تیهوشا

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در برهه ای از زمان، احتمالاً نمودار سازمانی شرکت خود را مشاهده کرده اید. و احتمالاً می توانیم حدس بزنیم چه شکلی است. نمودار ارگ معمولی مانند هرم به نظر می رسد، مدیران سطح C شما در بالا با خطوط کشیده شده تا مدیریت میانی و در نهایت کارمندان سطح کارکنان، در سطح بالا قرار دارند.

اما هر شرکتی با ساختار سازمانی سلسله مراتبی بهترین عملکرد را ندارد. انواع مختلفی از بهترین نوع ساختار سازمانی وجود دارد زیرا انواع مختلفی از ساختارهای سازمانی وجود دارد.

بیایید هفت نوع ساختار سازمانی و دلایلی را که ممکن است هرکدام را در نظر بگیریم، مرور کنیم.

1. ساختار سلسله مراتبی

نمودار سازمانی هرمی شکل که قبلاً به آن اشاره کردیم به عنوان نمودار تشکیلاتی سلسله مراتبی شناخته می شود. این متداول ترین نوع ساختار سازمانی است - زنجیره فرماندهی از بالا (به عنوان مثال، مدیر عامل یا مدیر) به پایین (به عنوان مثال، کارمندان سطح پایین و سطح پایین) می رود و هر کارمند یک ناظر دارد.

  • سطوح اختیارات و مسئولیت بهتر تعریف می شود
  • نشان می دهد که هر شخص به چه کسانی گزارش می دهد یا با چه کسانی در مورد پروژه های خاص صحبت می کند
  • با داشتن مسیرهای شفاف شغلی و شانس ارتقا در کارمندان انگیزه ایجاد می کند
  • به هر کارمند یک تخصص می دهد
  • رفاقت بین کارمندان در همان بخش ایجاد می کند

منفی ها

می تواند نوآوری یا تغییرات مهم را به دلیل افزایش بوروکراسی کاهش دهد

می تواند باعث شود که کارمندان به جای کل شرکت به نفع بخش عمل کنند

می تواند باعث شود کارمندان سطح پایین احساس کنند مالکیت کمتری دارند و نمی توانند ایده های خود را برای شرکت بیان کنند

2. ساختار سازمانی عملکردی

مشابه ساختار سازمانی سلسله مراتبی، یک ساختار سازمانی عملکردی با موقعیت هایی با بالاترین سطح مسئولیت در بالا شروع می شود و از آنجا پایین می آید. گرچه در درجه اول، کارمندان با توجه به مهارتهای خاص و عملکرد متناظر آنها در شرکت سازمان یافته اند. هر بخش جداگانه به طور مستقل اداره می شود.

نقاط مثبت

  • به کارمندان اجازه می دهد تا بر نقش خود تمرکز کنند
  • تخصص را تشویق می کند
  • به تیم ها و دپارتمان ها کمک کنید تا خودشان را تعیین کنند
  • در هر شرکتی به راحتی مقیاس پذیر است

 

منفی ها

  • می تواند در یک سازمان سیلو ایجاد کند
  • مانع ارتباطات بین دپارتمانی می شود
  • فرآیندها و استراتژی ها را برای بازارها یا محصولات مختلف در یک شرکت پنهان می کند

3. ساختار سازمانی افقی یا مسطح

یک ساختار سازمانی برای ارزیابی عملکرد منابع انسانی افقی یا مسطح متناسب با شرکتهایی است که سطح کمی بین کارمندان مدیریت بالا و سطح کارکنان دارند. بسیاری از مشاغل نوپا قبل از اینکه به اندازه کافی بزرگ شوند و بخشهای مختلفی ایجاد کنند، از ساختار سازمانی افقی استفاده می کنند، اما برخی از سازمانها این ساختار را حفظ می کنند زیرا نظارت کمتر و مشارکت بیشتر همه کارمندان را تشویق می کند.

نقاط مثبت

  • مسئولیت بیشتری به کارمندان می دهد
  • ارتباط بازتر را تقویت می کند
  • هماهنگی و سرعت اجرای ایده های جدید را بهبود می بخشد

منفی ها

  • از آنجا که کارمندان ناظر مشخصی برای گزارش دادن ندارند، می تواند سردرگمی ایجاد کند
  • می تواند کارمندان با مهارت و دانش تعمیم یافته تری تولید کند
  • حفظ آن ممکن است به محض رشد بیش از وضعیت شرکت در شرکت، حفظ آن دشوار باشد

4. ساختار سازمان تقسیم

در ساختارهای سازمانی تقسیم شده، بخشهای یک شرکت بر منابع خود کنترل دارند، اساساً مانند شرکت خود در سازمان بزرگتر فعالیت می کنند. هر بخش می تواند تیم بازاریابی، تیم فروش، تیم فناوری اطلاعات و غیره خود را داشته باشد. این ساختار برای شرکت های بزرگ به خوبی کار می کند زیرا بخش های مختلف را قادر می سازد تا تصمیم بگیرند بدون اینکه همه مجبور شوند فقط به چند مدیر گزارش دهند.

بسته به تمرکز سازمان شما، چند تغییر وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ساختار سازمان تقسیم بر اساس بازار

بخشها از نظر بازار، صنعت یا نوع مشتری از هم جدا می شوند. یک شرکت بزرگ کالاهای مصرفی، مانند تارگت یا والمارت، ممکن است کالاهای بادوام خود (پوشاک، لوازم الکترونیکی، مبلمان و غیره) را از بخش های غذایی یا لجستیکی خود جدا کند.

بخشها با خط تولید از هم جدا می شوند. به عنوان مثال، یک شرکت فناوری ممکن است یک بخش اختصاص داده شده به خدمات ابری خود داشته باشد، در حالی که بقیه بخشها بر روی ارائه های مختلف نرم افزار متمرکز هستند.

نقاط مثبت

  • به انعطاف پذیری شرکت های بزرگ کمک می کند
  • اجازه می دهد تا سریعتر به تغییرات صنعت یا نیازهای مشتری پاسخ دهید
  • استقلال، خودمختاری و رویکردی سفارشی را ارتقا می دهد

 

منفی ها

  • به راحتی می تواند منجر به منابع تکراری شود
  • می تواند به معنای ارتباط پریشان یا ناکافی ستاد و بخشهای آن باشد
  • می تواند منجر به رقابت شرکتی با خودش شود

5. ساختار org ماتریس

نمودار سازمانی ماتریس مانند یک شبکه به نظر می رسد و تیم های متقابل عملکردی را نشان می دهد که برای پروژه های خاص تشکیل می شوند. به عنوان مثال، یک مهندس ممکن است به طور منظم به بخش مهندسی (به رهبری یک مدیر مهندسی) تعلق داشته باشد اما در یک پروژه موقت (با هدایت مدیر پروژه) کار کند. نمودار org ماتریس هر دو این نقش ها و روابط گزارش را در بر می گیرد.

نقاط مثبت

  • به ناظران اجازه می دهد تا بر اساس نیازهای یک پروژه، افراد را به راحتی انتخاب کنند
  • دیدی پویاتر از سازمان می دهد
  • کارمندان را تشویق می کند که جدا از نقش اصلی خود، از مهارتهای خود در ظرفیتهای مختلف استفاده کنند

منفی ها

  • تعارضی بین مدیران بخش و مدیران پروژه ایجاد می کند
  • می تواند بیشتر از سایر نمودارهای سازمانی تغییر کند

6. ساختار سازمانی مبتنی بر تیم

جای تعجب نخواهد بود که یک ساختار سازمانی مبتنی بر تیم، کارمندان را بر اساس تیم های (چه چیز دیگری؟) - تیم های اسکرام یا تیم های ببر گروه بندی کند. یک ساختار سازمانی تیمی به منظور برهم زدن سلسله مراتب سنتی، تمرکز بیشتر بر حل مسئله، همکاری و کنترل بیشتر کارکنان است.

نقاط مثبت

  • با شکستن سیلوها، بهره وری، عملکرد و شفافیت را افزایش می دهد
  • ذهنیت رشد را ارتقا می بخشد
  • با سوق دادن افراد به سمت حرکت جانبی، مدل های شغلی سنتی را تغییر می دهد
  • تجربه را به جای ارشد بودن ارزش می دهد
  • به حداقل مدیریت نیاز دارد
  • با شرکتهای چابک دارای تیم های scrum یا ببر به خوبی متناسب است

منفی ها

  • برخلاف میل طبیعی بسیاری از شرکت ها از یک ساختار کاملاً سلسله مراتبی است
  • ممکن است مسیرهای تبلیغاتی را برای کارمندان کمتر روشن کند
  • ببینید چرا تشکیل تیم های ببر یک حرکت هوشمندانه برای سازمان شما است.

7. ساختار سازمان شبکه

این روزها تعداد کمی از مشاغل تمام خدمات خود را زیر یک سقف دارند و دستکاری در تعداد زیادی از فروشندگان، پیمانکاران فرعی، فریلنسرها، مکان های خارج از سایت و دفاتر ماهواره ای می تواند گیج کننده باشد. یک ساختار سازمانی شبکه گسترش منابع را معنی می دهد. همچنین می تواند یک ساختار درونی را توصیف کند که بیشتر از سلسله مراتب بر ارتباطات و روابط باز متمرکز است.

نقاط مثبت

  • وب پیچیده ای از روابط در سایت و خارج از شرکت را در شرکت ها تجسم می کند
  • به شرکت ها اجازه می دهد انعطاف پذیری و چابکی بیشتری داشته باشند
  • به همه کارمندان قدرت بیشتری برای همکاری، ابتکار عمل و تصمیم گیری دهید
  • به کارمندان و سهامداران کمک می کند تا روند کار و روند کار را درک کنند

منفی ها

  • هنگام برخورد با بسیاری از فرآیندهای خارج از سایت، می تواند به سرعت بیش از حد پیچیده شود
  • آیا می تواند دانستن حرف آخر را برای کارمندان دشوارتر کند
  • نیازهای سازمان خود، از جمله فرهنگ شرکتی را که می خواهید توسعه دهید، در نظر بگیرید و یکی از این ساختارهای سازمانی را انتخاب کنید.
  • تصویری از همکاری مردم
  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

مدیریت صحیح امور مالی، شرکت شما را تثبیت کرده و باعث می شود که تجارت شما با شکست روبرو نشود.

برای مدیریت امور مالی شرکت خود، حتماً هزینه خود را پرداخت کنید، اعتبار خوبی داشته باشید، کتابهای خود را کنترل کنید و از قبل برنامه ریزی کنید. بودجه بدهی برای مشاغل کوچک به معنای هزینه های بهره در کنار بازپرداخت ها است، در حالی که بودجه سهام، بهره را شامل نمی شود اما ممکن است با کنترل کمتری بر امور شرکت شما باشد.

این مقاله غزال (شرکت مشاوره مدیریت ) برای صاحبان مشاغل است که به دنبال مشاوره در مورد نحوه مدیریت امور مالی شرکت خود هستند. مدیریت امور مالی می تواند برای هر صاحب مشاغل کوچک یک چالش باشد. اغلب اوقات، دلیل موفقیت کسب و کار کوچک شما به دلیل مهارت هایی است که شما در ساخت محصول یا ارائه خدمات خود به دست می آورید. اگر تجربه زیادی در زمینه مدیریت امور مالی کسب و کار نداشته باشید، این کار به سختی انجام می شود و ممکن است به عادت های بد مالی دچار شوید که روزی می تواند به تجارت شما آسیب برساند.

اهمیت مدیریت امور اقتصادی شما

مهمترین مرحله برای هر صاحب مشاغل آموزش خودشان است. صاحبان مشاغل می توانند با درک مهارت های اساسی مورد نیاز برای اداره مشاغل کوچک - مانند انجام کارهای ساده حسابداری، درخواست وام یا تهیه صورتهای مالی - آینده مالی پایداری ایجاد کنند و از شکست جلوگیری کنند. علاوه بر تحصیلات، سازماندهی م aلفه اصلی مدیریت صحیح پول است.

رایان واتسون، بنیانگذار و مدیر حسابداری منابع بالا گفت: "هیچ چیز ترسناک تر، پرهزینه یا خطرناک تر از این نیست که در پایان سال با یک جعبه کفش از رسید و 9 مورد از اظهارات بانکی خود در دفتر حسابدار خود حاضر شوید." . "نمی توان اهمیت و مزیت پیگیری صحیح اطلاعات مالی خود در طول سال را بیش از حد بیان کرد."

نکاتی برای مدیریت امور مالی مشاغل کوچک

در اینجا چند کار وجود دارد که شما باید به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک انجام دهید تا در بالای امور مالی خود باشید.

1. به خودتان پول بدهید.

اگر مشاغل کوچکی را اداره می کنید، امتحان کردن همه چیز در انجام کارهای روزمره و استراتژی مالی آسان است. به هر حال، این سرمایه اضافی اغلب می تواند کمک زیادی به رشد تجارت شما کند. الکساندر لوری، استاد و مدیر کارشناسی ارشد برنامه تحلیل مالی دانشکده گوردون، گفت: صاحبان مشاغل کوچک نباید از نقش خود در شرکت غافل شوند و باید خود را به همین ترتیب جبران کنند. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تجارت و امور مالی شخصی شما از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی گفت: "بسیاری از دارندگان SMB، به ویژه در ابتدا، از پرداخت هزینه خود غافل می شوند." "آنها [بر این باورند] که راه اندازی کار و پرداخت به دیگران مهمتر است. اما، اگر تجارت پیش نرود، هیچوقت هزینه خود را پرداخت نکرده اید. به یاد داشته باشید، شما بخشی از تجارت هستید و شما باید به اندازه حقوق دیگران به خود جبران کنید.

 

2. در رشد سرمایه گذاری کنید.

علاوه بر پرداخت هزینه های خود، کنار گذاشتن پول و بررسی فرصت های رشد نیز مهم است. این می تواند به تجارت شما امکان پیشرفت و حرکت در جهت مالی سالم را بدهد. ادگار کولادو، مدیر ارشد مالی مشاوران مالی توبیاس، گفت که صاحبان مشاغل باید همیشه چشم به آینده داشته باشند.

وی گفت: "مشاغل کوچکی که می خواهد به رشد، نوآوری و جذب بهترین کارمندان ادامه دهد [باید] نشان دهد که آنها مایل به سرمایه گذاری در آینده هستند." "مشتریان از افزایش سطح خدمات قدردانی خواهند کرد. کارمندان از اینکه شما در شرکت و مشاغل آنها سرمایه گذاری می کنید، قدردان خواهند بود. و در نهایت شما ارزش بیشتری برای تجارت خود ایجاد خواهید کرد تا اینکه اگر فقط سود خود را صرف امور شخصی می کردید."

3. از وام نترسید.

وام ها می توانند ترسناک باشند. آنها می توانند منجر به نگرانی در مورد عواقب مالی همراه با شکست شوند. با این حال، بدون هجوم سرمایه ای که از وام دریافت می کنید، ممکن است هنگام خرید تجهیزات یا رشد تیم خود با چالش های اساسی روبرو شوید. شما همچنین می توانید از درآمد وام برای تقویت جریان نقدی خود استفاده کنید و بنابراین با مشکلات کمتری در پرداخت به موقع کارمندان و تأمین کنندگان روبرو شوید.

4. اعتبار تجاری خوبی داشته باشید.

با رشد شرکت شما، ممکن است بخواهید املاک و مستغلات تجاری بیشتری خریداری کنید، بیمه نامه اضافی بگیرید و وام های بیشتری بگیرید تا همه این کارها را تسهیل کنید. با اعتبار تجاری ضعیف، تأیید همه این معاملات و خریدها دشوارتر است. برای حفظ اعتبار خوب، همه بودجه بدهی خود را در اسرع وقت پرداخت کنید. به عنوان مثال، اجازه ندهید کارت های اعتباری کسب و کار شما بیش از چند هفته تعادل داشته باشند. به همین ترتیب، وام هایی با نرخ سود که توانایی پرداخت آن را ندارید، نپردازید. فقط بودجه ای را جستجو کنید که بتوانید به سرعت و به راحتی بازپرداخت کنید.

5. استراتژی قبض خوبی داشته باشید.

هر صاحب مشاغلی مشتری دارد که من به طور مداوم در فاکتورها و پرداخت های خود دیر است. مدیریت امور مالی مشاغل کوچک نیز به معنای مدیریت جریان وجوه نقد برای اطمینان از فعالیت روزمره تجارت شما در سطح سالم است. اگر در تلاش برای تجزیه و تحلیل مالی و جمع آوری از مشتری یا مشتری خاص هستید، ممکن است وقت آن باشد که با نحوه صدور صورت حساب به آنها خلاقیت کنید.

جیمز استفوراک، سردبیر مدیر راهنمای فاکتورگیری فاکتور، گفت: "مقدار زیادی پول نقد که در فاکتورهای پرداخت نشده بسته می شود، می تواند منجر به مشکلات جریان وجوه نقد شود، که دلیل اصلی شکست تجاری است." "اگر مشتری مزمن دیر پرداخت دارید، که همه ما انجام می دهیم، به جای اینکه با فاکتورهای مکرر و تماس تلفنی آنها را نشان دهید، روش دیگری را امتحان کنید. شرایط پرداخت را به" 2/10 Net 30 "تغییر دهید. این به این معنی است که اگر مشتری فاکتور را ظرف 10 روز پرداخت کند، 2٪ تخفیف از کل صورتحساب دریافت می کند. در غیر این صورت، شرایط پرداخت کامل 30 روزه است. " [مقاله مرتبط را بخوانید: وقتی مشتری قبض خود را پرداخت نمی کند چه باید کرد]

6. پرداخت مالیات را گسترش دهید.

میشل اتزل، مالک خدمات حسابداری Bayside، گفت: اگر در پس انداز برای پرداخت سه ماهه مالیات برآورد شده خود مشکلی دارید، آن را به صورت ماهانه پرداخت کنید. به این ترتیب، می توانید با پرداخت مالیات مانند هر هزینه عملیاتی ماهانه دیگر رفتار کنید.

یادداشت سردبیر: برای تجارت خود به وام مشاغل کوچک احتیاج دارید؟ پرسشنامه زیر را پر کنید تا شرکای فروشنده ما با اطلاعات رایگان با شما تماس بگیرند.

7. کتاب های خود را کنترل کنید.

این یک عمل واضح است، اما یک عمل بسیار مهم است. تمام تلاش خود را بکنید که هر روز یا ماه زمانی را برای بررسی و نظارت بر کتابهای خود اختصاص دهید، حتی اگر با یک دفتردار کار می کنید. به شما این امکان را می دهد تا با امور اقتصادی تجارت خود بیشتر آشنا شوید، اما همچنین دریچه ای برای جرم احتمالی مالی برای شما فراهم می کند.

ترنس چانون، مدیرعامل NewLead LLC، گفت: "از مصالحه بانکی و صرف هر ماه مدتی در بررسی فاکتورهای برجسته غافل نشوید." "عدم انجام این کار، به ویژه اگر یک دفتردار درگیر باشد، تجارت را در برابر هزینه های بیهوده یا حتی اختلاس باز می کند."

8- تمرکز بر هزینه ها و همچنین بازگشت سرمایه.

اندازه گیری هزینه ها و بازده سرمایه گذاری می تواند تصویری روشن از معنای سرمایه گذاری ها به شما بدهد و ارزش ادامه آن را داشته باشد. دبورا سوئینی، مدیر عامل MyCorporation، گفت: صاحبان مشاغل کوچک باید مراقب باشند که پول خود را کجا خرج می کنند.

وی گفت: "بر روی بازگشت سرمایه (ROI) متمرکز شوید." "عدم انجام این کار به این معنی است که شما می توانید در شرط بندی های بی ربط یا بد هزینه ای ضرر کنید. بدانید که دلارهای سخت خود را کجا خرج می کنید و چگونه این سرمایه در حال بازده است. اگر نتیجه نداد، مقداری بیشتر هزینه کنید و هزینه کنید در مورد ابتکاراتی که برای شما و تجارت شما مفید است. "

9. عادت های مالی خوب تنظیم کنید.

ایجاد پروتکل های مالی داخلی، حتی اگر به سادگی اختصاص زمان تعیین شده برای بررسی و به روزرسانی اطلاعات مالی باشد، می تواند در محافظت از سلامت مالی کسب و کار شما بسیار کمک کند. همراهی با امور مالی می تواند به شما در کاهش تقلب یا خطر کمک کند.

کولادو گفت: "ما به عنوان یک کسب و کار کوچک، غالباً از نظر وقت، پول و توانایی کاملاً فرومایه فنی روبرو هستیم، اما این امر نباید مانع از اجرای نوعی کنترل داخلی از صاحبان مشاغل کوچک شود." "این امر به ویژه در صورت داشتن کارمند بسیار مهم است. ضعف کنترل های داخلی می تواند منجر به کلاهبرداری یا سرقت از کارمندان شود و در صورت عدم رعایت قوانین خاص، شما یا یک کارمند به طور بالقوه می تواند شما را به مشکلات قانونی تبدیل کند."

10. از قبل برنامه ریزی کنید.

همیشه مسائل تجاری وجود دارد که امروز باید به آنها توجه شود، اما وقتی صحبت از امور مالی شما می شود، باید برای آینده برنامه ریزی کنید. تینا گوسنولد، بنیانگذار شرکت تخصصی QuickBooks Set Free Bookkeeping، گفت: "اگر به دنبال پنج تا 10 سال پیش نباشید، از رقابت عقب هستید."

روش اصلی: برای مدیریت بهتر امور مالی مشاغل کوچک، به خودتان حقوق از درآمد شرکت خود پرداخت کنید، از قبل برنامه ریزی کنید، بدهی را به موقع پرداخت کنید و روی بازگشت سرمایه خود تمرکز کنید.

انواع امور مالی تجارت

مهم است که به یاد داشته باشید که امور اقتصادی فقط مربوط به درآمد شما نیست - بلکه مربوط به نحوه خرج کردن پول و محل کسب آن است. وقتی نوبت به محل تأمین بودجه شما می رسد، باید دو دسته اصلی بودجه را درک کنید:

بودجه بدهی

بودجه بدهی وامی است که شرکت شما با سود اضافی آن را بازپرداخت می کند. از طریق تأمین اعتبار بدهی، می توانید به سرعت به سرمایه ای دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها نتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. وام های بانکی، وام های دولتی، پیش پرداخت های نقدی بازرگانان، خطوط اعتباری مشاغل و کارت های اعتباری بازرگانی همه اشکال تأمین مالی بدهی است که حتی در صورت شکست شرکت شما باید آنها را بازپرداخت کنید.

بودجه سهام

بودجه سهام، برخلاف بودجه بدهی، در صورت شکست کار شما نیازی به بازپرداخت ندارد. با این حال، شما احتمالاً مجبور خواهید شد که به صندوق تأمین مالی خود در میز تصمیم گیری صندلی اختصاص دهید. سرمایه گذاران خطرپذیر، سرمایه گذاران فرشته ای و سرمایه گذاری جمعی از سهام همگی از اشکال بودجه سهام هستند.

 

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

تجزیه و تحلیل مالی شامل استفاده از داده های مالی برای ارزیابی عملکرد یک شرکت و ارائه توصیه هایی در مورد چگونگی پیشرفت کار در شرکت است. تحلیل گران مالی در درجه اول کار خود را در Excel انجام می دهند ، با استفاده از صفحه گسترده برای تجزیه و تحلیل داده های تاریخی و پیش بینی نحوه عملکرد شرکت در آینده. این راهنما متداول ترین انواع تجزیه و تحلیل مالی را که توسط متخصصان انجام می شود ، پوشش می دهد. در دوره مبانی تحلیل مالی غزال بیشتر بیاموزید.

انواع تحلیل مالی

متداول ترین انواع تحلیل مالی عبارتند از:

  • عمودی
  • افقی
  • قدرت نفوذ
  • رشد
  • سودآوری
  • نقدینگی
  • بهره وری
  • جریان نقدی
  • نرخ بازگشت
  • ارزش گذاری
  • سناریو و حساسیت
  • واریانس

تجزیه و تحلیل عمودی

این نوع تحلیل مالی و استراتژی مالی شامل بررسی اجزای مختلف صورت سود و تقسیم آنها بر درآمد برای بیان آنها به صورت درصد است. برای تأثیرگذاری بیشتر این تمرین ، نتایج باید در برابر سایر شرکت های همان صنعت محک زده شود تا ببینیم عملکرد شرکت چقدر خوب است.

این فرآیند را گاهی اوقات بیانیه سود در ابعاد مشترک نیز می نامند ، زیرا به یک تحلیلگر اجازه می دهد تا شرکت ها را در اندازه های مختلف با ارزیابی حاشیه آنها به جای دلار خود مقایسه کند.

 

تجزیه و تحلیل افقی

تجزیه و تحلیل افقی شامل چندین سال داده های مالی و مقایسه آنها با یکدیگر برای تعیین نرخ رشد است. این به یک تحلیلگر کمک می کند تا رشد یا نزول شرکت را تشخیص دهد و روندهای مهم را شناسایی کند.

هنگام ساخت مدل های مالی ، حداقل سه سال اطلاعات مالی تاریخی و پنج سال اطلاعات پیش بینی شده وجود دارد. این 8+ سال داده برای انجام تجزیه و تحلیل روند معنی دار فراهم می کند ، که می تواند در برابر سایر شرکت های همان صنعت محک باشد.

تجزیه و تحلیل اهرم

نسبت اهرم ها یکی از متداول ترین روش هایی است که تحلیلگران برای ارزیابی عملکرد شرکت استفاده می کنند. یک معیار مالی واحد ، مانند بدهی کل ، به تنهایی ممکن است بصیرت نداشته باشد ، بنابراین مقایسه آن با ارزش ویژه یک شرکت برای به دست آوردن تصویر کاملی از ساختار سرمایه مفید است. نتیجه نسبت بدهی / حقوق صاحبان سهام است.

نمونه های معمول نسبت ها عبارتند از:

  • بدهی / حقوق صاحبان سهام
  • بدهی / EBITDA
  • EBIT / بهره (پوشش بهره)

تجزیه و تحلیل Dupont - ترکیبی از نسبت ها که اغلب به عنوان هرم نسبت ها از آن یاد می شود ، از جمله تجزیه و تحلیل اهرم و نقدینگی

نرخ رشد

تجزیه و تحلیل نرخ رشد تاریخی و پیش بینی نرخ های آینده قسمت بزرگی از وظیفه هر تحلیلگر مالی است. نمونه های متداول تجزیه و تحلیل رشد عبارتند از:

  • سال به سال (سالانه)
  • تجزیه و تحلیل رگرسیون
  • تجزیه و تحلیل پایین به بالا (شروع با عوامل محرک درآمد فردی در تجارت)
  • تحلیل از بالا به پایین (شروع با اندازه بازار و سهم بازار)
  • سایر روش های پیش بینی

 تجزیه و تحلیل سودآوری

سودآوری نوعی تجزیه و تحلیل صورت سود است که در آن یک تحلیلگر میزان جذابیت اقتصادی یک کسب و کار را ارزیابی می کند. نمونه های متداول اقدامات سودآوری عبارتند از:

  • حاشیه ناخالص
  • حاشیه EBITDA
  • حاشیه EBIT
  • حاشیه سود خالص

تجزیه و تحلیل نقدینگی

این نوعی تحلیل مالی است که بر ترازنامه ، به ویژه توانایی شرکت در انجام تعهدات کوتاه مدت (آنچه در کمتر از یک سال سررسید می شود) متمرکز است. نمونه های متداول تجزیه و تحلیل نقدینگی عبارتند از:

  • نسبت فعلی
  • تست اسید
  • نسبت نقدی
  • سرمایه در گردش خالص

تجزیه و تحلیل کارایی

نسبت های کارایی بخشی اساسی در هر تحلیل مالی قوی است. این نسبت ها بررسی می کنند که شرکت چگونه دارایی های خود را مدیریت می کند و از آنها برای تولید درآمد و جریان نقدی استفاده می کند.

نسبت های متداول کارایی عبارتند از:

  • نسبت گردش دارایی
  • نسبت گردش دارایی ثابت
  • ضریب تبدیل وجه نقد
  • نسبت گردش موجودی

 

جریان نقدی

همانطور که در امور مالی می گویند ، پول نقد سلطان است و بنابراین ، تأکید زیادی بر توانایی شرکت برای ایجاد جریان نقدی می شود. تحلیلگران در طیف گسترده ای از مشاغل مالی ، زمان زیادی را صرف بررسی پروفایل های جریان نقدی شرکت ها می کنند.

بیانیه جریان های نقدی مکان خوبی برای شروع است ، از جمله بررسی هر یک از سه بخش اصلی: فعالیت های عملیاتی ، فعالیت های سرمایه گذاری و فعالیت های تأمین مالی.

نمونه های متداول تجزیه و تحلیل جریان وجه نقد عبارتند از:

  • عامل جریان نقدی (OCF)
  • جریان نقدی رایگان (FCF)
  • جریان نقدی رایگان به شرکت (FCFF)
  • جریان نقدی رایگان به حقوق صاحبان سهام (FCFE)

نرخ بازگشت

در پایان روز ، به طور کلی سرمایه گذاران ، وام دهندگان و متخصصان امور مالی ، متمرکز بر این هستند که چه نوع نرخ بازده تعدیل شده توسط ریسک را می توانند از طریق پول خود بدست آورند. بدین ترتیب ، ارزیابی نرخ بازده سرمایه گذاری (ROI) در صنعت حیاتی است.

نمونه های متداول نرخ اقدامات بازده عبارتند از:

  • بازگشت سرمایه (ROE)
  • بازگشت دارایی (ROA)
  • بازگشت سرمایه سرمایه گذاری شده (ROIC)
  • عملکرد سود
  • سود سرمایه
  • نرخ بازده حسابداری (ARR)
  • نرخ داخلی
  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

اتوماسیون فرآیندها کسب و کار (BPA) ستفاده از فناوری برای خودکار کردن کارهای تکرار شونده روزمره است. این کار با هدایت اطلاعات به شخص مناسب در زمان مناسب از طریق قوانین و اقدامات تعریف شده توسط کاربر ، چگونگی انجام کار را تسریع می کند. BPA به سازمانها کمک می کند تا فرآیندهایی مانند پردازش کارکنان ، حسابهای قابل پرداخت ، مدیریت قرارداد و موارد دیگر را ساده کنند.

عناصر اصلی برای شناسایی فرایند اتوماسیون:

  • این فرایند به سازگاری در کل سازمان نیاز دارد
  • روند قابل تکرار است
  • این فرآیند باید هر بار بدون خطا باشد

این فقط به جای جایگزینی کاغذ با PDF نیست - اتوماسیون فرآیند کسب و کار و ارزیابی عملکرد کارکنان با هدف کارآمدتر کردن ، ساده سازی ، ضد خطا بودن و شفاف سازی فرایندها انجام می شود. با انجام فرآیندهای خودکار ، سازمانها در وقت صرفه جویی می کنند و اطمینان حاصل می کنند که بهترین روشها برای بهبود کارایی عملیاتی اجرا می شود. در زیر سه فرآیند مشترک تجاری و چگونگی تحولات مثبت سازمان ها از طریق اتوماسیون آورده شده است:

HR Onboarding

چالش فرآیند: دانشکده متعهد به ابتکاری شد که تا سال 2025 تعداد ثبت نام را بیش از 65 درصد افزایش می دهد. این بدان معنی است که کالج برای مدیریت هجوم دانشجویان ضمن کاهش هزینه ها به استخدام کارمندان جدید احتیاج دارد. فرایند پردازش HR میراثی ، کاغذ محور و زمان بر بود. اگر دانشکده قصد داشت هدف خود را برآورده کند ، لازم است ناکارآمدی ها را از بین ببرد و بورد کارکنان را ساده کند.

نمونه ای از چگونگی A&M تگزاس با استفاده از اتوماسیون فرآیند تجاری Laserfiche ، HR را هنگام سوارکاری بهبود بخشید.

اتوماسیون پردازش و مدیریت منابع انسانی با استفاده از Laserfiche ، کالج مهندسی را قادر می سازد بیش از 3400 کارمند را در مدت کمی بیش از یک سال استخدام کند. سایر بخشها نیز مهندسی مجدد فرایندهای خود و به اشتراک گذاشتن موفقیت ها در سطح دانشگاه را آغاز کرده اند. سیستم جدید فرهنگ جدیدی از همکاری و نوآوری را برای کارآمدترین فرایندهای ممکن ایجاد کرده است.

حسابهای قابل پرداخت

مثال: شهر بوکا راتن

چالش فرآیند: روند پرداخت حسابهای شهر بوکا راتون بسیار متکی به فاکتورهای کاغذی و نسخه هایی بود که به صورت دستی مسیریابی می شوند. گاهی اوقات نسخه های کاغذی روی میز شخصی بی جا می شوند یا به تأخیر می افتند و این امر منجر به فاکتورهای پرداخت نشده و ناراحتی فروشندگان می شود. پیگیری کارهای اداری و پاسخگویی به تماس های تلفنی فروشندگان ، وقت کارمندان را می گرفت که می توانست بهتر در جاهای دیگر سپری شود.

شهر بوکا راتن ، FL با استفاده از اتوماسیون فرآیند تجارت ، روند کار خود را بهبود بخشید.

این شهر با اتوماسیون خود کلیه فاکتورها را از لحظه دریافت از طریق پرداخت نهایی ردیابی می کند. این شهر ضمن افزایش رضایت مشتری در نتیجه فرایند سریعتر و کارآمد ، به طور قابل توجهی خطاهای پردازش را کاهش داد.

مدیریت قرارداد

مثال: هایفر اینترنشنال

چالش روند: Heifer International قصد دارد تا سال 2020 4 میلیون خانواده را از فقر خارج کند. برای این منظور ، سازمان غیرانتفاعی نیاز به افزایش کارایی و تسهیل همکاری آسان بین تیم ها و شرکای خود در سراسر جهان داشت. با اسنادی که از 70 سال کار ساخته شده و صدها قرارداد نیاز به بازبینی در هر پروژه دارد ، هایفر باید اطلاعات را متمرکز کرده و فرآیندهای مدیریت قرارداد را برای کمک به افراد بیشتر سریع تر انجام دهد.

اعضای تیم هایفر در سراسر جهان اکنون می توانند در پروژه هایی که به خانواده ها کمک می کند - اعم از آرکانزاس یا نپال - همکاری کنند. بررسی قراردادهای حقوقی ساده شده و اجرای پروژه ها از جمله تحویل غذا و لوازم را تسریع می کند. هایفر همچنان بیشتر عملیات پشت دفتر را شناسایی می کند که می تواند با کارآیی بیشتر و آزاد کردن منابع برای ابتکارات برنامه باشد.

آماده هستید تا درباره فناوری BPA بیشتر بدانید؟ این راهنمای رایگان را بارگیری کنید تا یاد بگیرید چگونه اتوماسیون فرآیند کارایی محل کار را بهبود می بخشد و باعث صرفه جویی در وقت و منابع در کل شرکت می شود.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

محل کار به قدرت افرادی که در پست های مدیریتی هستند بستگی دارد. علاوه بر هدایت کارمندان، مدیران باید با متخصصان ارشد بیشتری در شرکت خود ارتباط برقرار کنند تا تیم اهداف را برآورده کند و مأموریت شرکت را پیش ببرد. اگرچه وظایف مدیران براساس صنعت و محل کارشان متفاوت است، اما اکثر آنها همان مسئولیتهای اساسی را انجام می دهند. در این مقاله، ما در مورد اینکه مدیریت چیست، عملیات مدیریت و اینکه چگونه می توانید یک مدیر خوب شوید بحث خواهیم کرد.

مدیریت چیست؟

طبق نظر شرکت مشاوره مدیریت، مدیریت به معنای هماهنگی و اداره وظایف برای دستیابی به یک هدف است. این فعالیتهای مدیریتی شامل تنظیم استراتژی سازمان و هماهنگی تلاشهای کارکنان برای تحقق این اهداف از طریق استفاده از منابع موجود است. مدیریت همچنین می تواند به ساختار ارشد اعضای کارکنان در یک سازمان اشاره کند.

برای اینکه یک مدیر کارآمد باشید، باید مجموعه مهارتهایی از جمله برنامه ریزی، ارتباطات، سازماندهی و رهبری را ایجاد کنید. شما همچنین به دانش گسترده ای در مورد اهداف شرکت و چگونگی هدایت کارمندان، فروش و سایر عملیات برای انجام آنها نیاز خواهید داشت.

نرم افزار مدیریت دانش

پنج عملیات اساسی یک مدیر

به طور کلی، پنج عملکرد اساسی یک مدیر وجود دارد:

  • تعیین اهداف
  • سازماندهی
  • ایجاد انگیزه در تیم
  • طراحی سیستم های اندازه گیری
  • افراد در حال توسعه

1. تعیین اهداف

تعیین و دستیابی به اهداف، راه اصلی موفقیت و موفقیت یک مدیر است. آنها همچنین باید بتوانند آنها را به شیوه ای قانع کننده به کارمندان یا کارمندان خود منتقل کنند. به عنوان مثال، یک مدیر رستوران می تواند اظهار کند که می خواهد زمان خدمات را بهبود بخشد و به کارمندان یادآوری کند که خدمات سریعتر درآمد و نکات را افزایش می دهد.

2. سازماندهی

مدیران نوع کار و طراحی ساختار سازمانی را ارزیابی می کنند، آن را به کارهای قابل دستیابی تقسیم می کنند و به طور موثر آن را به کارمندان تفویض می کنند. سازمان متشکل از یک سری روابط بین کارکنان فردی و همچنین ادارات یا نهادها در داخل سازمان است. این مسئولیت مدیر است که اطمینان حاصل کند که این افراد و نهادها با هم هماهنگ کار می کنند، که شامل انگیزه دادن به کارمندان و ادارات برای ادامه کار است. یک مدیر خوب در ایجاد روابط بین فردی بین اعضای تیم خود مهارت دارد و هنگامی که اعضا چالش های برخورد خود را اشتباه می گیرند می تواند عیب یابی کند.

سازمان همچنین به یک مدیر احتیاج دارد که روابط قدرت را در بین اعضای تیم خود برقرار کند. به حداکثر رساندن ترتیبات سازمانی می تواند به مشاغل کمک کند تا بهره وری شرکت را در بازار افزایش دهند، هزینه های تجارت را کاهش داده و بهره وری را بهبود بخشند.

3. ایجاد انگیزه در تیم

علاوه بر وظایف سازمان و تفویض، تسلط به نرم افزار مدیریت دانش و انگیزه شامل داشتن مهارت برای مدیریت انواع مختلف شخصیت ها در یک تیم است. یک مدیر کارآمد باید بداند که چگونه تیم های موفق را تشکیل دهد و هدایت کند و بداند چگونه اعضای تیم را برای یک هدف جمع کند.

4. ابداع سیستم های اندازه گیری

مدیران باید اهداف یا شاخصهای کلیدی عملکردی را که تیم هدف آنها است تعیین کنند و سپس روشهایی را برای سنجش اینکه آیا تیم آنها در مسیر دستیابی به این اهداف قرار دارد، ایجاد کنند. از آنجا که ارائه روشهای قابل اندازه گیری برای درک عملکرد می تواند چالش برانگیز باشد، مدیران باید اغلب خلاق و متفکر باشند. با این حال، مانند سایر عملکردهای مدیریت، اندازه گیری برای بهبود عملکرد تجاری بسیار مهم است.

5. افراد در حال رشد

مدیران خوب علاوه بر اینکه تیم خود را به سمت هدفی هدایت می کنند و پیشرفت خود را در این مسیر می سنجند، در توسعه کارکنان خود سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال مدیران می توانند با تیم خود همکاری کنند تا به آنها کمک کنند اهداف خود را برای پیشرفت در حرفه خود تعیین کنند.

مدیران باید مهارت های رهبری داشته باشند تا از این پنج عملیات با موفقیت استفاده کنند. آنها با کمک به آنها در شناخت نقاط قوت و ضعف و بهبود عملکرد، مسئول مربیگری اعضای تیم خود هستند. مدیران مختلف ممکن است سبکهای مختلف رهبری داشته باشند. صرف نظر از سبک آنها، مدیران باید مهارت های رهبری خود را گسترش دهند تا یک سرپرست موثر باشند.

اهمیت نرم افزار مدیریت دانش

وظایف یک مدیر چیست؟

یک مدیر برای به کارگیری پنج عملیات اساسی باید چند ایده ساده را درک کند. این مفاهیم برای اطمینان از اینکه تیم آنها برای رسیدن به اهداف کسب و کار دور هم جمع می شود ضروری است:

کنترل: کارکنان یک سازمان باید اهداف مورد نظر خود را بفهمند و همچنین سنجشی را که برای تعیین موفقیت آنها استفاده می شود، درک کنند. کارمندان مختلف در یک شرکت نقش های مختلفی دارند که مسئولیت های جداگانه ای را به دنبال دارند. یک مدیر باید بر آنچه اعضا انجام می دهند، نحوه انجام آنها و چگونگی اندازه گیری پیشرفت آنها کنترل داشته باشد. کنترل این عوامل به مدیر کمک می کند تا به موفقیت دست یابد.

برنامه ریزی: بهترین مدیران می دانند که برنامه ریزی قبل از اجرای هر استراتژی حیاتی است، اما همچنین یک فعالیت مداوم است. برنامه ریزی هنگام اجرا به پایان نمی رسد

  • MAHAYAN66 HASANI