تیهوشا

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی نوبت به انتخاب پارچه مناسب برای لباس زیر زنانه می‌رسد، همه اینها به استفاده مورد نظر بستگی دارد. از عروسک‌های سکسی گرفته تا لباس‌های کاربردی‌تر برای تقویت فرم بدن، گاهی اوقات لباس‌های زیر زنانه را می‌توان به تنهایی یا به عنوان لباس زیر پوشید. ساختن لباس زیر خود یک پروژه خیاطی قدرتمند است، به خصوص برای ساختن چیزی که کاملاً متناسب با چهره منحصر به فرد فرد باشد. هنگامی که بهترین پارچه برای لباس زیر وجود دارد، الگوی مناسب و پارچه چاپ شده سفارشی خود. لباس زیر می‌تواند هیجان انگیزتر باشد. بهترین پارچه‌های مناسب برای لباس‌های زیر می‌توانند از پارچه‌های شناور و مجلل مانند ساتن لوسنت، ارگانزا و توری فلورانس گرفته تا مواد کاربردی‌تر و راحت‌تر مانند مولمول، ساتن پنبه‌ای و جرسی متفاوت باشند. همه در برابر پوست بسیار ظریف و صاف هستند.

انواع پارچه طبیعی لباس زیر

پارچه طبیعی مورد استفاده برای لباس زیر زنانه عبارتند از:

1. پارچه پنبه ای:

معمولاً پنبه یک الیاف گیاهی است که به ویژه از پلیمری به نام سلولز ساخته شده است. پارچه نخی یکی از بهترین پارچه های مناسب برای لباس زیر زنانه است که هر روز به مدت طولانی پوشیده می‌شود. برای پوست بسیار نرم و لطیف است و باعث تحریک پوست نمی شود. این پارچه بسیار قابل تنفس است که از ایجاد رطوبت و گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کند.

2. پارچه کنفی:

پارچه کنفی یک ماده نساجی است که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شود. الیاف موجود در ساقه های گیاه به طور برجسته برای تولید پارچه استفاده می‌شود زیرا این الیاف به عنوان بسیار بادوام و کششی شناخته شده اند. به دلیل برخی از خواص شگفت انگیز آن، بهترین ماده برای ساخت لباس زیر است.

3. پارچه ابریشمی:

ابریشم پارچه ای بسیار صاف و براق است که توسط کرم ابریشم تولید می‌شود و به همین دلیل گرانتر است. ابریشم خاصیت عرق زدایی و رطوبت گیر دارد و همچنین پارچه ای نرم و باورنکردنی است که راحتی مطلوبی را ارائه می‌دهد.

4. پارچه ویسکوز بامبو:

مشاهده می‌شود که از ویسکوز بامبو برای ساختن راحت ترین و تنفس پذیرترین لباس زیر استفاده می‌شود. در طول فرآوری، ساقه‌ها به صورت خمیر خرد شده و با استفاده از ریسنده‌های مکانیکی مختلف که آن‌ها را به نخ ریون نازک و نازک ویسکوز می‌بافند، پردازش می‌شوند.

5. پارچه پشم مرینو:

پشم مرینو از گوسفند مرینو استخراج می‌شود که نژاد خاصی از گوسفند است که در ابتدا از اسپانیا و مراکش منشا گرفته و دارای ویژگی‌های نژادهای گوسفند عربی و اروپایی است. پشم مرینو بسیار بادوام است و به یکی از محبوب ترین پارچه های جهان تبدیل شده است.

انواع پارچه مصنوعی لباس زیر زنانه

پارچه مصنوعی مورد استفاده برای لباس زیر عبارتند از:

1. پارچه ارگانزا:

این پارچه شفاف و شفاف با لمسی از درخشش و پارچه ای بسیار زیبا برای افزودن نت های تزئینی به لباس زیر است. می‌توان موتیف های شکلی را که به طرز ظریفی لایه نور یا کت و شلوار را جذب می‌کند به عروسک بچه اضافه کرد. Organza خالص با زیبایی اثیری است که آن را به انتخابی عالی برای لباس زیر زنانه تبدیل می‌کند. این می‌تواند استحکام جزئی را بدون اضافه کردن وزن به ارمغان بیاورد که برای لباس زیر ایده آل است.

دارای خواص زیر است:

  • پرده شفاف و شناور
  • ساخت و ساز شبکه مانند
  • اشاره ای از درخشش
  • شفاف
  • همه جا صاف و نرم

2. پارچه توری فلورانس:

پارچه توری فلورانس به ویژه برای شلوارک استفاده می‌شود. ظاهری بسیار ظریف و شکننده دارند. به همین دلیل پارچه توری فوق العاده قوی و بادوام است. به دلیل کشش 4 طرفه آن، حرکات بسیار زیادی وجود دارد که آن را برای ساختن کیکر عالی می‌کند. برای ایجاد ساپورت و ساختار با تریم توری تکمیل شده است و همچنین کتک های توری فلورانس بسیار بی وزن و راحت هستند. پارچه های شفاف و قابل تنفس برای لباس زیر کاملا مناسب هستند.

دارای خواص زیر است:

  • فوق العاده کششی
  • شفاف با روکش مایع
  • سبک و قابل تنفس
  • ملایم روی پوست
  • توری بافتنی نشکن

3. پارچه نایلونی:

نایلون پارچه ای مصنوعی است که از نفت خام ساخته می‌شود. در ابتدا، نایلون حاصل از نفت خام یک پلاستیک است، پس از آن تحت پردازش شیمیایی بیشتری قرار می‌گیرد تا الیاف نایلونی قوی و کشسانی تولید شود که به خوبی به عنوان یک پارچه در لباس کار می‌کنند.

4. پارچه اسپندکس:

این الیاف مصنوعی به طور کلی از پلی اورتان تشکیل شده است. این یک نوع پارچه بسیار کشسان است و به همین دلیل می‌تواند مقدار زیادی سایش و پارگی را تحمل کند. اسپندکس به دلیل کشش پذیری آن، یک پارچه لباس زیر محبوب است که برای کسانی که سبک زندگی فعالی دارند، به عنوان مثال، ورزشکاران مناسب است.

5. پارچه پلی استر:

الیاف پلی استر یک پارچه مصنوعی کشسان و بسیار قوی است که از نفت ساخته شده است. ابتدا یک پلاستیک PET است و سپس فرآیندی به نام ریسندگی مذاب را طی می‌کند تا الیاف پلی استری را تشکیل دهد که برای ساخت پارچه استفاده می‌شود.

پارچه های مختلف مورد استفاده برای لباس زیر زنانه:

1. پارچه ساتن:

بنابراین پارچه با بافت ساتن ساخته می‌شود. به سادگی، این یک پارچه بافته شده است که یک جهت نخ های آن از بالای نخ های متعدد در جهت دیگر عبور می‌کند. این نور اضافی را اضافه می‌کند و جلوه ای صاف و درخشان ایجاد می‌کند. ساتن می‌تواند از ابریشم ساخته شود، پلی استر، ابریشم مصنوعی و حتی پنبه. اگر پارچه ها از الیاف کوتاه تری مانند پنبه و ابریشم مصنوعی ساخته شده باشند، به آن "ساتین" می‌گویند و درخشندگی کمتری دارد. ما از آن برای ساخت لباس زیر استفاده می‌کنیم زیرا دست نرم تری نسبت به پارچه بافته ساده دارد، بنابراین برای لباس هایی که نزدیک به پوست شما می‌نشینند عالی است.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: پارچه های مناسب برای طراحان مد

2. پارچه توری:

پارچه توری یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین پارچه های لباس زیر است. یا یک پارچه کامل است یا یک تزئین ریز، به دلیل ظرافت آن برای لباس زیر مناسب است. توری لباس زیر زنانه مدرن تقریباً همیشه ماشینی است، اغلب از نایلون، با الاستین برای کشش بر اساس نیاز. اگر نیاز به احساس ضخیم‌تری دارد، گاهی اوقات با نخ‌های فلزی یا حتی الیاف پنبه ساخته می‌شود. توری معمولاً با نقوش گل یا گیاه شناسی ساخته می‌شود، اما الگوهای هندسی در چند سال اخیر رایج تر شده اند. حتی توری ارزان‌تر نیز می‌تواند طراحی لباس زیر را از ساده به خیره‌کننده ارتقا دهد.

3. پارچه کشباف:

این پارچه با کشوی تی شرت مرتبط است، اما پیراهن در همه جای دنیای لباس زیر زنانه وجود دارد. لباس زیر اصلی در کشو احتمالاً از کشباف ساخته شده است، و حتی جفت‌های شیک‌تر نیز احتمالاً دارای یک کتانی نخی هستند. جلوی پارچه کشباف صاف است، در حالی که یک "حلقه" کوچک از بافتنی در پشت وجود دارد. جرسی تقریباً از هر الیافی ساخته می‌شود. معمولاً از پنبه، پلی استر و ابریشم مصنوعی استفاده می‌شود، در حالی که پشم و ابریشم نادرتر هستند. اکثر لباس‌های زیر زنانه حاوی مقداری الاستین برای کشش بیشتر هستند. به دلیل ماهیت کششی آن، بنابراین می‌تواند با بدن حرکت کند و به راحتی جا می‌شود، بهترین پارچه برای لباس زیر است.

4. پارچه مشبک:

پارچه مشبک به معنای هر پارچه ای است که بین نخ هایش فاصله داشته باشد. لباس زیر زنانه اغلب از مش شش ضلعی استفاده می‌کند. این پارچه به دلیل شکل شش وجهی فضای نگاتیو آن نامگذاری شده است و برای کاربردهای زیادی کار می‌کند: به عنوان یک پایه صاف سفت و سخت برای گلدوزی، به عنوان تزئینات توری سفت روی لباس خواب، یا به عنوان بدنه کشسان یک جفت قیچی شفاف. مش لباس زیر زنانه از نایلون ساخته شده و الاستین برای کشش اضافه شده است. نرمی یا سفتی آن به محتوای الیاف، اندازه فضای بین نخ ها و سطح روی پارچه بستگی دارد. یک مش شش‌ضلعی پایدار به نام پاورمش اغلب به‌عنوان روکش سوتین‌ها و همچنین در لباس‌های شکل‌دهی و لباس‌های فعال که در آن فشرده‌سازی اضافی مورد نظر است، استفاده می‌شود.

5. پارچه میکروفیبر:

این پارچه از الیاف مصنوعی بسیار نازک ساخته شده است که به پارچه دستی فوق العاده نرم می‌دهد. پارچه های میکروفیبر در حال حاضر در همه صنایع مورد تقاضا هستند، اما آنهایی که برای لباس زیر زنانه ساخته می‌شوند معمولاً بافتنی نازک هستند. آنها می‌توانند از پلی استر، نایلون یا ابریشم مصنوعی ساخته شوند که معمولاً برای کشش الاستین اضافه می‌شود. میکروفایبر اغلب برای لباس‌های زیر فعال استفاده می‌شود، زیرا رطوبت را از بین می‌برد و بر روی پوست احساس سبکی و هوا می‌کند. همچنین می‌توان از آن برای لباس‌های راحتی، لباس‌های شب و لباس‌های زیر بسیار نرم و بسیار نرم استفاده کرد. این پارچه معمولاً برای صاف کردن سوتین های تی شرت نیز استفاده می‌شود.

نتیجه:

هنگام خرید لباس زیر فانتزی، باید لحظه ای به این فکر کنید که چه نوع پارچه ای دارد و چگونه به نظر می‌رسد و چگونه به شما می‌آید. بهترین، راحت‌ترین و سالم‌ترین پارچه برای لباس‌های زیر زنانه و مردانه نخی است. پنبه بسیار نرم و راحت است و تنفس بسیار مهمی را فراهم می‌کند که شما را سالم نگه می‌دارد. پارچه‌های مصنوعی مانند پلی‌استر و نایلون برای لباس‌های زیر فعال نیز مناسب هستند، زیرا می‌توانند عرق را از پوست شما خارج کنند و در طول تمرین راحت بمانند.

 

  • MAHAYAN66 HASANI