تیهوشا

  • ۰
  • ۰

یک برند برای یک شرکت مانند یک شهرت برای یک شخص است. شما با تلاش برای انجام کارهای سخت به خوبی شهرت کسب می کنید.» - جف بزوس

گاهی اوقات، ما می دانیم که چه کاری باید انجام شود، اما روشن ترین دیدگاه را در مورد چگونگی انجام آن نداریم. در این موارد، ما به دنبال روش‌های مختلفی هستیم که ما را به هدفمان می‌رسانند، سپس روشی را انتخاب می‌کنیم که مناسب‌تر است.

فردی که تصمیم می گیرد به کدام سمت راه برود، با فلش هایی که با گچ نوشته شده است هدایت می شود. در این مقاله متوجه خواهید شد که چرا برندسازی بسیار مهم است، پنج روش مختلف برندسازی را یاد می گیرید و نرم افزاری به شما نشان داده می شود که می تواند این فرآیند را فوق العاده کند.

قبل از پرداختن به روش‌هایی که برندسازی ما را تقویت می‌کنند، بیایید به اصول اولیه برند و برندسازی بپردازیم.

برند چیست؟

برند یک ویژگی یا ویژگی متمایز کننده است که نشان دهنده منحصر به فرد بودن در بین سازمان های مختلف است. این احساس و واکنش مشتریان به یک شرکت خاص است. معمولاً با استفاده از عناصر مختلف مانند تصاویر، صدا و برچسب ها ساخته می شود.

با آن، بیایید مطمئن شویم که درک کاملی از فرآیند برندسازی دارید.

برندسازی چیست؟

استراتژی برند یا برندسازی یک روش بازاریابی است که هدف آن ایجاد یک برند از طریق عناصری مانند طرح‌های رنگی، آرم‌ها و ارزش‌هایی است که مشتریان را به شیوه‌ای مثبت متقاعد می‌کند. برندینگ به این معناست که چگونه برندها هنگام بررسی خدمات خود، خود را به عنوان گزینه برتر برای مخاطبان نشان می دهند.

اکنون، قبل از اینکه پنج روش برندسازی من را یاد بگیریم، بیایید لحظه ای به اهمیت برندسازی توجه کنیم.

چرا باید برندسازی خود را بهینه کنید؟

"محصولات در کارخانه ساخته می شوند، اما برندها در ذهن ایجاد می شوند." - والتر لاندو

زمانی که مشتری بین شما و رقبا تصمیم می گیرد، برندینگ عامل تعیین کننده ای است. هر چه بیشتر قابل تشخیص و مثبت به نظر می رسید، پیوند شما با مشتریان قوی تر خواهد بود.

یک علامت نام تجاری. چگونه برندسازی اینقدر مهم است؟ مزایای زیر را در نظر بگیرید:

بر عادات خرید مشتری تأثیر می گذارد

یک فرد معمولی اغلب از اصرار مشتری برای خرید محصولات از یک برند با قیمت بالاتر متحیر می شود.

آن‌ها حتی تا جایی پیش می‌روند که تا زمانی که بتوانند از برندی که به آن وابسته هستند خرید کنند، از میزان مناسب بودن یک محصول با نیازهایشان غفلت می‌کنند. تقریباً 70٪ از مشتریان حتی بر اساس نام تجاری فقط مبلغ بیشتری را پرداخت می کنند.

شانس ایجاد یک شخصیت برند موثر بدون برندسازی به خوبی اجرا شده اندک است. برندسازی به خودی خود بخشی از ساختن یک شخصیت است، اگرچه چیزهای بیشتری نیز در آن وجود دارد.

همچنین، اگر از قبل آگاه نیستید، یک پرسونا ارتباطات قوی تری بین برند و مشتری ایجاد می کند.

گروهی از افراد با علامت سوال بر روی پیشانی خود. کمپین های بازاریابی را تعمیرات اساسی می کند

کمپین های بازاریابی به شدت تحت تاثیر عوامل بیرونی و متکی به آن هستند. برندسازی یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر این کمپین ها است.

مهم است که به خاطر داشته باشید، اگر برندسازی کلی قوی باشد (در همه زمینه ها)، کمپین های بازاریابی در نتیجه بهتر می شوند.

یافتن راه هایی برای ایجاد انگیزه واقعی در کارکنان و ترغیب تیم ها به همکاری همیشه آسان نیست. خوشبختانه، برندسازی یک نیروی قوی پشت قدرت تیم موفق است.

این به این دلیل است که اگر برندسازی نخبه باشد، به نوبه خود متقاضیان باکیفیت را به جایگاهی می‌رساند و افراد داخلی را برای همکاری با یکدیگر ترغیب می‌کند.

دست‌ها به هم می‌آیند و به یکدیگر تبریک می‌گویند. حالا که روش‌هایی را می‌بینید که برندسازی می‌تواند برای شما مفید باشد، اجازه دهید به پنج روش مختلف برندسازی بپردازیم.

1. روش برندسازی شخصی

"شخصی سازی بدون شناخت فرد بی معنی است. رؤیاها، امیدها و ترس‌هایی را که به مشتریان شما انگیزه می‌دهند، درک کنید، سپس آنها را در جایی که مهم است ضربه بزنید." - پل جیلین

اخیراً برندسازی شخصی شده به عنوان یک استراتژی هیجان انگیز مورد تحسین قرار گرفته است. اغلب به آن نام تجاری سفارشی می گویند و راهی موثر برای دسترسی به بازاریابی داخلی است.

نام تجاری شخصی سازی شده به مشتریان کمک می کند تا نسبت به برند شما احساس عاطفی داشته باشند و عمیق تر از روابط معمول تجاری و مشتری با آن ارتباط برقرار کنند. کلید موفقیت در برندسازی شخصی سازی شده یا سفارشی این است که فردگرا باشید بدون اینکه فراتر بروید یا به عنوان مزاحم یا تلاش بیش از حد به نظر بیایید.

نمونه ای از یک کمپین برندسازی شخصی سازی شده موفق، پروژه سفارشی سازی بطری کوکاکولا بود که به عنوان کمپین «به اشتراک گذاری یک کوکا» نیز شناخته می شود. بطری‌های شخصی کوکاکولا. با آن، مشتریان می‌توانستند نامی را در وب‌سایت Coke وارد کنند و ببینند که جلوی بطری کوکا چگونه به نظر می‌رسد.

این امر با فروش بطری های شخصی سازی شده بیشتر شد. این استراتژی اهمیت برندها را برای دستیابی به مشتریان در سطح فردی نشان می دهد، زیرا مطمئناً نام شما به همان اندازه شخصی است.

2. روش برندسازی مشترک

نام تجاری مشترک روشی است که برای ترکیب قدرت بازاریابی و برندسازی دو شرکت مختلف برای ایجاد یک محصول یا خدمات جدید استفاده می شود. چند راه وجود دارد که برندسازی مشترک می تواند مفید باشد؟

  • بازارهای جدیدی را برای برندها ایجاد می کند. به نظر می رسد پرش به بازارهای خاص غیرممکن است، اما نام تجاری مشترک آن را به واقعیت تبدیل می کند. این اغلب به دلیل مزایای جغرافیایی است که برند شریک دارد.
  • ریسک کلی را کاهش می دهد. متقاعد کردن مشتریان برای خرید یک محصول جدید بسیار آسان تر است اگر با آشنایی با برند راحت شوند.
  • عمق تبلیغات را افزایش می دهد. ایده پیوستن نیروهای دو برند مختلف معمولاً بازارها را تحت تأثیر قرار می دهد و به طور طبیعی خود را تبلیغ می کند.
  • نقاط ضعف برند را پنهان می کند. اگر یکی از برندها در شراکت در چیزی ضعیف باشد، برند دیگر می تواند سستی را جبران کند.

تصویری از چیپس و نوشابه در حال پیوستن به یکدیگر. برخی از جنبه های منفی برندسازی مشترک که باید به آنها توجه کنید:

  • موانع بالقوه موفقیت فقط به این دلیل که یکی از برندها در رابطه مشکلی برای موفقیت ندارد، آنها همچنان می توانند از دست برند شریک رنج ببرند.
  • فرهنگ های متضاد یک نتیجه مشترک از پیوستن دو برند به یکدیگر، عدم تطابق ارزش ها موضوعی جدی است که باید در نظر گرفته شود.
  • مسائل مالی این معمولاً شامل نوعی اختلاف نظر بین دو برند است که ناشی از سوء تفاهم است.

چگونه برندسازی مشترک خود را ایجاد کنید

از نکات زیر برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن برندسازی مشترک خود استفاده کنید.

با برندهای یکسان شریک نشوید

برخی از برندها اساساً دقیقاً مشابه مارک شما هستند. در این صورت، پیوستن به یکدیگر احتمالاً منجر به شکست خواهد شد. به این فکر کنید که دیدن برند مشترک مایکروسافت و اپل برای یک محصول چقدر عجیب است.

در عوض، سعی کنید برندی را پیدا کنید که کاری مشابه انجام دهد که به محصول شما رونق دهد. به عنوان مثال، مایکروسافت ممکن است شراکت با اینتل را در نظر بگیرد.

از قبل یک پیشنهاد شفاف ارائه دهید

اغلب مهم ترین موضوعی که در یک مشارکت باید در نظر گرفته شود این است که هر دو طرف چقدر جزئیات مختلف را درک می کنند. یک پیشنهاد شفاف تضمین می‌کند که هر برند می‌داند در طول فرآیند چه چیزی به دست می‌آورد و ارجاع به استاندارد برای اختلاف نظرهای آینده را آسان می‌کند.

یک مثال گویا از برندسازی مشترک: شخصی که کفش های Yeezy را از روی تاقچه پوشیده است. کانیه وست و آدیداس

کانیه وست استایل زیادی دارد و او این سبک را به آدیداس برد که آن را به یکی از محبوب ترین کفش های خود یعنی Yeezy تبدیل کرد.

همانطور که قبلاً پیشنهاد کردیم، برندسازی مشترک تبلیغات دهان به دهان را تشویق می‌کند و Yeezy این و برخی از آنها را انجام داد. این کفش با قیمت های بالا و ویژگی های منحصر به فرد تبدیل به یک جنون شده است.

در نهایت، روش برندسازی مشترک امکانات زیادی دارد که اگر در زمینه‌های خاصی کمبود دارید، باید در نظر گرفته شود.

3. روش برندسازی داخلی

برندسازی داخلی شرکت شما را به عنوان یک منبع خبره در گروه های مختلف و مهم نشان می دهد. راه های مختلفی برای استفاده از برندسازی داخلی وجود دارد که بیشتر آنها به دسترسی به کانال های بازاریابی مهم منجر می شوند.

بنابراین، چرا غوطه ور شدن در این کانال های بازاریابی کلیدی اینقدر ارزشمند است؟ اساساً این امکان را به نام تجاری شما می دهد تا در این فضاها احراز هویت شود که به طور طبیعی آن را تبلیغ می کند. تعامل کلیدی است، بنابراین مطمئن شوید که به گروه های مرتبط در فضاهای دیجیتال و فیزیکی بپیوندید. همچنین اینفلوئنسرهای مختلف را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و در این گروه ها مشارکت کنید.

تقریباً 90 درصد از بازاریابان از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کمپین های خود و به عنوان بخش بزرگی از استراتژی کلی خود استفاده می کنند. یک اینفوگرافیک مرجع رسانه های اجتماعی. در نهایت، هرچه در گروه های مختلف احترام بیشتری داشته باشید، برندسازی شما موفق تر خواهد بود. به عنوان مثال، سخت است که برند خود را با یک موضوع سنتی به سادگی با پارازیت کردن تصاویر از این موضوع در برند خود شناسایی کنید.

این غیر معتبر به نظر می رسد و بین برند شما و گروه های مهم داخلی فاصله ایجاد می کند.

4. روش برندسازی شناسایی

برندسازی شناسایی جایی است که مشتریان یک برند برند را می گیرند و آن را متعلق به خود می کنند. این بدان معناست که مشتری به دلیل وفاداری جدید خود به برند، بازاریابی برای یک نام تجاری را به عهده خواهد گرفت. هنگام استفاده از برندسازی شناسایی، به یاد داشته باشید که نتیجه معمولاً کمپین های بازاریابی قوی تر است. این به این دلیل است که یک شخص ثالث بیشتر مورد اعتماد مشتریان است و تبلیغ آنها وزن بیشتری دارد.

اینفوگرافیک در مورد توصیه های مشتری. در واقع، 75 درصد از مشتریان معتقدند توصیه های دهان به دهان بزرگترین عامل در تصمیم گیری خرید آنهاست.

در اینجا چند راه برای موفقیت در برندسازی شناسایی وجود دارد:

  • تمرکز بر جامعه سازی به دنبال راه‌های کلیدی برای مشارکت برند خود در جوامع مثبت و مرتبط باشید.
  • در بسترهای ارتباطی مختلف فعال باشید. بهترین راه برای تعامل با مشتریان، درگیر شدن با آنها در رسانه های مختلف، مانند رسانه های اجتماعی است. در صورت امکان بخشی از گفتگوها شوید و فعال بمانید.
  • از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. جذب کاربران برای ساخت محتوای قدرتمند برای شما ایده آل است. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، شروع نوعی مسابقه مرتبط با برند است.

5. روش برندسازی محصول

نام تجاری محصول راهی برای شرکت برای امتحان چیزهای جدید و ورود به بازارهای جدید بدون ریسک بالقوه است. در اینجا برخی از مزایای مرتبط با نام تجاری محصول آورده شده است:

  • جدایی بین برند و شرکت ایجاد می کند. این باعث لاغری می شود gs برای مشتری راحت تر است و از هرگونه سردرگمی در مورد محصول جدید جلوگیری می کند.
  • خرید مشتری را آسان می کند. وقتی یک محصول با موفقیت برندسازی می شود، برای مشتریان آسان تر است که آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
  • دسترسی به بازار را گسترش می دهد. گاهی اوقات یک محصول جدید می تواند به بازارهایی برسد که شرکت معمولاً نمی توانست.
  • از تداعی های منفی جلوگیری می کند. اگر محصولی شکست بخورد، شکست به شرکت مادر مرتبط نیست.

چگونه از روش برندسازی محصول با موفقیت استفاده کنیم؟

از این فرآیندها برای دستیابی به موفقیت با استفاده از برندسازی محصول استفاده کنید.

  • مشتری در حال انتخاب غذا از ماشین های فروش. بازار و ویژگی های محصول را تعیین کنید
  • اساساً، باید بفهمید که محصول شما در چه بازاری رونق خواهد گرفت. به عنوان مثال، یک جفت شورت ورزشی برای بازار کالاهای ورزشی طراحی شده است.
  • به نامی نیاز دارد که آموزنده باشد و متناسب با کاری باشد که محصول انجام می دهد. سپس، به یک هدف منحصر به فرد نیاز دارد، در غیر این صورت هیچ فایده ای برای ایجاد آن وجود ندارد.
  • بازارهای محصول موجود را بررسی کنید. عاقلانه نیست که محصولی را بدون درک بازاری که وارد آن می شوید ایجاد کنید. بخشی از تحقیقات شما باید شامل نحوه واکنش بازار به محصولات مشابه باشد.
  • با انجام این کار، می‌توانید راه‌های کلیدی را در نظر بگیرید تا محصول جدیدتان رقبا را شکست دهد و بازار را برنده شود.
  • تصاویری موثر بسازید. کتابی از جلوه های بصری طراحی. این احتمالاً مهمترین بخش فرآیند برندسازی محصول است. با ایجاد تصاویری موثر، بهترین شانس را برای موفقیت محصول جدید می دهید.
  • روی ساخت یک لوگو، طرح رنگ، فونت، بسته بندی و طرح به یاد ماندنی و مرتبط با موضوع تمرکز کنید. سپس، مطمئن شوید که اینها در سراسر صفحه سازگار هستند.

حرف آخر

اکنون که پنج روش مختلف برندسازی دارید، بیایید مطمئن شویم که از همه ابزارهای موجود برای موفقیت استفاده می‌کنید. اکنون که چند روش برندسازی دارید، مهم است که از هر ابزار موجود برای تقویت فرآیند استفاده کنید. بنابراین، مهم است که یک سیستم نرم افزاری برندینگ را در نظر بگیرید.

نرم افزار برندسازی با حفظ لوگوهای فعلی و سایر عناصر نام تجاری تضمین می کند که محتوا در هر پروژه مرتبط باقی می ماند. ابزارهای مناسب کمک می‌کنند دستورالعمل‌ها بدون استفاده از یادداشت‌ها یا ایمیل‌های سراسر شرکت ثابت بمانند.

برخی از راه‌های کلیدی دیگر که نرم‌افزار برندسازی مهم است:

  • محتوا را با برند مرتبط نگه می دارد
  • حفظ برند را تقویت می کند
  • بینش و کنترل بهتری به مدیران می دهد

از هر کدام از استراتژی های برندسازی که در نهایت استفاده می کنید، احتمالاً مقدار زیادی محتوای دیجیتال انباشته می شود.

بنابراین، شما به یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال برای ذخیره این فایل های دیجیتال در یک مکان متمرکز نیاز دارید. این باعث می شود که دارایی های برند به راحتی در دسترس باشند.

برخی از افکار نهایی در مورد روش های برندسازی

وقتی صحبت از برندسازی می شود، واقعاً امکانات بی پایان به نظر می رسند. خود را به یک گروه از استراتژی ها محدود نکنید. روی آنچه ممکن است برای شما مفید باشد تمرکز کنید و به دنبال آن بروید. به احتمال زیاد، قبلاً امتحان نشده است، و ممکن است فقط یک تقویت بزرگ باشد. موفق باشید!

مشاوره برندینگ بیشتری می خواهید؟ این راهنمای جامع برندسازی را بررسی کنید.

  • ۰۱/۰۲/۲۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی