تیهوشا

  • ۰
  • ۰

با نمودارهای سازمانی می خواهید چه کار کنید؟ نمودار سازمانی ساختار داخلی یک سازمان یا شرکت را نشان می دهد. کارکنان و موقعیت ها با جعبه یا اشکال دیگر نشان داده می شوند ، گاهی اوقات شامل عکس ها ، اطلاعات تماس ، ایمیل و پیوندهای صفحه ، نمادها و تصاویر. خطوط مستقیم یا آرنج سطوح را به هم متصل می کند. با نرم افزار org chart ما ، این یک تصویر بصری واضح از سلسله مراتب و رتبه افراد مختلف ، مشاغل و بخشهای تشکیل دهنده سازمان ایجاد می کند.

 

چارت سازمانی چیست ؟

نمودارهای سازمانی همچنین به عنوان نمودارهای سازمانی ، نمودارهای سازمانی ، ارگانوگرام ها ، نمودارهای ارگانوگرام (گاهی اوقات Organigrams یا Organigrammes) و نمودارهای سلسله مراتبی شناخته می شوند. گول نخورید: با وجود همه نام های مختلف ، همه آنها یک چیز هستند.

ایجاد نمودار سازمانی

در سال 1855 ، سرپرست عمومی راه آهن دانیل مک کالوم (1815-1878) آنچه را که اولین چارت سازمانی مدرن تصور می شد طراحی کرد. این یک نمودار مصور از راه آهن نیویورک و ایری بود. مک کالوم آن را توسط نقشه کش و مهندس عمران جورج هولت هنشاو (1831-1891) تنظیم کرده بود. مک کالوم ، متولد اسکاتلند ، همچنین به عنوان ژنرال اتحادیه در جنگ داخلی خدمت کرد. هنشاو ، کانادایی ، در شرکت های آب و راه آهن در کانادا ، ایالات متحده و دانمارک کار می کرد.

اصطلاح "نمودار سازمانی" 50 تا 60 سال دیگر طول کشید تا مورد استفاده قرار گیرد. مهندس مشاور ویلارد سی برینتون از این اصطلاح در کتاب درسی خود در سال 1914 ، "روشهای گرافیکی برای ارائه حقایق" استفاده کرد. او ارزش نمودارها را اعلام کرد و گفت که باید از آنها بیشتر استفاده شود. نمودارها عمدتا در محافل مهندسی تا دهه 1920 مورد استفاده قرار می گرفتند ، زمانی که آنها شروع به پیدا کردن راه خود به دنیای تجارت کردند.

مترادف کمتر شناخته شده "Organigram" و "Organogram" در دهه 1960 مورد استفاده قرار گرفت.

نمودار مربوطه Organigraph نامیده می شود. در حالی که هنوز ساختار سازمانی را منعکس می کند ، کمتر از نمودار سازمانی خطی است و هدف متفاوتی را ارائه می دهد: نشان دادن ارتباطات و فرصت ها بین بخش ها ، محصولات یا زنجیره های تأمین.

انواع نمودارهای سازمانی

بهترین قالب چارت سازمانی چیست؟ بسته به نیازهای شما و نوع سازمان ، ممکن است بخواهید یک قالب سازمانی سنتی کمتر انتخاب کنید. سه نوع اصلی از نمودارهای سازمانی وجود دارد: سلسله مراتبی ، ماتریسی و مسطح.

نمودار سازمان سلسله مراتبی: این رایج ترین نوع است و مترادف نمودار سلسله مراتبی را ایجاد می کند. سلسله مراتب جایی است که یک گروه یا شخص در راس قرار دارند ، در حالی که افراد دارای قدرت کمتر در زیر آنها ، به شکل هرم هستند. به پادشاهی با پادشاه یا ملکه در بالا ، یا سازمانی با مدیرعامل در بالا فکر کنید. با سلسله مراتب ، اعضا معمولاً با شخصی که به او گزارش می دهند و هر کسی که مستقیماً به آنها گزارش می دهد ، ارتباط برقرار می کنند.

  • ۰۰/۰۷/۲۹
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی