تیهوشا

  • ۰
  • ۰

بسیاری از مشتریان ناوگانی که با آنها صحبت می کنیم اهمیت تعمیر و نگهداری مناسب و معمول تجهیزات را درک می کنند. در واقع، بسیاری از آنها فواصل تعویض روغن موتور را که توسط OEM توصیه می‌شود، می‌دانند یا آنها را در مغازه در دسترس دارند.

این ممکن است برای عملیات شما نیز صادق باشد. اکنون سریع فکر کنید: آیا برنامه روغن دنده توصیه شده خود را برای تجهیزات خود می دانید؟ «هوم پیدا کردن آن ممکن است کمی بیشتر طول بکشد» معمولاً پاسخی است که هنگام پرسیدن آن سؤال می شنویم.

فقط به این دلیل که خرید روغن گیربکس همیشه مورد توجه نیست، به این معنی نیست که نباید در بالای لیست اولویت های تعمیر و نگهداری تجهیزات شما باشد. برای کسانی که با روان کننده های دنده آشنایی ندارند، در اینجا یک راهنمای مختصر برای نگهداری صحیح روغن دنده آورده شده است.

روغن دنده از چه چیزی محافظت می کند

روغن دنده برای محافظت از اجزای حیاتی از جمله چرخ دنده ها و یاتاقان ها در محورهای محرک و دیفرانسیل ها، گیربکس ها، جعبه دنده های صنعتی و واحدهای برخاست نیرو طراحی شده است. روغن دنده عموماً دارای ویسکوزیته بالاتری برای توزیع و حفاظت راحت تر در کل مجموعه دنده است.

انتخاب روغن دنده مناسب

همیشه از محصول مشخص شده توسط OEM یا محصولی با کیفیت برابر استفاده کنید. کاهش هزینه ها با استفاده از یک محصول بی برند یا با کیفیت پایین می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، از آنجایی که فاصله زمانی تغییر طولانی تر است، استفاده از یک روان کننده با کیفیت برای اطمینان از عملکرد بالای تجهیزات بسیار مهم تر است. روغن های دنده ممتاز شامل افزودنی های ضد سایش برای افزایش دوام و همچنین پخش کننده ها برای کاهش لجن و لاک کربن هستند.

علائم تعمیر و نگهداری ضعیف روغن دنده

 مانند روغن موتور سنتی، روغن دنده ای که برای مدت طولانی استفاده شده است در اثر اکسیداسیون و زباله تیره می شود. بسته به مدت زمانی که از آخرین تعویض گذشته است، روغن دنده نیز می تواند ویسکوزیته افزایش یافته و غلیظی داشته باشد. اگر به طور منظم تعویض نشود، روغن دنده خراب می شود و باعث اصطکاک و آسیاب شدن اجزای دنده می شود و در نتیجه سایش غیرضروری و تعمیرات پرهزینه ایجاد می شود.

برنامه نگهداری روغن دنده

همیشه برای فاصله زمانی تعویض توصیه شده برای هر قطعه از تجهیزات به دفترچه راهنمای تجهیزات OEM خود مراجعه کنید.

ارزیابی روانکارهای موتور

 فواصل تعویض طولانی‌تر می‌تواند باعث شود که دنده‌ها از دید و ذهن دور نگه داشته شوند. با انجام آنالیز روغن بر روی هر یک از تجهیزات حداقل یک بار در سال با این تمایل مبارزه کنید. تجزیه و تحلیل روغن مانند یک آزمایش خون برای تجهیزات شما است. گزارش مفصلی ارائه می‌کند که دقیقاً عملکرد روان‌کننده‌های شما را مشخص می‌کند و هرگونه مشکل مکانیکی احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات جدی شناسایی می‌کند.

اندرو همیلتون مدیر خدمات فنی و کیفیت روانکارهای برند Cenex است. اندرو با بیش از 25 سال تجربه در صنعت، متخصص در زمینه طیف گسترده ای از محصولات روان کننده و همچنین نیازهای در حال تغییر تجهیزات ناوگان است.

  • ۰۱/۰۶/۲۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی