تیهوشا

  • ۰
  • ۰

چارت سازمانی یک نمایش گرافیکی از روابط بین بخش ها، عملکردها و افراد سازمان است. همچنین می تواند جریان داده ها، مسئولیت و گزارش را از پایین به بالا یا از بالا به پایین نشان دهد. استفاده از آن در سراسر جهان گواهی بر اثربخشی آن است. در زیر قوانینی برای ترسیم چارتهای سازمانی و بهترین شیوه های چارت سازمانی وجود دارد تا چارت سازمانی شما معنادارتر و مفیدتر شود.

تفرقه بینداز و حکومت کن

اگر یک شرکت کوچک با تعداد کمی کارمند نباشید، چارتهای سازمانی قطعا پیچیده خواهند بود و احتمالاً روابط متقابل زیادی بین بخش ها یا عملکردها وجود دارد.

به عنوان مثال، یک شرکت چند ملیتی ممکن است زیرمجموعه های خود را در کشورها/بازارهای مختلف داشته باشد که دارای ساختارهای سازمانی متنوعی باشد (بسته به وضعیت بازار و کارکردهای کاری) و شرکت دارای ساختار سازمانی عظیم و پیچیده ای باشد.

بهترین شیوه های چارت سازمانی می تواند به شما کمک کند تا بر چارتهای سازمانی پیچیده ای مانند این غلبه کنید. زمانی که چارت سازمانی شما بسیار بزرگ و پیچیده مانند شکل بالا می شود، می توان آن را به چارتهای کوچکتر تقسیم کرد. می توانید آن را بر اساس بخش، پروژه، سایت، منطقه و غیره تقسیم کنید.

هر چیزی که برای دیگران در سازمان شما منطقی باشد. این امر درک مسئولیت ها یا انتظارات هر بخش را برای بیننده آسان تر می کند.

با شکستن چارت سازمانی به چارتهای کوچک، نظارت بر پیشرفت یا حجم کار کارکنان بسیار آسان تر می شود. به طوری که می توان کار را با بار کمتر در بین کارگران پخش کرد. همچنین انجام تجزیه و تحلیل مقایسه ای یک موقعیت را بسیار ساده تر می کند تا تخصیص منابع برای برآورده کردن نیازهای موقعیت های مختلف ساده شود.

نرم افزار چارت سازمانی

نرم افزارهای چارت سازمانی زیادی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین موجود است که ایجاد انواع مختلف چارتهای سازمانی را تسهیل می کند.

چارت سازمانی تیم مدیریت

وقتی سازمان‌های بزرگ دارای چندین چارت سازمانی هستند که زیرواحدهای آنها را پوشش می‌دهند، احتمالاً مطالعه آنها با هم در یک نگاه دشوار است.

با داشتن چارتی که چندین صفحه را پوشش می‌دهد، می‌تواند ارتباط بین هر موجودیت نشان‌داده‌شده در چارت را نیز گیج‌کننده کند. با Creately به عنوان ابزار چارت سازمانی شما، می توانید با استفاده از ویژگی پیوند چارت از این مشکل جلوگیری کنید. این به بینندگان چارت اجازه می‌دهد تا ارتباط بین چارتها را ببینند، بین چارتهای مختلف حرکت کنند و احتمالاً پروفایل‌های کارمندان را دوست داشته باشند.

به عنوان مثال، به چارت سازمانی زیر نگاهی بیندازید. سلسله مراتب بالای شرکت را نشان می دهد. اکنون بر روی کادر برجسته شده کلیک کنید (کادر آبی سمت راست مدیر عامل) و شما را به چارت سازمانی دیگری هدایت می کند.

  • ۰۰/۰۸/۱۴
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی