تیهوشا

  • ۰
  • ۰

همانطور که افراد در مسیر شغلی خود پیشرفت می کنند، اغلب طبیعی است که در مرحله ای، مرحله بعدی مدیریت باشد. و در حالی که، البته، این پیشرفت می تواند با پاداش همراه باشد - سهم نسبتاً زیادی از مشکلات را نیز به همراه دارد.

مدیران می توانند اعضای تیم را به موفقیت هدایت کنند و رضایت از تماشای رشد تیم شما به عنوان افراد و شاهد برنده شدن آنها یک دستاورد حرفه ای بزرگ است.

اما همه چیز دریانوردی ساده نیست. زمانی که شما مسئول پیشرفت کارمندان و موفقیت تیم خود هستید، لحظات سختی در راه است. مهم ترین ضعف های مدیریتی یک تیم نیز با محیط کسب‌وکار خارجی تغییر می‌کند، بنابراین حتی زمانی که احساس می‌کنید در نقش خود قرار دارید، همه چیز می‌تواند خیلی سریع تغییر کند.

برای اینکه بفهمیم مدیران امروز با چه چیزی روبرو هستند، نگاهی به برخی از مهم ترین ضعف های مدیریتی و راه‌های غلبه بر آنها انداختیم.

1. برقراری ارتباط موثر با کارکنان

به عنوان یک مدیر، اغلب می تواند عنصری از فاصله گرفتن از بقیه اعضای تیم وجود داشته باشد. این یکی از بزرگترین ضعف ها را برای مدیران ایجاد می کند - پل زدن فاصله با مهارت های ارتباطی موثر و به موقع.

مدیران خوب باید مهارت‌های شنیداری و گفتاری پیشرفته را توسعه دهند، زیرا نقش مهمی در موفقیت تیم خود دارند. مشخص شده است که "فقدان ارتباطات بین بخشی" یکی از بزرگترین دلایل استرس برای کارکنان بریتانیا در سال 2020 است. این بدان معنی است که وقتی یک مدیر به خوبی با تیم خود در مورد مسائل تجاری یا پیشرفت فردی ارتباط برقرار نمی کند، نه تنها می تواند به رابطه مدیر و کارمند آسیب می رساند، اما می تواند به شدت بر استرس شغلی کارکنان نیز بیفزاید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

ارتباط همه افراد متفاوت است - برخی از روش های ارتباطی ممکن است برای برخی از کارمندان خوب کار کنند، اما برای برخی دیگر کارایی ندارند. بهترین راه برای غلبه بر موانع ارتباطی این است که تیپ های شخصیتی مختلف را در تیم خود کشف کنید.

انجام تست های شخصیت راهی عالی برای یافتن نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای تیم، نحوه ارتباط این تیپ های شخصیتی مختلف و بهترین پاسخ آنهاست.

برخی از تست‌های شخصیتی عالی شامل ۱۶ شخصیت، آزمون چهار گرایش یا، البته، همیشه مسیر سنتی‌تر مایرز بریگز وجود دارد. هر کدام از تست های شخصیتی را که انتخاب کنید، نتایج به شما این امکان را می دهد که تیم خود را بهتر مدیریت کنید، ارتباط موثرتری برقرار کنید و نقاط ضعف را بیشتر درک کنید.

2. مقابله با مشکلات عملکرد

مشکلات عملکرد همیشه دغدغه هر مدیری است. اما در محیط کسب و کار شدید امروزی، اگر تیم‌های شما با استاندارد بالا عمل نکنند، یک رقیب به راحتی می‌تواند وارد شود و تجارت مشتری شما را بگیرد.

شما باید به سرعت ریشه هر مشکلی را پیدا کنید. اما مراقب باشید - مدیران وظیفه دشواری را دارند که تعادلی را بین دستیابی به نتایج مورد نیاز خود بیابند و در این فرآیند به هیچ رابطه ای با اعضای تیم شما آسیب نرسانند. اگر خیلی زود کلاه «مدیر دقیق» خود را بر سر بگذارید، در خطر آسیب به اعتماد سایر اعضای تیم خود نیز هستید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

  • اگر کارکنان اهداف و اهداف مشخصی نداشته باشند، به راحتی می توان از آنچه انتظار می رود کوتاه آمد.
  • به وضوح اهداف را در میان بگذارید و نتایج مورد انتظار را برای هر یک از اعضای تیم خود ترسیم کنید. به این ترتیب، اگر هر یک از نتایج کوتاه باشد، می توانید با مقایسه انتظارات با عملکرد واقعی، با مشکل مقابله کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم عملکرد واقعی را در مقایسه با این اهداف تعیین شده زیر نظر دارید. سپس می‌توانید هر مشکلی را زود تشخیص دهید و بازخورد سازنده ارائه دهید - به جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر کمک می‌کند.
  • اگر عملکرد بهبود نیافت، اکنون زمان آن است که با یک فرآیند نظم و انضباط شفاف و منصفانه پیگیری کنید.

3. رها کردن کارمندان

این احتمالاً همیشه سخت ترین بخش کار هر مدیری خواهد بود - و این چیزی است که هرگز نمی خواهید در انجام آن خیلی راحت باشید. متأسفانه، هیچ راه آسانی برای دور زدن این راه وجود ندارد و مهم نیست که چقدر تجربه داشته باشید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

اگر قبلاً آموزش ندیده‌اید، با تیم منابع انسانی خود پیگیری کنید تا مطمئن شوید که آموزش مدیریتی را برای نحوه عمل در موارد نقض شدید رفتار تجاری گذرانده‌اید. این تضمین می کند که شما از تمام فرآیندها و سیاست های صحیح پیروی می کنید و از هرگونه عواقب منفی جلوگیری می کنید.

4. اتخاذ تصمیمات استخدامی صحیح

بسیاری از کاندیداها ممکن است تجربه و مهارت هایی را داشته باشند که ممکن است به دنبال آن باشید و احتمالاً کاملاً قادر به انجام این کار هستند. اما این بدان معنا نیست که آنها برای پیوستن به تیم شما مناسب هستند.

یک مدیر خوب می تواند بین استخدام مهارت های خوب و تناسب فرهنگی خوب رمزگشایی کند. پیدا کردن ترکیب مناسب از هر دو.

اگر تصمیم اشتباهی در فرآیند استخدام بگیرید، می تواند به سرعت بر روحیه و عملکرد تیم شما تأثیر بگذارد. شما همچنین باید با مشکلات دیگری که در اینجا به آنها اشاره کردیم دست و پنجه نرم کنید، بنابراین تصمیم درست را در صفحه اول بگیرید. توری ضروری است

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

یک فرآیند انتخاب قوی ایجاد کنید و نامزدها را فقط بر اساس یک "احساس" انتخاب نکنید. استفاده از ارزیابی های گزینش می تواند به نشان دادن واکنش کاندید در موقعیت های خاص کمک کند و به شما بینش بیشتری در مورد شخصیت آنها به عنوان یک کارمند بدهد.

علاوه بر این، سعی کنید سایر اعضای تیم خود را در این فرآیند مشارکت دهید تا بتوانید نظر دوم را دریافت کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا دریابید که آیا نامزد برای تیم شما مناسب است یا خیر، که می تواند مشکلات را از بین ببرد.

5. تضادهای درون تیم خود را مدیریت کنید

در دنیای رویایی، تیم شما به خوبی با هم کار می کند. آنها همکاران فوق العاده ای هستند، احساس راحتی می کنند که در کنار هم خلاق باشند و از نظر اجتماعی پیش روند. متأسفانه، این رویا همیشه محقق نمی شود. و هنگامی که درگیری بین دو همکار ایجاد می شود، می توان آن را در سراسر تیم احساس کرد.

وقتی تضادها حل نمی‌شوند، می‌توانند به سرعت بر بهره‌وری و روحیه تأثیر بگذارند - و حتی منجر به خروج افراد برتر از شرکت شوند. مدیران موظفند هر گونه تعارض را در اوایل جوانی، قبل از تبدیل شدن به نگرانی بزرگ‌تر، برطرف کنند.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

هنگامی که بین اعضای تیم درگیری ایجاد می شود، مهم است که قبل از هر اقدامی، موضوع را کاملاً درک کنید. درگیری بر سر یک حوزه کاری می‌تواند سالم باشد و در واقع می‌تواند به تفکر و راه‌حل‌های خلاقانه‌تر منجر شود - اما وظیفه شما این است که تعارض را در جهتی سازنده پرورش دهید.

هنگامی که یک درگیری بین همکاران شخصی است، باید قبل از اینکه بر روابط کاری و بقیه اعضای تیم تأثیر بگذارد وارد عمل شوید.

یکی از راه‌های کنترل تعارض این است که فرهنگ و ارزش‌های شرکت خود را به تیم خود یادآوری کنید. وقتی ارزش‌های شرکت شما حول اعتماد، احترام و مثبت‌اندیشی ساخته می‌شوند و شما برای این ارزش‌ها استخدام می‌کنید، تضادهای شخصی بر اساس شخصیت باید به حداقل برسد.

انتقال این انتظارات از همان ابتدا، نوع رفتاری را که انتظار دارید و در طول فرآیند استخدام آن را تحمل خواهید کرد، مشخص می کند. این بدان معناست که فضای کمی برای انحراف در محل کار وجود دارد.

اگر درگیری ایجاد شد، یک بحث منصفانه و صریح انجام دهید. با حضور به عنوان صدای دلیل، کارمندان ممکن است به سرعت بتوانند به یک راه حل برسند.

6. حفظ کارکنان ستاره در یک محیط رقابتی

امروزه مهارت‌ها بیشتر و تخصصی‌تر می‌شوند، بنابراین اگر یک کارمند با استعداد دارید، باید تمام تلاش خود را برای حفظ آنها انجام دهید. اما اگر به کارمندان خود ارزشی را ارائه ندهید، شخص دیگری این کار را خواهد کرد.

ضعف امروزی به عنوان یک مدیر این است که اطمینان حاصل کنید که کارکنان با استعداد شما حمایت می شوند، مهارت های جدید را یاد می گیرند، مسیری روشن برای پیشرفت دارند و از نقش خود خوشحال هستند.

ضعف دیگری وجود دارد، زیرا کار از راه دور همچنان در حال افزایش است، کارمندان دیگر محدود به نقش‌ها بر اساس مکان نیستند - بنابراین برای حفظ کارمندان ستاره خود باید سخت‌تر تلاش کنید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

مطمئن شوید که کارمندان شما می دانند که چقدر به آنها اهمیت می دهید و از آنها قدردانی می کنید. پرداختن به ارزش کارکنانتان همیشه در اولویت است، اما می‌توانید پیشنهادات خود را از طریق پاداش‌های منظم و به رسمیت شناختن یا مزایا و مزایای هیجان‌انگیز گسترش دهید.

7. ایجاد آرامش و اطمینان در دوره های آشفتگی

همانطور که کسب و کارها در حال توسعه و تغییر هستند، می توانند فرصت های مهیج زیادی را به ارمغان بیاورند. متأسفانه، اینها گاهی اوقات می توانند عواقب کمتر هیجان انگیزی را نیز به همراه داشته باشند.

محیط تجاری پرشتاب امروزی شامل سناریوهایی مانند تعدیل کار است. این موقعیت‌ها می‌توانند باعث ایجاد احساس عدم اطمینان، سردرگمی و سرخوردگی در تیم‌ها شوند که مدیریت کار بسیار دشواری برای مدیران است.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

اگر یک وضعیت مازاد بر کار ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که، حتی به عنوان یک مدیر، ممکن است تا زمانی که تصمیم نهایی گرفته نشده است، از همه اطلاعات مطلع نباشید.

در این زمان اولویت اصلی شما این است که به کارمندان خود اطمینان دهید و آشکارا آنچه را که می توانید در میان بگذارید.

وقتی ارتباط با کارمندان خود را باز نگه می دارید و از سؤالات استقبال می کنید، اعتماد آنها را حفظ کرده و تا آنجا که می توانید از ناامیدی آنها بکاهید.

به نوبه خود، به آنها اطمینان داده می شود که وقتی شما هر به روز رسانی را می دانید، آنها نیز آنها را خواهند شناخت.

8. مبارزه با فرسودگی شغلی

یکی از موضوعات داغ دنیای تجارت در سال گذشته فرسودگی شغلی بوده است. یک نظرسنجی اخیر توسط گالوپ نشان داد که از 7500 کارمند تمام وقت، 23٪ گفتند که اغلب احساس فرسودگی می کنند و 44٪ دیگر گاهی اوقات احساس فرسودگی می کنند. به عنوان یک مدیر، یافتن تعادل بین عملکرد عالی و مراقبت از سلامت خود و تیمتان بسیار مهم است.

مدیرانی که وقت خود را از کار نمی‌گیرند و هرگز باتری‌های خود را شارژ نمی‌کنند، در نهایت از بین می‌روند. این نه تنها به رفاه و مشارکت شما آسیب می زند، بلکه نمونه ای غیرواقعی برای کارمندان شما می باشد.

وقتی مدیران به این روش عمل می‌کنند، فرهنگی که کار بیش از حد را عادی می‌کند، می‌تواند در دفتر کار را فرا بگیرد و در نهایت به بهره‌وری و روحیه آسیب برساند.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

مردم زمانی که سرحال، شاد و سالم هستند، بیشترین بهره وری را دارند. و جای تعجب نیست که این کار ناشی از ساعات کاری بیش از حد طولانی یا تحمل بارهای کاری شدید نیست.

با استراحت های منظم و استفاده از مرخصی سالانه خود برای شارژ باتری های خود مثال بزنید. وقتی این کار را انجام می دهید، به کارمندان خود اطلاع می دهید که می خواهید آنها نیز همین کار را انجام دهند.

برای ایده های بیشتر در مورد چگونگی افزایش رفاه تیم خود، به چک لیست کاهش اضطراب، فرسودگی شغلی و تنهایی ما نگاهی بیندازید.

9. منبع دائمی انگیزه بودن

به همان اندازه که شما ممکن است بخواهید این کارها انجام شود، هر کاری که نیاز دارید کارمندانتان انجام دهند، کار هیجان انگیزی نخواهد بود.

اینجاست که یکی از ضعف های اصلی یک مدیر آشکار می شود - شما باید برای ایجاد انگیزه در کارکنان خود در همه شرایط تلاش کنید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

یک مهارت کلیدی که می توانید آن را توسعه دهید، توانایی نشان دادن تصویر بزرگتر است. در حالی که کارمندان شما ممکن است برخی از وظایف را متناسب با رویای شغلی ندانند، عناصری از کار همچنان برای اهداف بلندمدت آنها مهم خواهد بود. وظیفه شما این است که اهمیت چنین وظایفی را برای تیم های خود برجسته و ارائه دهید تا انگیزه ایجاد کنید.

تیم های خود را در مورد آینده و آنچه برای رسیدن به آن نیاز است هیجان زده کنید. با برقراری ارتباط مداوم با برنامه‌ها و اهداف کسب‌وکارتان، کارمندانتان متوجه می‌شوند که شما در مورد آینده شرکت هیجان‌زده هستید - با فیلتر کردن دیدگاه‌های مثبت برای آنها.

10. نیاز به پر کردن شکاف مهارتی

نیاز دائمی به اطمینان از به روز بودن نیروی کار بر اساس آخرین روندها، دانش و مهارت ها ضعف بزرگی است که مدیران امروزی با آن مواجه هستند.

مهارت‌ها دائماً منسوخ می‌شوند، بنابراین به عنوان یک مدیر مهم است که دائماً دانش را پرورش دهید و در تیم‌های خود الهام بخش رشد کنید.

چگونه بر این امر غلبه کنیم:

مدیران باید راهی را برای کارکنان خود فراهم کنند تا به روز بمانند و خود را با پیشرفت دانش تطبیق دهند. آموزش الکترونیکی می‌تواند راهی عالی برای کمک به پر کردن شکاف مهارت‌ها و کمک به تیم‌های شما برای پیشرفت مداوم باشد.

زمانی که کارمندان به طور منظم در حال شادابی و یادگیری مهارت های جدید هستند، آماده رویارویی با هر ضعفی هستند که ممکن است برایشان پیش بیاید. این همچنین می تواند راهی عالی برای کمک به افزایش حفظ کارکنان باشد زیرا کارمندان می توانند ببینند که پیشرفت و دانش آنها در حال سرمایه گذاری است.

  • ۰۰/۰۸/۱۸
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی