تیهوشا

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشاور برند، تخصص کلی و عمیق بازاریابی، تجزیه و تحلیل برند و راه‌حل‌هایی را به شرکت‌ها ارائه می‌کند تا به آنها کمک کند تا محصولات خود را با موفقیت به اهداف و مقاصد تجاری بفروشند. آن‌ها معمولاً با شرکت‌های مشاوره مدیریت یا آژانس‌های تبلیغاتی کار می‌کنند و پس از ورود به شرکت، با مدیران برند و مدیران بازاریابی شرکت به‌طور منظم و حتی با اعضای کلیدی مدیریت ارتباط برقرار می‌کنند. به تصمیمات حیاتی برسید

بینش در مورد نقش یک مشاور برند:

مشاور برند - 1در کنار همکاری با آژانس های تبلیغاتی و شرکت های مشاوره مدیریت، مشاوران برند نیز در این صنعت وجود دارند که به صورت مستقل کار می کنند و با پشتوانه انبوه تجربه و دانش در زمینه های بازاریابی، تخصص و خدمات خود را به شرکت ها ارائه می دهند. ، برندسازی و استراتژی ها.

برای خواندن مطلب بیشتر در مورد استراتژی برند کلیک کنید.

آخرین روند در دنیای شرکت ها برای استخدام مشاور برند وجود دارد زیرا بسیاری از اوقات مدیریت و بخش های برندینگ و بازاریابی تمایل دارند نسبت به برند خود و پیشنهادات آن تعصب داشته باشند و زمانی که اهداف تجاری در بهینه ترین و موفق ترین حالت محقق نمی شود. به این ترتیب، دیدگاه شخص ثالث مورد نیاز است که منجر به نیاز به یک مشاور برند می شود.

او با زیرکی تمام جنبه های بازاریابی و برندسازی را از استراتژی های روابط عمومی، قیمت گذاری محصولات، نظارت بر بودجه بازاریابی ماهانه، فصلی و سالانه در مقابل اهداف فروش به دست آمده، آثار هنری خلاقانه، بسته بندی، توزیع، ارتباطات شرکتی دنبال می کند و بر آنها تأثیر می گذارد. و تمام استراتژی های برندسازی و بازاریابی مرتبط.

او با پشتوانه هوش تجاری قوی و تخصص مورد نیاز برای تبلیغ و فروش محصولات شرکت، با برنامه ریزی و تدوین استراتژی ها، به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تیم اتاق فکر شرکت است. ایده‌ها را در جعبه قرار دهید و مطمئن شوید که اهداف کسب‌وکار به خوبی با پارامترهای رقابت، ماهیت محصولات، ترجیحات مشتریان و پویایی در حال تغییر کسب‌وکار هماهنگ هستند.

از آنجایی که مشاور برند در لیست حقوق و دستمزد شرکت نیست، او به قوانین و مقررات مربوط به کارکنان شرکت محدود نمی شود و می تواند در خدمت و ارائه تخصص و دانش خود به بیش از یک شرکت یا یک برند باشد. اما معمولاً یک قرارداد انحصاری وجود دارد که در آن مشاور برند نمی تواند به برند رقیب ارائه دهنده خط مشابه محصولات خدمات ارائه دهد.

حق الزحمه مشاور برند معمولاً به صورت ماهانه با شرایط و ضوابط قرارداد است که به طور مشترک توسط مدیریت شرکت و مشاور تصمیم گیری می شود.

همراه با داشتن مدرک فوق لیسانس تخصصی در جریان های بازاریابی، برندسازی و استراتژی ها؛ برای تبدیل شدن به یک مشاور برند موفق، برای نامزد کسب تجربه غنی و مدبرانه در صنعت حداقل 10 سال یا بیشتر ضروری است تا بتواند با موفقیت نیازها و الزامات برند مشاور را درک کند و پاسخگوی آنها باشد.

موسسات آموزشی و دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که دوره‌های تخصصی مرتبط با برندسازی و بازاریابی را ارائه می‌دهند و به متقاضیان کمک می‌کنند تا دانش مورد نیاز را در ارائه تکنیک‌های یادگیری نظری و عملی کسب کنند. اما حتی پس از گرفتن مدرک در جریان های بازاریابی و برندسازی، کار در صنعت با شرکت های خوب شرکتی الزامی است تا در معرض دید بازار و تجربه کاری برای تبدیل شدن به یک مشاور برند موفق باشید.

نقش مشاور برند در رشد کسب و کارها

1) ماهیت و اهداف شرکت را درک کنید

هنگامی که مشاور برند همراه با شرکت در هیئت مدیره شرکت می کند، بهترین شغل او به طور مناسب شامل درک عمیق ماهیت و اهداف شرکت از طریق برگزاری جلسات و دور گفتگو با اعضای کلیدی مدیریت و بخش های برندسازی و بازاریابی است. درست از چشم انداز، ماموریت، اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت، پیشنهادات فروش منحصر به فرد، ارزش های برند، نقاط قوت برند، بازار هدف، مشتریان هدف تا کل تاریخچه برند. مشاور برند باید به طور کامل درک شود و یادداشت های لازم را برای راهبرد راهبردی در پیش رو داشته باشد.

2) تنگناها را تحلیل کنید

دلیل خاصی وجود دارد که این شرکت یک مشاور برند را استخدام کرده است و منطق آن حول کاهش ارزش نام تجاری، برای افزایش سهم بازار و افزایش ارزش برند است. نقش و وظیفه اصلی مشاور برند تجزیه و تحلیل تنگناهایی است که به دلیل آن برند قادر به دستیابی به اهداف و مقاصد مورد نظر نیست.

او باید بفهمد که ناحیه درد کجاست. آیا در عملیات تجاری، نیروی فروش، انگیزه کارکنان، ابزارهای بازاریابی، استراتژی های برندسازی، رقابت در بازار یا در ماهیت و ویژگی های محصولات ارائه شده است. مشکل می تواند فقط یک یا چند باشد. او به تجزیه و تحلیل برای ارائه راه حل های عملی و عملی برای همان.

3) به ادراکات مشتری دسترسی داشته باشید

مشتریان بهترین سفیران برند شرکت هستند و برای مشاور برند مهم است که با انجام تحقیقات و مطالعات اولیه و ثانویه به درک مشتریان دسترسی پیدا کند. او باید به سوالاتی مانند اینکه چرا در مورد برند فکر می کنند، محصولات ارائه شده چگونه به حل مشکلات آنها کمک می کند، چه انتظاراتی از برند دارند، آیا شکایتی دارند، چرا ترجیح می دهند محصولات را خریداری کنند، پاسخ دهد. یک نام تجاری رقیب و سایر سؤالات حیاتی که به برند کمک می کند تا از وفاداری طولانی مدت مشتریان برخوردار شود.

4) استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی را برنامه ریزی کنید

پس از درک ماهیت کسب و کار و ویژگی های محصولات ارائه شده، او باید به طور موثر استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی را برنامه ریزی کند که به برند کمک می کند تا فروش محصولات خود را افزایش دهد و دامنه برند را بالا ببرد.

5) مسابقه مطالعه

لازم است مشاور رقابت مستقیم و غیرمستقیم برند را در بازار مطالعه کند تا برنامه های بازاریابی، ابزارهای تبلیغاتی و گام هایی را برای ارتقای ارزش برند و کمک به شرکت در کسب مزیت رقابتی برنامه ریزی و استراتژی کند.

6) تجربه خدمات مشتری را افزایش دهید

مشاور برند همچنین نیاز به برنامه ریزی و طراحی برنامه های خدمات مشتری و تجربه کلی در حین و پس از فروش محصولات دارد تا به برند کمک کند مشتریان فعلی خود را حفظ کند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

بهترین استراتژی های بازاریابی در تمام دوران همیشه در مورد اصول اولیه رفتار انسان است. به هر حال، اگر قادر به درک روحیه مشتریان بالقوه خود نباشید، هیچ مبلغی از تبلیغات نمی تواند کسب و کار شما را نجات دهد.

بازاریابی مهمترین بخش رشد یک تجارت است - و اگر به دنبال استراتژی های بازاریابی واقعا قدرتمند هستید، دو چیز وجود دارد که باید بدانید:

بهترین استراتژی های بازاریابی "چه" هستند.  "چگونه" این استراتژی های بازاریابی بهترین عملکرد را دارند.

در این پست وبلاگ، ما 18 استراتژی بازاریابی بسیار موثر را که بزرگترین برندها برای بهبود سود خود از آنها استفاده کرده اند، فهرست و توضیح داده ایم.

ما همچنین نکات آسانی را برای شما به اشتراک گذاشته ایم تا این استراتژی های بازاریابی را برای کسب و کار خود اجرا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های استراتژی بازاریابی کلیک کنید.

این تاکتیک‌های بازاریابی در واقع فقط به اصول روابط انسانی خوب صحبت می‌کنند و جدیدترین کمک‌های تکنولوژیکی برای بازاریابی برند شما را در نظر می‌گیرند.

استراتژی های بازاریابی قدرتمند برای رشد سریعتر کسب و کار شما

همه مشاغل کوچک خواهان یک برنامه بازاریابی کم بودجه هستند. با این حال، مشکل این است که تعیین کنیم کدام یک از استراتژی های بازاریابی موفق کسب و کار کوچک بالاترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهد.

به همین دلیل است که ما لیستی از استراتژی‌های بازاریابی با بازگشت سرمایه بالا را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید و باید امروز از صنعت بدزدید.

#1. یک هدف و یک بودجه تعیین کنید

هر کسب و کاری نیاز به یک جهت دارد. هر کمپین بازاریابی باید با یک هدف و بودجه شروع شود. این شاید تنها استراتژی بازاریابی رایگان در جهان باشد. بدون هدف و بودجه، تعیین موفقیت یا عدم موفقیت کمپین شما بسیار دشوار می شود.

به علاوه، بر اساس آمارهای بازاریابی سال 2018 CoSchedule، بازاریابانی که اهدافی را برای کمپین های خود تعیین می کنند، 429 درصد بیشتر احتمال دارد که موفقیت را گزارش کنند.

همانطور که Jayson DeMers از همکاران فوربس می گوید، این منطقی است زیرا:

«هدف‌گذاری ادراکات ذهنی از واقعیت را حذف می‌کند و موفقیت را به‌طور عینی قابل اندازه‌گیری می‌کند. در این زمینه، موفقیت یک ایده مبهم نیست. قابل اثبات می شود.»

بیایید به چند نکته برای تعیین هدف و بودجه کمپین بازاریابی خود نگاهی بیندازیم:

1-5 KPI را برای اندازه گیری انتخاب کنید. محبوب‌ترین KPI برای اندازه‌گیری شامل سرنخ‌های واجد شرایط، ترافیک و درآمد مستقیم است.

یک بودجه واقع بینانه تنظیم کنید. اداره تجارت کوچک ایالات متحده توصیه می کند که 7 تا 8 درصد از کل درآمد را صرف کمپین های بازاریابی خود کنید.

روی فرآیند تمرکز کنید نه هدف. پس از تعیین هدف، فرآیندی برای دستیابی به آن ایجاد کنید و از KPI خود برای اندازه گیری و بهبود مستمر آن فرآیند استفاده کنید.

#2. نفوذ خود را ایجاد کنید

موفق ترین کمپین های بازاریابی به شما کمک می کنند تا به بالاترین ROI دست یابید. هنگامی که نفوذ خود را ایجاد کردید، می توانید از بسیاری از استراتژی های بازاریابی قدرتمندتر استفاده کنید.

با اینفلوئنسر مارکتینگ که نرخ بازگشت سرمایه را تا 6.5 دلار به ازای هر 1 دلار خرج می‌کند، به سرعت تبدیل به یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی برای یک کسب‌وکار کوچک می‌شود.

این توضیح می‌دهد که چرا اینفلوئنسرها به بسیاری از استراتژی‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی که توسط کسب‌وکارهای کوچک استفاده می‌شوند راه پیدا می‌کنند.

برای ایجاد یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار موفق، موری نیولندز، مشارکت کننده کارآفرین، مراحل زیر را توصیه می کند:

  • KPI های خود را انتخاب کنید
  • روی کانال های رسانه های اجتماعی تمرکز کنید که بازار هدف شما بیشتر در آن حضور دارد
  • یک تأثیرگذار معتبر پیدا کنید
  • برنامه زمان بندی انتشار خود را برنامه ریزی کنید
  • به طور مداوم نتایج خود را بهبود و اندازه گیری کنید

#3. استفاده از کارکنان به عنوان رهبران فکری

از طرف دیگر، همیشه می‌توانید از کارمندان خود تأثیرگذار ایجاد کنید. اغلب به عنوان رهبری فکری، فروش اجتماعی و حمایت از کارکنان شناخته می شود، در شرکت هایی که می خواهند پیام برند خود را تقویت کنند، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

فراتر از اشتراک‌گذاری مجدد پست‌های شرکتی، حمایت از کارمندان به هر یک از کارمندان شما این امکان را می‌دهد تا به سفیران برند و فروشندگان اجتماعی تبدیل شوند و محتوایی را به اشتراک بگذارند که برای صنایع فردی آنها بیشترین معنا را دارد و در عین حال شرکت شما را تبلیغ می‌کند.

در واقع، طبق گفته لینکدین، فروشندگانی که از رسانه‌های اجتماعی برای فروش استفاده می‌کنند، 51 درصد بیشتر از همتایان کم‌فهم اجتماعی خود به سهمیه‌های فروش خود دست می‌یابند و خودشان هم می‌دانند. لینکدین مسئول تقریباً 95 درصد از تبدیل‌های حاصل از پست‌های حمایت از کارمندان در سال 2021 بود.

#4. کانال اجتماعی قهرمان یک

با پتانسیل غیرقابل انکار بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان یک استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک، تلاش برای موفقیت در هرچه بیشتر پلتفرم های اجتماعی ممکن است وسوسه انگیز باشد.

اما، همانطور که استاد بازاریابی نیل پاتل به ما می گوید، بهتر است در یک زمان روی یک کانال اجتماعی تمرکز کنید:

«ابتدا پریدن از سر و تلاش برای مدیریت، مثلاً، چهار یا پنج کانال مختلف می‌تواند بسیار دشوار باشد، و بعید است که در هر استراتژی آن را از بین ببرید. حتی اگر شما یک بازاریاب باهوش باشید، به سادگی نمی توانید زمان لازم را برای استخراج پتانسیل کامل هر کانال اختصاص دهید.

برای قهرمان شدن در یک کانال اجتماعی، تیم Social Media Marketo یک فرآیند 12 مرحله‌ای را توصیه می‌کند s:

#5. ایجاد ارتباط از طریق ایمیل

با توجه به اینکه 59٪ از بازاریابان ادعا می کنند که ایمیل موثرترین کانال بازاریابی آنها برای درآمدزایی است، این یک استراتژی است که شما نمی خواهید نادیده بگیرید

اگر شروع به ایجاد لیست ایمیل خود نکرده اید، درک هالپرن، بنیانگذار Social Triggers، چند نکته را برای شروع توصیه می کند:

  • یک استراتژی محتوای طولانی مدت برای هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت خود ایجاد کنید
  • پیشنهادهای انتخاب چندگانه ایجاد کنید
  • از فرم بازشو لیست ایمیل استفاده کنید
  • یک بنر با دعوت نامه برای اشتراک در لیست ایمیل خود به امضای کسب و کار خود اضافه کنید.

می‌توانید از ابزارهایی مانند تولیدکننده امضای ایمیل Designhill برای ایجاد یک امضای ایمیل حرفه‌ای با پیوندها، بنرها و فراخوان‌ها استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر، این مقاله را در مورد نحوه دریافت نتایج بیشتر از هر ایمیلی که ارسال می کنید، بررسی کنید.

#6. وبلاگ به صورت استراتژیک

هنگامی که به درستی انجام شود، راه اندازی یک وبلاگ یکی از بهترین راه ها برای هدایت ترافیک هدفمند به وب سایت شما است.

در واقع، بازاریاب هایی که به طور موثر از وبلاگ ها استفاده می کنند، 67 درصد بیشتر از کسانی که از وبلاگ ها استفاده نمی کنند، سرنخ بیشتری دریافت می کنند. اما این تنها در صورتی است که شما آن را به درستی انجام دهید.

برای موفقیت در وبلاگ نویسی باید:

جایگاه خود را پیدا کنید انتخاب یک طاقچه یکی از سخت ترین، اما مهم ترین ملاحظات قبل از راه اندازی وبلاگ است.

بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنید. یک پست طولانی و جامع (1500+ کلمه) 5 برابر یک پست کوتاه و غیر آموزنده ارزش دارد.

قبل از نوشتن یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد کنید. بسیاری از بازاریابان محتوای متخصص توصیه می کنند که 20 درصد از زمان خود را صرف تولید محتوا و 80 درصد برای تبلیغات کنید.

محتوای همیشه سبز ایجاد کنید. هنگامی که محتوای همیشه سبز ایجاد می کنید (و در صورت لزوم آن محتوا را به روز می کنید)، دارایی های محتوای شما در طول زمان تأثیر خود را افزایش می دهد.

از ابزارهای ویرایش عکس مانند Instasize برای مدیریت محتوای خود استفاده کنید.

وبلاگ خود را تبلیغ کنید فهرستی از اینفلوئنسرهایی که با محصول شما طنین انداز هستند ایجاد کنید و با استفاده از ابزارهای ارتباطی قدرتمند یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید و از آنها درخواست کنید که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به وبلاگ شما پیوند داده یا درباره وبلاگ شما صحبت کنند.

طراحی همه چیز است. شکل ظاهری وبلاگ شما می تواند خوانندگان بالقوه را جذب یا از بین ببرد، بنابراین برای ایجاد وبلاگ خود از قالب های حرفه ای استفاده کنید.

شماره 7. تحقیقاتی انجام دهید که بر SEO شما تأثیر می گذارد

با توجه به اینکه 70 تا 80 درصد از مصرف کنندگان امروزی تبلیغات را به کلی نادیده می گیرند، رتبه بندی برای کلمات کلیدی هدفمند هرگز مهم تر از این نبوده است. برای رتبه بندی در SERP برای کلمات کلیدی که می توانند منجر به با کیفیت بالا شوند، چند نکته ساده وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید:

روی کلمات کلیدی کم رقابت و دم بلند تمرکز کنید. اگر صاحب یک تجارت عروسی هستید، برای کلمه کلیدی "لباس عروسی" با عروس دیوید رقابت نمی کنید. در عوض، باید تلاش خود را بر روی کلمات کلیدی کم رقابت و طولانی که به مخاطبان شما مرتبط هستند متمرکز کنید.

از ابزارهایی مانند SEMRush یا KWFinder استفاده کنید. اگرچه ممکن است استفاده از Keyword Planner گوگل وسوسه انگیز باشد، اما ثابت شده است که آنها بسیاری از کلمات کلیدی کم رقابت را در تلاش برای افزایش هزینه تبلیغات پنهان می کنند. ابزارهایی مانند SEMRush و/یا KWFinder یافتن کلمات کلیدی با بازگشت سرمایه (ROI) بالا را که می‌توانند سرنخ‌های با کیفیت بالا را به وب‌سایت شما هدایت کنند، بسیار آسان می‌کنند.

  • MAHAYAN66 HASANI