تیهوشا

  • ۰
  • ۰

مشاور کسب و کار حرفه ای است که با مشتریان در جنبه های مختلف کار می کند و قصد دارد به بهبود، رشد یا حفظ یک شرکت کمک کند. در این راهنما درباره مشاوران کسب و کار، چیزهایی که می توانند ارائه کنند و موارد دیگر بیشتر بیاموزید.

مشاور بازرگانی چیست؟

مشاوره کسب و کار فردی است که از نزدیک با صاحبان و مدیران کسب و کار برای بهبود عملکرد و کارایی کار می کند. مشاوره کسب و کار شامل کمک به شناسایی، رسیدگی و غلبه بر موانع برای دستیابی به اهداف یک شرکت است.

مشاور کسب و کار چه می کند؟

مشاور کسب و کار می توانند تقریباً در هر نیازی که کسب و کار شما داشته باشد کمک کنند. مشاوران تجاری هستند که در صنایع خاصی تخصص دارند، در حالی که دیگران رویکرد کلی تری دارند. در حالی که خدمات خاص متفاوت است، برخی از رایج ترین آنها در زیر ذکر شده است. ‌

  • موانعی که مانع رشد یا کارایی می شوند را شناسایی کنید.
  • ‌تعیین کنید چه تغییراتی باید ایجاد شود و به اجرای تغییرات کمک کنید.
  • ارائه هرگونه آموزش و منابع لازم به کارکنان و مدیریت.
  • ایده های خارج از جعبه را برای تازه کردن یک تجارت بیاورید.
  • در برنامه ریزی کسب و کار و ایجاد مشاغل جدید کمک کنید.
  • در صورت لزوم کارکنان را ارزیابی، استخدام و اخراج کنید.

چه مشاغلی به مشاور نیاز دارند؟

تقریباً هر کسب و کاری می تواند از یک مشاور تجاری بهره مند شود. اگرچه برخی، مانند موارد زیر، ممکن است مهم ترین مزایا را تجربه کنند.

  • استارت آپ ها می توانند از مشاوران برای تکمیل برنامه ریزی و شروع قوی استفاده کنند.
  • ‌کسب و کارهایی که برای مدتی فعال بوده‌اند، می‌توانند از دیدگاهی تازه بهره ببرند.
  • شرکت‌هایی که کمپین‌های جدیدی را شروع می‌کنند می‌توانند از تحقیقات و تخصص مشاور بهره‌مند شوند.
  • کسب و کارهایی که بر رشد متمرکز هستند می توانند از مهارت های استراتژیک مشاور کسب و کار استفاده کنند.
  • سازمان‌هایی که اهداف مالی خود را برآورده نمی‌کنند، می‌توانند یک مشاور برای بررسی حسابداری خود استخدام کنند.
  • شرکت هایی که یک بخش جدید اضافه می کنند می توانند برای برنامه ریزی، راه اندازی و کارمندان آن بخش کمک بگیرند.

مزایای مشاوران کسب و کار چیست؟

استخدام مشاوره کسب و کار می تواند مزایای زیادی برای یک شرکت داشته باشد. برخی از مهمترین آنها عبارتند از بهره گیری از دیدگاه بیرونی، استفاده از بینش و تخصص که از مشتریان و صنایع دیگر گرفته شده است، دریافت کمک برای ایجاد برنامه ها و همچنین منابع برای تحقق آنها، و موارد دیگر. در زیر چند مثال خاص برای درک بیشتر آورده شده است.

‌مشاوران کسب و کار «دید چشم پرنده» را به یک تجارت ارائه می‌کنند. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار باتجربه می توانند با دیدن تصویر کامل در وسط آن مشکل داشته باشند. یک مشاور کسب‌وکار ذهن و دیدگاه تازه‌ای دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد چیزهایی را ببینند که ممکن است صاحبان مشاغل نتوانند.

مشاوران تجاری اغلب در صنایع متعدد و با مشتریان مختلف کار می کنند. این به آنها بینش و ایده های ارزشمندی از بسیاری از راه های مختلف می دهد. آنها می توانند از تخصص هایی که از سایر صنایع به دست می آورند استفاده کنند و آنها را با صنعت جدید تطبیق دهند.

طراحی کمپین ها و طرح های تجاری جدید می تواند چالش برانگیز باشد و زمان زیادی را صرف کند. مشاوران کسب و کار کمک می کنند تا این برنامه ها را سریعتر و واضح تر توسعه دهید و سپس به شما کمک می کنند تا آنها را عملی کنید.

مشاوران کسب و کار می توانند نقاط قوت و ضعف شرکت شما را که ممکن است نسبت به اضافه کاری کور شده باشید را مشخص کنند.

حفظ بودجه برای موفقیت یک شرکت ضروری است. مشاوران کسب و کار می توانند به یافتن مناطق ضعیف در مخارج شما کمک کنند و راه حل های خلاقانه ای برای آن حوزه ها ارائه دهند.

مشاوران کسب و کار می توانند با تحقیق در مورد مشتری مورد نظر شما و ایجاد یک برنامه بازاریابی هدفمند برای جذب آنها به افزایش فروش کمک کنند.

مشاوران شبکه ای را که در طول پروژه های مختلف تشکیل داده اند با خود می آورند. کسب و کارها می توانند از این برای به دست آوردن دانش و استفاده از منابع خارجی استفاده کنند که یک کسب و کار ممکن است حتی از آنها آگاه نباشد.

چشم انداز شغلی برای مشاوران کسب و کار در سال 2021

درآمد یک مشاور کسب و کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله موقعیت مکانی آنها، صنایعی که در آنها خدمت می کنند و مهارت های خاصی که ارائه می کنند. علی‌رغم همه‌گیری مداوم کووید-19، بخش‌هایی در مشاوره مدیریت وجود دارد که در حال رشد هستند. تا سه ماهه چهارم سال 2020، ما شاهد تقاضای باورنکردنی در حوزه‌های عملی خاص از جمله مشاوره مراقبت‌های بهداشتی و ورشکستگی و مشاوره برگشتی بوده‌ایم. به طور کلی، یک مشاور در ایالات متحده بین 65000 تا 110000 دلار در سال درآمد دارد.

مشاوران کسب و کار از چه ابزارهایی استفاده می کنند؟

مشاور کسب و کار نیاز به برنامه ریزی، تحقیق و سازماندهی زیادی دارد. استفاده از ابزارهای مناسب برای حمایت از کسب و کار شما می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. برخی از مهمترین ابزارهایی که مشاوران کسب و کار استفاده می کنند در زیر ذکر شده است.

1. نرم افزار CRM

نرم افزار CRM برای کمک به بهبود روابط شما با مشتری در دسترس است. این به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری را پیگیری کنید. غزال تعاملات، به اشتراک گذاری فایل ها، و پیگیری پیشرفت. نرم‌افزارهای مختلف CRM دارای ویژگی‌های مختلف هستند، بنابراین تعیین آنچه که نیاز دارید قبل از انتخاب آن بسیار مهم است. ‌

2. نرم افزار پیشنهادی

به عنوان یک مشاور، احتمالاً چندین پیشنهاد تجاری ارسال می کنید. داشتن نرم افزار پروپوزال کسب و کار به حفظ ساختار حرفه ای در پروپوزال های شما کمک می کند. علاوه بر این، بسیاری از آنها الگوهایی را ارائه می دهند که می تواند ساعات شما را ذخیره کند.

3. ابزارهای مدیریت پروژه

اکثر مشاوران کسب و کار چندین مشتری مختلف را در یک زمان مدیریت می کنند. علاوه بر این، بسیاری از آنها چندین پروژه را برای هر مشتری انجام می دهند. استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه به پیگیری پیشرفت پروژه و سازماندهی پروژه ها کمک می کند.

4. ابزار ردیابی زمان

یک مشاور تجاری معمولاً ساعتی هزینه می‌گیرد، بنابراین رعایت ساعت‌های قابل پرداخت یکی از جنبه‌های اساسی مشاوره است. داشتن یک ابزار ردیابی زمان که نه تنها با زمان کار شما مطابقت دارد، بلکه به شما امکان می دهد این زمان را برای پروژه های مختلف دسته بندی کنید، فوق العاده مفید است.

5. نرم افزار اتوماسیون ابری

نرم افزار اتوماسیون مانند Accelo می تواند گردش کار شما را ساده کرده و روزهای شما را ساده کند. با ادغام برنامه های فعلی خود در یک پلت فرم ابری، یک مشاور کسب و کار می تواند به راحتی فروش، پروژه ها، ردیابی زمان و موارد دیگر را در یک مکان مدیریت کند.

نتیجه

‌مشاوره بازرگانی یک حرفه بسیار پربار است که می‌تواند به ارتقای کسب‌وکارها به سطح بعدی کمک کند. مشاوران تجربیات منحصر به فردی دارند که به کسب و کارها کمک می کند تا با چالش هایی که در رسیدن به اهداف شرکت با آن مواجه هستند، مقابله کنند و بر آنها غلبه کنند.

علاوه بر دانش و مهارتی که می توانید به همراه داشته باشید، داشتن نرم افزار قدرتمند مشاوره کسب و کار می تواند شما را به دارایی ارزشمندتری تبدیل کند. درباره نحوه ادغام Accelo با ابزارهای فعلی شما و ارتقای کسب و کار مشاوره خود با یک آزمایش رایگان بیشتر بیاموزید.

  • ۰۰/۰۸/۲۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی