تیهوشا

  • ۰
  • ۰

تجزیه تحلیل شغل به جزئیات وظایف، مسئولیت ها و مهارت های مورد نیاز برای انجام یک کار می پردازد. حقایقی را که برای نوشتن شرح شغل دقیق و استخدام فرد مناسب نیاز دارید، ارائه می کند. در اینجا دلیل مهم بودن تجزیه و تحلیل شغل و نحوه آماده سازی آنها است.

نوشتن تجزیه و تحلیل شغل چیزی است که صاحبان مشاغل کوچک اغلب قبل از استخدام کارمند از آن غفلت می کنند. در عجله برای پر کردن یک موقعیت خالی یا برای پر کردن مشاغل جدید با رشد کسب و کار، کارفرمایان اغلب به جای در نظر گرفتن وظایف خاصی که کارمند جدید باید انجام دهد یا مهارت هایی که نامزد شغل به آن نیاز دارد، از عناوین شغلی و شرح شغل عمومی عقب نشینی می کنند. تا کار را با موفقیت انجام دهد.

در این دام نیفتید می تواند منجر به استخدام فرد اشتباه شود. استخدام های بد پرهزینه، استرس زا و زمان بر است. آنها نیز کاملا رایج هستند. طبق نظرسنجی CareerBuilder، 74 درصد از کارفرمایان مشاغل کوچک می گویند که فرد نامناسبی را برای یک شغل استخدام کرده اند. چه اولین کارمند خود را استخدام کنید و چه دهمین کارمند خود، می توانید با انجام تجزیه و تحلیل شغل شانس خود را برای استخدام نامزد شغلی مناسب افزایش دهید.

تجزیه و تحلیل شغل چیست؟

تجزیه تحلیل شغل مطالعه عمیق وظایف، مسئولیت ها، مهارت ها و مهارت های نرم مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز یک کار است. تجزیه و تحلیل شغل باید به عنوان اولین گام در فرآیند استخدام انجام شود. نوشتن تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا نیازها و انتظارات خود را روشن کنید. همچنین اطلاعاتی را که برای نوشتن یک شرح شغل خوب نیاز دارید جمع آوری می کند.

چگونه یک تحلیل شغلی انجام دهیم

برای تجزیه و تحلیل شغل، فهرستی از وظایفی که انتظار دارید استخدام شده جدید انجام دهد، تهیه کنید و در مورد آنچه که امیدوارید با انجام این کارها توسط شخصی به دست آورید، شفاف باشید.

  • ۰۰/۰۸/۲۳
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی