تیهوشا

  • ۰
  • ۰

برخلاف مدیریت عملیاتی که مدیریت میدانی و کوتاه مدت است، مدیریت استراتژیک جهت‌ها و اهداف کلان یک شرکت را در بلندمدت تعیین می‌کند.

تعریف مدیریت استراتژیک

طبق تعریف مدیریت استراتژیک شامل تعیین اهداف اصلی یک شرکت یا به طور گسترده تر یک سازمان است. این منجر به مجموعه ای از تصمیمات می شود که تأثیر میان مدت و بلندمدت به منظور تضمین عملکرد و پایداری شرکت یا سازمان خواهد داشت. مدیریت استراتژیک مبتنی بر تعداد معینی از پارامترهایی است که باید اجرا شوند. شما باید بدانید که چگونه محیط تجاری یا اداری را تجزیه و تحلیل کنید، عوامل موفقیت، مزیت های رقابتی آن را تعیین کنید و رقبای خود را بشناسید. مدیریت استراتژیک نیز مبتنی بر دانش کامل از منابع و مهارت های داخلی است. سپس تعیین اهداف، سپس تعریف استراتژی های اجرایی و در نهایت نظارت بر نتایج این اقدامات ضروری است.

ابزارهای مدیریت استراتژیک

تصمیمات اتخاذ شده از طریق مدیریت استراتژیک اغلب تصمیماتی با تأثیر قابل توجه هستند. این می تواند به عنوان مثال، افتتاح یک شرکت تابعه جدید، راه اندازی در خارج از کشور، رشد خارجی و غیره باشد. برای اجرای این تصمیمات، مدیریت استراتژیک که توسط کارکردهای مدیریتی تجسم یافته است، نمی تواند بدون مدیریت عملیاتی و نمایندگان آن یعنی مدیران محلی انجام دهد. بنابراین مدیریت استراتژیک تنها می تواند بخشی از زمینه روابط اجتماعی مؤثر باشد. برای دستیابی به اهداف تعریف شده توسط مدیریت استراتژیک، مدیران باید کارکنان سازمان را حول پروژه متحد کنند و همچنین حمایت آنها را جلب کنند، زیرا تصمیمات مدیریت استراتژیک چندان قابل برگشت نیستند.

مدیریت استراتژیک به زبان ساده

تعریف مدیریت استراتژیک را نیز می توان بر اساس عملکرد تجزیه کرد. بنابراین، بسته به اهمیت هر حرفه، می توان از مدیریت استراتژیک منابع انسانی، مدیریت استراتژیک سیستم های اطلاعاتی و یا حتی مدیریت استراتژیک مدیریت صحبت کرد. مدیران استراتژیک در کار خود جهت گیری های حرفه خود و شاخص های نظارت بر نتایج را تعریف می کنند، برنامه های عملیاتی را تعریف می کنند و می توانند منابع انسانی و بودجه ای را برای دستیابی به این نتایج تخصیص دهند. مدیران باید مهارت‌ها و کیفیت‌های متفاوتی را نشان دهند تا تصمیم‌ها را با محیطی که به سرعت در حال تغییر و تحول است تطبیق دهند. بنابراین، خلاقیت، توانایی پیش بینی، توانایی متحد شدن کیفیت هایی هستند که باید به منظور درگیر شدن در مدیریت استراتژیک توسعه یابند.

علاوه بر این، باید شناخت خوبی از شرکت، نقاط قوت و ضعف آن و شناخت مناسب از بازارها و محیط اقتصادی ایجاد کرد.

  • ۰۰/۰۸/۱۶
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی