تیهوشا

  • ۰
  • ۰

اغراق کردن تأثیر کارکنان سازمان خود با مؤثرترین رهبران دشوار است. مطالعات مدیران و شرکت ها به طور مداوم نشان می دهد که رهبری موثر هم معیارهای داخلی مانند حفظ کارکنان و هم معیارهای خارجی مانند عملکرد مالی را بهبود می بخشد.

تحقیقات شرکت مشاوره مدیریت غزال در مورد رهبران "برای همه" (همانطور که در کتاب ما بیان شده است)، که عمداً بدون توجه به اینکه یک فرد چه کسی است یا چه کاری برای تجارت انجام می دهد، اعتماد ایجاد می کند، نشان می دهد که مؤثرترین رهبران بر روی موارد زیر تمرکز می کنند:

کار با تیم ها، جستجوی ایده ها از اعضای تیم و مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری هایی که بر آنها تأثیر می گذارد. شناخت کارمندان، به ویژه با فراخوانی دستاوردها و کمک به کارمندان برای پیشرفت در حرفه خود. الهام بخشیدن به کارمندان برای پیروی از طریق نشان دادن اینکه رهبران شایسته، صادق و قابل اعتماد هستند. بنابراین چگونه می‌توانید چنین رهبرانی را در شرکت خود پرورش دهید؟

1. مهمترین رفتارهای مدیران بزرگ در سازمان خود را شناسایی کنید

در حالی که ویژگی‌های خاصی از اثربخشی مدیر در اکثر شرکت‌ها اعمال می‌شود، بینش واقعی از شناسایی رفتارهای منحصربه‌فردی ناشی می‌شود که به بهترین وجه با ماموریت، فرهنگ، نیازهای مشتری و اهداف استراتژیک سازمان شما هماهنگ است.

ابتدا، مدیرانی را که در داخل سازمان خود روابطی با اعتماد بالا ایجاد می کنند، شناسایی کنید. داده های نظرسنجی کارمندان منبع حقیقت در اینجا است.

با این مدیران مصاحبه کنید و از آنها بپرسید که "چگونه" کاری را که انجام دادند انجام دادند. از این اطلاعات برای شناسایی سه تا پنج رفتاری که یک محیط کاری عالی ایجاد می کنند استفاده کنید و آنها را در سراسر سازمان خود به اشتراک بگذارید.

2. ایجاد اعتماد

کارمندان زمانی که به رهبران خود اعتماد دارند، از آنها پیروی می کنند. آنها به مدیران اعتماد دارند زیرا معتقدند که آنها شایسته، صادق و قابل اعتماد هستند.

شما می توانید به سه طریق به رهبری خود اعتماد کنید:

  • ایجاد اعتبار: کاری را که می گویید انجام دهید. اگر به کارمند خود قول پروژه یا فرصت یادگیری را می دهید، به قول خود عمل کنید.
  • محترم باشید: اطمینان حاصل کنید که افراد شما برای موفقیت آماده شده اند. آنها را با منابع و حمایتی که برای انجام بهترین کارشان نیاز دارند مسلح کنید.
  • تصمیمات منصفانه بگیرید: این امر برای ایجاد اعتماد در اثربخشی مدیریت شما، به ویژه هنگامی که صحبت از تصمیمات ارتقای شغلی و افرادی است که با شما متفاوت هستند (خواه جنسیت، پیشینه نژادی یا دوره تصدی) اساسی است.

3. یک همکار واقعی باشید

با تیم خود برای ایجاد طرح ها و سرهم بندی ایده های جدید همکاری کنید. این به معنای دستیابی به اجماع یا تصمیم گیری توسط کمیته نیست. ما در مورد مشارکت و همکاری واقعی صحبت می کنیم.

بهبود همکاری توسط:

  • مشارکت دادن تیم خود در تصمیماتی که بر آنها تأثیر می گذارد. قبل از تصمیم گیری، بازخورد آنها را دریافت کنید، به عنوان مثال، نقل مکان به فضای اداری جدید و رفع هر گونه نگرانی آنها در مورد تغییر.
  • جستجوی نظرات کارمندان در مورد مشکل بعدی که می خواهید حل کنید.
  • داشتن مکالمات رودررو و غیررسمی منظم، مانند ناهار اتاق کارکنان و قهوه دور از دفتر.
  • این رفتارهای مدیریتی موثر باعث می‌شود که کارکنان شما احساس کنند که در آن شرکت دارند، با ارزش هستند و به نوبه خود، برای انجام بهترین کارشان الهام می‌گیرند.

4. شناخت کارکنان را مراسم خود قرار دهید

به رسمیت شناختن کارکنان نشان می دهد که مشارکت کارکنان به رسمیت شناخته شده و قدردانی می شود. مطالعه تعامل کارکنان توسط O.C. تانر نشان داد که به رسمیت شناختن شخصی محرک شماره یک عملکرد کارکنان است - بیش از پرداخت، ترفیع، کار الهام بخش، آموزش یا استقلال.

رهبران می توانند به رسمیت شناختن را بخشی از آیین مدیر خود قرار دهند:

  • داشتن «محرک‌های» شناخت - به عنوان مثال، اهداف ملموس با راهنمایی‌های اولیه برای مدیران در مورد نحوه برقراری ارتباط با اهداف و پیگیری آنها.
  • تجلیل از کارکنان را برای مدیران آسان می کند. به عنوان مثال، هتل های زنجیره ای هیلتون به مدیران سالانه یک "تقویم تشخیص" با ایده های آسان برای تشکر از کارمندان در هر روز از سال می دهد.

5. درباره نحوه تبلیغ افراد خود تجدید نظر کنید

اگر مدیریت یک تیم بزرگتر تنها راه ارتقاء در شرکت شما است، ممکن است بخواهید در روند ارتقای خود تجدید نظر کنید. برخی از افراد ممکن است به عنوان یک مشارکت کننده فردی یا بخشی از یک تیم برای سازمان ارزشمندتر باشند.

شرکت های هوشمند (و مدیران موثر) راه های متعددی برای موفقیت برای کارمندان ایجاد می کنند. آنها:

  • از طریق پروژه های جدید، حرکات جانبی و تکالیف کششی به افراد کمک کنید مسئولیت های جدید را به دست آورند و مهارت های خود را توسعه دهند.
  • در برنامه های توسعه کارکنان نقش فعال داشته باشید.
  • مراقب راه‌های دیگری باشید که کارمندان می‌توانند به یک پروژه ارزش بیافزایند یا تخصص خود را به چیزی خارج از محدوده کلی مسئولیت‌هایشان اختصاص دهند.

6. روند عملکرد سنتی را تغییر دهید

برای مدیران عادی است که کارمندان خود را رتبه بندی و بررسی کنند، اما مدیران بزرگ می خواهند بازخورد از هر دو طرف جریان داشته باشد. آنها مطمئن می شوند که نظرسنجی های کارکنان آنها نه تنها به فرهنگ سازمانی به عنوان یک کل نگاه می کند، بلکه اثربخشی مدیریت را نیز بررسی می کند.

  • ۰۰/۰۸/۱۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۱)

  • ساخت و اجرای پله مارپیچ در البرز
  • واقعا بدرد بخور وعالی بود، از زحمات و مدیریتتون بابت وبلاگ خوبتون تقدیر وتشکر میکنم. خوشحال میشیم اگر به وبسایت ما هم سر بزنید و ما رو از نظراتتون بی نصیب نگذارید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی