تیهوشا

۱۵ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چارت سازمانی نمایش شماتیک پیوندهای سلسله مراتبی، عملکردی و سازمانی یک شرکت را مشخص می کند. با جزئیات بررسی کنید.

چارت سازمانی چیست؟

اصطلاح ارگانیگرام نشان دهنده نمایش شماتیک پیوندهای عملکردی، سلسله مراتبی و سازمانی موجود در ساختار یک شرکت است. این ابزار خاصی است که متخصصان منابع انسانی از آن برای تحقق سازمان شرکت استفاده می کنند.

چارت سازمانی برای ارائه اطلاعات مربوط به موارد زیر تنظیم شده است:

به هر یک از بازیگران در سازمان شرکت: برای هر بخش حاضر در یک شرکت، چارت سازمانی می تواند به نشان دادن نام مدیر بخش و همچنین موقعیت شغلی کمک کند.

به روابط حرفه ای که بین بازیگران وجود دارد: چارت سازمانی یک ابزار ارتباطی ضروری برای مشخص کردن پیوندهای مشارکتی، عملکردی یا سلسله مراتبی بین خدمات یک شرکت است.

برای مؤثر بودن، این نوع اسناد باید به طور مرتب به روز شود، چه در بدو ورود شریک جدید به شرکت و چه در حین جابجایی داخلی. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ بیشتر و بیشتری مدیران برند کارفرما را در چارتهای سازمانی خود منصوب می‌کنند. این ادغام این امکان را فراهم می کند تا استراتژی های منابع انسانی خود را به منظور ارتقاء افزایش حقوق یا حفظ استعدادهای کارکنان خود مشخص کنند. برای انجام این کار، سازماندهی یک مصاحبه ارزیابی سالانه ضروری است.

چارت سازمانی برای چیست؟

مهمتر از همه، چارت سازمانی یک وسیله ارتباطی است که درک پیوندها و روابط موجود در یک شرکت را آسان می کند. نمودار سازمانی دارای ویژگی های زیر است:

  • درک عملکرد شرکت در سطح سازمانی یک تیم، به ویژه برای افراد جدید را تسهیل می کند.
  • شفافیت و دقت را در مورد مخاطبین مختلف و نقش هایی که هر یک از آنها در جامعه ایفا می کنند، به ارمغان می آورد. چارت سازمانی راه خوبی برای جلوگیری از ابهامات در مورد مکان های سلسله مراتبی است.
  • می تواند به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل ناکارآمدی ها استفاده شود: چارت سازمانی به اعضای مدیریت کمک می کند تا مسائل مربوط به سازمان شرکت را حل کنند.
  • با تعیین ماموریت های محول شده به هر یک از کارکنان، به بهینه سازی سازمان شرکت کمک می کند.

انواع مختلف چارتهای سازمانی چیست؟

چارت سازمانی دایره ای، سیاره ای، سه پاره ای. قالب‌های چارت سازمانی زیادی وجود دارد که انتخاب آنها به فرهنگ شرکت یا پیچیدگی ساختار سازمانی آن بستگی دارد.

چارت سازمانی در بنر یا چنگک

این پرکاربردترین و پرکاربردترین قالب چارت سازمانی است. اصل آن؟ بخش های مختلف موجود در شرکت با مستطیل ها نشان داده می شوند. سپس اندام ها به خدماتی که به آن وابسته هستند مرتبط می شوند. هر سطح سازمانی یک سرویس با ارتفاع مستطیل اختصاص داده شده به آن نشان داده می شود. نام مدیر بخش و وظایف او در هر مستطیل مشخص شده است.

چارت سازمانی هرمی

این مدل که نشان دهنده یک ساختار سلسله مراتبی خاص است، اغلب در شرکت ها استفاده می شود. خطوط عمودی پیوند تبعیت را نشان می دهند. بالاترین سطح سلسله مراتب در بالای چارت سازمانی قرار می گیرد. خطوط افقی معاملات را در همان سطح سلسله مراتبی و داشتن رابطه همتا به همتا تعیین می کند.

چارت سازمانی دایره ای

این قالب برای برجسته کردن یک جهت با توجه به اهدافی که باید به آن دست یافت، ایده آل است. با سه ناحیه متحدالمرکز نشان داده می شود که به اهداف بلند مدت یا کوتاه مدت، بسته به فاصله از مرکز، مربوط می شود. سه نوع اصلی از عملکردها را می توان تشخیص داد: جهت، مدیریت و عملیات.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

تفاوت بین مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی چیست؟

مدیریت استراتژیک که یک اصطلاح پیچیده است، در دو نسخه آمده است: مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی. مفهومی است که جنبه های مختلفی دارد. تعریف آن چیست؟ و دو بعد راهبردی و عملیاتی آن چیست؟

مدیریت چیست؟

از زمان تأسیس اولین شرکت ها، به دلایل کارآمدی، وظایف تقسیم و تقسیم بندی شده و نقش ها و سطوح اختیارات مشخص شده است. تخصص ها و تخصص های فرعی ایجاد شد تا هر حوزه عملکردی سازمان در نوع خود به یک رشته تبدیل شود. مهمتر از همه، نظارت دقیق لازم بود تا اطمینان حاصل شود که تمام بخش های سازمان می توانند به نتایج مورد نظر دست یابند. مدیریت از همه اینها زاده شد.

زیرا طبق تعاریف، برای برخی، مدیریت محدود به مدیریت شرکت است. برای برخی دیگر، مدیریت هیئت حاکمه یا حداقل فردی را که دارای بالاترین وضعیت سلسله مراتبی در شرکت است، شناسایی می کند. گاهی اوقات این در مورد مدیریت روابط انسانی است. صرف نظر از این، مدیریت یک مجموعه چند رشته ای است. این نقشی است که باید به همه کارکنان یک ماموریت و چشم انداز مبتنی بر اهداف مشترک بدهد. مدیر باید بتواند تیم های خود را توسعه دهد و مهمتر از همه موفق شود آنها را با هم کار کند تا به نتایج مورد انتظار دست یابند.

مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک بیش از هر چیز در مورد حفظ تعادل کسب و کار شما است. و مطمئن شوید که با محیط اطراف خود هماهنگ است. این بدان معنی است که مدیریت استراتژیک یک مراقب دائمی برای پیش بینی تغییرات محیطی به منظور انطباق هر چه سریعتر با آنها است. بنابراین مسئله تجزیه و تحلیل محیط بیرونی و همچنین درونی شماست. از یک طرف، تجزیه و تحلیل محیط خارجی با هدف تجزیه و تحلیل و درک رابطه بین کسب و کار شما و محیط آن است. این به شما امکان می دهد تهدیدها، فرصت ها و مسائل استراتژیک مرتبط را که ممکن است بر عوامل حیاتی موفقیت شما تأثیر بگذارد، شناسایی کنید. از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل داخلی با هدف شناسایی کاستی ها و نقاط قوت شرکت شما از طریق محک زدن با سایر شرکت ها در بخش خود، خواه رقیب مستقیم باشند یا نباشند. توسعه استراتژی کسب و کار شامل تعریف اهداف استراتژیک است که سازمان شما باید در طول سال دنبال کند. به عنوان مثال، استراتژی کسب و کار شما ممکن است این باشد که مشخص کنید چه محصولات و فناوری هایی را توسعه خواهید داد، در کدام بازارها و برای چه کسانی محصولات به بازار عرضه خواهند شد و چگونه کسب و کار مزیت رقابتی به دست خواهد آورد.

مدیریت عملیاتی چیست؟

به دلیل جهانی شدن و رشد، زمان همیشه سریعتر و سریعتر پیش می رود. زمینه پیچیده تر، نامطمئن تر است. به همین دلیل است که در مواجهه با این تغییرات، شرکت ها باید بتوانند استراتژی ها، محصولات، خدمات و فرآیندهای خود را تغییر دهند تا رقابتی و مرتبط باقی بمانند. برای این منظور، مدیریت عملیاتی یا مدیریت عملیات فصل مهمی است. مدیریت عملیاتی به شما این امکان را می دهد که تغییراتی را که ممکن است در کسب و کار شما رخ دهد به طور موثر مدیریت و کنترل کنید. این در مورد اجرای روزانه کسب و کار شما است.

تفاوت بین مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی چیست؟

مدیریت استراتژیک شامل طراحی مدیریت کلی شرکت شماست. به عبارت دیگر، استراتژی شرکت را به طور سیستماتیک طراحی کنید: موقعیت آن و جهتی را که باید به طور روزانه در پیش بگیرد، تجزیه و تحلیل کنید. همچنین در حال تدوین یک برنامه عملیاتی است. و در نهایت به صورت استراتژیک اجرا شود. مدیریت عملیاتی کار روزانه مدیر است. در اینجا تفاوت ها وجود دارد:

اهداف جداگانه

مدیریت استراتژیک با استراتژی ارتباط دارد در حالی که مدیریت عملیاتی با عملیات.

مهلت های مختلف

در جایی که مدیریت استراتژیک برای مدت طولانی مدیریت می شود، مدیریت عملیاتی مربوط به کوتاه مدت است. می توان برای یکی از مدیریت بلندمدت و برای دیگری کوتاه مدت صحبت کرد. فرکانس یکی بسیار کم است در حالی که فرکانس دیگری نسبتاً زیاد است. مدیریت عملیاتی شامل نظارت روزانه یا هفتگی در زمانی است که مدیریت استراتژیک به امتیازات ماهانه یا فصلی نیاز دارد.

سطوح سلسله مراتبی جداگانه

به طور کلی، مدیریت استراتژیک در دست رهبران شرکت شما است در حالی که مدیریت  مرحله عملیاتی، مرحله اجرای استراتژی است که مختص مدیران میانی اعم از مدیر بازاریابی، مدیر فروش، مدیر تولید، مدیر منابع انسانی، مدیر مالی و غیره است.

این دو نوع مدیریت برای کسب و کار شما ضروری هستند زیرا مکمل یکدیگر هستند. دومی در خدمت اولی است. هنگامی که یکی وجود دارد، دیگری اجازه می دهد تا آن را اجرا کند. همچنین نحوه پیوند این دو باعث موفقیت کسب و کار شما می شود. هر چه اهمیت آن بیشتر باشد، هماهنگی این دو نوع مدیریت از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا نه تنها، استراتژی ابلاغ شده باید توسط تیم ها ایجاد شود، بلکه آنها همچنین می توانند اطلاعاتی را از میدان بازگردانند که زمانی که رهبران در مورد مدیریت استراتژیک تصمیم می گیرند، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. بنابراین دو مدیریت استراتژیک و عملیاتی به یکدیگر وابسته هستند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

تجزیه تحلیل شغل به جزئیات وظایف، مسئولیت ها و مهارت های مورد نیاز برای انجام یک کار می پردازد. حقایقی را که برای نوشتن شرح شغل دقیق و استخدام فرد مناسب نیاز دارید، ارائه می کند. در اینجا دلیل مهم بودن تجزیه و تحلیل شغل و نحوه آماده سازی آنها است.

نوشتن تجزیه و تحلیل شغل چیزی است که صاحبان مشاغل کوچک اغلب قبل از استخدام کارمند از آن غفلت می کنند. در عجله برای پر کردن یک موقعیت خالی یا برای پر کردن مشاغل جدید با رشد کسب و کار، کارفرمایان اغلب به جای در نظر گرفتن وظایف خاصی که کارمند جدید باید انجام دهد یا مهارت هایی که نامزد شغل به آن نیاز دارد، از عناوین شغلی و شرح شغل عمومی عقب نشینی می کنند. تا کار را با موفقیت انجام دهد.

در این دام نیفتید می تواند منجر به استخدام فرد اشتباه شود. استخدام های بد پرهزینه، استرس زا و زمان بر است. آنها نیز کاملا رایج هستند. طبق نظرسنجی CareerBuilder، 74 درصد از کارفرمایان مشاغل کوچک می گویند که فرد نامناسبی را برای یک شغل استخدام کرده اند. چه اولین کارمند خود را استخدام کنید و چه دهمین کارمند خود، می توانید با انجام تجزیه و تحلیل شغل شانس خود را برای استخدام نامزد شغلی مناسب افزایش دهید.

تجزیه و تحلیل شغل چیست؟

تجزیه تحلیل شغل مطالعه عمیق وظایف، مسئولیت ها، مهارت ها و مهارت های نرم مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز یک کار است. تجزیه و تحلیل شغل باید به عنوان اولین گام در فرآیند استخدام انجام شود. نوشتن تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا نیازها و انتظارات خود را روشن کنید. همچنین اطلاعاتی را که برای نوشتن یک شرح شغل خوب نیاز دارید جمع آوری می کند.

چگونه یک تحلیل شغلی انجام دهیم

برای تجزیه و تحلیل شغل، فهرستی از وظایفی که انتظار دارید استخدام شده جدید انجام دهد، تهیه کنید و در مورد آنچه که امیدوارید با انجام این کارها توسط شخصی به دست آورید، شفاف باشید.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

مشاور کسب و کار حرفه ای است که با مشتریان در جنبه های مختلف کار می کند و قصد دارد به بهبود، رشد یا حفظ یک شرکت کمک کند. در این راهنما درباره مشاوران کسب و کار، چیزهایی که می توانند ارائه کنند و موارد دیگر بیشتر بیاموزید.

مشاور بازرگانی چیست؟

مشاوره کسب و کار فردی است که از نزدیک با صاحبان و مدیران کسب و کار برای بهبود عملکرد و کارایی کار می کند. مشاوره کسب و کار شامل کمک به شناسایی، رسیدگی و غلبه بر موانع برای دستیابی به اهداف یک شرکت است.

مشاور کسب و کار چه می کند؟

مشاور کسب و کار می توانند تقریباً در هر نیازی که کسب و کار شما داشته باشد کمک کنند. مشاوران تجاری هستند که در صنایع خاصی تخصص دارند، در حالی که دیگران رویکرد کلی تری دارند. در حالی که خدمات خاص متفاوت است، برخی از رایج ترین آنها در زیر ذکر شده است. ‌

  • موانعی که مانع رشد یا کارایی می شوند را شناسایی کنید.
  • ‌تعیین کنید چه تغییراتی باید ایجاد شود و به اجرای تغییرات کمک کنید.
  • ارائه هرگونه آموزش و منابع لازم به کارکنان و مدیریت.
  • ایده های خارج از جعبه را برای تازه کردن یک تجارت بیاورید.
  • در برنامه ریزی کسب و کار و ایجاد مشاغل جدید کمک کنید.
  • در صورت لزوم کارکنان را ارزیابی، استخدام و اخراج کنید.

چه مشاغلی به مشاور نیاز دارند؟

تقریباً هر کسب و کاری می تواند از یک مشاور تجاری بهره مند شود. اگرچه برخی، مانند موارد زیر، ممکن است مهم ترین مزایا را تجربه کنند.

  • استارت آپ ها می توانند از مشاوران برای تکمیل برنامه ریزی و شروع قوی استفاده کنند.
  • ‌کسب و کارهایی که برای مدتی فعال بوده‌اند، می‌توانند از دیدگاهی تازه بهره ببرند.
  • شرکت‌هایی که کمپین‌های جدیدی را شروع می‌کنند می‌توانند از تحقیقات و تخصص مشاور بهره‌مند شوند.
  • کسب و کارهایی که بر رشد متمرکز هستند می توانند از مهارت های استراتژیک مشاور کسب و کار استفاده کنند.
  • سازمان‌هایی که اهداف مالی خود را برآورده نمی‌کنند، می‌توانند یک مشاور برای بررسی حسابداری خود استخدام کنند.
  • شرکت هایی که یک بخش جدید اضافه می کنند می توانند برای برنامه ریزی، راه اندازی و کارمندان آن بخش کمک بگیرند.

مزایای مشاوران کسب و کار چیست؟

استخدام مشاوره کسب و کار می تواند مزایای زیادی برای یک شرکت داشته باشد. برخی از مهمترین آنها عبارتند از بهره گیری از دیدگاه بیرونی، استفاده از بینش و تخصص که از مشتریان و صنایع دیگر گرفته شده است، دریافت کمک برای ایجاد برنامه ها و همچنین منابع برای تحقق آنها، و موارد دیگر. در زیر چند مثال خاص برای درک بیشتر آورده شده است.

‌مشاوران کسب و کار «دید چشم پرنده» را به یک تجارت ارائه می‌کنند. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار باتجربه می توانند با دیدن تصویر کامل در وسط آن مشکل داشته باشند. یک مشاور کسب‌وکار ذهن و دیدگاه تازه‌ای دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد چیزهایی را ببینند که ممکن است صاحبان مشاغل نتوانند.

مشاوران تجاری اغلب در صنایع متعدد و با مشتریان مختلف کار می کنند. این به آنها بینش و ایده های ارزشمندی از بسیاری از راه های مختلف می دهد. آنها می توانند از تخصص هایی که از سایر صنایع به دست می آورند استفاده کنند و آنها را با صنعت جدید تطبیق دهند.

طراحی کمپین ها و طرح های تجاری جدید می تواند چالش برانگیز باشد و زمان زیادی را صرف کند. مشاوران کسب و کار کمک می کنند تا این برنامه ها را سریعتر و واضح تر توسعه دهید و سپس به شما کمک می کنند تا آنها را عملی کنید.

مشاوران کسب و کار می توانند نقاط قوت و ضعف شرکت شما را که ممکن است نسبت به اضافه کاری کور شده باشید را مشخص کنند.

حفظ بودجه برای موفقیت یک شرکت ضروری است. مشاوران کسب و کار می توانند به یافتن مناطق ضعیف در مخارج شما کمک کنند و راه حل های خلاقانه ای برای آن حوزه ها ارائه دهند.

مشاوران کسب و کار می توانند با تحقیق در مورد مشتری مورد نظر شما و ایجاد یک برنامه بازاریابی هدفمند برای جذب آنها به افزایش فروش کمک کنند.

مشاوران شبکه ای را که در طول پروژه های مختلف تشکیل داده اند با خود می آورند. کسب و کارها می توانند از این برای به دست آوردن دانش و استفاده از منابع خارجی استفاده کنند که یک کسب و کار ممکن است حتی از آنها آگاه نباشد.

چشم انداز شغلی برای مشاوران کسب و کار در سال 2021

درآمد یک مشاور کسب و کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله موقعیت مکانی آنها، صنایعی که در آنها خدمت می کنند و مهارت های خاصی که ارائه می کنند. علی‌رغم همه‌گیری مداوم کووید-19، بخش‌هایی در مشاوره مدیریت وجود دارد که در حال رشد هستند. تا سه ماهه چهارم سال 2020، ما شاهد تقاضای باورنکردنی در حوزه‌های عملی خاص از جمله مشاوره مراقبت‌های بهداشتی و ورشکستگی و مشاوره برگشتی بوده‌ایم. به طور کلی، یک مشاور در ایالات متحده بین 65000 تا 110000 دلار در سال درآمد دارد.

مشاوران کسب و کار از چه ابزارهایی استفاده می کنند؟

مشاور کسب و کار نیاز به برنامه ریزی، تحقیق و سازماندهی زیادی دارد. استفاده از ابزارهای مناسب برای حمایت از کسب و کار شما می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. برخی از مهمترین ابزارهایی که مشاوران کسب و کار استفاده می کنند در زیر ذکر شده است.

1. نرم افزار CRM

نرم افزار CRM برای کمک به بهبود روابط شما با مشتری در دسترس است. این به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری را پیگیری کنید. غزال تعاملات، به اشتراک گذاری فایل ها، و پیگیری پیشرفت. نرم‌افزارهای مختلف CRM دارای ویژگی‌های مختلف هستند، بنابراین تعیین آنچه که نیاز دارید قبل از انتخاب آن بسیار مهم است. ‌

2. نرم افزار پیشنهادی

به عنوان یک مشاور، احتمالاً چندین پیشنهاد تجاری ارسال می کنید. داشتن نرم افزار پروپوزال کسب و کار به حفظ ساختار حرفه ای در پروپوزال های شما کمک می کند. علاوه بر این، بسیاری از آنها الگوهایی را ارائه می دهند که می تواند ساعات شما را ذخیره کند.

3. ابزارهای مدیریت پروژه

اکثر مشاوران کسب و کار چندین مشتری مختلف را در یک زمان مدیریت می کنند. علاوه بر این، بسیاری از آنها چندین پروژه را برای هر مشتری انجام می دهند. استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه به پیگیری پیشرفت پروژه و سازماندهی پروژه ها کمک می کند.

4. ابزار ردیابی زمان

یک مشاور تجاری معمولاً ساعتی هزینه می‌گیرد، بنابراین رعایت ساعت‌های قابل پرداخت یکی از جنبه‌های اساسی مشاوره است. داشتن یک ابزار ردیابی زمان که نه تنها با زمان کار شما مطابقت دارد، بلکه به شما امکان می دهد این زمان را برای پروژه های مختلف دسته بندی کنید، فوق العاده مفید است.

5. نرم افزار اتوماسیون ابری

نرم افزار اتوماسیون مانند Accelo می تواند گردش کار شما را ساده کرده و روزهای شما را ساده کند. با ادغام برنامه های فعلی خود در یک پلت فرم ابری، یک مشاور کسب و کار می تواند به راحتی فروش، پروژه ها، ردیابی زمان و موارد دیگر را در یک مکان مدیریت کند.

نتیجه

‌مشاوره بازرگانی یک حرفه بسیار پربار است که می‌تواند به ارتقای کسب‌وکارها به سطح بعدی کمک کند. مشاوران تجربیات منحصر به فردی دارند که به کسب و کارها کمک می کند تا با چالش هایی که در رسیدن به اهداف شرکت با آن مواجه هستند، مقابله کنند و بر آنها غلبه کنند.

علاوه بر دانش و مهارتی که می توانید به همراه داشته باشید، داشتن نرم افزار قدرتمند مشاوره کسب و کار می تواند شما را به دارایی ارزشمندتری تبدیل کند. درباره نحوه ادغام Accelo با ابزارهای فعلی شما و ارتقای کسب و کار مشاوره خود با یک آزمایش رایگان بیشتر بیاموزید.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

همانطور که افراد در مسیر شغلی خود پیشرفت می کنند، اغلب طبیعی است که در مرحله ای، مرحله بعدی مدیریت باشد. و در حالی که، البته، این پیشرفت می تواند با پاداش همراه باشد - سهم نسبتاً زیادی از مشکلات را نیز به همراه دارد.

مدیران می توانند اعضای تیم را به موفقیت هدایت کنند و رضایت از تماشای رشد تیم شما به عنوان افراد و شاهد برنده شدن آنها یک دستاورد حرفه ای بزرگ است.

اما همه چیز دریانوردی ساده نیست. زمانی که شما مسئول پیشرفت کارمندان و موفقیت تیم خود هستید، لحظات سختی در راه است. مهم ترین ضعف های مدیریتی یک تیم نیز با محیط کسب‌وکار خارجی تغییر می‌کند، بنابراین حتی زمانی که احساس می‌کنید در نقش خود قرار دارید، همه چیز می‌تواند خیلی سریع تغییر کند.

برای اینکه بفهمیم مدیران امروز با چه چیزی روبرو هستند، نگاهی به برخی از مهم ترین ضعف های مدیریتی و راه‌های غلبه بر آنها انداختیم.

1. برقراری ارتباط موثر با کارکنان

به عنوان یک مدیر، اغلب می تواند عنصری از فاصله گرفتن از بقیه اعضای تیم وجود داشته باشد. این یکی از بزرگترین ضعف ها را برای مدیران ایجاد می کند - پل زدن فاصله با مهارت های ارتباطی موثر و به موقع.

مدیران خوب باید مهارت‌های شنیداری و گفتاری پیشرفته را توسعه دهند، زیرا نقش مهمی در موفقیت تیم خود دارند. مشخص شده است که "فقدان ارتباطات بین بخشی" یکی از بزرگترین دلایل استرس برای کارکنان بریتانیا در سال 2020 است. این بدان معنی است که وقتی یک مدیر به خوبی با تیم خود در مورد مسائل تجاری یا پیشرفت فردی ارتباط برقرار نمی کند، نه تنها می تواند به رابطه مدیر و کارمند آسیب می رساند، اما می تواند به شدت بر استرس شغلی کارکنان نیز بیفزاید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

ارتباط همه افراد متفاوت است - برخی از روش های ارتباطی ممکن است برای برخی از کارمندان خوب کار کنند، اما برای برخی دیگر کارایی ندارند. بهترین راه برای غلبه بر موانع ارتباطی این است که تیپ های شخصیتی مختلف را در تیم خود کشف کنید.

انجام تست های شخصیت راهی عالی برای یافتن نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای تیم، نحوه ارتباط این تیپ های شخصیتی مختلف و بهترین پاسخ آنهاست.

برخی از تست‌های شخصیتی عالی شامل ۱۶ شخصیت، آزمون چهار گرایش یا، البته، همیشه مسیر سنتی‌تر مایرز بریگز وجود دارد. هر کدام از تست های شخصیتی را که انتخاب کنید، نتایج به شما این امکان را می دهد که تیم خود را بهتر مدیریت کنید، ارتباط موثرتری برقرار کنید و نقاط ضعف را بیشتر درک کنید.

2. مقابله با مشکلات عملکرد

مشکلات عملکرد همیشه دغدغه هر مدیری است. اما در محیط کسب و کار شدید امروزی، اگر تیم‌های شما با استاندارد بالا عمل نکنند، یک رقیب به راحتی می‌تواند وارد شود و تجارت مشتری شما را بگیرد.

شما باید به سرعت ریشه هر مشکلی را پیدا کنید. اما مراقب باشید - مدیران وظیفه دشواری را دارند که تعادلی را بین دستیابی به نتایج مورد نیاز خود بیابند و در این فرآیند به هیچ رابطه ای با اعضای تیم شما آسیب نرسانند. اگر خیلی زود کلاه «مدیر دقیق» خود را بر سر بگذارید، در خطر آسیب به اعتماد سایر اعضای تیم خود نیز هستید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

  • اگر کارکنان اهداف و اهداف مشخصی نداشته باشند، به راحتی می توان از آنچه انتظار می رود کوتاه آمد.
  • به وضوح اهداف را در میان بگذارید و نتایج مورد انتظار را برای هر یک از اعضای تیم خود ترسیم کنید. به این ترتیب، اگر هر یک از نتایج کوتاه باشد، می توانید با مقایسه انتظارات با عملکرد واقعی، با مشکل مقابله کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم عملکرد واقعی را در مقایسه با این اهداف تعیین شده زیر نظر دارید. سپس می‌توانید هر مشکلی را زود تشخیص دهید و بازخورد سازنده ارائه دهید - به جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر کمک می‌کند.
  • اگر عملکرد بهبود نیافت، اکنون زمان آن است که با یک فرآیند نظم و انضباط شفاف و منصفانه پیگیری کنید.

3. رها کردن کارمندان

این احتمالاً همیشه سخت ترین بخش کار هر مدیری خواهد بود - و این چیزی است که هرگز نمی خواهید در انجام آن خیلی راحت باشید. متأسفانه، هیچ راه آسانی برای دور زدن این راه وجود ندارد و مهم نیست که چقدر تجربه داشته باشید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

اگر قبلاً آموزش ندیده‌اید، با تیم منابع انسانی خود پیگیری کنید تا مطمئن شوید که آموزش مدیریتی را برای نحوه عمل در موارد نقض شدید رفتار تجاری گذرانده‌اید. این تضمین می کند که شما از تمام فرآیندها و سیاست های صحیح پیروی می کنید و از هرگونه عواقب منفی جلوگیری می کنید.

4. اتخاذ تصمیمات استخدامی صحیح

بسیاری از کاندیداها ممکن است تجربه و مهارت هایی را داشته باشند که ممکن است به دنبال آن باشید و احتمالاً کاملاً قادر به انجام این کار هستند. اما این بدان معنا نیست که آنها برای پیوستن به تیم شما مناسب هستند.

یک مدیر خوب می تواند بین استخدام مهارت های خوب و تناسب فرهنگی خوب رمزگشایی کند. پیدا کردن ترکیب مناسب از هر دو.

اگر تصمیم اشتباهی در فرآیند استخدام بگیرید، می تواند به سرعت بر روحیه و عملکرد تیم شما تأثیر بگذارد. شما همچنین باید با مشکلات دیگری که در اینجا به آنها اشاره کردیم دست و پنجه نرم کنید، بنابراین تصمیم درست را در صفحه اول بگیرید. توری ضروری است

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

یک فرآیند انتخاب قوی ایجاد کنید و نامزدها را فقط بر اساس یک "احساس" انتخاب نکنید. استفاده از ارزیابی های گزینش می تواند به نشان دادن واکنش کاندید در موقعیت های خاص کمک کند و به شما بینش بیشتری در مورد شخصیت آنها به عنوان یک کارمند بدهد.

علاوه بر این، سعی کنید سایر اعضای تیم خود را در این فرآیند مشارکت دهید تا بتوانید نظر دوم را دریافت کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا دریابید که آیا نامزد برای تیم شما مناسب است یا خیر، که می تواند مشکلات را از بین ببرد.

5. تضادهای درون تیم خود را مدیریت کنید

در دنیای رویایی، تیم شما به خوبی با هم کار می کند. آنها همکاران فوق العاده ای هستند، احساس راحتی می کنند که در کنار هم خلاق باشند و از نظر اجتماعی پیش روند. متأسفانه، این رویا همیشه محقق نمی شود. و هنگامی که درگیری بین دو همکار ایجاد می شود، می توان آن را در سراسر تیم احساس کرد.

وقتی تضادها حل نمی‌شوند، می‌توانند به سرعت بر بهره‌وری و روحیه تأثیر بگذارند - و حتی منجر به خروج افراد برتر از شرکت شوند. مدیران موظفند هر گونه تعارض را در اوایل جوانی، قبل از تبدیل شدن به نگرانی بزرگ‌تر، برطرف کنند.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

هنگامی که بین اعضای تیم درگیری ایجاد می شود، مهم است که قبل از هر اقدامی، موضوع را کاملاً درک کنید. درگیری بر سر یک حوزه کاری می‌تواند سالم باشد و در واقع می‌تواند به تفکر و راه‌حل‌های خلاقانه‌تر منجر شود - اما وظیفه شما این است که تعارض را در جهتی سازنده پرورش دهید.

هنگامی که یک درگیری بین همکاران شخصی است، باید قبل از اینکه بر روابط کاری و بقیه اعضای تیم تأثیر بگذارد وارد عمل شوید.

یکی از راه‌های کنترل تعارض این است که فرهنگ و ارزش‌های شرکت خود را به تیم خود یادآوری کنید. وقتی ارزش‌های شرکت شما حول اعتماد، احترام و مثبت‌اندیشی ساخته می‌شوند و شما برای این ارزش‌ها استخدام می‌کنید، تضادهای شخصی بر اساس شخصیت باید به حداقل برسد.

انتقال این انتظارات از همان ابتدا، نوع رفتاری را که انتظار دارید و در طول فرآیند استخدام آن را تحمل خواهید کرد، مشخص می کند. این بدان معناست که فضای کمی برای انحراف در محل کار وجود دارد.

اگر درگیری ایجاد شد، یک بحث منصفانه و صریح انجام دهید. با حضور به عنوان صدای دلیل، کارمندان ممکن است به سرعت بتوانند به یک راه حل برسند.

6. حفظ کارکنان ستاره در یک محیط رقابتی

امروزه مهارت‌ها بیشتر و تخصصی‌تر می‌شوند، بنابراین اگر یک کارمند با استعداد دارید، باید تمام تلاش خود را برای حفظ آنها انجام دهید. اما اگر به کارمندان خود ارزشی را ارائه ندهید، شخص دیگری این کار را خواهد کرد.

ضعف امروزی به عنوان یک مدیر این است که اطمینان حاصل کنید که کارکنان با استعداد شما حمایت می شوند، مهارت های جدید را یاد می گیرند، مسیری روشن برای پیشرفت دارند و از نقش خود خوشحال هستند.

ضعف دیگری وجود دارد، زیرا کار از راه دور همچنان در حال افزایش است، کارمندان دیگر محدود به نقش‌ها بر اساس مکان نیستند - بنابراین برای حفظ کارمندان ستاره خود باید سخت‌تر تلاش کنید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

مطمئن شوید که کارمندان شما می دانند که چقدر به آنها اهمیت می دهید و از آنها قدردانی می کنید. پرداختن به ارزش کارکنانتان همیشه در اولویت است، اما می‌توانید پیشنهادات خود را از طریق پاداش‌های منظم و به رسمیت شناختن یا مزایا و مزایای هیجان‌انگیز گسترش دهید.

7. ایجاد آرامش و اطمینان در دوره های آشفتگی

همانطور که کسب و کارها در حال توسعه و تغییر هستند، می توانند فرصت های مهیج زیادی را به ارمغان بیاورند. متأسفانه، اینها گاهی اوقات می توانند عواقب کمتر هیجان انگیزی را نیز به همراه داشته باشند.

محیط تجاری پرشتاب امروزی شامل سناریوهایی مانند تعدیل کار است. این موقعیت‌ها می‌توانند باعث ایجاد احساس عدم اطمینان، سردرگمی و سرخوردگی در تیم‌ها شوند که مدیریت کار بسیار دشواری برای مدیران است.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

اگر یک وضعیت مازاد بر کار ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که، حتی به عنوان یک مدیر، ممکن است تا زمانی که تصمیم نهایی گرفته نشده است، از همه اطلاعات مطلع نباشید.

در این زمان اولویت اصلی شما این است که به کارمندان خود اطمینان دهید و آشکارا آنچه را که می توانید در میان بگذارید.

وقتی ارتباط با کارمندان خود را باز نگه می دارید و از سؤالات استقبال می کنید، اعتماد آنها را حفظ کرده و تا آنجا که می توانید از ناامیدی آنها بکاهید.

به نوبه خود، به آنها اطمینان داده می شود که وقتی شما هر به روز رسانی را می دانید، آنها نیز آنها را خواهند شناخت.

8. مبارزه با فرسودگی شغلی

یکی از موضوعات داغ دنیای تجارت در سال گذشته فرسودگی شغلی بوده است. یک نظرسنجی اخیر توسط گالوپ نشان داد که از 7500 کارمند تمام وقت، 23٪ گفتند که اغلب احساس فرسودگی می کنند و 44٪ دیگر گاهی اوقات احساس فرسودگی می کنند. به عنوان یک مدیر، یافتن تعادل بین عملکرد عالی و مراقبت از سلامت خود و تیمتان بسیار مهم است.

مدیرانی که وقت خود را از کار نمی‌گیرند و هرگز باتری‌های خود را شارژ نمی‌کنند، در نهایت از بین می‌روند. این نه تنها به رفاه و مشارکت شما آسیب می زند، بلکه نمونه ای غیرواقعی برای کارمندان شما می باشد.

وقتی مدیران به این روش عمل می‌کنند، فرهنگی که کار بیش از حد را عادی می‌کند، می‌تواند در دفتر کار را فرا بگیرد و در نهایت به بهره‌وری و روحیه آسیب برساند.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

مردم زمانی که سرحال، شاد و سالم هستند، بیشترین بهره وری را دارند. و جای تعجب نیست که این کار ناشی از ساعات کاری بیش از حد طولانی یا تحمل بارهای کاری شدید نیست.

با استراحت های منظم و استفاده از مرخصی سالانه خود برای شارژ باتری های خود مثال بزنید. وقتی این کار را انجام می دهید، به کارمندان خود اطلاع می دهید که می خواهید آنها نیز همین کار را انجام دهند.

برای ایده های بیشتر در مورد چگونگی افزایش رفاه تیم خود، به چک لیست کاهش اضطراب، فرسودگی شغلی و تنهایی ما نگاهی بیندازید.

9. منبع دائمی انگیزه بودن

به همان اندازه که شما ممکن است بخواهید این کارها انجام شود، هر کاری که نیاز دارید کارمندانتان انجام دهند، کار هیجان انگیزی نخواهد بود.

اینجاست که یکی از ضعف های اصلی یک مدیر آشکار می شود - شما باید برای ایجاد انگیزه در کارکنان خود در همه شرایط تلاش کنید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

یک مهارت کلیدی که می توانید آن را توسعه دهید، توانایی نشان دادن تصویر بزرگتر است. در حالی که کارمندان شما ممکن است برخی از وظایف را متناسب با رویای شغلی ندانند، عناصری از کار همچنان برای اهداف بلندمدت آنها مهم خواهد بود. وظیفه شما این است که اهمیت چنین وظایفی را برای تیم های خود برجسته و ارائه دهید تا انگیزه ایجاد کنید.

تیم های خود را در مورد آینده و آنچه برای رسیدن به آن نیاز است هیجان زده کنید. با برقراری ارتباط مداوم با برنامه‌ها و اهداف کسب‌وکارتان، کارمندانتان متوجه می‌شوند که شما در مورد آینده شرکت هیجان‌زده هستید - با فیلتر کردن دیدگاه‌های مثبت برای آنها.

10. نیاز به پر کردن شکاف مهارتی

نیاز دائمی به اطمینان از به روز بودن نیروی کار بر اساس آخرین روندها، دانش و مهارت ها ضعف بزرگی است که مدیران امروزی با آن مواجه هستند.

مهارت‌ها دائماً منسوخ می‌شوند، بنابراین به عنوان یک مدیر مهم است که دائماً دانش را پرورش دهید و در تیم‌های خود الهام بخش رشد کنید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

مدیران باید راهی را برای کارکنان خود فراهم کنند تا به روز بمانند و خود را با پیشرفت دانش تطبیق دهند. آموزش الکترونیکی می‌تواند راهی عالی برای کمک به پر کردن شکاف مهارت‌ها و کمک به تیم‌های شما برای پیشرفت مداوم باشد.

زمانی که کارمندان به طور منظم در حال شادابی و یادگیری مهارت های جدید هستند، آماده رویارویی با هر ضعفی هستند که ممکن است برایشان پیش بیاید. این همچنین می تواند راهی عالی برای کمک به افزایش حفظ کارکنان باشد زیرا کارمندان می توانند ببینند که پیشرفت و دانش آنها در حال سرمایه گذاری است.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

چرا از نمودار سازمانی استفاده کنیم؟ کاربرد آن چیست؟ نقش او چیست؟ چگونه آن را تصور کنیم؟ پاسخ هایی که باید در این مقاله کشف کنید.

نمودار سازمانی چیست؟

این یک ابزار آموزنده و سازمانی است که در شرکت ها برای تعیین پیوندهای سلسله مراتبی، سازمانی و عملکردی که بین حرفه های مختلف در ساختار شما وجود دارد، استفاده می شود. این عکسی است در لحظه "T" از موقعیت هایی که در سازمان شما و روابطی که ممکن است بین آنها وجود داشته باشد.

همچنین ابزاری برای توزیع وظایف در شرکت است.

فایده و نقش نمودار برای سازمان چیست؟

انواع چارت سازمانی بیش از هر چیز یک ابزار ارتباطی است که برای تسهیل درک روابط و پیوندهای موجود در شرکت طراحی شده است.

اهداف زیر را برآورده می کند:

  • درک عملکرد سازمانی یک کسب و کار یا یک تیم برای یک تازه وارد.
  • شناخت بهتری از طرفین، نقش آنها در شرکت، پیوندهای بین تجاری و روابط فرعی که ممکن است در آن وجود داشته باشد. به این ترتیب همه جایگاه واقعی خود را در تیم می دانند، دیگر هیچ ابهامی در موقعیت های سلسله مراتبی وجود ندارد. بنابراین این نقشه‌برداری کارایی را در کسب‌وکار افزایش می‌دهد.
  • همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل اختلالات است. اصلاح مسائل سازمانی موجود در مواقع لزوم برای اعضای مدیریت مفید است.
  • با بازتعریف وظایف محول شده به کارکنان، بهینه سازی سازمان را تسهیل می کند. بنابراین این ابزار به کاهش هزینه حقوق و دستمزد شما کمک می کند.
  • استفاده خارجی (توسط مشتریان یا شرکا)، راهی است که آنها عملکرد شرکت را درک کرده و به طور مؤثر مخاطب را بر اساس نیاز خاص خود متمایز می کنند.
  • برای موثر بودن، این سند باید به طور مداوم (در زمان تحرک داخلی، ایجاد شغل یا ورود یک کارمند جدید به شرکت) به روز شود. این یک سند زنده است که تنها زمانی معنا پیدا می کند که به طور منظم به روز شود.

مقررات: قانون چه می گوید؟

هیچ الزام قانونی برای ایجاد چنین نمایندگی وجود ندارد. این یک سند کاربردی و بسیار توصیه شده است، اما به هیچ وجه اجباری نیست.

چگونه یک نمودار سازمانی ایجاد کنیم؟

طراحی این ابزار چندین مرحله ضروری را طی می کند:

  • کارمند مسئول توسعه آن را انتخاب کنید. این فرد باید مهارت های گرافیکی و ارشدیت کافی برای درک عملکرد خاص شرکت داشته باشد.
  • فهرستی از تمام موقعیت هایی که ساختار شما را تشکیل می دهند تهیه کنید.
  • پیوندهای عملکردی موجود بین هر حرفه و همچنین روابط فرعی آنها را تعیین کنید.
  • به طراحی گرافیکی این کارتوگرافی ادامه دهید.

انواع مختلف نمودارهای سازمانی موجود

3 نوع اصلی وجود دارد که خوانش های متفاوتی از عملکرد یک جامعه ارائه می دهد.

نمودار سازمانی هرمی

بیشتر در تجارت استفاده می شود. خطوط عمودی رابطه تبعیت را تعیین می کنند (بالاترین سطح سلسله مراتب در بالای نمودار قرار دارد). خطوط افقی مشاغل را در همان سطح سلسله مراتبی با یک رابطه همتا به همتا نشان می دهد.

به عنوان مثال: چگونه یک نمودار سازمانی هرمی بسازیم؟

نمودار سازماندهی درخت

خواندن از چپ به راست است و بالاترین سطح سلسله مراتب شرکت در سمت چپ نشان داده شده است.

 نمودار سازمانی تا شده

ترکیبی بین هرم و درخت. بنابراین از بالا به پایین و از چپ به راست به طور همزمان خوانده می شود.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

برخلاف مدیریت عملیاتی که مدیریت میدانی و کوتاه مدت است، مدیریت استراتژیک جهت‌ها و اهداف کلان یک شرکت را در بلندمدت تعیین می‌کند.

تعریف مدیریت استراتژیک

طبق تعریف مدیریت استراتژیک شامل تعیین اهداف اصلی یک شرکت یا به طور گسترده تر یک سازمان است. این منجر به مجموعه ای از تصمیمات می شود که تأثیر میان مدت و بلندمدت به منظور تضمین عملکرد و پایداری شرکت یا سازمان خواهد داشت. مدیریت استراتژیک مبتنی بر تعداد معینی از پارامترهایی است که باید اجرا شوند. شما باید بدانید که چگونه محیط تجاری یا اداری را تجزیه و تحلیل کنید، عوامل موفقیت، مزیت های رقابتی آن را تعیین کنید و رقبای خود را بشناسید. مدیریت استراتژیک نیز مبتنی بر دانش کامل از منابع و مهارت های داخلی است. سپس تعیین اهداف، سپس تعریف استراتژی های اجرایی و در نهایت نظارت بر نتایج این اقدامات ضروری است.

ابزارهای مدیریت استراتژیک

تصمیمات اتخاذ شده از طریق مدیریت استراتژیک اغلب تصمیماتی با تأثیر قابل توجه هستند. این می تواند به عنوان مثال، افتتاح یک شرکت تابعه جدید، راه اندازی در خارج از کشور، رشد خارجی و غیره باشد. برای اجرای این تصمیمات، مدیریت استراتژیک که توسط کارکردهای مدیریتی تجسم یافته است، نمی تواند بدون مدیریت عملیاتی و نمایندگان آن یعنی مدیران محلی انجام دهد. بنابراین مدیریت استراتژیک تنها می تواند بخشی از زمینه روابط اجتماعی مؤثر باشد. برای دستیابی به اهداف تعریف شده توسط مدیریت استراتژیک، مدیران باید کارکنان سازمان را حول پروژه متحد کنند و همچنین حمایت آنها را جلب کنند، زیرا تصمیمات مدیریت استراتژیک چندان قابل برگشت نیستند.

مدیریت استراتژیک به زبان ساده

تعریف مدیریت استراتژیک را نیز می توان بر اساس عملکرد تجزیه کرد. بنابراین، بسته به اهمیت هر حرفه، می توان از مدیریت استراتژیک منابع انسانی، مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعاتی و یا حتی مدیریت استراتژیک مدیریت صحبت کرد. مدیران استراتژیک در کار خود جهت گیری های حرفه خود و شاخص های نظارت بر نتایج را تعریف می کنند، برنامه های عملیاتی را تعریف می کنند و می توانند منابع انسانی و بودجه ای را برای دستیابی به این نتایج تخصیص دهند. مدیران باید مهارت‌ها و کیفیت‌های متفاوتی را نشان دهند تا تصمیم‌ها را با محیطی که به سرعت در حال تغییر و تحول است تطبیق دهند. بنابراین، خلاقیت، توانایی پیش بینی، توانایی متحد شدن کیفیت هایی هستند که باید به منظور درگیر شدن در مدیریت استراتژیک توسعه یابند.

علاوه بر این، باید شناخت خوبی از شرکت، نقاط قوت و ضعف آن و شناخت مناسب از بازارها و محیط اقتصادی ایجاد کرد.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

به عنوان مدیر بازاریابی ClearPoint، جنا از تجربه بیش از 6 سال خود در کار با سازمان ها در زمینه داشبورد مدیریتی عملکرد استفاده می کند تا اهمیت اجرای استراتژی را با جامعه ClearPoint ارتباط برقرار کند.

گزارش نتایج برنامه ریزی استراتژیک اجرای استراتژی

داشبوردهای مدیریت اطلاعات حیاتی مورد نیاز برای داشبوردهای مدیریت یک سازمان را در یک مکان - در یک صفحه یا یک صفحه نمایش می دهد. معمولاً فهرست می کند:

  • اهداف
  • اقدامات حیاتی
  • پروژه ها
  • آیتم های اقدام

برخی از مدیریت داشبوردها دارای تمایل گرافیکی هستند، برخی دارای جداول و داده‌ها هستند و برخی دیگر بر روی نشانگرهای وضعیت متمرکز هستند. (و برخی ترکیبی از هر سه هستند.) ظاهر و چیدمان هر چه که باشد، داشبورد اطلاعاتی را که یک تیم رهبری برای مدیریت یک سازمان به آن نیاز دارد را در خود جای می دهد.

با این حال، آیا واقعاً به داشبورد مدیریتی نیاز دارید؟ پاسخ غیرقابل انکار ما بله است!

در زیر، ما شش دلیل برای اهمیت آن را بیان کرده ایم.

6 دلیل برای نیاز به داشبورد مدیریت

1. به شما کمک می کند تا پیچیدگی اداره یک تجارت، شهرداری یا غیرانتفاعی را مدیریت کنید.

یک سازمان در بخش های مختلف "زندگی" می کند. برای مثال، اگر شهرداری را اداره می‌کنید، پارک‌ها و بخش‌های تفریحی، ایمنی عمومی و منابع انسانی شما همه داده‌های متفاوتی دارند که در داشبورد شهرداری قرار می‌گیرند. بنابراین، تیم های رهبری از این بخش ها معمولاً با اولویت های رقابتی وارد می شوند. داشبورد مدیریتی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برای سازمان به‌عنوان یک کل مهم است، با جمع‌آوری موارد مهمی که در سازمان شما تفاوت ایجاد می‌کنند. در مورد بانک یا سازمان تولیدی هم همینطور. هر بخش برای منابع کمیاب "رقابت" می کند، بنابراین مهم است که دید کاملی از اولویت های کلی سازمان داشته باشیم.

2. به شما امکان می دهد اطلاعات را از سراسر سازمان خود ادغام کنید.

هر بخش یا بخش مسئول مدیریت اطلاعات خود است - اما همه این اطلاعات به یک استراتژی برای سازمان منتهی می شود. به سادگی ارسال هر چند وقت یکبار یک فایل برای هر بخش باعث قطع آن نمی شود. برای به روز نگه داشتن هر بخش به طور مداوم (و در دسترس برای مشاهده به روش های مختلف)، به یک داشبورد مدیریتی نیاز دارید.

3. با آن می توانید اطلاعات کلیدی را از تمام برنامه های نرم افزاری به یک مکان بکشید.

اکثر سازمان ها دارای نرم افزارهایی برای امور مالی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، منابع انسانی (HR)، معاملات فرآیند، مدیریت پروژه و غیره هستند. این برنامه‌ها به سازمان یک پلتفرم دقیق برای هر عملکرد خاص می‌دهند، اما هنوز هم وجود یک مکان ضروری است که بتوانید اطلاعات کلیدی را به آن منتقل کنید. و اینجاست که داشبورد مدیریت به کار می آید!

4. به شما امکان دسترسی فوری به اطلاعات حیاتی را می دهد.

در گذشته داشبوردهای مدیریتی به صورت ماهانه یا هفتگی چاپ می شدند و در کیفی نگهداری می شدند. با سرعت تجارت امروز، شما به داشبورد زنده و به‌روز شده نیاز دارید. این اطلاعات استراتژیک باید دائماً از رایانه لوحی، تلفن یا لپ تاپ شما در دسترس باشد. (در نظر گرفتن اینکه چگونه داشبورد خود را مدیریت خواهید کرد، مهم است که این دسترسی را در نظر بگیرید.)

5. تصویر واضحی از نحوه انجام پروژه های کلیدی خود به شما می دهد.

برخی از افراد داشبوردها را صرفاً به عنوان مجموعه ای کلیدی از اقدامات می بینند. اما بر اساس تجربه ما، شما همچنین می‌خواهید بتوانید ببینید که پروژه‌هایتان در طول مسیر چگونه پیش می‌روند و آیا کارهایی که برای تأثیرگذاری و تأثیرگذاری بر آن پروژه‌ها انجام می‌دهید، تأثیر هدفمندی را دارند که امیدوارید. (داشتن نمایی که وضعیت، درصد تکمیل و نقاط عطف کلیدی پروژه را نشان می دهد، پیشرفت خوبی برای داشبورد مدیریتی است.)

6. به شما کمک می کند تا جلسات مدیریتی و موارد اقدام خود را دنبال کنید.

وقتی به درستی طراحی شده باشد، داشبورد شما باید موارد اقدام شما را از جلسات قبلی تیم اجرایی نشان دهد. این به شما کمک می‌کند ببینید که آیا تیم‌های شما موارد مهم را دنبال می‌کنند یا خیر. بدون این، شما زمان زیادی را در جلسات مدیریت برای تکرار توصیه ها تلف می کنید و هیچ پیگیری را مشاهده نمی کنید. (وقتی نرم افزار داشبورد را انتخاب می کنید حتما به دنبال این قابلیت باشید!)

در نتیجه

اگر تشخیص داده اید که داشبورد گام مناسبی برای سازمان شما است، باید این چهار سوال را دائماً بپرسید:

  • چه اطلاعاتی برای داشبورد خود نیاز داریم تا مدیریت سازمان خود را آسانتر کنیم؟
  • چگونه باید در مورد ساخت داشبورد خود اقدام کنیم؟
  • چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که داشبورد ما به روز می ماند؟
  • ساده ترین راه برای انجام همه این کارها چیست؟

بازگشت به این دستورات شما را در مسیر و حرکت رو به جلو نگه می دارد. بهترین شانس!

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

چارت سازمانی یک نمایش گرافیکی از روابط بین بخش ها، عملکردها و افراد سازمان است. همچنین می تواند جریان داده ها، مسئولیت و گزارش را از پایین به بالا یا از بالا به پایین نشان دهد. استفاده از آن در سراسر جهان گواهی بر اثربخشی آن است. در زیر قوانینی برای ترسیم چارتهای سازمانی و بهترین شیوه های چارت سازمانی وجود دارد تا چارت سازمانی شما معنادارتر و مفیدتر شود.

تفرقه بینداز و حکومت کن

اگر یک شرکت کوچک با تعداد کمی کارمند نباشید، چارتهای سازمانی قطعا پیچیده خواهند بود و احتمالاً روابط متقابل زیادی بین بخش ها یا عملکردها وجود دارد.

به عنوان مثال، یک شرکت چند ملیتی ممکن است زیرمجموعه های خود را در کشورها/بازارهای مختلف داشته باشد که دارای ساختارهای سازمانی متنوعی باشد (بسته به وضعیت بازار و کارکردهای کاری) و شرکت دارای ساختار سازمانی عظیم و پیچیده ای باشد.

بهترین شیوه های چارت سازمانی می تواند به شما کمک کند تا بر چارتهای سازمانی پیچیده ای مانند این غلبه کنید. زمانی که چارت سازمانی شما بسیار بزرگ و پیچیده مانند شکل بالا می شود، می توان آن را به چارتهای کوچکتر تقسیم کرد. می توانید آن را بر اساس بخش، پروژه، سایت، منطقه و غیره تقسیم کنید.

هر چیزی که برای دیگران در سازمان شما منطقی باشد. این امر درک مسئولیت ها یا انتظارات هر بخش را برای بیننده آسان تر می کند.

با شکستن چارت سازمانی به چارتهای کوچک، نظارت بر پیشرفت یا حجم کار کارکنان بسیار آسان تر می شود. به طوری که می توان کار را با بار کمتر در بین کارگران پخش کرد. همچنین انجام تجزیه و تحلیل مقایسه ای یک موقعیت را بسیار ساده تر می کند تا تخصیص منابع برای برآورده کردن نیازهای موقعیت های مختلف ساده شود.

نرم افزار چارت سازمانی

نرم افزارهای چارت سازمانی زیادی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین موجود است که ایجاد انواع مختلف چارتهای سازمانی را تسهیل می کند.

چارت سازمانی تیم مدیریت

وقتی سازمان‌های بزرگ دارای چندین چارت سازمانی هستند که زیرواحدهای آنها را پوشش می‌دهند، احتمالاً مطالعه آنها با هم در یک نگاه دشوار است.

با داشتن چارتی که چندین صفحه را پوشش می‌دهد، می‌تواند ارتباط بین هر موجودیت نشان‌داده‌شده در چارت را نیز گیج‌کننده کند. با Creately به عنوان ابزار چارت سازمانی شما، می توانید با استفاده از ویژگی پیوند چارت از این مشکل جلوگیری کنید. این به بینندگان چارت اجازه می‌دهد تا ارتباط بین چارتها را ببینند، بین چارتهای مختلف حرکت کنند و احتمالاً پروفایل‌های کارمندان را دوست داشته باشند.

به عنوان مثال، به چارت سازمانی زیر نگاهی بیندازید. سلسله مراتب بالای شرکت را نشان می دهد. اکنون بر روی کادر برجسته شده کلیک کنید (کادر آبی سمت راست مدیر عامل) و شما را به چارت سازمانی دیگری هدایت می کند.

  • MAHAYAN66 HASANI
  • ۰
  • ۰

اغراق کردن تأثیر کارکنان سازمان خود با مؤثرترین رهبران دشوار است. مطالعات مدیران و شرکت ها به طور مداوم نشان می دهد که رهبری موثر هم معیارهای داخلی مانند حفظ کارکنان و هم معیارهای خارجی مانند عملکرد مالی را بهبود می بخشد.

تحقیقات شرکت مشاوره مدیریت غزال در مورد رهبران "برای همه" (همانطور که در کتاب ما بیان شده است)، که عمداً بدون توجه به اینکه یک فرد چه کسی است یا چه کاری برای تجارت انجام می دهد، اعتماد ایجاد می کند، نشان می دهد که مؤثرترین رهبران بر روی موارد زیر تمرکز می کنند:

کار با تیم ها، جستجوی ایده ها از اعضای تیم و مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری هایی که بر آنها تأثیر می گذارد. شناخت کارمندان، به ویژه با فراخوانی دستاوردها و کمک به کارمندان برای پیشرفت در حرفه خود. الهام بخشیدن به کارمندان برای پیروی از طریق نشان دادن اینکه رهبران شایسته، صادق و قابل اعتماد هستند. بنابراین چگونه می‌توانید چنین رهبرانی را در شرکت خود پرورش دهید؟

1. مهمترین رفتارهای مدیران بزرگ در سازمان خود را شناسایی کنید

در حالی که ویژگی‌های خاصی از اثربخشی مدیر در اکثر شرکت‌ها اعمال می‌شود، بینش واقعی از شناسایی رفتارهای منحصربه‌فردی ناشی می‌شود که به بهترین وجه با ماموریت، فرهنگ، نیازهای مشتری و اهداف استراتژیک سازمان شما هماهنگ است.

ابتدا، مدیرانی را که در داخل سازمان خود روابطی با اعتماد بالا ایجاد می کنند، شناسایی کنید. داده های نظرسنجی کارمندان منبع حقیقت در اینجا است.

با این مدیران مصاحبه کنید و از آنها بپرسید که "چگونه" کاری را که انجام دادند انجام دادند. از این اطلاعات برای شناسایی سه تا پنج رفتاری که یک محیط کاری عالی ایجاد می کنند استفاده کنید و آنها را در سراسر سازمان خود به اشتراک بگذارید.

2. ایجاد اعتماد

کارمندان زمانی که به رهبران خود اعتماد دارند، از آنها پیروی می کنند. آنها به مدیران اعتماد دارند زیرا معتقدند که آنها شایسته، صادق و قابل اعتماد هستند.

شما می توانید به سه طریق به رهبری خود اعتماد کنید:

  • ایجاد اعتبار: کاری را که می گویید انجام دهید. اگر به کارمند خود قول پروژه یا فرصت یادگیری را می دهید، به قول خود عمل کنید.
  • محترم باشید: اطمینان حاصل کنید که افراد شما برای موفقیت آماده شده اند. آنها را با منابع و حمایتی که برای انجام بهترین کارشان نیاز دارند مسلح کنید.
  • تصمیمات منصفانه بگیرید: این امر برای ایجاد اعتماد در اثربخشی مدیریت شما، به ویژه هنگامی که صحبت از تصمیمات ارتقای شغلی و افرادی است که با شما متفاوت هستند (خواه جنسیت، پیشینه نژادی یا دوره تصدی) اساسی است.

3. یک همکار واقعی باشید

با تیم خود برای ایجاد طرح ها و سرهم بندی ایده های جدید همکاری کنید. این به معنای دستیابی به اجماع یا تصمیم گیری توسط کمیته نیست. ما در مورد مشارکت و همکاری واقعی صحبت می کنیم.

بهبود همکاری توسط:

  • مشارکت دادن تیم خود در تصمیماتی که بر آنها تأثیر می گذارد. قبل از تصمیم گیری، بازخورد آنها را دریافت کنید، به عنوان مثال، نقل مکان به فضای اداری جدید و رفع هر گونه نگرانی آنها در مورد تغییر.
  • جستجوی نظرات کارمندان در مورد مشکل بعدی که می خواهید حل کنید.
  • داشتن مکالمات رودررو و غیررسمی منظم، مانند ناهار اتاق کارکنان و قهوه دور از دفتر.
  • این رفتارهای مدیریتی موثر باعث می‌شود که کارکنان شما احساس کنند که در آن شرکت دارند، با ارزش هستند و به نوبه خود، برای انجام بهترین کارشان الهام می‌گیرند.

4. شناخت کارکنان را مراسم خود قرار دهید

به رسمیت شناختن کارکنان نشان می دهد که مشارکت کارکنان به رسمیت شناخته شده و قدردانی می شود. مطالعه تعامل کارکنان توسط O.C. تانر نشان داد که به رسمیت شناختن شخصی محرک شماره یک عملکرد کارکنان است - بیش از پرداخت، ترفیع، کار الهام بخش، آموزش یا استقلال.

رهبران می توانند به رسمیت شناختن را بخشی از آیین مدیر خود قرار دهند:

  • داشتن «محرک‌های» شناخت - به عنوان مثال، اهداف ملموس با راهنمایی‌های اولیه برای مدیران در مورد نحوه برقراری ارتباط با اهداف و پیگیری آنها.
  • تجلیل از کارکنان را برای مدیران آسان می کند. به عنوان مثال، هتل های زنجیره ای هیلتون به مدیران سالانه یک "تقویم تشخیص" با ایده های آسان برای تشکر از کارمندان در هر روز از سال می دهد.

5. درباره نحوه تبلیغ افراد خود تجدید نظر کنید

اگر مدیریت یک تیم بزرگتر تنها راه ارتقاء در شرکت شما است، ممکن است بخواهید در روند ارتقای خود تجدید نظر کنید. برخی از افراد ممکن است به عنوان یک مشارکت کننده فردی یا بخشی از یک تیم برای سازمان ارزشمندتر باشند.

شرکت های هوشمند (و مدیران موثر) راه های متعددی برای موفقیت برای کارمندان ایجاد می کنند. آنها:

  • از طریق پروژه های جدید، حرکات جانبی و تکالیف کششی به افراد کمک کنید مسئولیت های جدید را به دست آورند و مهارت های خود را توسعه دهند.
  • در برنامه های توسعه کارکنان نقش فعال داشته باشید.
  • مراقب راه‌های دیگری باشید که کارمندان می‌توانند به یک پروژه ارزش بیافزایند یا تخصص خود را به چیزی خارج از محدوده کلی مسئولیت‌هایشان اختصاص دهند.

6. روند عملکرد سنتی را تغییر دهید

برای مدیران عادی است که کارمندان خود را رتبه بندی و بررسی کنند، اما مدیران بزرگ می خواهند بازخورد از هر دو طرف جریان داشته باشد. آنها مطمئن می شوند که نظرسنجی های کارکنان آنها نه تنها به فرهنگ سازمانی به عنوان یک کل نگاه می کند، بلکه اثربخشی مدیریت را نیز بررسی می کند.

  • MAHAYAN66 HASANI