ایم.

استراتژی توسعه برند 7 مرحله ای

1. استراتژی کلی کسب و کار خود را در نظر بگیرید.

یک برند قوی و متمایز، رشد شرکت شما را بسیار آسان تر می کند. اما چه نوع شرکتی را می خواهید؟ آیا قصد دارید به صورت ارگانیک رشد کنید؟ استراتژی کلی کسب و کار شما زمینه ای برای استراتژی توسعه برند شما است، بنابراین جایی برای شروع است. اگر در مورد اینکه می خواهید شرکت خود را به کجا ببرید، واضح هستید، برند شما به شما کمک می کند تا به آنجا برسید.

2. مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر بگویید "همه" اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده اید. تحقیقات ما به وضوح نشان می‌دهد که شرکت‌های با رشد بالا و سود بالا بر داشتن مشتریان هدف مشخص متمرکز شده‌اند. هرچه تمرکز کمتر باشد، رشد سریعتر است. هرچه مخاطبان هدف متنوع تر باشند، تلاش های بازاریابی شما کاهش می یابد. بنابراین چگونه متوجه می شوید که گروه مشتری هدف مناسبی را انتخاب کرده اید؟ اینجاست که مرحله بعدی وارد می شود.

3. در مورد گروه مشتری هدف خود تحقیق کنید.

شرکت هایی که تحقیقات سیستماتیک روی گروه مشتری هدف خود انجام می دهند سریعتر رشد می کنند و سودآورتر هستند (شکل زیر را ببینید). علاوه بر این، آنهایی که بیشتر تحقیق می کنند (حداقل یک بار در هر سه ماهه) سریعتر رشد می کنند.

تحقیقات به شما کمک می کند دیدگاه و اولویت های مشتری هدف خود را درک کنید، نیازهای آنها را پیش بینی کنید و پیام خود را به زبانی که با آنها طنین انداز می شود بیان کنید. همچنین به شما می گوید که چگونه به نقاط قوت شرکت و برند فعلی شما نگاه می کنند. به این ترتیب، به طور چشمگیری ریسک بازاریابی مرتبط با توسعه نام تجاری را کاهش می دهد.

4. جایگاه برند خود را توسعه دهید.

اکنون شما آماده هستید تا جایگاه برند شرکت خود را در بازار خدمات حرفه ای تعیین کنید (که موقعیت یابی بازار نیز نامیده می شود). شرکت شما چه تفاوتی با سایرین دارد و چرا باید مشتریان بالقوه در بین مخاطبان هدف شما همکاری با شما را انتخاب کنند؟

یک بیانیه موقعیت‌یابی معمولاً سه تا پنج جمله است و ماهیت موقعیت‌یابی برند شما را نشان می‌دهد. این باید بر اساس واقعیت باشد، زیرا باید به آنچه وعده داده اید عمل کنید. همچنین باید کمی آرزومند باشد تا چیزی برای تلاش داشته باشید.

5. استراتژی پیام رسانی خود را توسعه دهید.

گام بعدی شما یک استراتژی بازاریابی پیام رسانی است که موقعیت برند شما را به پیام هایی برای مخاطبان هدف مختلف تبدیل می کند. مخاطبان هدف شما معمولاً شامل مشتریان بالقوه، کارمندان بالقوه، منابع ارجاع یا سایر تأثیرگذاران و فرصت‌های شراکت بالقوه می‌شوند، تا چند مورد از مظنونین معمول را نام ببرند.

در حالی که جایگاه اصلی برند شما باید برای همه مخاطبان یکسان باشد، هر مخاطبی به جنبه های مختلف آن علاقه مند خواهد بود. پیام‌های ارسالی به هر مخاطب بر مرتبط‌ترین نکات تأکید می‌کند. هر مخاطبی همچنین نگرانی های خاصی دارد که باید به آنها رسیدگی شود و هر کدام به انواع مختلفی از شواهد برای حمایت از پیام های شما نیاز دارند. استراتژی پیام رسانی شما باید تمام این نیازها را برطرف کند. این یک گام مهم در ایجاد ارتباط برند شما با مخاطبان هدف شما است.

6. نام، لوگو و برچسب خود را توسعه دهید.

برای بسیاری از شرکت ها، تغییر نام لازم نیست. اما اگر یک شرکت جدید هستید، در حال ادغام هستید یا با نامی که دیگر مناسب موقعیت شما نیست، نام خود را تغییر دهید. ممکن است به ترتیب باشد حتی اگر نام شرکت خود را تغییر ندهید، ممکن است یک لوگو و شعار جدید برای حمایت بهتر از موقعیت برند شما منطقی باشد.

به یاد داشته باشید، نام، لوگو و برچسب شما برند شما نیستند. آنها بخشی از هویت برند شما هستند، راه هایی برای برقراری ارتباط یا نماد برند شما. شما باید آن را زندگی کنید تا آن را واقعی کنید.

و این اشتباه را مرتکب نشوید که لوگوی جدید را به صورت داخلی نشان دهید تا اجماع حاصل شود. نام، لوگو و شعار برای شما مناسب نیست. آنها برای بازار شما هستند و باید بر اساس میزان ارتباط آنها قضاوت شود، نه اینکه شرکای چقدر آنها را دوست دارند.

7. استراتژی بازاریابی محتوای خود را توسعه دهید.

ما می توانستیم این مرحله را "استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید" نامگذاری کنیم. اما ما این کار را نکردیم. در عوض ما به دنبال یک استراتژی بازاریابی محتوا هستیم.

چرا؟ بازاریابی محتوا به ویژه برای شرکت های خدمات حرفه ای در عصر اینترنت مناسب است. تمام کارهایی را که بازاریابی سنتی انجام می دهد انجام می دهد، اما آنها را با کارایی بیشتری انجام می دهد. از محتوای آموزشی ارزشمند برای جذب، پرورش و واجد شرایط بودن افراد بالقوه استفاده می کند.

به یاد داشته باشید که قدرت برند شما هم به دلیل شهرت و هم دیده شدن است. افزایش دید به تنهایی، بدون تقویت شهرت، به ندرت موفقیت آمیز است. به همین دلیل است که تبلیغات سنتی «آگاهی‌سازی» یا حمایت‌های مالی اغلب نتایج ناامیدکننده‌ای به همراه دارد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا باعث افزایش دید و شهرت در یک زمان می شود. همچنین این بهترین راه برای مرتبط کردن برند شما با مخاطبان هدف شما است. پرونده بسته شد.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

فشارهایی که صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​با آن روبرو هستند می تواند شدید باشد. شروع، تصدی یا یادگیری مدیریت یک کسب و کار به اندازه کافی سخت است، اما چنین مالکانی اغلب مجبورند نقش های معاون مالی، رئیس منابع انسانی، مدیر فروش، متخصص بازاریابی و بسیاری دیگر را بازی کنند. فورا. با تعداد زیادی کلاه برای پوشیدن، صاحبان مشاغل کوچک می توانند به سرعت ظرفیت و قدرت ذهنی خود را از دست بدهند. به گفته مجله فوربس، در واقع، نداشتن زمان برای "انجام همه کارها" یکی از استرس های اصلی صاحبان مشاغل کوچک است.

برای مشاغل کوچک، متوسط ​​یا بزرگ، استخدام مشاور می تواند صرفه جویی زیادی در زمان و دارایی واقعی برای رشد داشته باشد، در حالی که فشار مستقیم صاحبان مشاغل را از بین می برد.

مشاوران می توانند تخصص و نگاهی عینی برای کمک به یک کسب و کار با مشاوران مختلف متخصص در صنایع و حوزه های مختلف از جمله استراتژی و مدیریت، عملیات، منابع انسانی، امور مالی، فرصت های تامین مالی، فناوری اطلاعات و فروش و بازاریابی ارائه دهند.

استخدام مشاور کسب و کار: مزایای آن چیست؟

مشاوران برای کمک به شناسایی چالش ها، ارائه مشاوره و پیشنهاد راه حل های عملی، از نزدیک با صاحبان و مدیران مشاغل همکاری می کنند. ممکن است مشاورانی را به عنوان پزشکان در نظر بگیرید که مشکل را تشخیص داده و درمانی را برای کاهش درد تجویز می کنند. از مزایای استخدام مشاور استراتژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجربه و تخصص

ارزش های اصلی مشاوران شامل دانش، مهارت های تخصصی و تأثیرگذاری آنها است. از آنجایی که مشاوران با مشاغل مختلفی کار می کنند، ممکن است نسبت به کارکنان داخلی، دانش بسیار گسترده و عمیق تری از روندهای تجاری، چالش های صنعت، و فناوری ها و فرآیندهای جدید داشته باشند.

در واقع، طبق مدرسه بازرگانی هاروارد، مشاوران در انتشار نوآوری و دانش جدید در صنایع خود نقش اساسی دارند.

صرفه جویی در هزینه

هنگامی که به شرکت مشاوره مدیریت مراجعه یا مشاور کسب و کار را استخدام می کنید، فقط برای خدماتی که نیاز دارید، زمانی که به آنها نیاز دارید، هزینه پرداخت می کنید. این امر می تواند صرفه جویی قابل توجهی را نسبت به استخدام یک کارمند حقوق بگیر، با همان سطح تخصص، برای تکمیل وظایف مشابه ایجاد کند.

علاوه بر این، مشاوران در زمینه‌های مختلف - تولید ناب، تامین مالی فعال، برنامه‌ریزی مالی و غیره - می‌توانند مناطقی را که در حال حاضر بیش از نیازتان هزینه می‌کنید شناسایی کرده و به شما در کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

صرفه جویی در زمان

تجربه مشاوران به این معنی است که آنها از قبل بهترین شیوه ها را می دانند. برای مثال، یک مشاور ناب می تواند به فرآیند تولید مشتری نگاه کند و خیلی سریع ناکارآمدی ها را شناسایی کند. با داشتن یک مشاور، نیازی نیست که صاحبان مشاغل چرخ را دوباره اختراع کنند یا زمان ارزشمند خود را برای کاری که توسط یک پیمانکار متخصص تکمیل شود از دست بدهند.

عینیت

مشاوران فاصله مفیدی را از چالش های تجاری فراهم می کنند. آن‌ها از نظر احساسی در عملیات سرمایه‌گذاری نمی‌کنند که صاحبان کسب‌وکار هستند، و می‌توانند به راحتی چالش‌ها را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنند، خواه موضوع اجرای یک فناوری جدید باشد یا تکمیل یک ادغام یا اکتساب.

عینی بودن مشاور می تواند به ویژه در کسب و کارهای خانوادگی مهم باشد، جایی که بحث پویایی می تواند عاطفی باشد و مشکلات اصلی دشوارتر است.

سفارشی سازی

مشاوران راه حل یکسانی را ارائه نمی دهند. ارزش آنها در یادگیری در مورد کسب و کار و اهداف هر مشتری و تطبیق مشاوره و مشاوره استراتژی با چالش های خاصی است که تجارت با آن مواجه است.

این سفارشی سازی به این معنی است که راه حل های یک مشاور بسیار موثرتر از خدمات مشاوره عمومی است. به عنوان مثال، یک مشاور کمک مالی دولتی می تواند برنامه های بودجه ای را انتخاب کند که کسب و کار شما به وضوح واجد شرایط است و بیشترین شانس موفقیت را دارد.

در مورد استخدام مشاور کسب و کار مطمئن نیستید؟

علیرغم مزایای خدمات مشاوره کسب و کار، برخی از صاحبان مشاغل ممکن است نسبت به مشارکت آنها محتاط باشند. محقق لنس لیندون شکایت کرده است که مشاوران "ساعت ما را قرض می گیرند تا به ما بگویند ساعت چند است." یعنی برخی از صاحبان مشاغل ممکن است احساس کنند که مشاوران نمی توانند چیزی را که قبلاً نمی دانند به آنها بگویند. سایر صاحبان و مدیران کسب و کار ممکن است به دلیل ناراحتی در به اشتراک گذاشتن مشکلات کسب و کار با یک خارجی، مشاوران را رد کنند.

با این حال، هر دو نگرانی را می توان با انتخاب مشاور مناسب برای کسب و کار خود کاهش داد، مشاوری که تخصصش تفاوت واقعی در رشد شرکت شما ایجاد می کند.

انتخاب مشاور مناسب

مشاوری را انتخاب کنید که سابقه نتایج ثابتی داشته باشد. ممکن است با صاحبان و مدیران کسب و کار دیگر در حلقه خود صحبت کنید و ببینید آیا می توانید توصیه ای دریافت کنید.

همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت‌ها و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، پیشینه مشاوران بالقوه را بررسی کنید. مشاوران برای چه کسانی کار کرده اند و سوابق تحصیلی آنها چیست؟ چه مدت است که آن ها در تجارت هستند؟ چنین اطلاعاتی به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که مشاور منتخب شما یک متخصص واجد شرایط است که نتایج مشخصی را ارائه می دهد.

همچنین در انتخاب مشاور خود به یاد داشته باشید که بهترین مشاوران ملاقات می کنند نیازهای فنی و روانی مشتریان خود.

به عنوان مثال، مشاوران بودجه دولتی شما نه تنها باید برنامه های تامین مالی را درک کنند، بلکه باید توانایی های مدیریت پروژه را نیز داشته باشند. مشاور IT ایده آل شما نه تنها باید درک عمیقی از سخت افزار و نرم افزار مربوطه داشته باشد، بلکه باید دارای مهارت های ارتباطی عالی نیز باشد.

مجله مطالعات مدیریت بین‌المللی مهارت‌های کلیدی اضافی زیر را برای مشاوران شناسایی می‌کند:

  • توانایی جمع آوری، ترکیب و تجزیه و تحلیل شناختی اطلاعات در مورد یک تجارت
  • همدلی با موقعیت مشتری
  • اختیار در مورد عملیات مشتری
  • انطباق با آمادگی مشتری برای تغییر و منابع موجود
  • توانایی "خواندن" محیط مشتری و تناسب با آن

مشاوران باید انگیزه های شما را برای درگیر کردن آنها درک کنند و باید به کار مشاوره به عنوان یک مشارکت نزدیک شوند. توسعه این مشارکت می تواند کلیدی برای صرفه جویی در زمان و هزینه صاحب کسب و کار و کاهش استرس باشد و در عین حال موقعیت شرکت را برای طول عمر و موفقیت قرار دهد.

دریافت مشاوره تخصصی و رشد کسب و کار شما

بیاموزید که چگونه با ثبت نام در یکی از رویدادهای آتی Mentor Works از رشد کسب و کار خود حمایت کنید. جدول رویدادها اغلب با وبینارها و رویدادهای زنده که موضوعات مورد علاقه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​کانادایی مانند کمک‌های مالی و وام‌های دولتی، روندهای تولید، پیاده‌سازی نرم‌افزار و بسیاری موارد دیگر را پوشش می‌دهد، به‌روزرسانی می‌شود.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

یک برند برای یک شرکت مانند یک شهرت برای یک شخص است. شما با تلاش برای انجام کارهای سخت به خوبی شهرت کسب می کنید.» - جف بزوس

گاهی اوقات، ما می دانیم که چه کاری باید انجام شود، اما روشن ترین دیدگاه را در مورد چگونگی انجام آن نداریم. در این موارد، ما به دنبال روش‌های مختلفی هستیم که ما را به هدفمان می‌رسانند، سپس روشی را انتخاب می‌کنیم که مناسب‌تر است.

فردی که تصمیم می گیرد به کدام سمت راه برود، با فلش هایی که با گچ نوشته شده است هدایت می شود. در این مقاله متوجه خواهید شد که چرا برندسازی بسیار مهم است، پنج روش مختلف برندسازی را یاد می گیرید و نرم افزاری به شما نشان داده می شود که می تواند این فرآیند را فوق العاده کند.

قبل از پرداختن به روش‌هایی که برندسازی ما را تقویت می‌کنند، بیایید به اصول اولیه برند و برندسازی بپردازیم.

برند چیست؟

برند یک ویژگی یا ویژگی متمایز کننده است که نشان دهنده منحصر به فرد بودن در بین سازمان های مختلف است. این احساس و واکنش مشتریان به یک شرکت خاص است. معمولاً با استفاده از عناصر مختلف مانند تصاویر، صدا و برچسب ها ساخته می شود.

با آن، بیایید مطمئن شویم که درک کاملی از فرآیند برندسازی دارید.

برندسازی چیست؟

استراتژی برند یا برندسازی یک روش بازاریابی است که هدف آن ایجاد یک برند از طریق عناصری مانند طرح‌های رنگی، آرم‌ها و ارزش‌هایی است که مشتریان را به شیوه‌ای مثبت متقاعد می‌کند. برندینگ به این معناست که چگونه برندها هنگام بررسی خدمات خود، خود را به عنوان گزینه برتر برای مخاطبان نشان می دهند.

اکنون، قبل از اینکه پنج روش برندسازی من را یاد بگیریم، بیایید لحظه ای به اهمیت برندسازی توجه کنیم.

چرا باید برندسازی خود را بهینه کنید؟

"محصولات در کارخانه ساخته می شوند، اما برندها در ذهن ایجاد می شوند." - والتر لاندو

زمانی که مشتری بین شما و رقبا تصمیم می گیرد، برندینگ عامل تعیین کننده ای است. هر چه بیشتر قابل تشخیص و مثبت به نظر می رسید، پیوند شما با مشتریان قوی تر خواهد بود.

یک علامت نام تجاری. چگونه برندسازی اینقدر مهم است؟ مزایای زیر را در نظر بگیرید:

بر عادات خرید مشتری تأثیر می گذارد

یک فرد معمولی اغلب از اصرار مشتری برای خرید محصولات از یک برند با قیمت بالاتر متحیر می شود.

آن‌ها حتی تا جایی پیش می‌روند که تا زمانی که بتوانند از برندی که به آن وابسته هستند خرید کنند، از میزان مناسب بودن یک محصول با نیازهایشان غفلت می‌کنند. تقریباً 70٪ از مشتریان حتی بر اساس نام تجاری فقط مبلغ بیشتری را پرداخت می کنند.

شانس ایجاد یک شخصیت برند موثر بدون برندسازی به خوبی اجرا شده اندک است. برندسازی به خودی خود بخشی از ساختن یک شخصیت است، اگرچه چیزهای بیشتری نیز در آن وجود دارد.

همچنین، اگر از قبل آگاه نیستید، یک پرسونا ارتباطات قوی تری بین برند و مشتری ایجاد می کند.

گروهی از افراد با علامت سوال بر روی پیشانی خود. کمپین های بازاریابی را تعمیرات اساسی می کند

کمپین های بازاریابی به شدت تحت تاثیر عوامل بیرونی و متکی به آن هستند. برندسازی یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر این کمپین ها است.

مهم است که به خاطر داشته باشید، اگر برندسازی کلی قوی باشد (در همه زمینه ها)، کمپین های بازاریابی در نتیجه بهتر می شوند.

یافتن راه هایی برای ایجاد انگیزه واقعی در کارکنان و ترغیب تیم ها به همکاری همیشه آسان نیست. خوشبختانه، برندسازی یک نیروی قوی پشت قدرت تیم موفق است.

این به این دلیل است که اگر برندسازی نخبه باشد، به نوبه خود متقاضیان باکیفیت را به جایگاهی می‌رساند و افراد داخلی را برای همکاری با یکدیگر ترغیب می‌کند.

دست‌ها به هم می‌آیند و به یکدیگر تبریک می‌گویند. حالا که روش‌هایی را می‌بینید که برندسازی می‌تواند برای شما مفید باشد، اجازه دهید به پنج روش مختلف برندسازی بپردازیم.

1. روش برندسازی شخصی

"شخصی سازی بدون شناخت فرد بی معنی است. رؤیاها، امیدها و ترس‌هایی را که به مشتریان شما انگیزه می‌دهند، درک کنید، سپس آنها را در جایی که مهم است ضربه بزنید." - پل جیلین

اخیراً برندسازی شخصی شده به عنوان یک استراتژی هیجان انگیز مورد تحسین قرار گرفته است. اغلب به آن نام تجاری سفارشی می گویند و راهی موثر برای دسترسی به بازاریابی داخلی است.

نام تجاری شخصی سازی شده به مشتریان کمک می کند تا نسبت به برند شما احساس عاطفی داشته باشند و عمیق تر از روابط معمول تجاری و مشتری با آن ارتباط برقرار کنند. کلید موفقیت در برندسازی شخصی سازی شده یا سفارشی این است که فردگرا باشید بدون اینکه فراتر بروید یا به عنوان مزاحم یا تلاش بیش از حد به نظر بیایید.

نمونه ای از یک کمپین برندسازی شخصی سازی شده موفق، پروژه سفارشی سازی بطری کوکاکولا بود که به عنوان کمپین «به اشتراک گذاری یک کوکا» نیز شناخته می شود. بطری‌های شخصی کوکاکولا. با آن، مشتریان می‌توانستند نامی را در وب‌سایت Coke وارد کنند و ببینند که جلوی بطری کوکا چگونه به نظر می‌رسد.

این امر با فروش بطری های شخصی سازی شده بیشتر شد. این استراتژی اهمیت برندها را برای دستیابی به مشتریان در سطح فردی نشان می دهد، زیرا مطمئناً نام شما به همان اندازه شخصی است.

2. روش برندسازی مشترک

نام تجاری مشترک روشی است که برای ترکیب قدرت بازاریابی و برندسازی دو شرکت مختلف برای ایجاد یک محصول یا خدمات جدید استفاده می شود. چند راه وجود دارد که برندسازی مشترک می تواند مفید باشد؟

  • بازارهای جدیدی را برای برندها ایجاد می کند. به نظر می رسد پرش به بازارهای خاص غیرممکن است، اما نام تجاری مشترک آن را به واقعیت تبدیل می کند. این اغلب به دلیل مزایای جغرافیایی است که برند شریک دارد.
  • ریسک کلی را کاهش می دهد. متقاعد کردن مشتریان برای خرید یک محصول جدید بسیار آسان تر است اگر با آشنایی با برند راحت شوند.
  • عمق تبلیغات را افزایش می دهد. ایده پیوستن نیروهای دو برند مختلف معمولاً بازارها را تحت تأثیر قرار می دهد و به طور طبیعی خود را تبلیغ می کند.
  • نقاط ضعف برند را پنهان می کند. اگر یکی از برندها در شراکت در چیزی ضعیف باشد، برند دیگر می تواند سستی را جبران کند.

تصویری از چیپس و نوشابه در حال پیوستن به یکدیگر. برخی از جنبه های منفی برندسازی مشترک که باید به آنها توجه کنید:

  • موانع بالقوه موفقیت فقط به این دلیل که یکی از برندها در رابطه مشکلی برای موفقیت ندارد، آنها همچنان می توانند از دست برند شریک رنج ببرند.
  • فرهنگ های متضاد یک نتیجه مشترک از پیوستن دو برند به یکدیگر، عدم تطابق ارزش ها موضوعی جدی است که باید در نظر گرفته شود.
  • مسائل مالی این معمولاً شامل نوعی اختلاف نظر بین دو برند است که ناشی از سوء تفاهم است.

چگونه برندسازی مشترک خود را ایجاد کنید

از نکات زیر برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن برندسازی مشترک خود استفاده کنید.

با برندهای یکسان شریک نشوید

برخی از برندها اساساً دقیقاً مشابه مارک شما هستند. در این صورت، پیوستن به یکدیگر احتمالاً منجر به شکست خواهد شد. به این فکر کنید که دیدن برند مشترک مایکروسافت و اپل برای یک محصول چقدر عجیب است.

در عوض، سعی کنید برندی را پیدا کنید که کاری مشابه انجام دهد که به محصول شما رونق دهد. به عنوان مثال، مایکروسافت ممکن است شراکت با اینتل را در نظر بگیرد.

از قبل یک پیشنهاد شفاف ارائه دهید

اغلب مهم ترین موضوعی که در یک مشارکت باید در نظر گرفته شود این است که هر دو طرف چقدر جزئیات مختلف را درک می کنند. یک پیشنهاد شفاف تضمین می‌کند که هر برند می‌داند در طول فرآیند چه چیزی به دست می‌آورد و ارجاع به استاندارد برای اختلاف نظرهای آینده را آسان می‌کند.

یک مثال گویا از برندسازی مشترک: شخصی که کفش های Yeezy را از روی تاقچه پوشیده است. کانیه وست و آدیداس

کانیه وست استایل زیادی دارد و او این سبک را به آدیداس برد که آن را به یکی از محبوب ترین کفش های خود یعنی Yeezy تبدیل کرد.

همانطور که قبلاً پیشنهاد کردیم، برندسازی مشترک تبلیغات دهان به دهان را تشویق می‌کند و Yeezy این و برخی از آنها را انجام داد. این کفش با قیمت های بالا و ویژگی های منحصر به فرد تبدیل به یک جنون شده است.

در نهایت، روش برندسازی مشترک امکانات زیادی دارد که اگر در زمینه‌های خاصی کمبود دارید، باید در نظر گرفته شود.

3. روش برندسازی داخلی

برندسازی داخلی شرکت شما را به عنوان یک منبع خبره در گروه های مختلف و مهم نشان می دهد. راه های مختلفی برای استفاده از برندسازی داخلی وجود دارد که بیشتر آنها به دسترسی به کانال های بازاریابی مهم منجر می شوند.

بنابراین، چرا غوطه ور شدن در این کانال های بازاریابی کلیدی اینقدر ارزشمند است؟ اساساً این امکان را به نام تجاری شما می دهد تا در این فضاها احراز هویت شود که به طور طبیعی آن را تبلیغ می کند. تعامل کلیدی است، بنابراین مطمئن شوید که به گروه های مرتبط در فضاهای دیجیتال و فیزیکی بپیوندید. همچنین اینفلوئنسرهای مختلف را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و در این گروه ها مشارکت کنید.

تقریباً 90 درصد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کمپین های خود و به عنوان بخش بزرگی از استراتژی کلی خود استفاده می کنند. یک اینفوگرافیک مرجع رسانه های اجتماعی. در نهایت، هرچه در گروه های مختلف احترام بیشتری داشته باشید، برندسازی شما موفق تر خواهد بود. به عنوان مثال، سخت است که برند خود را با یک موضوع سنتی به سادگی با پارازیت کردن تصاویر از این موضوع در برند خود شناسایی کنید.

این غیر معتبر به نظر می رسد و بین برند شما و گروه های مهم داخلی فاصله ایجاد می کند.

4. روش برندسازی شناسایی

برندسازی شناسایی جایی است که مشتریان یک برند برند را می گیرند و آن را متعلق به خود می کنند. این بدان معناست که مشتری به دلیل وفاداری جدید خود به برند، بازاریابی برای یک نام تجاری را به عهده خواهد گرفت. هنگام استفاده از برندسازی شناسایی، به یاد داشته باشید که نتیجه معمولاً کمپین های بازاریابی قوی تر است. این به این دلیل است که یک شخص ثالث بیشتر مورد اعتماد مشتریان است و تبلیغ آنها وزن بیشتری دارد.

اینفوگرافیک در مورد توصیه های مشتری. در واقع، 75 درصد از مشتریان معتقدند توصیه های دهان به دهان بزرگترین عامل در تصمیم گیری خرید آنهاست.

در اینجا چند راه برای موفقیت در برندسازی شناسایی وجود دارد:

  • تمرکز بر جامعه سازی به دنبال راه‌های کلیدی برای مشارکت برند خود در جوامع مثبت و مرتبط باشید.
  • در بسترهای ارتباطی مختلف فعال باشید. بهترین راه برای تعامل با مشتریان، درگیر شدن با آنها در رسانه های مختلف، مانند رسانه های اجتماعی است. در صورت امکان بخشی از گفتگوها شوید و فعال بمانید.
  • از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. جذب کاربران برای ساخت محتوای قدرتمند برای شما ایده آل است. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، شروع نوعی مسابقه مرتبط با برند است.

5. روش برندسازی محصول

نام تجاری محصول راهی برای شرکت برای امتحان چیزهای جدید و ورود به بازارهای جدید بدون ریسک بالقوه است. در اینجا برخی از مزایای مرتبط با نام تجاری محصول آورده شده است:

  • جدایی بین برند و شرکت ایجاد می کند. این باعث لاغری می شود gs برای مشتری راحت تر است و از هرگونه سردرگمی در مورد محصول جدید جلوگیری می کند.
  • خرید مشتری را آسان می کند. وقتی یک محصول با موفقیت برندسازی می شود، برای مشتریان آسان تر است که آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
  • دسترسی به بازار را گسترش می دهد. گاهی اوقات یک محصول جدید می تواند به بازارهایی برسد که شرکت معمولاً نمی توانست.
  • از تداعی های منفی جلوگیری می کند. اگر محصولی شکست بخورد، شکست به شرکت مادر مرتبط نیست.

چگونه از روش برندسازی محصول با موفقیت استفاده کنیم؟

از این فرآیندها برای دستیابی به موفقیت با استفاده از برندسازی محصول استفاده کنید.

  • مشتری در حال انتخاب غذا از ماشین های فروش. بازار و ویژگی های محصول را تعیین کنید
  • اساساً، باید بفهمید که محصول شما در چه بازاری رونق خواهد گرفت. به عنوان مثال، یک جفت شورت ورزشی برای بازار کالاهای ورزشی طراحی شده است.
  • به نامی نیاز دارد که آموزنده باشد و متناسب با کاری باشد که محصول انجام می دهد. سپس، به یک هدف منحصر به فرد نیاز دارد، در غیر این صورت هیچ فایده ای برای ایجاد آن وجود ندارد.
  • بازارهای محصول موجود را بررسی کنید. عاقلانه نیست که محصولی را بدون درک بازاری که وارد آن می شوید ایجاد کنید. بخشی از تحقیقات شما باید شامل نحوه واکنش بازار به محصولات مشابه باشد.
  • با انجام این کار، می‌توانید راه‌های کلیدی را در نظر بگیرید تا محصول جدیدتان رقبا را شکست دهد و بازار را برنده شود.
  • تصاویری موثر بسازید. کتابی از جلوه های بصری طراحی. این احتمالاً مهمترین بخش فرآیند برندسازی محصول است. با ایجاد تصاویری موثر، بهترین شانس را برای موفقیت محصول جدید می دهید.
  • روی ساخت یک لوگو، طرح رنگ، فونت، بسته بندی و طرح به یاد ماندنی و مرتبط با موضوع تمرکز کنید. سپس، مطمئن شوید که اینها در سراسر صفحه سازگار هستند.

حرف آخر

اکنون که پنج روش مختلف برندسازی دارید، بیایید مطمئن شویم که از همه ابزارهای موجود برای موفقیت استفاده می‌کنید. اکنون که چند روش برندسازی دارید، مهم است که از هر ابزار موجود برای تقویت فرآیند استفاده کنید. بنابراین، مهم است که یک سیستم نرم افزاری برندینگ را در نظر بگیرید.

نرم افزار برندسازی با حفظ لوگوهای فعلی و سایر عناصر نام تجاری تضمین می کند که محتوا در هر پروژه مرتبط باقی می ماند. ابزارهای مناسب کمک می‌کنند دستورالعمل‌ها بدون استفاده از یادداشت‌ها یا ایمیل‌های سراسر شرکت ثابت بمانند.

برخی از راه‌های کلیدی دیگر که نرم‌افزار برندسازی مهم است:

  • محتوا را با برند مرتبط نگه می دارد
  • حفظ برند را تقویت می کند
  • بینش و کنترل بهتری به مدیران می دهد

از هر کدام از استراتژی های برندسازی که در نهایت استفاده می کنید، احتمالاً مقدار زیادی محتوای دیجیتال انباشته می شود.

بنابراین، شما به یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال برای ذخیره این فایل های دیجیتال در یک مکان متمرکز نیاز دارید. این باعث می شود که دارایی های برند به راحتی در دسترس باشند.

برخی از افکار نهایی در مورد روش های برندسازی

وقتی صحبت از برندسازی می شود، واقعاً امکانات بی پایان به نظر می رسند. خود را به یک گروه از استراتژی ها محدود نکنید. روی آنچه ممکن است برای شما مفید باشد تمرکز کنید و به دنبال آن بروید. به احتمال زیاد، قبلاً امتحان نشده است، و ممکن است فقط یک تقویت بزرگ باشد. موفق باشید!

مشاوره برندینگ بیشتری می خواهید؟ این راهنمای جامع برندسازی را بررسی کنید.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

این پست که در ابتدا در سال 2018 منتشر شد، به روز شده است تا تفکر فعلی ما در رابطه با استراتژی برند را منعکس کند. در اینجا، ما یک فرآیند ساده‌تر و ساده‌تر و همچنین مجموعه ابزار استراتژی برند رایگان خود را ایجاد کرده‌ایم تا شما را راهنمایی کنیم. امیدواریم برای شما مفید باشد.

اگر یک چیز از بیش از یک دهه کمک به برندها برای بیان داستان خود آموخته ایم، این است که یک تجارت موفق اگر استراتژی برند قوی نداشته باشد، نمی تواند دوام بیاورد. بدون هویت یکپارچه، همه چیز از محتوای شما، فرهنگ و تجارت اصلی شما ممکن است آسیب ببیند. اما دلیلی وجود دارد که چرا این مشکل بسیار فراگیر است: ایجاد یک استراتژی برند قوی زمان، تلاش و تعهد می‌طلبد. و اینجاست که بسیاری از مردم (از جمله خودمان) می توانند گیر کنند.

استراتژی برند چیست؟

همانطور که مارتی نویمایر، مربی برندینگ می گوید، استراتژی برند "برنامه ای برای توسعه سیستماتیک برند در راستای استراتژی تجاری است."

یک استراتژی برند به شما کمک می کند تا بفهمید که چه کسی هستید و به عنوان یک طرح برای کمک به شما در برقراری ارتباط عمل می کند.

فرآیند استراتژی برند ما به سه بخش مجزا تقسیم می شود. ما شما را از قلب برندتان (هسته‌ی اصلی برندتان)، به بیان پیام‌های برندتان (چگونه درباره‌ی شخصیتتان صحبت می‌کنید)، به هویت بصری (بیان بصری برندتان) راهنمایی می‌کنیم. در پایان، یک استراتژی کامل برای برند خواهید داشت که در دستورالعمل‌های جدید برند خلاصه می‌شود تا به شما کمک کند نام تجاری خود را زنده کنید.

آغاز استراتژی برند ما

ما چند سال پیش پس از برخورد با مشتریان مختلفی که برای کار استراتژی محتوا به ما مراجعه کردند، اما نمی‌توانستند بیان کنند که چه کسانی هستند یا واقعاً برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کنند، کار استراتژی برند را شروع کردیم. ما به زودی متوجه شدیم که آنها به چیزی بیش از کمک محتوایی نیاز دارند. آنها به یک راستا سازی مجدد برند نیاز داشتند. ما مشتاق بودیم که آنها را راهنمایی کنیم، اما دو نکته مهم نیز داشتیم:

کار استراتژی برند واقعاً پیچیده به نظر می رسد - و نباید اینطور باشد. وقتی شروع به یادگیری بیشتر در مورد استراتژی برند کردیم، با مکاتب فکری، دیدگاه‌های متضاد و تمرین‌های قدیمی مواجه شدیم. اگر می‌خواهیم به شرکایمان چارچوب ساده‌ای بدهیم، باید خودمان آن را ایجاد کنیم.

ما برند خودمان را آنقدر که فکر می‌کردیم نمی‌شناختیم. هرچه بیشتر مشکلات برند مشتریان خود را بررسی می کردیم، بیشتر متوجه می شدیم که با بسیاری از مشکلات مشابه دست و پنجه نرم می کنیم. اگر می‌خواهیم با اطمینان مشتریان خود را از طریق چارچوب استراتژی برندی که ایجاد کرده‌ایم راهنمایی کنیم، باید خوکچه هندی باشیم و ابتدا آن را روی خودمان آزمایش کنیم.

بنابراین ما حفاری کردیم، کثیف شدیم و کار را انجام دادیم. خوشبختانه، پس از یک سال تلاش و آزمایش (اول بر روی خودمان، سپس با چند مشتری شجاع)، ما با یک فرآیند استراتژی نام تجاری آزمایش شده و واقعی که برای هر برندی با هر اندازه ای ساده، شهودی و قابل انطباق بود ظاهر شدیم. آسان بود؟ قطعا نه. ارزشش را داشت؟ اوه بله

ما فکر می کنیم برای شما نیز ارزشش را دارد. در این راهنما، ما همه چیزهایی را که در مورد استراتژی برند آموخته‌ایم - کتاب‌ها، پادکست‌ها، مقاله‌ها و تجربیات شخصی - و در یک فرآیند گام به گام ساده برای ایجاد یک استراتژی موثر و انعطاف‌پذیر برند که به شما کمک خواهد کرد

درک کنید که واقعاً چه کسی هستید و از باورها و ارزش های خود برای هدایت تصمیمات خود به روش هایی استفاده کنید که برای افراد، تجارت و آینده شما بهتر است.

از طریق هر محتوایی که می سازید، برند خود را به طور مداوم و مؤثر در میان بگذارید.

مشتریان مناسب را برای ایجاد یک برند قوی و ماندگار جذب کنید.

نام تجاری خود را به گونه ای قرار دهید که به شما کمک کند در حال حاضر و فردا رقابت کنید.

برای آسان‌تر کردن آن، ابزارها، منابع و مثال‌های واقعی را که برای طی کردن فرآیند استراتژی برند، از پیدا کردن قلب برندتان تا ایجاد دستورالعمل‌های برند برای بیان آن، نیاز دارید، گنجانده‌ایم.

می‌خواهید با دانلود رایگان مجموعه ابزار استراتژی برند ما (در زیر)، که شامل قالب‌های مفید، پرسش‌نامه‌ها و چک‌لیست‌ها می‌شود، شروع کنید تا در طول فرآیند به شما کمک کند.

همانطور که از طریق این راهنما کار می کنید، مراحل را به صورت متوالی دنبال کنید (همانطور که هر کدام از موارد قبلی ساخته شده است)، و با یک استراتژی نام تجاری اساسی که می تواند با پیشرفت برند شما همراه با شما رشد کند، به پایان می رسانید.

چرا به یک استراتژی برند نیاز دارید؟

وقتی ندانید کی هستید، چرا وجود دارید، به چه چیزی اعتقاد دارید، یا در تلاش برای رسیدن به آن هستید، کسب و کارتان آسیب می بیند. از مسائل ارتباط با مشتری گرفته تا حفظ کارکنان، فقدان استراتژی برند باعث ایجاد مشکلاتی در هر سطحی از سازمان می شود.

با کارکردن با صدها مشتری در دهه گذشته، یاد گرفته‌ایم که نشانه‌های آشکار یک برند در بحران را که اغلب ناشی از فقدان استراتژی است، تشخیص دهیم. (برخی از این مسائل ممکن است برای شما آشنا به نظر برسد. قبل از اینکه استراتژی برند خود را مستند کنیم، ما نیز از آنها رنج می بردیم.)

وقتی استراتژی برند ندارید

شما هدف، چشم‌انداز، مأموریت یا ارزش‌های خود را نمی‌دانید، بنابراین تصمیمات بازاریابی و تجاری می‌گیرید که منعکس‌کننده آن‌ها نباشد.

شما یک برنامه بازاریابی مستند ندارید، اما امیدوارید هر کاری که انجام می دهید کارساز باشد.

تیم شما به دلیل عدم اتحاد، سردرگمی و درگیری از هم پاشیده است و کارمندان را برای احساس مشارکت و علاقه دشوار می کند.

شما پیام برند منسجمی ندارید، بنابراین محتوای شما در بهترین حالت ناسازگار و در بدترین حالت متناقض است. در نتیجه، جذب افرادی که در ارزش‌های شما مشترک هستند (مشتریان، کارمندان و غیره) دشوار است.

شما نمی توانید برند خود را به وضوح بیان کنید، و در نتیجه، نمی توانید جایگاه قابل تشخیصی در بازار ایجاد کنید.

به طور خلاصه، بدون استراتژی برند، ضرر می کنید.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

ایجاد یک استراتژی برند که دقیقاً با استراتژی کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، نیازمند منابع است. پول، البته، اما همچنین زمان - زمان ارزشمند مدیران ارشد شما. اما بهترین و معنی‌دارترین استراتژی در جهان تنها در صورتی می‌تواند تأثیر مثبتی بر کسب‌وکار شما بگذارد که مدبرانه و مؤثر اجرا شود. اگر استراتژی برای عرضه مناسب ندارید، منابع ارزشمند خود را برای توسعه یک استراتژی برند هدر ندهید.

ایجاد استراتژی برند، البته، بسیار ارزشمند است. شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند زیرا می‌دانند چه تأثیری می‌تواند بر کسب‌وکارشان داشته باشد. فقط گذراندن این فرآیند بسیار ارزشمند است زیرا مستلزم گرد هم آمدن به عنوان یک تیم اجرایی با روحیه باز بودن، فداکاری و همکاری متفکرانه است.

در بسیاری از مواقع، اتخاذ استراتژی برند فرصت مهمی را برای مدیران ایجاد می‌کند تا مکالماتی داشته باشند که معمولاً برای آن وقت ندارند. این به پر کردن شکاف‌های ناهماهنگی کمک می‌کند و در نهایت منجر به بیان بهتر دیدگاه شرکت و مراحلی می‌شود که آن چشم انداز را به واقعیت تبدیل می‌کند: معماری برند، موقعیت‌یابی، پیام‌رسانی، استراتژی ورود به بازار، لوگوی جدید. و هویت بصری.

اما اغلب، شرکت‌ها به این مرحله می‌رسند - برندی تازه و ظاهری جدید دارند - و فکر می‌کنند که استراتژی برند انجام شده و این «پروژه» به پایان رسیده است.

درست؟ ما اشتباه می گوییم.

در Emotive Brand، ما معتقدیم که این نقطه ای است که استراتژی برند واقعاً شروع می شود. آنچه در ادامه می‌آید کار سختی است: ایجاد یک برنامه روشن و آگاهانه با بودجه برای تبدیل استراتژی برند به یک واقعیت زنده، تنفسی و موفق.

کلید اتخاذ استراتژی برند، اجتماعی شدن موفق با افرادی است که بیشترین اهمیت را دارند: کارمندان شما. به خودی خود، حتی بهترین استراتژی برند نیز نمی تواند کسب و کار شما را متحول کند. اما کارمندان شما می توانند. اگر آنها هر روز کاری با برند شما و وعده آن زندگی می کنند و نفس می کشند.

چگونه کارمندان را متقاعد می کنید؟ ما پنج مرحله کلیدی را در فرآیند گسترش استراتژی برند می بینیم:

مرحله اول: شامل منابع انسانی

در فرآیند توسعه استراتژی برند خود، منابع انسانی را نادیده نگیرید. رئیس منابع انسانی خود را تشویق کنید تا از استراتژی برند برای ایجاد KPIهایی استفاده کند که به هدایت رفتار کارکنان کمک می کند و تلاش های جذب و حفظ استراتژی برند و همچنین برند کارفرمای شما را در بر می گیرد. کارکنان شما سلاح مخفی برای هر استراتژی برند قاتل هستند و منابع انسانی یک دارایی ضروری برای اطمینان از آموزش استخدام، تعامل و هیجان از همان ابتدا است.

مرحله دوم: اجتماعی شدن

پس از تکمیل استراتژی برند در سطح اجرایی، باید یک استراتژی اجتماعی سازی وجود داشته باشد. این از بالا شروع می شود و راه خود را در سراسر سازمان ها ادامه می دهد. مدیران باید آن را با مدیران خود و سپس تیم های خود و غیره معاشرت کنند. همه افراد در شرکت باید تغییراتی را که شرکت به دنبال ایجاد آن است و اینکه چگونه این تغییرات به طور خاص بر کل شرکت، بخش آنها و روشی که روزانه کار خود را انجام می دهند تأثیر می گذارد را درک کنند. این نوع اجتماعی شدن عمیق نیازمند بودجه، مواد، آموزش و ارتباطات متمرکز است. شما باید کارمندان خود را در مورد استراتژی جدید خود و نحوه تجسم آن با هدف تشویق کنید.

مرحله دوم: معرفی خارجی

پس از اجتماعی کردن استراتژی برند به صورت داخلی، باید آن را به صورت خارجی اجرا کرد. اگر لوگو یا هویت بصری خود را تغییر داده اید، به یک برنامه روشن در مورد نحوه به روز رسانی هویت خود در تمام نقاط تماس برند خود نیاز دارید - وب سایت، علائم، مواد بازاریابی، غرفه های نمایشگاه تجاری، و غیره. این طرح به یک استراتژی و یک استراتژی نیاز دارد. بودجه. این آسان نیست، و برخی از شرکت ها منابع لازم برای انجام آن را در داخل ندارند. استراتژی مناسب می تواند به شرکت کمک کند تا برند را در مراحل برنامه ریزی شده در طول زمان معرفی کند. همانطور که گفته شد، بدون اینکه بدانید مرحله دو را چگونه انجام خواهید داد، مرحله یک را شروع نکنید.

مرحله سوم: معرفی خارجی

پس از اجتماعی کردن استراتژی برند به صورت داخلی، باید آن را به صورت خارجی اجرا کرد. اگر لوگو یا هویت بصری خود را تغییر داده اید، به یک برنامه روشن در مورد نحوه به روز رسانی هویت خود در تمام نقاط تماس برند خود نیاز دارید - وب سایت، علائم، مواد بازاریابی، غرفه های نمایشگاه تجاری، و غیره. این طرح به یک استراتژی و یک استراتژی نیاز دارد. بودجه. این آسان نیست، و برخی از شرکت ها منابع لازم برای انجام آن را در داخل ندارند. استراتژی مناسب می تواند به شرکت کمک کند تا برند را در مراحل برنامه ریزی شده در طول زمان معرفی کند. همانطور که گفته شد، بدون اینکه بدانید مرحله دو را چگونه انجام خواهید داد، مرحله یک را شروع نکنید.

مرحله چهارم: برای راه اندازی آماده شوید

هنگامی که استراتژی برند جدید برای راه اندازی آماده شد، با مشتریان، شرکای خود و سایر مخاطبان خارجی که برای برند شما مهم هستند صحبت کنید. به آنها یک صندلی ردیف جلو بدهید. به آنها بگویید که این استراتژی جدید چه معنایی دارد و چرا در مورد آن هیجان زده اید. کاری کن که مراقبت کنند این افراد برای موفقیت برند شما اهمیت دارند و به خاطر نقش هایی که در فرآیند ایجاد استراتژی مناسب برای کسب و کار شما ایفا کرده اند (و ایفا خواهند کرد) شایسته تقدیر هستند.

مرحله پنجم: مدیریت تغییرات

گام پنجم در مورد مدیریت تغییر است، از کوچک تا مهم. سازمان را آماده کنید. آهسته قدم بردارید: در نحوه برخورد با شیفت های خود روشمند، اما استراتژیک باشید. همه تنظیمات و تغییرات زمان بر است. آنچه ضروری است این است که همه را در یک صفحه قرار دهید. هم‌سویی و آماده‌سازی افراد برای چیزی متفاوت، به همان دقت، زمان، انرژی و بودجه نیاز دارد که توسعه استراتژی برند شما انجام داد.

ما می دانیم که سرمایه گذاری در استراتژی برند جرات دارد. اما به فکر، زمان و برنامه ریزی دقیق نیز نیاز دارد - خیلی بعد از پایان کار واقعی شما نرخ فرموله شده است. آنهایی که در راه های درست سرمایه گذاری می کنند و تمام مراحل را با هدف و پشتکار طی می کنند، برندهایی هستند که شکوفا خواهند شد. اینها برندهایی هستند که مسیر کسب و کار خود را برای بهتر شدن تغییر می دهند.

Emotive Brand یک استراتژی و مشاوره طراحی برند سانفرانسیسکو است.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

به سختی می توان ارزش یک برند قوی را برای یک شرکت خدمات حرفه ای دست بالا گرفت. این می تواند به شما کمک کند مشتریان جدیدی را به دست آورید، حق بیمه را دریافت کنید، و بهترین استعدادها را جذب و حفظ کنید. اما چگونه شرکت ها برندهای قوی می سازند؟

در این مقاله، بهترین استراتژی‌های ساخت برند را برای شرکت‌های خدمات حرفه‌ای - که بسیاری از آنها را با مشتریان خود استفاده می‌کنیم - به اشتراک می‌گذارم. بیایید با تعریف استراتژی ساخت برند شروع کنیم، سپس نحوه عملکرد آن را شرح خواهیم داد. علاوه بر این مقاله، فراموش نکنید که به راهنمای کامل ساخت برند ما برای شرکت های خدمات حرفه ای مراجعه کنید.

استراتژی ساخت برند تعریف شده است

تعاریف رسمی زیادی از برند وجود دارد. اکثر آنها آن را به عنوان مجموع تمام تعاملات و برداشت های مشتریان از یک شرکت تعریف می کنند. اما به‌عنوان یک موضوع عملی، می‌توانیم به سادگی قدرت یک برند خدمات حرفه‌ای را اینگونه در نظر بگیریم که شهرت شرکت برابر با دیده شدن آن در گروه مشتری هدف است.

یک بعد دیگر از یک برند وجود دارد که باید در نظر گرفته شود: ارتباط آن با گروه مشتری هدف. شرکتی که به عنوان ارائه خدمات مرتبط با حل مسائل مهم مشتری دیده نمی شود، برند ضعیف تری خواهد داشت.

وقتی از این منظر نگاه کنیم، یک استراتژی برند سازی موثر به شرکت ها کمک می کند شهرت خود را بهبود بخشند، ارتباط خود را افزایش دهند و دید خود را برای مشتری هدف افزایش دهند. بهترین استراتژی ها هر سه را انجام می دهند.

استراتژی های برتر ساخت برند

در اینجا پنج استراتژی برتر ما برای افزایش موثر قدرت برند شما آورده شده است.

1. به بازاریابی محتوا متعهد شوید

بازاریابی محتوا شامل ارائه یک جریان ثابت از اطلاعات مفید برای مشتریان بالقوه یا تأثیرگذاران است. به جای تبلیغاتی، آموزشی فکر کنید. به ارتباط، شهرت و دیده شدن می پردازد.

با گذشت زمان، مشتریان بالقوه می آموزند که چگونه از طریق محتوایی که تولید می کنید به مشکلات برخورد می کنید و به شرکت خود اعتماد می کنند. هنگامی که آنها به کمک نیاز دارند، شرکت شما در صدر لیست آنها قرار دارد.

بازاریابی محتوا به جای تلاش برای متقاعد کردن یا "فروش" آنها، بر برنده شدن مشتریان از طریق به اشتراک گذاشتن چیزی ارزشمند متکی است. به این ترتیب، این یک استراتژی عالی برای ایجاد یک نام تجاری و همچنین تولید سرنخ است.

2. Visible Experts® را توسعه دهید

بسیاری از شرکت ها دارای کارشناسان هستند، اما تعداد کمی از آنها در گروه مشتریان هدف خود شناخته شده و تأثیرگذار می شوند. ما این افراد حرفه ای را متخصصان قابل مشاهده می نامیم. با توسعه عمدی یک یا چند نفر از این کارشناسان برجسته، یک شرکت می تواند قدرت برند خود را به طور چشمگیری افزایش دهد. در واقع، در تحقیقات ما در مورد این کارشناسان و خریداران خدمات آنها، 61.5٪ از پاسخ دهندگان گفتند که کارشناسان قابل مشاهده به ایجاد برندهای شرکت خود کمک می کنند. چگونه؟

قدرت برند شخصی یک متخصص قابل مشاهده به موجب یک اصل روانشناختی به نام "اثر هاله" به کل شرکت منتقل می شود. همانطور که یک دانشگاه با داشتن یک عضو هیئت علمی برنده جایزه نوبل معتبرتر می شود، یک شرکت خدمات حرفه ای نیز با داشتن یک متخصص شناخته شده در سطح ملی در تیم خود سود می برد.

3. شرکای معتبر پرورش دهید

شراکت با سازمان های برجسته برای انجام پروژه های مهم یکی دیگر از استراتژی های اثبات شده برای ایجاد برند خدمات حرفه ای شما است. کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده یا انجمن های تجاری نامزدهای شریک خوبی هستند. ایده در اینجا یافتن شرکای است که مخاطبان مشابهی با شرکت شما دارند، اما خدمات رقیب ارائه نمی دهند.

با مشارکت، ما صرفاً در مورد حمایت از رویدادها صحبت نمی کنیم. در حالی که حمایت‌ها اغلب به عنوان استراتژی‌های ساخت برند در نظر گرفته می‌شوند، اما هزینه بیشتری دارند و نسبت به مشارکت پروژه موثرتر هستند و در نتیجه در لیست قرار نمی‌گیرند.

در عوض، انجام یک پروژه تحقیقاتی با هم یا شروع یک برنامه آموزشی خاص را در نظر بگیرید. یک پروژه نوآورانه و پرمخاطب، متمایزتر از لوگوی شما در یک بنر حمایت مالی شلوغ است - و یک استراتژی ساخت برند بسیار قدرتمندتر است.

4. به دنبال مشتریان با مشخصات بالا و داستان های موردی باشید

شرکت‌های خدمات حرفه‌ای موفق بسیاری وجود دارند که بر اساس شهرت با یک مشتری با نام تجاری واحد یا یک مطالعه موردی معروف ساخته شده‌اند. اما اگر به طور سیستماتیک به دنبال مشتریان با سابقه هستید و روی تولید نتایج چشمگیر سرمایه گذاری می کنید که می تواند به طور گسترده به اشتراک گذاشته شود، این یک استراتژی ساخت برند عالی است.

مطمئناً همه خواهان مشتریان معتبر و نتایج عالی هستند. اما به‌طور شگفت‌انگیزی تعداد کمی از شرکت‌ها برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهند تا این خواسته را به واقعیت تبدیل کنند.

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک مشتری با مشخصات بالا را جذب کند، اما اگر قرارداد آنها مانع از تبلیغ کارشان شود، فرصت ایجاد برند از بین می رود. یا به طور مشابه، یک شرکت ممکن است به جای سرمایه‌گذاری در مشارکت برای تولید نتایج استثنایی، بر روی حفظ محدوده تمرکز خود تمرکز کند. اگر نتایج را به یک استراتژی عمدی برندسازی تبدیل کنید

احتمال آن اشتباهات کمتر است

5. بر فضای رسانه های اجتماعی تسلط داشته باشید

امروزه یکی از قوی‌ترین استراتژی‌های ایجاد برند در دسترس شرکت‌های خدمات حرفه‌ای، مبتنی بر رشد رسانه‌های اجتماعی است. کسب و کارهای مختلف در حال تبدیل شدن به کاربران دائمی ابزارهای اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و یوتیوب هستند.

در اینجا یک فرصت استراتژیک واقعی وجود دارد زیرا بسیاری از شرکت های خدمات حرفه ای هنوز رسانه های اجتماعی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی خود به طور کامل پذیرفته اند. هنوز امکان تبدیل شدن به یک صدای آنلاین اصلی در بسیاری از گروه های مشتری هدف وجود دارد. بسیاری از شرکت های کوچک و متخصصان انفرادی در حال ایجاد مارک های آنلاین قوی از این طریق هستند.

در حالی که شبکه سنتی چهره به چهره هنوز مهم است، صرفه جویی در زمان و هزینه مرتبط با رویکرد آنلاین را در نظر بگیرید. قوی ترین برندها در هر جایی که مشتری هدف شما نگاه می کند وجود دارد و هرکسی که با آنها صحبت می کند به آنها احترام می گذارد. حضور قوی در رسانه های اجتماعی یک استراتژی عالی برای تحقق آن است.

بهترین استراتژی ساخت برند

در بیشتر موارد، بهترین استراتژی کلی ساخت برند، استراتژی ای است که چندین مورد از این استراتژی های برتر را ترکیب کند. به عنوان مثال، یک استراتژی بازاریابی محتوا یک تناسب طبیعی با حضور قوی در رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی راهی عالی برای انتشار محتوا می شوند و محتوا سوخت بسیار خوبی برای بحث های آنلاین می کند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

مشاوره ناب یکی از خدماتی است که می تواند به شما در توسعه کسب و کار کمک کند. در توسعه یک تجارت، یک تاجر باید بتواند مشکلات و چالش های مختلف را حل کند. مشکلات مختلفی مانند هزینه تولید بالا، بهره وری پایین کارکنان، انگیزه پایین کارکنان، مدیریت ضعیف، وفاداری کم کارکنان، مشکلات بازاریابی، شکایات مصرف کنندگان و سایر مشکلات پیش روی کارفرمایان وجود دارد.

 

با استخدام یک مشاور ناب همه مشکلات شما حل می شود. برخی از مشاوران ناب تعدادی متخصص و یک مفهوم اثبات شده دارند. آنها می توانند به شما در بهبود عملکرد شرکت از مرحله تولید تا مرحله بازاریابی کمک کنند. شرکت مشاوره ناب مناسب می تواند فرآیند تولید شما را به سمت تولید ناب با بهره وری بالا، هزینه های تولید پایین تر، سطح ایمنی بالا در محل کار، کیفیت بالا و موارد دیگر بهبود بخشد. شرکت مشاوره ناب همچنین می تواند مدیریت بد شما را برطرف کند و با عملکردی شگفت انگیز به سمت مدیریت ناب ارتقا یابد.

مشاوران ناب دارای انبوهی از مفاهیم هستند که می توانند در شرکت شما اعمال شوند، یکی از آنها کایزن ژاپنی است. این مفهوم مدیریتی به معنای بهبود مستمر است. با این مفهوم ساده می توانند نتایج قابل توجهی ارائه دهند. در اینجا برخی از مزایای مهم استخدام یک شرکت مشاوره ناب آورده شده است.

- افزایش بهره وری

شرکت های مشاور تولید ناب می توانند به شما در افزایش انگیزه کارکنان، ایجاد کار تیمی قوی، افزایش وفاداری کارکنان، بهبود نظم و انضباط کارکنان و بهبود سطح ایمنی در محل کار کمک کنند.

- صرفه جویی در زمان

افزایش بهره وری می تواند در هر مرحله از تولید تا مرحله بازاریابی در زمان صرفه جویی کند.

- بهبود کارایی

مشاوران ناب می توانند به شما در بهبود مدیریت کمک کنند که می تواند کارایی بخش های مختلف را افزایش دهد.

- برنده شدن در مسابقه

از تعدادی از ارزیابی های انجام شده توسط سازمان های مختلف، یک شرکت مشاور ناب می تواند به شما کمک کند تا چندین قدم برای بهبود عملکرد شرکت خود بردارید. همچنین می توانید چندین استراتژی را برای برنده شدن در رقابت اعمال کنید.

مزایای مالی تولید ناب

مزایای مالی پیاده سازی تولید ناب بسیار قابل توجه است، هر یک از بهبودهایی که در بالا ذکر شد به نحوی بر روی درآمد شما تأثیر می گذارد. آنها همچنین ممکن است سرمایه بسیار مورد نیاز را به تجارت بازگردانند.

اگر مقدار کار در حال انجام (WIP) و کالاهای نهایی را که در اختیار دارید کاهش دهید، به طور خودکار یا پول نقد موجود در آن سهام را کاهش می دهید یا وام های خود را از بانک کاهش می دهید.

بهبود بازدهی که به دست می آورید به شما این امکان را می دهد که محصولات بیشتری را با سربارهای مشابه تولید کنید و سود خود را بهبود بخشید. کاهش نیاز به چیزهایی مانند لیفتراک و سایر موارد برای جابجایی موجودی در اطراف نیز هزینه های شما را کاهش می دهد.

کاهش ضایعات و عیوب بلافاصله به سود شما می افزاید و غیره.

اجرای Lean Manufacturing مزایای مالی بسیار زیادی برای کسب و کار شما دارد و اگر اطمینان حاصل کنید که Lean در فرهنگ کسب و کار شما ادغام شده است، این مزایا پایدار هستند. این مزایا اغلب بسیار بیشتر از آن چیزی است که می توان با برون سپاری (برون سپاری خارج از کشور) به دست آورد و به شما امکان می دهد کنترل کیفیت محصولات و خدمات خود را حفظ کنید.

با اجرای Lean شما هم در قیمت هایی که می توانید بپردازید و هم از نظر اثربخشی خدماتی که می توانید ارائه دهید رقابتی تر خواهید شد، بنابراین شما را قادر می سازد تا کسب و کار بیشتری را به دست آورید و کسب و کار خود را بیشتر توسعه دهید.

 

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

داشبورد مدیریت برند

یک شرکت ادغام راه حل مدیریت داده مستقر در بوستون نیاز به ایجاد سیستمی برای ردیابی و مدیریت عملکرد تجاری برای یک شرکت بین المللی کالاهای مصرفی داشت. ما مشغول ایجاد یک مدل مفهومی برای سیستم و طراحی چندین داشبورد مدیریتی و تجسم غنی از داده بودیم.

نمای کلی داشبورد مدیریت برند

در ساخت سیستم گزارش دهی، مشتری تلاش زیادی را صرف جمع آوری داده ها از منابع داده های متعدد در یک ذخیره داده واحد کرده است. اگرچه گزارش‌های جدولی به‌دست‌آمده از نظر فنی عمل می‌کردند، اما تجربه کاربری قابل مدیریت یا مؤثری را ارائه نمی‌کردند و پیمایش آنها دشوار بود.

ما با آوردن یک مدل ذهنی ساده به سیستم گزارش‌دهی که امکان کشف عملکرد برند را برای مدیران و سایر تصمیم‌گیرندگان فراهم می‌کرد، به چالش کشیده شد.

تقسیم کننده افقی آبی کوچک

زمینه های اصلی تمرکز:

  • یک مدل مفهومی کاربر پسند ایجاد کنید
  • داده ها را برای ایجاد بینش عملی تجسم کنید
  • طراحی مفهومی
  • تجسم داده ها
  • بینش، بصیرت، درون بینی
  • تقسیم کننده افقی آبی کوچک
  • نمای نزدیک داشبورد مدیریت برند

رویکرد

پس از کار با مشتری برای درک نقش‌ها و شخصیت‌های کاربر، کارگاه‌های مدل‌سازی تصمیم را برای تجزیه و تحلیل چالش‌های تجاری که هر نقش با آن سر و کار داشت، برگزار کردیم.

چند سوالی که پرسیدیم:

  • کاربران چگونه متوجه می شوند که کسب و کارشان عملکرد خوبی دارد یا خیر؟
  • چه سؤالاتی به آنها کمک می کند تا بفهمند چرا عملکرد خوب است یا خیر؟
  • کاربران برای اطمینان از داشتن اطلاعات کافی برای انجام اقدامات مناسب، مایلند به چه سوالاتی پاسخ دهند؟
  • پس از ترکیب اطلاعات از کارگاه‌ها، ما با یک فرآیند طراحی تکراری، بررسی مکرر با تیم‌های تجاری و همکاری نزدیک با توسعه‌دهندگان برای ارزیابی امکان‌سنجی فنی و سهولت اجرا، اقدام کردیم.

طراحی ما جزئیات عملکرد برند فردی را در یک نمای بزرگ تو در تو قرار داد

راه حل

با تمرکز تلاش‌هایمان بر روی سؤالات کلیدی کسب‌وکار، توانستیم به مشتری خود کمک کنیم حجم زیادی از داده‌ها را به تعداد انگشت شماری از دیدگاه‌های عملی در مورد اطلاعات برای کاربرانشان جمع‌آوری کند. طراحی ما جزئیات عملکرد برندهای فردی را در یک نمای تصویر بزرگ تو در تو قرار داده است، و به مدیران این امکان را می‌دهد که دلایلی را که چرا بخش‌ها یا برندهای خاص بهتر یا بدتر از سایرین عمل می‌کنند، کشف کنند، بدون اینکه از عملکرد کلی مجموعه خود چشم‌پوشی کنند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

آنسوف (1957) در یک مقاله کلاسیک هاروارد بیزینس ریویو، چهار استراتژی را برای رشد کسب و کار شناسایی کرد. این چهار استراتژی همچنین چهار نوع اصلی از برنامه های بازاریابی و انواع سرمایه گذاری ها و فعالیت های مرتبط با هر یک را مشخص می کنند. استراتژی ها بر این اساس تعریف می شوند که آیا تمرکز بر محصولات جدید یا موجود و بازارهای جدید یا موجود است.

1. استراتژی نفوذ در بازار

هنگامی که یک شرکت بر فروش محصولات فعلی خود به مشتریان فعلی تمرکز می کند، استراتژی نفوذ در بازار را دنبال می کند. فعالیت های بازاریابی که در این نوع طرح بازاریابی غالب خواهند بود، فعالیت هایی هستند که بر افزایش وفاداری مشتریان موجود تاکید دارند تا در برابر ضرر رقبا آسیب پذیر نباشند، جذب مشتریان رقبا، افزایش دفعات استفاده از محصول و تبدیل غیرکاربران به کاربر. .

افزایش آگاهی از طریق ارتباطات بازاریابی و افزایش در دسترس بودن از طریق توزیع گسترده از فعالیت های بازاریابی رایج در این نوع طرح است. شناسایی موارد استفاده جدید و کاربردهای جدید برای یک محصول ممکن است فرکانس استفاده را افزایش دهد یا غیرکاربران فعلی را به کاربر تبدیل کند. به عنوان مثال، کمپین تبلیغاتی آب پرتقال با شعار "دیگر فقط برای صبحانه نیست" تلاشی برای گسترش استفاده بود. اگر دلیلی وجود داشته باشد که چنین آزمایشی منجر به خریدهای مجدد شود، ممکن است از تبلیغات قیمت برای تشویق مشتریان رقبا استفاده شود تا محصول شرکت را امتحان کنند. برنامه های وفاداری می تواند در حفظ مشتریان فعلی بسیار موثر باشد. این استراتژی با تکیه بر چیزهایی که شرکت از قبل به خوبی می‌داند، یعنی محصولات موجود و مشتریان فعلی، ریسک را کاهش می‌دهد. همچنین این یک استراتژی است که در آن سرمایه‌گذاری در بازاریابی باید سریع‌تر بازپرداخت کند، زیرا شرکت در حال ساختن پایه‌های موجود از روابط با مشتری و دانش محصول است.

2. استراتژی توسعه بازار

تلاش برای گسترش فروش با فروش محصولات فعلی در بازارهای جدید به عنوان استراتژی توسعه بازار شناخته می شود. چنین تلاش هایی ممکن است شامل ورود به بازارهای جغرافیایی جدید، مانند بازارهای بین المللی باشد. ایجاد آگاهی از محصول و توسعه کانال های توزیع از فعالیت های کلیدی بازاریابی است. ممکن است برخی اصلاحات محصول برای مطابقت بهتر با نیازهای بازار محلی مورد نیاز باشد.

برای مثال، با ورود رستوران‌های فست فود به بازارهای بین‌المللی، اغلب منوهای خود را تغییر داده‌اند تا با ترجیحات غذایی مشتریان در بازارهای محلی مطابقت داشته باشند. گسترش به یک بازار جدید با یک محصول موجود خطراتی را به همراه دارد زیرا بازار جدید برای شرکت به خوبی شناخته شده نیست و شرکت و محصولات آن به خوبی در بازار شناخته شده نیستند. بازده سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی در چنین استراتژی‌ای به دلیل زمان مورد نیاز برای ایجاد آگاهی، توزیع و آزمایش محصول، احتمالاً طولانی‌تر از استراتژی نفوذ در بازار است.

3. استراتژی توسعه محصول

ایجاد محصولات جدید برای فروش به مشتریان فعلی، یک استراتژی توسعه محصول، یک استراتژی بازاریابی رایج در بین شرکت ها است که می تواند روابط خود را با مشتریان فعلی افزایش دهد. به عنوان مثال، امریکن اکسپرس توانسته است از روابط خود با مشتریان کارت اعتباری خود برای فروش خدمات مرتبط با سفر نیز استفاده کند. به طور مشابه، شرکت های تلویزیون کابلی پیشنهادات خود را به خدمات اینترنت و تلفن گسترش داده اند.

فعالیت های تحقیق و توسعه نقش غالب در این استراتژی بازاریابی ایفا می کنند. زمان مورد نیاز برای توسعه و آزمایش محصولات جدید ممکن است طولانی باشد، اما زمانی که یک محصول توسعه یافت، ایجاد آگاهی، علاقه و در دسترس بودن باید نسبتاً سریع باشد زیرا شرکت قبلاً با مشتریان رابطه دارد. استراتژی توسعه محصول نیز از استراتژی نفوذ در بازار ریسک بیشتری دارد زیرا ممکن است محصول لازم حداقل با هزینه ای قابل قبول برای مشتریان توسعه پیدا نکند یا محصول توسعه یافته با نیازهای مشتریان مطابقت نداشته باشد.

4. استراتژی تنوع

استراتژی متنوع سازی شامل ورود محصولات جدید به بازارهای جدید است. این واقعاً ایجاد یک تجارت کاملاً جدید است. این مخاطره‌آمیزترین استراتژی است و احتمالاً به بیشترین صبر در انتظار بازگشت سرمایه نیاز دارد.

مشارکت در استراتژی برندسازی توسط: دیوید استوارت، استاد رئیس جمهور در بازاریابی و قانون تجارت، دانشگاه لویولا مریمونت، نویسنده، ابعاد مالی تصمیمات بازاریابی.

برندینگ استراتژی اینسایدر خدماتی از پروژه بلیک است: یک مشاور برند استراتژیک متخصص در تحقیقات برند، استراتژی برند، رشد برند و آموزش برند.

  • MAHAYAN66 HASANI