تیهوشا

  • ۰
  • ۰

به عنوان مدیر بازاریابی ClearPoint، جنا از تجربه بیش از 6 سال خود در کار با سازمان ها در زمینه داشبورد مدیریتی عملکرد استفاده می کند تا اهمیت اجرای استراتژی را با جامعه ClearPoint ارتباط برقرار کند.

گزارش نتایج برنامه ریزی استراتژیک اجرای استراتژی

داشبوردهای مدیریت اطلاعات حیاتی مورد نیاز برای داشبوردهای مدیریت یک سازمان را در یک مکان - در یک صفحه یا یک صفحه نمایش می دهد. معمولاً فهرست می کند:

  • اهداف
  • اقدامات حیاتی
  • پروژه ها
  • آیتم های اقدام

برخی از مدیریت داشبوردها دارای تمایل گرافیکی هستند، برخی دارای جداول و داده‌ها هستند و برخی دیگر بر روی نشانگرهای وضعیت متمرکز هستند. (و برخی ترکیبی از هر سه هستند.) ظاهر و چیدمان هر چه که باشد، داشبورد اطلاعاتی را که یک تیم رهبری برای مدیریت یک سازمان به آن نیاز دارد را در خود جای می دهد.

با این حال، آیا واقعاً به داشبورد مدیریتی نیاز دارید؟ پاسخ غیرقابل انکار ما بله است!

در زیر، ما شش دلیل برای اهمیت آن را بیان کرده ایم.

6 دلیل برای نیاز به داشبورد مدیریت

1. به شما کمک می کند تا پیچیدگی اداره یک تجارت، شهرداری یا غیرانتفاعی را مدیریت کنید.

یک سازمان در بخش های مختلف "زندگی" می کند. برای مثال، اگر شهرداری را اداره می‌کنید، پارک‌ها و بخش‌های تفریحی، ایمنی عمومی و منابع انسانی شما همه داده‌های متفاوتی دارند که در داشبورد شهرداری قرار می‌گیرند. بنابراین، تیم های رهبری از این بخش ها معمولاً با اولویت های رقابتی وارد می شوند. داشبورد مدیریتی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی برای سازمان به‌عنوان یک کل مهم است، با جمع‌آوری موارد مهمی که در سازمان شما تفاوت ایجاد می‌کنند. در مورد بانک یا سازمان تولیدی هم همینطور. هر بخش برای منابع کمیاب "رقابت" می کند، بنابراین مهم است که دید کاملی از اولویت های کلی سازمان داشته باشیم.

2. به شما امکان می دهد اطلاعات را از سراسر سازمان خود ادغام کنید.

هر بخش یا بخش مسئول مدیریت اطلاعات خود است - اما همه این اطلاعات به یک استراتژی برای سازمان منتهی می شود. به سادگی ارسال هر چند وقت یکبار یک فایل برای هر بخش باعث قطع آن نمی شود. برای به روز نگه داشتن هر بخش به طور مداوم (و در دسترس برای مشاهده به روش های مختلف)، به یک داشبورد مدیریتی نیاز دارید.

3. با آن می توانید اطلاعات کلیدی را از تمام برنامه های نرم افزاری به یک مکان بکشید.

اکثر سازمان ها دارای نرم افزارهایی برای امور مالی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، منابع انسانی (HR)، معاملات فرآیند، مدیریت پروژه و غیره هستند. این برنامه‌ها به سازمان یک پلتفرم دقیق برای هر عملکرد خاص می‌دهند، اما هنوز هم وجود یک مکان ضروری است که بتوانید اطلاعات کلیدی را به آن منتقل کنید. و اینجاست که داشبورد مدیریت به کار می آید!

4. به شما امکان دسترسی فوری به اطلاعات حیاتی را می دهد.

در گذشته داشبوردهای مدیریتی به صورت ماهانه یا هفتگی چاپ می شدند و در کیفی نگهداری می شدند. با سرعت تجارت امروز، شما به داشبورد زنده و به‌روز شده نیاز دارید. این اطلاعات استراتژیک باید دائماً از رایانه لوحی، تلفن یا لپ تاپ شما در دسترس باشد. (در نظر گرفتن اینکه چگونه داشبورد خود را مدیریت خواهید کرد، مهم است که این دسترسی را در نظر بگیرید.)

5. تصویر واضحی از نحوه انجام پروژه های کلیدی خود به شما می دهد.

برخی از افراد داشبوردها را صرفاً به عنوان مجموعه ای کلیدی از اقدامات می بینند. اما بر اساس تجربه ما، شما همچنین می‌خواهید بتوانید ببینید که پروژه‌هایتان در طول مسیر چگونه پیش می‌روند و آیا کارهایی که برای تأثیرگذاری و تأثیرگذاری بر آن پروژه‌ها انجام می‌دهید، تأثیر هدفمندی را دارند که امیدوارید. (داشتن نمایی که وضعیت، درصد تکمیل و نقاط عطف کلیدی پروژه را نشان می دهد، پیشرفت خوبی برای داشبورد مدیریتی است.)

6. به شما کمک می کند تا جلسات مدیریتی و موارد اقدام خود را دنبال کنید.

وقتی به درستی طراحی شده باشد، داشبورد شما باید موارد اقدام شما را از جلسات قبلی تیم اجرایی نشان دهد. این به شما کمک می‌کند ببینید که آیا تیم‌های شما موارد مهم را دنبال می‌کنند یا خیر. بدون این، شما زمان زیادی را در جلسات مدیریت برای تکرار توصیه ها تلف می کنید و هیچ پیگیری را مشاهده نمی کنید. (وقتی نرم افزار داشبورد را انتخاب می کنید حتما به دنبال این قابلیت باشید!)

در نتیجه

اگر تشخیص داده اید که داشبورد گام مناسبی برای سازمان شما است، باید این چهار سوال را دائماً بپرسید:

  • چه اطلاعاتی برای داشبورد خود نیاز داریم تا مدیریت سازمان خود را آسانتر کنیم؟
  • چگونه باید در مورد ساخت داشبورد خود اقدام کنیم؟
  • چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که داشبورد ما به روز می ماند؟
  • ساده ترین راه برای انجام همه این کارها چیست؟

بازگشت به این دستورات شما را در مسیر و حرکت رو به جلو نگه می دارد. بهترین شانس!

  • ۰۰/۰۸/۱۶
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی