تیهوشا

  • ۰
  • ۰

از چه نوع روغن موتور استفاده کنید - این یک سوال بسیار رایج است! با وجود گزینه های گیج کننده ای از روغن موتور در بازار، انتخاب روغن مناسب برای خودروی شما ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد.

ما از این فضا برای برش دادن اصطلاحات فنی و برجسته کردن نکات کلیدی که باید بدانید استفاده می کنیم. در پایان این پست وبلاگ، ایده بسیار واضح تری از بهترین روغن موتور برای ماشین شما خواهید داشت.

وظیفه اصلی روغن موتور روانکاری موتور شماست. این روغن با کاهش اصطکاک، خنک کردن و تمیز کردن موتور و همچنین جلوگیری از خوردگی از قطعات متحرک موتور شما محافظت می کند.

تفاوت روغن موتورهای بازار

امروزه روغن های موتور ترکیبی از روغن های پایه هستند که با مواد شیمیایی، افزودنی ها، شوینده ها و مواد پخش کننده تقویت شده اند. از پلیمرها در روغن‌های چند درجه استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که روغن دارای ویسکوزیته یا ضخامت مناسب است تا بتواند با دمای شدید سازگار شود. روغن های نازک ویسکوزیته کمتری دارند و برای رانندگی در دماهای سرد طراحی شده اند، در حالی که روغن های ضخیم تر ویسکوزیته بالاتری دارند. در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع روغن موتور

برای خرید روغن موتور باید با انواع آن آشنایی داشته باشید. به طور کلی این محصول را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: روغن مصنوعی، مخلوط مصنوعی، روغن مسافت پیموده شده بالا و روغن معمولی.

روغن مصنوعی

روغن موتور مصنوعی از نظر شیمیایی مهندسی شده است تا روغن با عملکرد بالاتر خالص تر از روغن معمولی ایجاد کند و در دمای بالا و پایین عملکرد بهتری دارد.

روغن موتور ترکیبی مصنوعی

روغن موتور ترکیبی مصنوعی انتخاب محبوبی در میان رانندگان کامیون‌های شاسی بلند و شاسی‌بلند است زیرا محافظت بیشتری را برای خودروهایی که بارهای سنگین‌تری حمل می‌کنند، فراهم می‌کند. روغن موتور ترکیبی مصنوعی که از ترکیبی از روغن مصنوعی و ارگانیک تشکیل شده است، همچنین به محافظت از خودروها در برابر اکسیداسیون، دمای سرد کمک می کند و تمایل دارد مسافت پیموده شده بیشتر گاز را ارائه دهد. در نهایت، قیمت آن به طور قابل توجهی کمتر از روغن مصنوعی است!

بر اساس نظرسنجی انجمن تعویض روغن خودرو، بیش از 50 درصد از صاحبان خودرو هنگام تعویض روغن، از ترکیبات مصنوعی یا مصنوعی استفاده می کنند.

روغن مسافت پیموده شده بالا

این نوع روغن موتور که برای خودروهای جدیدتر طراحی شده است، با افزودنی های منحصر به فرد تقویت شده است تا سوختن روغن و نشت روغن را به حداقل برساند.

روغن معمولی

روغن موتور معمولی در طیف وسیعی از درجه های ویسکوزیته و سطوح کیفیت موجود است. برای خودروهایی با طراحی موتور ساده و برای رانندگانی با سبک رانندگی محافظه کار مناسب است. روغن موتور نه تنها انواع زیادی دارد، بلکه درجه های ویسکوزیته متفاوتی نیز دارد.

تعیین درجه ویسکوزیته

سازندگان روغن موتور از سیستم رتبه بندی انجمن مهندسین خودرو برای طبقه بندی روغن بر اساس ویسکوزیته استفاده می کنند. رتبه‌بندی‌ها مفید هستند و به شما در تعیین نوع روغن موتور کمک می‌کنند. ویسکوزیته مقاومت سیال در برابر جریان را اندازه گیری می کند. مایعات رقیق مانند آب دارای ویسکوزیته کم هستند، در حالی که مایعات غلیظ مانند عسل ویسکوزیته بالایی دارند.

روی یک قوطی روغن موتور، ویسکوزیته با اعداد و حروف متعدد نشان داده شده است، مانند: "XW-XX". "W" مخفف زمستان است و عدد قبل از "W" نشان می دهد که روغن در دمای 0 درجه فارنهایت چقدر خوب جریان می یابد. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، دوست دارید این عدد کم باشد - مانند ویسکوزیته 0 وات یا 5 وات - زیرا این نشان می دهد که احتمال غلیظ شدن روغن زمانی که هوا در زمستان سرد می شود، کمتر است.

اگر در صحرای گرم زندگی می کنید، ماشین شما به تعداد بیشتری مانند 10W-30 نیاز دارد تا روغن بیش از حد رقیق نشود.

عدد بعد از "W" ویسکوزیته روغن را در 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) نشان می دهد. این عدد نشان دهنده توانایی روغن در مقاومت در برابر نازک شدن در دمای بالا است. به عنوان مثال، روغن 10W-30 در دماهای بالاتر سریعتر از 10W-40 نازک می شود.

از چه نوع روغن موتوری استفاده کنید؟

روغن موتور نیز با گرم شدن یا سرد شدن ویسکوزیته آن تغییر می کند. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، پس می خواهید روغن موتور نازکی دریافت کنید، بنابراین می تواند راحت تر به قسمت های متحرک موتور شما جریان یابد. اگر روغن شما خیلی غلیظ باشد، روشن کردن موتور سخت‌تر می‌شود و همین امر می‌تواند مسافت پیموده شده بنزین را کاهش دهد.

بهترین روغن موتور چیست؟

اکنون که کمی بیشتر در مورد تفاوت روغن موتور می دانید، بهترین روغن موتور چیست؟ بستگی دارد. هیچ مارک روغنی وجود ندارد که برای همه رانندگان و همه شرایط رانندگی بهترین باشد. بهترین روغن برای شما به سبک رانندگی شما، منطقه ای که در آن زندگی می کنید، نوع ماشینی که رانندگی می کنید و اینکه آیا تمایل به حمل بار سبک یا سنگین دارید بستگی دارد.

ده ها روغن مصنوعی را بررسی کرد و 5 لیست برتر از روغن های مصنوعی با رتبه برتر را گردآوری کرد.

  • انتخاب برتر: روغن موتور فول سنتتیک Valvoline SynPower 0W-20
  • انتخاب دوم: Mobil 1 120760 Synthetic Motor Oil 0W-40
  • بهترین انتخاب بودجه: روغن موتور تمام مصنوعی AmazonBasics
  • بهترین روغن ترکیبی مصنوعی: روغن موتور دیزلی ترکیبی مصنوعی Shell Rotella T5 15W-40
  • بهترین روغن فول سنتتیک: روغن موتور فول سنتتیک پیشرفته Castrol 03084 EDGE 5W-30

نتیجه

همانطور که دیدیم، انواع مختلفی از روغن موتور در بازار وجود دارد. اگر مطمئن نیستید بهترین روغن موتور چیست برای ماشین شما، نگران نباشید. به سادگی پیش بروید و دفترچه راهنمای مالک وسیله نقلیه خود را بررسی کنید. مشخصات روغن موتور و درجه ویسکوزیته مناسب برای ماشین شما را فهرست می کند.

 

 

  • ۰۱/۰۶/۲۳
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی