تیهوشا

  • ۰
  • ۰

اگر هر نمایندگی موتورسیکلت به ازای هر بار شنیدن کلمه "موتورسیکلت من روشن نمی شود" یک دلار دریافت کند، تعداد زیادی نمایندگی بسیار ثروتمند در جهان وجود خواهد داشت. موتورسیکلتی که روشن نمی‌شود درد بسیار زیادی دارد، اما به هیچ وجه غیر معمول نیست. اما همانطور که هر راکب متفاوت است، دلایل موتورسیکلتی که از استارت امتناع می کند نیز متفاوت است. ممکن است کمبود سوخت، سیم کشی معیوب، باتری مرده یا حتی کاربراتور کثیف باشد. گاهی اوقات، فقط می تواند نشانه ای از ساییدگی و پارگی عمومی باشد. خوشبختانه، بسیاری از مشکلات بسیار رایج هستند (البته به راحتی قابل تشخیص نیست) و باعث می‌شود که روند کار دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود موتورسیکلت شما آنقدرها روشن نشود آسان‌تر شود. در اینجا ده مورد از متداول ترین دلایلی که موتورسیکلت شما روشن نمی شود آورده شده است.

1. خراب شدن باتری موتور سیکلت

از بین همه دلایلی که موتورسیکلت شما روشن نمی شود، باتری مرده واضح ترین است. همانطور که motorcycle.com می نویسد، علامت معمولی باتری مرده، چراغ های بسیار کم نور است که به تدریج تیره تر می شوند یا حتی به طور کامل خاموش می شوند. اگر باتری دیگر قادر به نگه داشتن شارژ نباشد، بعید است که بتوانید آن را برای بیش از یک ثانیه شارژ کنید. عوامل متعددی در تعیین طول عمر باتری موتور سیکلت نقش دارند، از جمله نوع و ترکیب آن، سن آن و سبک سواری شما. از آنجایی که حتی بهترین موتورسوارانی که کمترین فشار را به موتورسیکلت خود وارد می‌کنند، هنوز هم می‌توانند با باتری خراب کار کنند، باید مراقب علائم هشداردهنده ضعیف شدن باتری خود باشید تا بتوانید اقدام پیشگیرانه انجام دهید.

برای خرید باتری مطمئن از فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت اینجا کلیک کنید.

2. بدون سوخت

همانطور که bikedekho.com اشاره می کند، سطح پایین سوخت یک دلیل رایج برای روشن نشدن موتورسیکلت ها است. هنگامی که سطح سوخت به شدت کاهش می یابد، اندازه گیری در دسترس بودن آن از طریق سنج سوخت می تواند دشوار باشد. خوشبختانه، چند روش آزمایش شده و آزمایش شده برای تشخیص اینکه آیا موتورسیکلت شما هنوز سوختی دارد یا خیر وجود دارد. وقتی روی پایه اصلی موتورسیکلت هستید به آرامی تکان دهید. به صدا دقت کنید. اگر چیزی نمی شنوید، مشکل را شناسایی کرده اید. اگر صدای بلند سوخت را می شنوید، باید منابع جایگزین مشکل را بررسی کنید.

3. فیوزهای سوخته

اگر موتور سیکلت هنگام استارت زدن صدای خوبی به صدا در می آورد اما بدون نتیجه به چرخش خود ادامه می دهد، ممکن است با فیوز سوخته روبرو باشید. به طور معمول، این در نتیجه یک سیم اتصال زمین معیوب اتفاق می افتد - یک مشکل به اندازه کافی رایج است، به خصوص اگر سعی کرده باشید چراغ های پس از فروش یا بوق را بدون توجه زیاد به سیم هایی که در کجا قرار می دهید نصب کنید. سعی کنید مایع استارت را در کاربراتور اسپری کنید. اگر تفاوتی نداشته باشد، نشان می دهد که فیوز نمی تواند جرقه ای را به شمع ارسال کند. به سادگی تعویض فیوز فقط یک مهلت کوتاه به شما می دهد تا دوباره با همان مشکل روبرو شوید. تنها راه حل مشکل یک بار و برای همیشه رفع سیم کشی معیوب است.

4. سوئیچ کلاچ معیوب

اگر چراغ‌های ابزار روشن هستند اما استارت کلیک نمی‌کند، چه رسد به لنگ زدن، می‌تواند نشان دهنده مشکل در سوئیچ کلاچ باشد. برای روشن کردن موتور سیکلت، اهرم کلاچ را چند بار فشار داده و رها کنید. اگر این اثر مطلوب را نداشت، می‌توانید به جای آن، با یک منگنه از لیدها پرش کنید.

5. هوای بیش از حد

ورود هوای بیش از حد به موتور به همان اندازه کم است. اگر یک مکش یا نشتی خلاء وجود داشته باشد که هوا را بدون سوخت به داخل محفظه احتراق می مکد، موتور پراکنده می شود، در دور آرام کار می کند یا اصلا روشن نمی شود. معمولاً این مشکل به دلیل قطع یا شکستگی خط خلاء یا کربوهیدرات یا منیفولد ورودی بد نصب شده است.

6. زمان بندی خاموش

اگر موتورسیکلت حتی وقتی می‌خواهید آن را روشن کنید واژگون نشود، زمان‌بندی آن ممکن است خاموش باشد. نشانه‌های معمولی شامل صدای تیک تاک زمانی است که می‌خواهید شروع کنید. اگر اصلاً موفق به شروع آن شوید، احتمالاً قبل از متوقف شدن نتیجه معکوس خواهد داشت. این مشکل معمولاً توسط افرادی ایجاد می شود که موتور را بدون راهنمایی حرفه ای سرهم می کنند. در غیر این صورت، می تواند نشانه ای از یک ماژول کنترل الکترونیکی بسیار قدیمی باشد.

7. کاربراتور کثیف

مگر اینکه موتورسیکلت خود را صرفاً برای نمایش نگه دارید، طبیعی است که کثیفی و کثیفی به سیستم سوخت شما راه یابد. با گذشت زمان، رسوبات می توانند به حدی ایجاد شوند که در نهایت می توانند مسیرهای عبور سوخت را مسدود کنند. از آنجایی که جت های کاربراتور بسیار کوچک هستند، می توانند سریعتر و آسان تر از سایر گذرگاه ها تحت تأثیر قرار گیرند. اگرچه این مشکل می‌تواند هر موتورسیکلتی را تحت تاثیر قرار دهد، اما اگر از فیلتر بنزین غفلت کنید، بسیار رایج است.

8. کویل احتراق بد

بیکاری ضعیف و توقف ضعیف می تواند در طول زمان هر دو منجر به یک سیم پیچ احتراق بد شود. به طور معمول، این یا نتیجه لرزش و گرمای بیش از حد است (که هر دو در نهایت می توانند باعث آسیب به سیم پیچ سیم پیچ شوند) یا اضافه بار ولتاژ ناشی از عملکرد نامناسب شمع ها. در هر صورت، کویل های احتراق بد می توانند باعث گردش ضعیف جرقه شوند. در این نوع سناریو، این احتمال وجود دارد که موتورسیکلت شما واژگون شود اما به سرعت حرکت خود را از دست داده و متوقف شود. در غیر این صورت، ممکن است برگردد اما نتواند به یک شروع کامل دست یابد.

9. خیلی سرد

در حالی که موتور سیکلت با سوخت سیستم های تزریق معمولاً تحت تأثیر سرما قرار نمی گیرند، دمای پایین می تواند موتورسیکلت های کاربراتوری را از راه اندازی باز دارد. سرما می تواند با جلوگیری از تبخیر بنزین، احتراق را متوقف کند. همچنین می تواند باعث ایجاد یخ در کاربراتور شود و دوباره احتراق عادی را متوقف کند. اگر دمای پایین مقصر استارت نکردن موتورسیکلت شما باشد، احتمالاً متوجه خواهید شد که صدای وسیله نقلیه در حال استارت زدن است، اما صدای چرخش کندتر از حد معمول است.

10. فرسودگی عمومی

همانطور که youmotorcycle.com اشاره می کند، فرسودگی عمومی در نهایت به هر موتورسیکلتی می رسد. اگر با تعمیر و نگهداری آن را سریع و شل انجام داده اید، موتورسیکلت شما ممکن است در نهایت به یک توقف لرزان دچار شود. برای جلوگیری از این مشکل، نیازهای اولیه تعمیر و نگهداری را نادیده نگیرید: از یک برنامه برای بررسی عملکرد سوخت موتورسیکلت خود استفاده کنید، برنامه تعمیر و نگهداری در دفترچه راهنمای مالک را دنبال کنید، و مراقب هرگونه پرچم قرمز مانند نورهای کم نور و مشکل باشید. شروع، یا یک شاخ کم درخشش.

  • ۰۱/۰۶/۰۵
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی