تیهوشا

۱۶ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با نمودارهای سازمانی می خواهید چه کار کنید؟ نمودار سازمانی ساختار داخلی یک سازمان یا شرکت را نشان می دهد. کارکنان و موقعیت ها با جعبه یا اشکال دیگر نشان داده می شوند ، گاهی اوقات شامل عکس ها ، اطلاعات تماس ، ایمیل و پیوندهای صفحه ، نمادها و تصاویر. خطوط مستقیم یا آرنج سطوح را به هم متصل می کند. با نرم افزار org chart ما ، این یک تصویر بصری واضح از سلسله مراتب و رتبه افراد مختلف ، مشاغل و بخشهای تشکیل دهنده سازمان ایجاد می کند.

 

چارت سازمانی چیست ؟

نمودارهای سازمانی همچنین به عنوان نمودارهای سازمانی ، نمودارهای سازمانی ، ارگانوگرام ها ، نمودارهای ارگانوگرام (گاهی اوقات Organigrams یا Organigrammes) و نمودارهای سلسله مراتبی شناخته می شوند. گول نخورید: با وجود همه نام های مختلف ، همه آنها یک چیز هستند.

ایجاد نمودار سازمانی

در سال 1855 ، سرپرست عمومی راه آهن دانیل مک کالوم (1815-1878) آنچه را که اولین چارت سازمانی مدرن تصور می شد طراحی کرد. این یک نمودار مصور از راه آهن نیویورک و ایری بود. مک کالوم آن را توسط نقشه کش و مهندس عمران جورج هولت هنشاو (1831-1891) تنظیم کرده بود. مک کالوم ، متولد اسکاتلند ، همچنین به عنوان ژنرال اتحادیه در جنگ داخلی خدمت کرد. هنشاو ، کانادایی ، در شرکت های آب و راه آهن در کانادا ، ایالات متحده و دانمارک کار می کرد.

اصطلاح "نمودار سازمانی" 50 تا 60 سال دیگر طول کشید تا مورد استفاده قرار گیرد. مهندس مشاور ویلارد سی برینتون از این اصطلاح در کتاب درسی خود در سال 1914 ، "روشهای گرافیکی برای ارائه حقایق" استفاده کرد. او ارزش نمودارها را اعلام کرد و گفت که باید از آنها بیشتر استفاده شود. نمودارها عمدتا در محافل مهندسی تا دهه 1920 مورد استفاده قرار می گرفتند ، زمانی که آنها شروع به پیدا کردن راه خود به دنیای تجارت کردند.

مترادف کمتر شناخته شده "Organigram" و "Organogram" در دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفت.

نمودار مربوطه Organigraph نامیده می شود. در حالی که هنوز ساختار سازمانی را منعکس می کند ، کمتر از نمودار سازمانی خطی است و هدف متفاوتی را ارائه می دهد: نشان دادن ارتباطات و فرصت ها بین بخش ها ، محصولات یا زنجیره های تأمین.

انواع نمودارهای سازمانی

بهترین قالب چارت سازمانی چیست؟ بسته به نیازهای شما و نوع سازمان ، ممکن است بخواهید یک قالب سازمانی سنتی کمتر انتخاب کنید. سه نوع اصلی از نمودارهای سازمانی وجود دارد: سلسله مراتبی ، ماتریسی و مسطح.

نمودار سازمان سلسله مراتبی: این رایج ترین نوع است و مترادف نمودار سلسله مراتبی را ایجاد می کند. سلسله مراتب جایی است که یک گروه یا شخص در راس قرار دارند ، در حالی که افراد دارای قدرت کمتر در زیر آنها ، به شکل هرم هستند. به پادشاهی با پادشاه یا ملکه در بالا ، یا سازمانی با مدیرعامل در بالا فکر کنید. با سلسله مراتب ، اعضا معمولاً با شخصی که به او گزارش می دهند و هر کسی که مستقیماً به آنها گزارش می دهد ، ارتباط برقرار می کنند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

درست مانند انسانها ، اعضای قبیله فیلها به طور صریح و معنادار با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. حافظه فیل ها می تواند تا 50 سال طول بکشد. به عنوان مثال ، آنها می توانند محل سوراخ های آبیاری صدها مایل دورتر را به خاطر بیاورند - که در ساوانا بسیار مفید است. سازمان خود را مانند یک قبیله فیل تصور کنید که دارای دانش ارزشمندی برای تصرف و اشتراک گذاری است.

مدیریت دانش در  سازمان مجموع تمام دانش موجود در یک سازمان است که می تواند ارزش تجاری را ارائه دهد. ممکن است از مالکیت معنوی ، دانش محصول ، درس های شکست و موفقیت ، کنفرانس ها یا ارتباطات با مشتری ، فقط برای ذکر چند منبع استفاده شود. دانش همیشه توسط افراد آموخته ، حفظ و منتقل می شود ، بنابراین مسئولیت اصلی منابع انسانی (HR) کمک به مدیریت این دانش است.

یک رویکرد برای به دست آوردن دانش سازمانی ، مخازن به عنوان بخشی از تلاش مدیریت دانش است. این امر بسیار مهم است اگر بخواهید هر بار که کارمندی ترک می کند ، از دست دادن 42 درصد از اطلاعات شرکت مربوط به نقش شغلی جلوگیری کنید. و از آنجا که بطور متوسط ​​200 ساعت غیرمولد در محل کار به دلیل عدم دسترسی به دانش مربوطه صرف می شود ، ارزش سرمایه گذاری در این زمینه مهم از منابع انسانی را دارد.

انواع مدیریت دانش سازمانی

دانش را می توان به سه نوع اصلی تقسیم کرد:

مدیریت دانش صریح

یکی از انواع مدیریت دانش صریح است به راحتی مستند و غیرقابل انکار است ، مانند رویه ها و خط مشی ها ، عملکرد محصول و خدمات ، وظایف گام به گام ، تحقیق و محتوا. به احتمال زیاد توسط نویسندگان فنی ، استراتژیست های محتوا ، طراحان آموزشی و معماران اطلاعات مستند شده است.

دانش ضمنی

مدیریت دانش در سازمان ضمنی یک حس آموخته شده از دانش عملی است که بیان آن سخت است ، مانند نحوه تعمیر سیستم کامپیوتری. این حوزه متخصصان موضوعی شماست ؛ درون سر کارکنان خود نگه داشته می شود ؛ و از طریق آموزش ، راهنمایی و اجتماعات عملی منتقل می شود. به گفته Nonaka & Takeuchi ، "دانش ضمنی دانش تجربه است و تمایل به ذهنی و فیزیکی دارد. این درباره "اینجا و اکنون" است ، مربوط به یک زمینه عملی خاص است. "

دانش ضمنی یا دانش نهفته ، تجربه ای شهودی و نهفته است. قابل وصف نیست ، اما وقتی آن را مشاهده می کنید ، مانند تجربه کارکنان ارشد ، متخصصان موضوعات ، ماهیت روابط حرفه ای و فرایندهای نهادی ، آن را می دانید. از طریق روابط اجتماعی منتقل می شود.

منابع دانش

اکنون که می دانیم چه نوع دانش باید مورد توجه قرار گیرد ، منابع احتمالی دانش را بررسی خواهیم کرد. دانش تقریباً در هر جایی از سازمان شما یافت می شود و در اشکال ملموس و نامشهود زیادی وجود دارد. مثلا:

  • فردی - دفترچه یادداشت شخص ، اسناد و پرونده های گم شده ، سوالات و شکایات مشتری یا حافظه فرد. اینها منابع خوبی برای دانش ضمنی هستند.
  • گروه/جامعه - جوامع عملی ، جوامع ممتاز ، تیم های پروژه ، تیم های داخلی ، گروه های آموزشی ، برنامه های راهنمایی. اینها منابع خوبی از دانش صریح ، ضمنی و ضمنی هستند.
  • ساختاری - روالها ، فرایندها ، فرهنگ ، روشهای سنتی انجام کارها ، سیستم های فناوری اطلاعات ، تامین کنندگان. اینها منابع دانش ضمنی هستند.
  • حافظه سازمانی - دانش کل سازمان شما. این می تواند در دستورالعمل ها ، مقررات ، گزارش ها ، تحقیقات بازار ، سوابق و داده ها موجود باشد. اینها منابع خوبی برای ترکیبی از دانش ضمنی و صریح هستند.

یک مثال روشن از منابع فردی ، سازمانی و ساختاری دانش ضمنی و ضمنی ، آن چیزی است که می تواند از نشت نفت BP در سال 2006 در خلیج پرودوه جلوگیری کند. این نشت به مدت 5 روز کشف نشد و منجر به کمبود سوخت در پمپ بنزین های ایالات متحده شد - چه برسد به اینکه 900000 لیتر نفت به اقیانوس ریخته شود.

دلیل این فاجعه چیست؟ یک کارمند باتجربه و واجد شرایط با دانش تخصصی شرکت را ترک کرده بود و کارمند به دلایل بودجه جایگزین نشده بود. این بدان معناست که هیچ کس نمی تواند از وقوع فاجعه جلوگیری کند.

عدم ثبت این نوع دانش ، این خطر را ایجاد می کند که کارکنان آینده اشتباهات گذشته را تکرار کرده و صدها میلیون دلار از دست بدهند. و با این حال یک سوم متخصصان منابع انسانی می گویند که شرکت های آنها دانش تخصصی را جمع آوری و به اشتراک نمی گذارند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

فرایند مدیریت استراتژیک مجموعه ای جامع از انواع مختلف فعالیتهای مستمر و همچنین فرایندهایی است که در سازمان استفاده می شود. مدیریت استراتژیک راهی است برای تغییر برنامه استاتیک موجود در یک فرایند سیستماتیک مناسب.

مدیریت استراتژیک می تواند تغییرات فوری در سازمان ایجاد کند. موارد زیر چند نکته است که به شما در تشخیص ارتباط مدیریت استراتژیک و مزایای آن کمک می کند

1. ایجاد آینده ای بهتر:

همیشه بین اقدامات واکنشی و پیشگیرانه تفاوت وجود دارد. هنگامی که یک شرکت مدیریت استراتژیک را انجام می دهد - شرکت همیشه در جنبه دفاعی خواهد بود و نه در قسمت تهاجمی. شما باید در شرایط رقابتی پیروز شوید و قربانی این موقعیت نشوید.

پیش بینی هر موقعیتی ممکن نیست ، اما اگر می دانید که موقعیت های خاصی وجود دارد ، بهتر است همیشه سلاح های خود را برای مبارزه با شرایط آماده نگه دارید.

2. شناسایی جهات راهبردی:

مدیریت استراتژیک به زبان ساده اساساً و به روشنی اهداف و مأموریت شرکت را مشخص می کند. هدف اصلی این مدیریت تعیین اهداف و اهداف واقع بینانه است - این باید با دیدگاه شرکت مطابقت داشته باشد.

مدیریت استراتژیک پایه ای را برای سازمان فراهم می کند که بر اساس آن می توان پیشرفت را اندازه گیری کرد و بر اساس آن می توان به کارکنان غرامت پرداخت کرد.

3. تصمیمات تجاری بهتری بگیرید:

درک تفاوت بین یک ایده عالی و یک ایده خوب بسیار مهم است. اگر شما دیدگاه مناسب و روشنی از شرکت خود دارید - پس ماموریت و روش هایی برای رسیدن به مأموریت همیشه ایده بسیار خوبی به نظر می رسد. شما باید تصمیمات بهتری بگیرید و آن هم در زمان کمتر.

در اینجا مزایای یک رویکرد استراتژیک به چشم می خورد. وقتی تصمیم می گیرید نوع پروژه ای که می خواهید پول خود را سرمایه گذاری کنید چیست ، به یک ایده عالی تبدیل می شود. چگونه می خواهید از وقت خود سرمایه گذاری کنید و همچنین از وقت کارکنان خود استفاده کنید.

پس از روشن شدن ایده های خود در مورد پروژه و زمان اختصاص هر یک از کارکنان و خود ، باید توجه خود را بر منابع مالی و انسانی متمرکز کنید.

4. طول عمر کسب و کار:

زمانها به سرعت در حال تغییر هستند و هر روز تغییرات پویایی در حال رخ دادن است. صنایع در سراسر جهان با سرعت زیادی در حال تغییر هستند و بنابراین بقا برای شرکتهایی که پایگاه قوی و کاملی در صنعت ندارند دشوار است. مدیریت استراتژیک تضمین می کند که شرکت دارای جایگاه کاملی در صنعت مرتبط است و کارشناسان همچنین اطمینان حاصل می کنند که این شرکت فقط با شانس و شانس یا فرصت بهتر زنده نمی ماند. وقتی به مطالعات مختلف نگاه می کنید ، می فهمید که صنایعی که از مدیریت استراتژیک پیروی نمی کنند ، بیش از پنج سال زنده خواهند ماند

این نشان می دهد که شرکت ها باید تمرکز قدرتمندی بر طول عمر کسب و کار داشته باشند. این نشان می دهد که بدون مدیریت استراتژیک ، امکان زنده ماندن یک شرکت در دراز مدت وجود ندارد.

5. افزایش سهم بازار و سودآوری:

با کمک مدیریت استراتژیک می توان سهم بازار و همچنین سودآوری شرکت را در بازار افزایش داد. اگر برنامه ریزی و تفکر استراتژیک بسیار متمرکز دارید ، ممکن است همه صنایع بتوانند بخش ها ، محصولات و خدمات مشتریان بهتری را کشف کرده و همچنین شرایط بازار صنعتی را که در آن فعالیت می کنید درک کنند

مهارت های مدیریت استراتژیک به شما کمک می کند تا به بازار هدف مناسب نزدیک شوید. کارشناسان برای فروش و بازاریابی بهتر راهنمایی می کنند. همچنین می توانید شبکه توزیع بهتری داشته باشید و همچنین به شما در تصمیم گیری های تجاری که در پایان روز منجر به سود می شود ، کمک کنید.

6. اجتناب از همگرای رقابتی:

اکثر شرکت ها آنقدر به تمرکز بر رقبا عادت کرده اند که تقلید از شیوه های خوب خود را آغاز کرده اند. رقابت بسیار زیاد شده است که جداسازی شرکت ها یا شناسایی متفاوت آنها دشوار می شود.

با کمک مدیریت استراتژیک این جادو امکان پذیر است - سعی کنید همه بهترین شیوه های یک شرکت را بیاموزید و به یک هویت منحصر به فرد تبدیل شوید که شما را از رقبایتان جدا می کند.

7. منافع مالی:

ثابت شده است که شرکتهایی که از فرایند مدیریت استراتژیک پیروی می کنند در مقایسه با شرکتهایی که تصمیمات مدیریت استراتژیک را انتخاب نمی کنند ، در مدت زمان بیشتری سود دارند.

آن دسته از شرکتهایی که در استفاده از مدیریت استراتژیک مشارکت دارند از روش صحیح برنامه ریزی استفاده می کنند - این شرکتها کنترل عالی بر آینده خود دارند. آنها بودجه مناسبی برای پروژه های آینده خود دارند. بنابراین این مشاغل برای مدت طولانی در صنعت ادامه می یابد.

8. منافع غیرمالی:

شرکتهایی که از مدیریت استراتژیک استفاده می کنند ، مزایای مختلف مالی و غیر مالی مدیریت استراتژیک را نیز ارائه می دهند. کارشناسان اعلام کردند که شرکت هایی که مدیریت استراتژیک را انجام می دهند همیشه آماده هستند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

 

من عمداً از کلمات مدیریت استراتژیک و نه برنامه ریزی استراتژیک استفاده کرده ام. وبستر برنامه ریزی را به عنوان "یک اقدام پیشنهادی یا مورد نظر ، یا یک طرح تدوین شده که مراحل عمل را تعیین می کند" تعریف می کند. آکسفورد برنامه ریزی را "روش تدوین شده یا سازماندهی شده ای که به وسیله آن یک کار باید انجام شود" تعریف می کند. با این حال ، وقتی به مدیریت فکر می کنیم ، تمایل داریم به رویکرد سیستمی برای بهینه سازی سازمان فکر کنیم.

برنامه ریزی استراتژیک هنوز دارای فرایندی مجزا ، مجزا و مستقل از کسب و کار یک سازمان است. در حالی که مدیریت استراتژیک شامل برنامه ریزی ، اجرا ، ارزیابی ، نگهداری مداوم و تعدیل استراتژی سازمان است. از آنجا که من معتقدم مدیریت استراتژیک یک جنبه لاینفک از مشاغل یک سازمان است و نه تنها یک بار در هر سه سال عقب نشینی ، من از واژه مدیریت استراتژیک در طول این مقاله استفاده کرده ام.

مزایای مدیریت استراتژیک

طبق تعریف مدیریت استراتژیک به زبان ساده اولین دلیلی که اکثر سازمانها برای داشتن یک فرایند مدیریت استراتژیک بیان می کنند این است که مسئولیت هیئت مدیره را بر عهده دارد.

نیروهای ارزیابی عینی را مجبور می کند

مدیریت استراتژیک رشته ای را فراهم می کند که به هیئت مدیره و مدیریت ارشد این امکان را می دهد که در واقع یک قدم از مشاغل روزمره به عقب بردارند تا در مورد آینده سازمان فکر کنند. بدون این نظم و انضباط ، سازمان بدون توجه به تصویر بزرگتر می تواند صرفاً از طریق شماره یا مشکل بعدی کار کند.

چارچوبی را برای تصمیم گیری ارائه می دهد

استراتژی چارچوبی را فراهم می کند که در آن کلیه کارکنان می توانند تصمیمات عملیاتی روزانه خود را اتخاذ کرده و درک کنند که این تصمیمات همه سازمان را در جهت واحدی سوق می دهد. این امکان وجود ندارد (نه واقع بینانه و نه مناسب) که هیئت مدیره از تمام تصمیماتی که مدیر اجرایی باید بگیرد مطلع باشد ، همچنین این امکان وجود ندارد (و نه واقع بینانه یا عملی) که مدیر اجرایی از تمام تصمیماتی که کارکنان اتخاذ می کنند مطلع باشد.

استراتژی چشم انداز آینده را ارائه می دهد ، هدف و ارزش های یک سازمان را تأیید می کند ، اهداف را تعیین می کند ، تهدیدها و فرصت ها را روشن می کند ، روش هایی را برای استفاده از نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف (حداقل) تعیین می کند. به این ترتیب ، چارچوب و مرزهای مشخصی را تعیین می کند که می توان در آن تصمیم گیری کرد. تأثیر تجمعی این تصمیمات (که می تواند به هزاران نفر در طول سال برسد) می تواند تأثیر بسزایی در موفقیت سازمان داشته باشد. ارائه چارچوبی که در آن مدیر اجرایی و کارکنان بتوانند این تصمیمات را اتخاذ کنند به آنها کمک می کند تا تلاش های خود را بر مواردی که به بهترین نحو از موفقیت سازمان حمایت می کند ، متمرکز کنند.

پشتیبانی از درک و خرید

اجازه دادن به هیئت مدیره و کارکنان در بحث راهبردی آنها را قادر می سازد تا جهت ، دلیل انتخاب آن جهت و مزایای مرتبط را بهتر بشناسند. برای برخی از مردم فقط دانستن کافی است. برای بسیاری از مردم ، برای به دست آوردن حمایت کامل آنها نیاز به درک آنها دارد.

اندازه گیری پیشرفت را فعال می کند

یک فرایند مدیریت استراتژیک سازمان را مجبور می کند تا اهداف و معیارهای موفقیت را تعیین کند. تنظیم معیارهای موفقیت مستلزم این است که سازمان ابتدا تعیین کند که چه چیزی برای موفقیت مستمر آن اهمیت دارد و سپس اهداف را تعیین کند و این اقدامات مهم را در مقابل هیئت مدیره و مدیریت ارشد نگه دارد.

دیدگاه سازمانی را ارائه می دهد

پرداختن به مسائل عملیاتی به ندرت به کل سازمان و به هم پیوستگی اجزای مختلف آن نگاه می کند. مدیریت استراتژیک یک دیدگاه سازمانی را در نظر می گیرد و همه اجزا و روابط متقابل بین آن اجزا را بررسی می کند تا بتواند استراتژی ای را ارائه دهد که برای کل سازمان بهینه باشد و نه یک جزء واحد.

معایب مدیریت استراتژیک

یکی از انتقادهای عمده به مدیریت استراتژیک این است که سازمان را ملزم می کند تا محیط آینده را برای توسعه برنامه ها پیش بینی کند ، و همانطور که همه می دانیم ، پیش بینی آینده کار ساده ای نیست. اعتقاد بر این است که اگر آینده آنطور که پیش بینی می شد رخ ندهد ، ممکن است استراتژی اتخاذ شده را باطل کند. تحقیقات اخیر انجام شده در بخش خصوصی نشان داده است که سازمانهایی که از فرآیند برنامه ریزی استفاده می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به سازمان هایی که برنامه ریزی نمی کنند - صرف نظر از اینکه آیا آنها واقعاً به هدف مورد نظر خود رسیده اند یا نه ، دارند. علاوه بر این ، انواع مختلفی وجود دارد.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

قالب ماتریس مهارت ها را بارگیری کرده و مهارت های کارکنان خود را ترسیم کنید. این به شما کمک می کند مهارت های موجود را شناسایی کرده و شکاف های بالقوه مهارت را در سازمان خود بیابید.

مدیریت دانش چیست؟

مدیریت دانش چیست ؟ مدیریت دانش در سازمان فرایندی آگاهانه برای تعریف ، ساختاردهی ، حفظ و به اشتراک گذاری دانش و تجربه کارکنان در یک سازمان است.

 دف اصلی مدیریت دانش بهبود کارایی یک سازمان و ذخیره دانش در داخل شرکت است.

غالباً به آموزش و یادگیری در یک سازمان یا مشتریان آن اشاره دارد. این شامل یک چرخه ایجاد ، به اشتراک گذاری ، ساختاربندی و حسابرسی دانش است ، به منظور به حداکثر رساندن اثربخشی دانش جمعی یک سازمان.

3 زمینه اصلی مدیریت دانش

هدف مدیریت دانش در سازمان این است که یادگیری سازمانی ایجاد شود و فرهنگ یادگیری ایجاد شود ، جایی که به اشتراک گذاری دانش تشویق می شود و کسانی که به دنبال یادگیری بهتر هستند این کار را آسان می کنند. وقتی به مدیریت دانش فکر می کنید ، در نظر گرفتن انواع دانش و نحوه به اشتراک گذاری این دانش در یک سازمان مفید است.

مدیریت دانش صریح دو نوع اصلی دانش هستند که در تعریف مدیریت دانش پوشش داده شده اند. دانش ضمنی ، دانشی است که از طریق تجربه به دست می آید. بسته بندی و به اشتراک گذاری آن با دیگران بسیار ساده تر است. نمونه هایی از دانش ضمنی عبارتند از "دانش" ، تفکر ابتکاری و درک زبان بدن.

دانش صریح دانش و اطلاعاتی است که می توان به راحتی کدگذاری و آموزش داد ، مانند نحوه تغییر تونر در چاپگر و معادلات ریاضی.

مدیریت دانش تضمین می کند که دانش تخصصی کارکنان با آنها باقی نمی ماند ، یا توسط سایر کارکنان که از این دانش بهره مند می شوند ، استفاده نمی شود.

مدیریت دانش در سازمان باعث آگاهی بهتر از موقعیت و همچنین باز شدن درهایی برای یادگیری بهترین شیوه ها ، درس های آموخته شده و بهبود کلی سازمان می شود.

چرا مدیریت دانش مهم است؟

مدیریت دانش سازمانی بسیار مهم است زیرا کارآیی تصمیم گیری سازمان را افزایش می دهد. برای اطمینان از دسترسی همه کارکنان به تخصص کلی موجود در سازمان ، نیروی کار هوشمندتری ایجاد می شود که قادر است تصمیمات سریع و آگاهانه ای به نفع شرکت بگیرد.

نوآوری در سازمان آسان تر است ، مشتریان از افزایش دسترسی به بهترین شیوه ها سود می برند و گردش کارکنان کاهش می یابد.

اهمیت مدیریت دانش هر سال در حال افزایش است. با رقابتی شدن بازار ، یکی از بهترین راهها برای پیش قدم شدن این است که سازمان خود را به شیوه ای هوشمند و انعطاف پذیر بسازید. شما می خواهید بتوانید مسائل را از راه دور تشخیص داده و به سرعت به اطلاعات و نوآوری های جدید پاسخ دهید.

شرکت ها فرایند مدیریت دانش را به دلایل مختلف آغاز می کنند.

ادغام یا کسب می تواند نیاز به تدوین دانش و تشویق تیم ها برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود را برانگیزد.

بازنشستگی قریب الوقوع کارکنان کلیدی می تواند ضرورت به دست آوردن دانش آنها را نشان دهد.

انگیزه استخدام آینده حکمت استفاده از مدیریت دانش برای کمک به آموزش کارکنان جدید را نشان می دهد.

مزایای مدیریت دانش

محیط کار کارآمدتر

تصمیم گیری سریعتر و بهتر

افزایش همکاری

ایجاد دانش سازمانی

روند آموزش و سوار شدن کارکنان بهینه شده است

افزایش شادی و حفظ کارکنان به دلیل ارزش گذاری دانش ، آموزش و نوآوری

مدیریت دانش یک ابزار مهم در هر شرکتی است که می خواهد خط تولید و سهم بازار خود را افزایش دهد.

فرایند مدیریت دانش

در سازماندهی مدیریت دانش برای یک سازمان ، یک فرایند مدیریت دانش چهار مرحله ای وجود دارد که می تواند دنبال شود.

1. کشف

چگونه دانش درون سازمان کشف می شود؟ در هر سازمان ، منابع متعددی از دانش وجود دارد.

در این مرحله از فرآیند ، منابع دانش مشخص می شود ، همچنین در جایی که دانش انتقادی نگهداری می شود ، چه چیزی می توان از این دانش آموخت و اگر زمینه هایی وجود دارد که می توان در طی آن دانش را از دست داد. فرآیند کشف با درک جامع از جریان دانش سازمان کمک می کند.

2. ضبط کنید

چگونه دانش جدید و موجود ذخیره می شود؟ مدیریت دانش در سازمان حاوی مقدار زیادی دانش است و باید به صورت عمدی ذخیره و سازماندهی شود.

با ایجاد سیستمی که نقشه و طبقه بندی شده است ، دسترسی به دانش آسان تر و ساختار سازمانی افزایش می یابد. این می تواند شامل اسکن اسناد ، استفاده از فراداده و نمایه سازی باشد.

3. فرآیند

چگونه می توان این دانش را به بهترین نحو ترکیب و ترکیب کرد؟ این مرحله شامل تجزیه و تحلیل عمیق دانش جمع آوری شده در دو مرحله قبلی است.

سازمان باید دانش را سازماندهی و ارزیابی کند تا ببیند چگونه می تواند به بهترین نحو در ساختار سازمان جمع شود. این مرحله زمانی است که یک سازمان باید در حال ایجاد و ترویج تغییر فرهنگی به سمت اشتراک دانش و توسعه کارکنان به عنوان مبتکر باشد.

4. به اشتراک بگذارید و سود ببرید

افراد درون سازمان شرکت مشاور مدیریت غزال چگونه می توانند به این دانش دسترسی داشته باشند؟ هدف مدیریت دانش این است که دسترسی آسان به دانش را در داخل سازمان فعال سازد.

ایجاد سیستمی که کار کند اولین قدم است ، اما افراد باید نحوه استفاده از آن سیستم را درک کنند. اجرای برنامه های آموزشی می تواند به افزایش درک سیستم های مدیریت دانش کمک کند. پس از استفاده از سیستم ، شرکت از افزایش کارایی ، تصمیم گیری بهتر و کارکنان نوآورتر بهره مند می شود.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

در تجارت ، یک عبارت معروف وجود دارد: برای پول درآوردن باید پول خرج کنید. این درست است ، تا حدی. اما مهم است که پول را در مکان های مناسب خرج کنید ، نه اینکه آن را در مناطقی که می توانید کاهش دهید هدر دهید.

هزینه های سربار یکی از حوزه هایی است که می تواند به سرعت باعث تخلیه درآمدها شود و با حداقل ریسک قابل کاهش است. همه چیز را که باید در مورد هزینه های سربار برای مشاغل کوچک بدانید ، از تعریف هزینه سربار ما تا نحوه کاهش هزینه های سربار در مشاغل بیابید. اما برای کاهش هزینه های سربار چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟

تعریف هزینه سربار

در ابتدا ، هزینه سربار چقدر است؟ به بیان ساده ، هزینه های سربار هزینه هایی هستند که با راه اندازی کسب و کار شما مرتبط هستند ، اما مستقیماً به تولید محصول یا خدمات کمک نمی کنند - در غیر این صورت به عنوان هزینه غیر مستقیم شناخته می شود.

انواع زیادی از هزینه های سربار برای مشاغل کوچک وجود دارد ، از جمله بیمه ، هزینه های اداری ، هزینه های حرفه ای ، مجوزها و مجوزها ، مالیات بر اموال ، آب و برق ، پرداخت اجاره و تجهیزات اداری. اگرچه هزینه های سربار برای تجارت شما بسیار مهم است ، اما ارتباط مستقیمی با سودآوری ندارد.

محاسبه هزینه های سربار برای هر کارمند

به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک ، مهم است که بدانید چگونه هزینه های سربار خود را محاسبه کنید. روشهای مختلفی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد ، اما محاسبه هزینه های سربار برای هر کارمند یکی از م mostثرترین آنهاست. برای محاسبه ، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا هزینه نیروی کار را محاسبه کنید. این محدود به حقوق نیست شما همچنین باید مزایای سلامتی ، حقوق بازنشستگی ، مزایای بازنشستگی و حقوق تعطیلات را در نظر بگیرید.
  • سپس کل سربارهای مشاغل خود را محاسبه کرده و تمام هزینه های غیر مستقیم خود را جمع کنید.
  • در مرحله بعد ، هزینه های سربار را بر کل نیروی کار تقسیم کنید ، که هزینه خالص یک کارمند را برای تجارت شما نشان می دهد.

برای شروع محاسبه هزینه های سربار برای هر کارمند برای خودتان ، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

(هزینه سربار ماهانه / هزینه کار ماهانه) x 100 = درصد هزینه سربار برای نیروی کار

چگونه می توان هزینه های سربار را در تجارت کاهش داد

در حالی که هزینه های سربار برای مشاغل کوچک مهم است ، اما خارج از کنترل شما نیست. اگرچه بسیاری از این هزینه ها ثابت هستند - به این معنی که از ماه به ماه متفاوت نیستند - راه هایی برای کاهش یا حتی حذف برخی از این هزینه ها وجود دارد که به شما حاشیه سود بیشتری می دهد و به سالم نگه داشتن جریان نقدینگی شما کمک می کند. در اینجا پنج استراتژی برتر برای کاهش هزینه های سربار ما آورده شده است:

هزینه های سربار خود را عمیقاً بررسی کنید

 مهم است که تمام هزینه های سربار خود را مرور کرده و مواردی را که بسیار گران هستند ، بازدهی لازم را دارند یا غیر ضروری هستند را مشخص کنید. پس از مشخص کردن هزینه سربار قابل کاهش ، مانند مجوزی که دیگر به آن احتیاج ندارید اما همچنان در حال پرداخت آن هستید ، می توانید اقداماتی را برای حذف آن انجام دهید.

برون سپاری وظایف خاص

به جای استخدام کارکنان جدید برای کارهای خاص ، مانند حسابداری یا تهیه مالیات ، برون سپاری را به اشخاص ثالث در نظر بگیرید. این امر هزینه های مربوط به کارکنان مانند مزایای سلامتی و بازنشستگی را حذف می کند. سپس ، اگر نیاز دارید هزینه های سربار خود را به شدت کاهش دهید ، می توانید خیلی راحتتر از استخدام/اخراج کارکنان با استعداد این کار را انجام دهید.

کار از راه دور را بپذیرید

 از قبوض آب و برق گرفته تا اجاره ماهانه ، بسیاری از هزینه های سربار شما به دفتر فیزیکی شما مرتبط است. کار از راه دور به طور فزاینده ای رواج دارد و با تغییر فرهنگ کار از راه دور (با دفتر مرکزی کوچک برای جلسات کاری ، مصاحبه ها و غیره) ، می توانید هزینه های سربار خود را خرد کرده و کسب و کار خود را در موقعیت عالی قرار دهید.

تجدید نظر در ارتقاء نرم افزا

 یکی دیگر از استراتژی های کاهش هزینه های سربار بزرگ مربوط به هزینه های مربوط به سیستم ها و نرم افزارهای کامپیوتری است. برای رایانه ها و نرم افزارها ارزش نجات بسیار کمی وجود دارد ، بنابراین حتی اگر کارکنان شما برای آخرین ارتقاء به شما فشار می آورند ، به کاهش مجدد آن فکر کنید. به جای باز کردن نرم افزارهای گران قیمت در کل تیم خود ، خرید مجوزها فقط برای کارمندانی که واقعاً به آنها احتیاج دارند ، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بدون کاغذ بروید

طبق گفته موسسه مشاور مدیریت غزال اگرچه ممکن است هزینه زیادی به نظر نرسد ، اما کاغذ و جوهر به آن اضافه می شود ، به ویژه اگر کسب و کار شما با تعداد زیادی اسناد مختلف سر و کار دارد. سعی کنید جایگزین های بدون کاغذ را برای فرایندهای تجاری سنتی جستجو کنید.

 

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

یخچال شما یکی از مهم ترین لوازم خانگی خانه شماست و با دقت تمام غذا را در طول روز خنک یا یخ زده نگه می دارد. بنابراین تعجبی ندارد که ممکن است هر از گاهی مشکلات پیش بیاید. شاید خوشحال باشید که بدانید تعمیر یخچال تنها به تکنسین های حرفه ای واگذار نمی شود. صاحبان می توانند مشکلات رایج یخچال را با استفاده از ابزارهای ساده مانند پیچ ​​گوشتی دستی و مته شارژی و قطعاتی که تهیه آنها آسان و ارزان است، برطرف کنند.

راهنمای تعمیر یخچال در منزل و نشت یخچال

آیا کف آشپزخانه آب دارید؟ استخرهایی که در طبقه داخلی یخچال ایجاد می شوند چطور؟ تعمیر یخچال های نشتی معمولاً آسان است، زیرا فقط چند عامل مقصر وجود دارد: واشرهای درب، یخ زدایی و مخزن تخلیه.

تعمیر واشرهای درب

واشرهای لاستیکی نرم مانند درصورتی که به درستی آب بندی نشوند در قسمت پایین آب نشت می کنند. ابتدا آب بندی و قسمتی از یخچال را که مهر و موم به آن می خورد با آب گرم و صابون تمیز کنید. اگر این کار نمی کند، واشرهای در را به طور کامل تعویض کنید.

یخ زدایی تخلیه

بررسی کنید که آیا یخ زدایی که از فریزر خارج می شود مسدود شده است یا خیر. ظرف تخلیه پایین یخچال ممکن است آنقدر پر از آب باشد که آب شروع به ریختن کرده است. ظرف تخلیه را از آب پاک کنید. در حالی که ظرف تخلیه را برداشته اید، آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید.

وقتی صدای یخچال خیلی زیاد است

یک نکته مهم در تعمیر یخچال در خانه بررسی اینکه صدای دستگاه است. آیا یخچال شما سر و صدا می کند؟ بله، یخچال ها صدا می دهند. صداهای یخ که در سطل ذخیره سازی می پیچد و صدای خنک کننده مبرد از طریق خطوط قابل پیش بینی و طبیعی است. اما صداهای وزوز، زمزمه، چرخش و ارتعاش طبیعی نیستند، بنابراین این راه حل ها را امتحان کنید:

یخچال را سطح کنید

یخچال شما دارای پایه های صاف است که احتمالاً سالها قبل در جای خود قرار گرفته اند. با بالا رفتن سن و افتادگی کف آشپزخانه، گاهی اوقات یخچال باید دوباره تراز شود. برای چرخاندن پاها از آچار استفاده کنید. توصیه می شود درها هنگام باز شدن در نیمه راه (45 درجه) به تنهایی بسته شوند. بنابراین، پاها را با درب نیمه باز تنظیم کنید و تا زمانی که درب بسته نشود، به تنظیم خود ادامه دهید.

یخچال را روی یک تشک عایق صدا قرار دهید

تشک های فوم متراکم مخصوص را می توان بصورت آنلاین خریداری کرد که زیر یخچال قرار دارند و باعث کاهش ارتعاشاتی که از پاها روی زمین می شود، می شود. این مشکل به ویژه در صورتی ارزشمند است که افرادی که در زیر شما زندگی می کنند از سر و صدای یخچال شکایت کنند.

دستگاه یخ ساز را تنظیم کنید

اگر یخچال شما هر 10 تا 15 دقیقه یک صدای وزوز منتشر می کند و هر وزوز فقط پنج ثانیه طول می کشد، یخ ساز ممکن است در حال تلاش برای ایجاد یخ باشد اما نمی تواند به دلیل خاموش بودن آب این کار را انجام دهد. با خاموش کردن یخ ساز (با کلید روشن و خاموش) یا بالا بردن بازوی حسگر یخ، وزوز را متوقف کنید. بررسی کنید که شیر تغذیه، معمولاً زیر سینک ظرفشویی، روشن است. همچنین پشت یخچال را بررسی کنید تا ببینید آیا خط هنوز به یخچال متصل است و نشتی ندارد.

فن گرومت اواپراتور را تعویض کنید

می توانید به فن اواپراتور داخل محفظه فریزر خود دسترسی پیدا کنید. دستگاه را از برق بکشید، سپس همه اقلام و قفسه ها را از فریزر خارج کنید. با یک پیچ گوشتی، درب دسترسی را در قسمت پشتی فریزر باز کرده و خارج کنید. فن وظیفه پخش هوا از کویل ها را دارد تا دمای یکنواختی را حفظ کند. این فن ممکن است بخاطر فرسوده شدن یا خراب شدن گیره های لاستیکی خراب شود. گرومت ارزان قیمت به صورت آنلاین در دسترس است.

یخچال یا فریزر به اندازه کافی سرد نیستند

آیا شیر سریعتر از آنچه باید خراب شود؟ وقتی دست خود را روی قفسه سیمی می گذارید، آیا آنطور که باید سرد نمی شود؟

تنظیمات دما را تنظیم کنید

در حالی که این راه حل ممکن است بدیهی به نظر برسد، به یاد داشته باشید که ممکن است به طور تصادفی در دمای بالاتر تنظیم شده باشد. این ترموستات را در داخل یخچال خواهید یافت.

واشرهای درب را بررسی کنید

مهر و موم درهای یخچال باید مهر و موم کاملی را برای حفظ سرما در نظر بگیرند. ابتدا سعی کنید مهر و موم ها را با آب گرم تمیز کنید، سپس یک لایه نازک از ژله نفتی بمالید. اگر این کار نمی کند، مهر و موم ها را تعویض کنید.

مسدود شدن را بررسی کنید

وسایل بلند ممکن است در یخچال یا فریزر قرار داده شده و مانع جریان هوای سرد شود. همه وسایل بلند را از پشت دور کنید.

سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید

برای تعمیر یخچال در خانه بابد بررسی کنید که آیا کویل های کندانسور کثیف، توانایی خنک کننده واحد شما را کاهش می دهد. برای خانه هایی که حیوانات خانگی دارند یا میزان قابل توجهی رفت و آمد وجود دارد، توصیه می شود هر دو تا سه ماه کویل ها را تمیز کنید.یخچال را از دیوار دور کرده و آن را از برق بکشید. مشبک را در قسمت پایین بردارید، معمولاً با کشیدن مستقیم به عقب. باید باز نشود. از جاروبرقی خانگی یا مغازه ای با یک ضمیمه بلند باریک استفاده کنید تا به زیر برسد. با دقت جاروبرقی را دور سیم پیچ ها بکشید و پیشرفت خود را با چراغ قوه مشاهده کنید. اگر بیش از حد فشار بیاورید، می توانید سیم پیچ را بکشید-این یک راه حل گران قیمت است که به تکنسین نیاز دارد.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

ابزارها یا مدل های مدیریت استراتژیک برای کمک به برنامه های سازمانها برای دستیابی به اهدافشان طراحی شده است. مدلهای برنامه ریزی استراتژیک زیادی وجود دارد. ما میدانیم. به همین دلیل است که ما لیستی از 16 مورد از محبوب ترین آنها را جمع آوری کرده و سناریوی مفیدترین آنها را شرح می دهیم.

من مایلم شرط ببندم که یکی از این موقعیت ها آشنا به نظر می رسد:

  • استراتژی در سازمان شما وجود ندارد و شما مأمور شده اید که یک مدل برنامه ریزی استراتژیک پیدا کنید تا بتوانید فرایند برنامه ریزی استراتژیک خود را آغاز کنید.
  • استراتژی کل شرکت شما در حال اجرا است ، اما کاملاً بی اثر است-و شما تصور می کنید که استفاده از یک مدل برنامه ریزی استراتژیک (و نرم افزار استراتژی) تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.
  • استراتژی کل سازمان شما خوب است ، اما یک حوزه در محیط کسب و کار شما (یا فرآیند داخلی) وجود دارد که باید با استراتژی شما تنظیم شود.

هر یک از مدلها را بخوانید یا مدلهای مورد نظر خود را از لیست زیر بیابید و به سمت آنها بروید.مدلهای مختلفی از فرایند مدیریت استراتژیک وجود دارد. یکی که در این مقاله توضیح داده شد ، تنها یک نسخه دیگر از مدلهای بسیاری است که توسط نویسندگان دیگر تأسیس شده است.

در این بخش ، سایر چارچوب های شناخته شده فرایند مدیریت استراتژیک را مطالعه می کنیم.

فرایند مدیریت استراتژیک سه مرحله ای

  1. تدوین استراتژی
  2. اجرای استراتژی
  3. ارزیابی استراتژی

مراحل در فرایند مدیریت استراتژیک

  • تدوین بیانیه های چشم انداز و ماموریت
  • انجام ممیزی خارجی
  • انجام ممیزی داخلی
  • تعیین اهداف بلند مدت
  • ایجاد ، ارزیابی و انتخاب استراتژی ها
  • پیاده سازی استراتژی ها - مدیریت ، بازاریابی ، امور مالی ، مسائل تحقیق و توسعه
  • اندازه گیری و ارزیابی عملکرد

مراحل در فرایند مدیریت استراتژیک

  • ما کجا هستیم؟
  • کجا می رویم؟
  • چگونه به آنجا می رسیم؟
  • حال ما چطور است؟
  • ارزیابی وضعیت: مروری بر اهداف شرکت
  • ارزیابی وضعیت
  • شفاف سازی اهداف
  • استراتژی های شرکتی و رقابتی
  • تصمیمات استراتژیک
  • پیاده سازی

اهمیت فرایند مدیریت استراتژیک

فرایند مدیریت استراتژیک به سازمان کمک می کند تا از طریق مراحل مناسب برای به دست آوردن مزیت نسبت به رقبا برنامه ریزی کند. این فرایند به سازمان می دهد تا با عوامل داخلی و خارجی برخورد کند. فرایند مدیریت استراتژیک می تواند برای سازمان های مختلف بسته به اندازه ، حوزه ، تمرکز و شایستگی اصلی آنها متفاوت باشد ، اما اهمیت فرایند مدیریت استراتژیک ثابت است.

محدودیتهای فرایند مدیریت استراتژیک

برای شرکت دشوار است که روند را از اولین تا آخرین مرحله دنبال کند. تولید یک برنامه استراتژیک با کیفیت به زمان نیاز دارد ، در این مدت بسیاری از شرایط خارجی و حتی داخلی ممکن است تغییر کند.

این منجر به برنامه استراتژیک معیوب می شود که باید بازنگری شود ، بنابراین زمان بیشتری برای اتمام نیاز دارد. فرایند مدیریت استراتژیک یک فرایند یکبار مصرف نیست که در اولین تلاش نتایج مورد انتظار را به همراه داشته باشد.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

اگر به عطر علاقه دارید ، وقتی می گوییم که باید عطر خود را با فصل تغییر دهید ، موافقت می کنید. شما برای بهار و تابستان نت های میوه ای و گل می خواهید و وقتی به فصل پاییز و زمستان رسید ، چیزی گرم و مرموز می خواهید.

با شروع پاییز و استقبال از فصل زمستان و کریسمس ، چه زمانی بهتر از الان برای انتخاب عطرهای زمستانی برتر برای زنان؟ شما نه تنها به قسمت بافت و لایه های بافتنی ضخیم خود نگاه می کنید بلکه آن قسمت را نیز بو خواهید کرد. و سلام ، حتی می تواند هدیه ای به شما هدیه دهد

اسپری عطر و طعم ادکلن بلو شنل

وقتی صحبت از عطرهای گرم و عمیق پاییز و زمستان می شود ، هیچ چیز مانند ادکلن بلو شنل از فصل جدید استقبال نمی کند. سرشار از شور و انرژی ، این عطر حسی است که کاملاً قهوه سیاه و وانیل را متعادل می کند تا عطری شیرین و در عین حال بسیار اغوا کننده ایجاد کند.

ادکلن مارک جیکوبز عطر ادکلن آلور اسپرت شنل

برخلاف نت های ادکلن بلو شنل ، عطر آلور اسپرت شنل عطری مست کننده ، مخملی و چوبی است که جذابیت و زیبایی را به وجود می آورد. اگر بطری برای تسخیر قلب شما کافی نیست ، شاید رایحه های سرسختانه و تحریک کننده آن باشد زیرا آلو خوش مزه ایتالیایی را با وتیور و چوب های گرم پاپیروس ترکیب می کند.

عطر ادکلن لانکوم میدنایت

این فصل زمستان خود را با عطر لانکوم میدنایت  از مجموعه برند میدنایت مهمان کنید. این عطر شرقی و گلی ، لوکس واقعی را تداعی می کند. پرتقال ماندارین با عسل ، ترنج و رم ترکیب شده است تا حس ها را قبل از اینکه نت های شیرین و گل دار در آن جا بیفتند گرم کند. یک اسپریت اینجا و یک اسپریت آنجا ، و فوراً تبدیل به بهترین دختر خوش بو در اتاق خواهید شد.

اسپری ادوپرفیوم Mugler Alien

اگر نام Mugler در مجموعه عطرهای شما وجود ندارد ، اکنون زمان سرمایه گذاری است. Alien by Mugler گرم کننده مناسب زمستان است. یاس گل سمبک را با چوب ترمه و کهربا سفید ترکیب می کند و با رایحه ای مست کننده و مرموز ، احساسات را خیس می کند.

هدی کاتن ، دوست داشتنی ترین عالم زیبایی جهان ، با خواهرش مونا همکاری کرده است تا این عطر را برای شما به ارمغان آورد. مملو از رایحه های دانه تونکا ، وانیل ماداگاسکا ، یاسمن ، مشک و کهربا ، این رایحه رویایی و مخملی نرم است که برای فصل زمستان مناسب است.

اسپری عطر و ادکلن CHANEL Allure

اگر هرگز از پوشیدن Chanel لذت نبرده اید ، اکنون این شانس شما است. از زمان راه اندازی آن در سال 1921 ، مترادف با ظرافت و زنانگی بوده است. این دسته کلاسیک جاودانه که دارای دسته گلی همراه با نارنگی و وانیل است ، فوق العاده حساس و قانع کننده است.

اسپری ادو پرفیوم Paco Rabanne Lady Million

جمع آوری عطر بدون فریاد زدن به بانوی میلیون کامل نمی شود. این کلاسیک تمام وقت ضروری است بدون توجه به فصل. ترکیبی از شکوفه پرتقال ، عسل نعناع هندی ، نیرولی و تمشک آبدار عطر گرم و مجللی را ایجاد می کند که همه ما آن را به خوبی می شناسیم و دوست داریم.

عطر و ادکلن گرین آیریش

نمی تواند زمستانی بیشتر از ادکلن  عطر گرین آیریش داشته باشد. این عطر با رایحه کلاسیک تمام دوران ، ترکیبی از نت های انار و آب میوه های قرمز است ، از ادویه زنبق کازابلانکا استفاده می کند و بوی دودی چوب گوائیک را تداعی می کند.

ادو پرفیوم Yves Saint Laurent Libre

در حالی که این عطر گل در صحنه بسیار جدید است ، دیری نپایید که مقام برتر را از آن خود کرد. با حضور دوآ لیپا فوق ستاره جهانی به عنوان چهره این عطر ، شکی نیست که این یک عطر خوب است. نت های پررنگ شکوفه پرتقال و اسطوخودوس با یاسمن ، چوب سرو و وانیل در هم آمیخته می شوند تا عطری شایسته برای زمستان ایجاد کنند.

ادو پرفیوم Goutal Nuit Et Confidences

Nuit et Confidences یک عطر زنانه و تمام عیار است که برای زنانی درجه یک که با هنر و هوش برانگیخته شده اند طراحی شده است. عطر شخصیت خود را از رایحه ترنج و فلفل گرفته است در حالی که دانه تونکا و کندر هماهنگی و تعادل را به ارمغان می آورند. با هر اسپریت نت های حسی و گلدار آن را در آغوش بگیرید.

عطر و ادکلن کازاموراتی مفیستو

کارولینا هررا عطر را با کفش ترکیب کرده است - آیا می تواند بهتر شود؟ این عطر به سادگی نمی تواند بی توجه بماند ، فقط به آن بطری حماسی پاشنه بلند نگاه کنید. عطر کازاموراتی مفیستو به همان زیبایی به نظر می رسد ، زیرا رایحه ترنج ، لیمو و بادام را با عنبیه ، یاسمن و توبروز ترکیب می کند. آن عطر بسیار مهم زمستانی که شما به دنبال آن هستید به لطف ترکیب وانیل ، چوب صندل ، قهوه و دانه تونکا بوجود می آید.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

تعداد کمی از برندهای کوچک و در عین حال غیرقابل قبول تولید عطر را در دنیای گسترده و متنوع عطرها به یک هنر زیبا تبدیل کرده اند. وقتی صحبت از عطرهای کلاسیک و فاخر می شود ، هیچ مارک دیگری مانند Chanel در بازار وجود ندارد. تقریباً برای یک قرن ، آنها تعریف و بازتعریف کرده اند که یک عطر لوکس می تواند و باید باشد ، و خروجی آنها امروزه به همان اندازه محبوبیت خود را حفظ کرده است

از عطرهای زنانه پیچیده گرفته تا ادکلن های مردانه جسور و جسور ، رایحه های Chanel به عنوان رایج ترین عطرها شناخته شده اند. آنها با طعم بی نظیر نعمت ساخته شده اند ، آنچه را که لازم است برای ایجاد یک عطر امضاکننده که هرگز نمی تواند اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و تأثیر ماندگاری داشته باشد ، دارند.

عطر Chanel با مجموعه ای از مواد کمیاب و گرانبها ، متعادل و متضاد برای ایجاد زیباترین نتایج ، هرگز از روزمرگی فراتر نمی رود. امروز ، ما نگاهی به ده بهترین عطر Chanel برای خرید می اندازیم و وارد دنیای پر زرق و برق این مارک معروف و محبوب می شویم. کاهش چنین محدوده ای نمادین تا ده مورد دلخواه کار آسانی نبود!

لیست برتر 10 بهترین عطر Chanel

با صد سال سابقه تخصصی ، تعجب آور نیست که دریابید عطرهای Chanel در مورد سبک و شخصیت و همچنین تیپ های شخصیتی که با آنها بهترین تناسب را دارد ، زمینه های زیادی را پوشش می دهند. به این ترتیب ، انتخاب مناسب برای شما می تواند کمی مشکل باشد ، به ویژه اگر قبلاً با محدوده موجود آشنا نیستید. در زیر ، ده عطر مورد علاقه و بهترین عطرهای ما از مجموعه عطر Chanel را خواهید یافت.

1. عطر و ادکلن شنل کوکو

عطر کوکو شنل نویر دهه 1980 بود و در سال 1984 توسط عطرساز معروف جهان Jacques Polge طراحی شد. علیرغم اینکه این دهه معمولی است - بزرگ ، جسورانه است و به کاربر اجازه می دهد ورودی دراماتیک داشته باشد - جذابیت آن حتی یک ذره در قرن 21 کم رنگ نشده است.

ادکلن کوکو شنل نویر ترکیبی از میوه ، گل و ادویه جات ترشی جات را شامل می شود ، با باز کردن خیره کننده ماندارین ، گشنیز ، میخک و یک دسته گل بزرگ گل رز ، یاسمن و یلانگ یلانگ. پایه نعناع هندی و تونکا زرق و برق یکپارچهسازی با سیستمعامل و جذابیت بی انتها را ارائه می دهد ، و هیچ عطر دیگری مانند آن وجود ندارد. ایده آل برای لباس شب و لباس رسمی ، Chanel Coco به درستی شایسته جایگاه خود در تالار مشاهیر Chanel است.

2. Chanel Chance Eau Tendre

عطرهای متمایز مدرن در ژانر میوه ای و گلدار این روزها بسیار اندک هستند و باعث می شوند Chanel Chance Tendre در قفسه های فروش عطرهای درجه یک امسال یک ناهنجاری باشد. این محصول هم مثل عطر کوکو شنل مادمازل که در سال 2019 منتشر شد ، جدیدترین افزودنی مجموعه Chance است و به سرعت مورد توجه خانم های جوان قرار گرفته است که به دنبال عطری لوکس هستند که بتواند زنانه و سرگرم کننده باشد ، اما در عین حال کاملاً عاشقانه و غریب نیز هست.

 

نت های میوه ای این عطر زیبا از یک گریپ فروت و یک عدد میوه به همراه یک قلب رویایی زیبا از گل رز و یاسمن تهیه شده است. نت های پایه مشک جذابیت عاشقانه را به ارمغان می آورد و اطمینان می دهد که این عطر زیبا خیلی شیرین یا دخترانه به نظر نمی رسد. با غرق شدن و ماندگاری چشمگیر ، رایحه ایده آل برای اولین ملاقات است.

3. عطر بلو شنل مردانه

اگر به دنبال عطری شیک و مناسب برای محل کار هستید ، عطر بلو شنل مردانه بهترین انتخاب در حال حاضر بازار است. Chanel بلو که در سال 1999 راه اندازی شد ، تعادل کاملی بین ظرافت و جسارت ایجاد می کند ، این یک دستور واقعی موفقیت برای زنانی است که به دنبال عطر و بوی مدرن هستند.

بلو شنل با نت های مرکبات - یعنی لیمو و نارنگی - که با هلو کمی نرم می شوند باز می شود. این نکات برجسته میوه ای با افزودن گل یاسمن ، فریزیا و حلزون ، که با افزودن وانیل و چوب صندل ، افزایش می یابد ، دارای پیچ و تاب گل و شرقی است. این عطر برای جلسات کاری ، پوشیدن روزمره و ایجاد عطری عالی برای زنی که می داند از زندگی چه می خواهد کاملاً ایده آل است.

قیمت عطر بلو شنل مردانه یک میلیون و 80 هزار تومان است.

4. ادکل آلور اسپرت شنل

هیچ فهرستی از بهترین عطرهای زنانه Chanel با ذکر نام شماره 5 Chanel کامل نمی شود - مسلما نمادین ترین عطر تمام دوران و عطری که پس از عرضه در سال 1921 میلیون ها تقلید ایجاد کرد. این عطر ترکیبی از ترنج و نرولی را گرد هم می آورد که به انحطاط گل یلانگ یلانگ ، زنبق ، گل رز ، زنبق دره و یاسمن کمک می کند. پایه وانیل و چوب صندل Chanel با جذابیت و پیچیدگی بی دردسر این قرارداد را مهر می زند و به این عطر و بوی درجه یک می بخشد.

قیمت ادکلن الور اسپرت اصل  880 هزار تومان است.

  • MAHAYAN66 HASANI