تیهوشا

  • ۰
  • ۰

لباس زیر نخی می‌تواند در شستشو جمع شود، اما احتمال جمع شدن آن در خشک کن ماشین لباسشویی بیشتر است. گرما دلیل اصلی جمع شدن لباس زیر نخی است. آب داغ ممکن است پارچه را کمی منقبض کند، اما می‌توانید تا زمانی که هنوز خیس است، الیاف را به شکل و اندازه اصلی خود بکشید.

با این حال، خشک کردن لباس زیر نخی در حرارت بالا، الیاف را در اندازه جدید و کوچک شده قرار می‌دهد و بازیابی آنها را دشوارتر می‌کند.

دلیل جمع شدن لباس زیر نخی به دلیل کشش نخ‌ها است. در طول پردازش و تولید، الیاف لباس زیر نخی از اندازه طبیعی خود خارج می‌شوند. وقتی لباس زیر نخی را می‌شوید، آب را جذب می‌کند که الیاف را منبسط کرده و کشش را کاهش می‌دهد. بدون کشش در رزوه‌ها، الیاف می‌تواند به اندازه بدون کشش خود بازگردد و باعث انقباض شود.

نحوه خشک کردن لباس زیر زنانه

شما باید اجازه دهید بعد از شستشوی لباس زیر، در هوای آزاد و در مقابل آفتاب خشک شود. همچنین می‌توانید آن را در حرارت بخاری یا شوفاژ هم خشک کنید. همانطور که آب از پارچه تبخیر می‌شود، کشش برمی گردد و لباس اندازه مورد نظر خود را حفظ می‌کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود اقلام لباس زیر نخی را در حالی که هنوز مرطوب هستند از خشک کن خارج کنید.

اینکه چقدر لباس زیر زنانه جمع می‌شود بستگی به این دارد که سازنده آن را از قبل کوچک کرده باشد یا خیر. نخی‌های پیش‌چروک شده تنها حدود 5 درصد کوچک می‌شوند، در حالی که نخی‌هایی که از قبل چروک نشده‌اند، می‌توانند تا 20 درصد کوچک شوند. پیش انقباض، یا سانفوریزینگ، یک فرآیند محافظتی است که تولیدکنندگان برای کاهش احتمال کوچک شدن از آن استفاده می‌کنند، اما تضمینی نیست که اصلاً منقبض نمی‌شود. حتی اگر برچسب نشان دهد که یک لباس از قبل کوچک شده است، باز هم باید آن را با احتیاط بشویید.

چگونه لباس زیر نخی را بدون کوچک کردن بشوییم

حتی اگر لباس زیر نخی مستعد جمع شدن است، می‌توانید بدون آسیب رساندن آن را بشویید. چه از ماشین لباسشویی استفاده کنید یا لباس‌های خود را با دست بشویید، مراقبت از لباس زیر نخی ساده است.

شستشوی لباس زیر با ماشین لباسشویی

قبل از اینکه تکه‌های لباس زیر نخی خود را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، باید آنها را برای لکه‌ها درمان کنید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد!). شما نمی خواهید یک مورد لکه دار را قبل از درمان بشویید، در غیر این صورت در معرض خطر ماندن لکه برای همیشه هستید.

بعد، صابون لباسشویی را انتخاب کنید که برای لباس شما مناسب است. اکثر شوینده‌های لباسشویی روی لباس زیر نخی به خوبی کار می‌کنند. اگر اقلام کثیفی دارید، باید یک شوینده با کارایی بالا در نظر بگیرید. برای اقلام ظریف یا پارچه‌های با رنگ روشن، از شستشوی ظریف استفاده کنید تا از محو شدن و آسیب دیدن جلوگیری کنید.

با این حال، دمای آب و چرخه آن از نوع صابون مهمتر است. از آب سرد برای رنگ‌های روشن و اقلام ظریف و از آب ولرم یا خنک برای هر چیز دیگری استفاده کنید. فقط برای وسایل بسیار کثیف یا وسایل کاربردی مانند حوله‌ها و پارچه‌های پارچه ای از آب گرم استفاده کنید.

یک چرخه شستشوی منظم برای اکثر لباس‌های لباس زیر نخی مناسب است. پارچه‌های بسیار ظریف یا نازک ممکن است به یک چرخه ملایم نیاز داشته باشند. برچسب لباس را برای پیشنهادات بررسی کنید و اگر مطمئن نیستید در یک چرخه ملایم تر اشتباه کنید.

نحوه شستن لباس زیر با دست

اگر ترجیح می‌دهید لباس زیر نخی خود را با دست بشویید، به یک سینک یا لگن بزرگ نیاز دارید که بتوانید لباس خود را تا آخر زیر آب کنید. سینک ظرفشویی را با آب ولرم یا خنک و صابون لباسشویی مورد نظر خود پر کنید، سپس لباس را زیر آب ببرید.

استفاده از مواد شوینده بدون آبکشی می‌تواند شستن دست‌ها را آسان‌تر کند، زیرا در زمان شستشوی لباس‌ها صرفه‌جویی می‌کند. با این حال، اگر مایلید زمان بیشتری را برای شستن لباس‌ها صرف کنید، هر نوع شوینده ملایمی کارساز خواهد بود.

لباس‌ زیر را به آرامی هم بزنید و در لگن بچرخانید و سپس بگذارید خیس بخورند. دستورالعمل مواد شوینده لباسشویی به شما می‌گوید که قبل از تخلیه آب و آبکشی لباس، چه مدت باید در آب بماند. اگر از مواد شوینده بدون شستشو استفاده می‌کنید، آب اضافی را فشار دهید و لباس‌هایتان را آویزان کنید تا خشک شوند و در صورت نیاز به اقلام سنگین‌تر شکل دهید.

اگر از مواد شوینده بدون شستشو استفاده نمی کنید، سینک ظرفشویی را دوباره با آب خنک پر کنید. لباس‌ها را دوباره بچرخانید تا حباب‌های صابون باقی نماند. آب را خالی کرده و در صورت لزوم دوباره آبکشی کنید. سپس لباس‌ها را به آرامی فشار دهید و آویزان کنید تا خشک شوند.

بهترین شوینده برای لباس زیر نخی چیست؟

لباس زیر نخی الیافی است که به راحتی تمیز می‌شود و برخی از مشکلات دیگر الیاف طبیعی یا مواد مصنوعی را ندارد. برخلاف ابریشم و پشم، این یک الیاف گیاهی سلولزی است، نه یک فیبر پروتئینی، بنابراین آنزیم‌های موجود در شوینده‌های لباسشویی عمومی که به آن پارچه‌ها آسیب می‌رسانند، به لباس زیر نخی آسیبی نمی‌رسانند. لباس زیر نخی همچنین تا 30 درصد از وزن خود را در آب جذب می‌کند که به طور قابل توجهی بیشتر از الیاف مصنوعی است، بنابراین نیازی به استفاده از فرمول‌های سنگین روی لباس زیر نخی مانند پلی استر ندارید.

مواد شوینده به الیاف پارچه کمک می‌کند تا آب را جذب کند و حرکت ماشین لباسشویی (یا دستان شما، در صورت شستن دست) به برداشتن کثیفی‌ها و زباله‌ها از پارچه کمک می‌کند. از آنجایی که لباس زیر نخی در حال حاضر بسیار جاذب است، به کمک زیادی از مواد شوینده نیاز ندارد.

آنزیم‌های موجود در بیشتر مواد شوینده به حل کردن لکه‌های غذا و مایعات بدن مانند عرق و شستن آنها کمک می‌کنند. این برای مواد مصنوعی مهم است اما برای لباس زیر نخی ضروری نیست مگر اینکه به شدت لکه دار شده باشد. در نهایت، بهترین شوینده برای لباس‌های نخی، شوینده ای است که برای آب سرد ساخته شده باشد، زیرا به محافظت در برابر محو شدن کمک می‌کند.

  • ۰۲/۰۱/۳۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی