تیهوشا

  • ۰
  • ۰

شاید نام تجاری شما با ارزش ترین دارایی شرکت خدمات حرفه ای شما باشد. اگر این درست است، پس توسعه یک برند قوی‌تر مهم‌ترین وظیفه شماست (به همین دلیل ما راهنمای ساخت برند خود را توسعه دادیم). متقاعد نشدی؟ در نظر بگیرید که یک برند خدمات حرفه ای چیست.

یک برند خدمات حرفه ای به عنوان شهرت شرکت شما و قابل مشاهده بودن آن در بازار است. قدرت برند شما را می توان به عنوان Reputation X Visibility اندازه گیری کرد.

بعد مهم دیگری نیز از برند شما وجود دارد: اینکه چقدر به مخاطبان مشتری هدف شما مرتبط است. بیشتر در مورد آن بعدا.

توسعه نام تجاری تعریف شده است

توسعه برند فرآیند ایجاد و تقویت برند خدمات حرفه ای شما است. همانطور که به شرکت ها کمک می کنیم تا برندهای خود را توسعه دهند، فرآیند را به سه مرحله تقسیم می کنیم.

مرحله اول این است که استراتژی برند خود را درست و با اهداف کسب و کارتان هماهنگ کنید.

دوم توسعه همه ابزارهایی است که برای برقراری ارتباط با برند نیاز دارید، مانند لوگو، برچسب و وب سایت.

در نهایت، مرحله تقویت برند تازه توسعه یافته یا به روز شده شما وجود دارد.

استراتژی توسعه برند شما نحوه انجام این وظایف است. برای اینکه کار کمی آسان تر شود، استراتژی توسعه برند را به 10 مرحله تقسیم کرده ایم.

استراتژی توسعه برند 7 مرحله ای

1. استراتژی کلی کسب و کار خود را در نظر بگیرید.

یک برند قوی و متمایز، رشد شرکت شما را بسیار آسان تر می کند. اما چه نوع شرکتی را می خواهید؟ آیا قصد دارید به صورت ارگانیک رشد کنید؟ استراتژی کلی کسب و کار شما زمینه ای برای استراتژی توسعه برند شما است، بنابراین جایی برای شروع است. اگر در مورد اینکه می خواهید شرکت خود را به کجا ببرید، واضح هستید، برند شما به شما کمک می کند تا به آنجا برسید.

2. مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر بگویید "همه" اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده اید. تحقیقات ما به وضوح نشان می‌دهد که شرکت‌های با رشد بالا و سود بالا بر داشتن مشتریان هدف مشخص متمرکز شده‌اند. هرچه تمرکز کمتر باشد، رشد سریعتر است. هرچه مخاطبان هدف متنوع تر باشند، تلاش های بازاریابی شما کاهش می یابد. بنابراین چگونه متوجه می شوید که گروه مشتری هدف مناسبی را انتخاب کرده اید؟ اینجاست که مرحله بعدی وارد می شود.

3. در مورد گروه مشتری هدف خود تحقیق کنید.

شرکت هایی که تحقیقات سیستماتیک روی گروه مشتری هدف خود انجام می دهند سریعتر رشد می کنند و سودآورتر هستند (شکل زیر را ببینید). علاوه بر این، آنهایی که بیشتر تحقیق می کنند (حداقل یک بار در هر سه ماهه) سریعتر رشد می کنند.

تحقیقات به شما کمک می کند دیدگاه و اولویت های مشتری هدف خود را درک کنید، نیازهای آنها را پیش بینی کنید و پیام خود را به زبانی که با آنها طنین انداز می شود بیان کنید. همچنین به شما می گوید که چگونه به نقاط قوت شرکت و برند فعلی شما نگاه می کنند. به این ترتیب، به طور چشمگیری ریسک بازاریابی مرتبط با توسعه نام تجاری را کاهش می دهد.

4. جایگاه برند خود را توسعه دهید.

اکنون شما آماده هستید تا جایگاه برند شرکت خود را در بازار خدمات حرفه ای تعیین کنید (که موقعیت یابی بازار نیز نامیده می شود). شرکت شما چه تفاوتی با سایرین دارد و چرا باید مشتریان بالقوه در بین مخاطبان هدف شما همکاری با شما را انتخاب کنند؟

یک بیانیه موقعیت‌یابی معمولاً سه تا پنج جمله است و ماهیت موقعیت‌یابی برند شما را نشان می‌دهد. این باید بر اساس واقعیت باشد، زیرا باید به آنچه وعده داده اید عمل کنید. همچنین باید کمی آرزومند باشد تا چیزی برای تلاش داشته باشید.

5. استراتژی پیام رسانی خود را توسعه دهید.

گام بعدی شما یک استراتژی بازاریابی پیام رسانی است که موقعیت برند شما را به پیام هایی برای مخاطبان هدف مختلف تبدیل می کند. مخاطبان هدف شما معمولاً شامل مشتریان بالقوه، کارمندان بالقوه، منابع ارجاع یا سایر تأثیرگذاران و فرصت‌های شراکت بالقوه می‌شوند، تا چند مورد از مظنونین معمول را نام ببرند.

در حالی که جایگاه اصلی برند شما باید برای همه مخاطبان یکسان باشد، هر مخاطبی به جنبه های مختلف آن علاقه مند خواهد بود. پیام‌های ارسالی به هر مخاطب بر مرتبط‌ترین نکات تأکید می‌کند. هر مخاطبی همچنین نگرانی های خاصی دارد که باید به آنها رسیدگی شود و هر کدام به انواع مختلفی از شواهد برای حمایت از پیام های شما نیاز دارند. استراتژی پیام رسانی شما باید تمام این نیازها را برطرف کند. این یک گام مهم در ایجاد ارتباط برند شما با مخاطبان هدف شما است.

6. نام، لوگو و برچسب خود را توسعه دهید.

برای بسیاری از شرکت ها، تغییر نام لازم نیست. اما اگر یک شرکت جدید هستید، در حال ادغام هستید یا با نامی که دیگر مناسب موقعیت شما نیست، نام خود را تغییر دهید. ممکن است به ترتیب باشد حتی اگر نام شرکت خود را تغییر ندهید، ممکن است یک لوگو و شعار جدید برای حمایت بهتر از موقعیت برند شما منطقی باشد.

به یاد داشته باشید، نام، لوگو و برچسب شما برند شما نیستند. آنها بخشی از هویت برند شما هستند، راه هایی برای برقراری ارتباط یا نماد برند شما. شما باید آن را زندگی کنید تا آن را واقعی کنید.

و این اشتباه را مرتکب نشوید که لوگوی جدید را به صورت داخلی نشان دهید تا اجماع حاصل شود. نام، لوگو و شعار برای شما مناسب نیست. آنها برای بازار شما هستند و باید بر اساس میزان ارتباط آنها قضاوت شود، نه اینکه شرکای چقدر آنها را دوست دارند.

7. استراتژی بازاریابی محتوای خود را توسعه دهید.

ما می توانستیم این مرحله را "استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید" نامگذاری کنیم. اما ما این کار را نکردیم. در عوض ما به دنبال یک استراتژی بازاریابی محتوا هستیم.

چرا؟ بازاریابی محتوا به ویژه برای شرکت های خدمات حرفه ای در عصر اینترنت مناسب است. تمام کارهایی را که بازاریابی سنتی انجام می دهد انجام می دهد، اما آنها را با کارایی بیشتری انجام می دهد. از محتوای آموزشی ارزشمند برای جذب، پرورش و واجد شرایط بودن افراد بالقوه استفاده می کند.

به یاد داشته باشید که قدرت برند شما هم به دلیل شهرت و هم دیده شدن است. افزایش دید به تنهایی، بدون تقویت شهرت، به ندرت موفقیت آمیز است. به همین دلیل است که تبلیغات سنتی «آگاهی‌سازی» یا حمایت‌های مالی اغلب نتایج ناامیدکننده‌ای به همراه دارد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا باعث افزایش دید و شهرت در یک زمان می شود. همچنین این بهترین راه برای مرتبط کردن برند شما با مخاطبان هدف شما است. پرونده بسته شد.

  • ۰۱/۰۲/۲۵
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی