تیهوشا

  • ۰
  • ۰

با بررسی و تعویض منظم روغن خودرو، می‌توانید عمر طولانی‌تر و قوی‌تری به موتور خودروی خود بدهید. در اینجا 7 روش ساده برای نگهداری و حفظ روغن در موتور ماشین شما آورده شده است.

روش های نگهداری روغن موتور خودرو

1. روغن موتور را در هر پر کردن دیگر بررسی کنید

برای خواندن دقیق سطح روغن موتور:

ماشین خود را حدود 15 دقیقه بدوید یا رانندگی کنید تا روغن گرم شود. سپس ماشین را در مکانی هموار پارک کنید.

موتور را خاموش کنید و 15 دقیقه صبر کنید تا روغن موجود در موتور مجدداً به ظرف روغن برود.

میله را بردارید و آن را با دستمال کاغذی یا پارچه تمیز کنید.

میله را دوباره وارد کنید، مطمئن شوید که آن را تا انتها فشار دهید، سپس دوباره آن را بیرون بکشید تا سطح روغن را بررسی کنید. باید جایی بین علائم هش روی میله باشد.

در صورت لزوم نوع و مقدار روغن را همانطور که در دفترچه راهنمای مالک مشخص شده است اضافه کنید.

برای خرید آنلاین روغن موتور کلیک کنید.

2. روغن را مرتباً تعویض کنید

در حالی که کتابچه راهنمای مالک خودروهای امروزی فواصل طولانی‌تر بین تعویض روغن را توصیه می‌کند، این واقعیت همچنان پابرجاست - تغییرات مکرر کثیفی‌های ساینده و ذرات فلزی را از موتور خارج می‌کند و عمر آن را طولانی‌تر می‌کند.

اکثر کتابچه های راهنمای مالک، فاصله زمانی مکرر را برای "شرایط شدید" توصیه می کنند.

برای به حداکثر رساندن عمر موتور خود، توصیه های فاصله زمانی شرایط سخت را دنبال کنید، به خصوص اگر به طور منظم در ترافیک توقف و حرکت رانندگی می کنید.

3. از پر کردن بیش از حد میل لنگ با روغن خودداری کنید

میل لنگ موتور خود را بیش از حد با روغن پر نکنید. می تواند به سمت میل لنگ بالا بیاید، جایی که حباب های هوا به روغن تبدیل می شوند.

پمپ روغن شما نمی تواند کار خوبی در گردش روغن با حباب های هوا انجام دهد.

نتیجه می تواند گرم شدن بیش از حد و فشار بر اجزای موتور باشد.

پر کردن بیش از حد می تواند شمع های شما را نیز آلوده کند. در واقع، پر کردن بیش از حد یک ایده بد برای تمام مایعات خودرو است.

4. پلاگین ماهیتابه روغن را تمیز کنید

اگر تعویض روغن را خودتان انجام می دهید، قبل از نصب مجدد تابه روغن، شمع تخلیه و شستشو را با پارچه های پارچه ای تمیز کنید. برخی از شاخه ها برای به دام انداختن ذرات فلزی مغناطیسی می شوند.

5. اضافه کردن کولرهای روغن را در نظر بگیرید

اگر قصد دارید یدک کشی زیادی انجام دهید و وسیله نقلیه شما قبلاً به کولر مجهز نشده است، آنها را اضافه کنید.

روغن موتور و خنک کننده های مایع گیربکس لوازم جانبی ساده و کم هزینه ای هستند که بر اساس اصل رادیاتور اتومبیل شما کار می کنند.

سیال از میان آنها جریان می یابد و بسیاری از باله های کوچک گرما را جذب و دفع می کنند.

دمای کارکرد خنک‌تر روغن موتور و مایع گیربکس می‌تواند به میزان قابل توجهی به عمر موتور و گیربکس شما اضافه کند.

6. روغن سنتتیک بهتر است

هنگام تعویض روغن موتور از روان کننده مصنوعی استفاده کنید. گران تر است، اما موتور شما از شما تشکر خواهد کرد.

روغن‌های مصنوعی ماندگاری بیشتری دارند، در برابر گرمای زیاد و شرایط شدید مقاومت می‌کنند و در زمان سرد نسبت به روغن‌های معمولی سرعت جریان بهتری دارند.

با این حال مراقب باشید که گارانتی خود را باطل نکنید.

برنامه زمانبندی تعویض روغن مشخص شده در دفترچه راهنمای خود را دنبال کنید - حداقل در طول دوره گارانتی.

7. سنگین تر همیشه بهتر نیست

از درجه ویسکوزیته روغن که در دفترچه راهنمای مالک توصیه شده است برای محدوده دمایی که برای فصل آینده انتظار دارید استفاده کنید.

گریدهای سبک تر (ویسکوزیته کمتر، مانند SAE 5W-30)، که اغلب برای موتورهای خودروهای کوچکتر امروزی مشخص می شوند، به لطف اصطکاک داخلی موتور کمتر، استارت راحت تر و محافظت بهتر از موتور را در زمستان و بهبود مسافت پیموده شده بنزین در طول سال ارائه می دهند.

در آب و هوای سرد زمستانی از روغن سنگین استفاده نکنید وگرنه ممکن است به موتور خود آسیب وارد شود.

منبع

  • ۰۱/۰۶/۰۷
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی