تیهوشا

  • ۰
  • ۰

یخچال شما یکی از مهم ترین لوازم خانگی خانه شماست و با دقت تمام غذا را در طول روز خنک یا یخ زده نگه می دارد. بنابراین تعجبی ندارد که ممکن است هر از گاهی مشکلات پیش بیاید. شاید خوشحال باشید که بدانید تعمیر یخچال تنها به تکنسین های حرفه ای واگذار نمی شود. صاحبان می توانند مشکلات رایج یخچال را با استفاده از ابزارهای ساده مانند پیچ ​​گوشتی دستی و مته شارژی و قطعاتی که تهیه آنها آسان و ارزان است، برطرف کنند.

راهنمای تعمیر یخچال در منزل و نشت یخچال

آیا کف آشپزخانه آب دارید؟ استخرهایی که در طبقه داخلی یخچال ایجاد می شوند چطور؟ تعمیر یخچال های نشتی معمولاً آسان است، زیرا فقط چند عامل مقصر وجود دارد: واشرهای درب، یخ زدایی و مخزن تخلیه.

تعمیر واشرهای درب

واشرهای لاستیکی نرم مانند درصورتی که به درستی آب بندی نشوند در قسمت پایین آب نشت می کنند. ابتدا آب بندی و قسمتی از یخچال را که مهر و موم به آن می خورد با آب گرم و صابون تمیز کنید. اگر این کار نمی کند، واشرهای در را به طور کامل تعویض کنید.

یخ زدایی تخلیه

بررسی کنید که آیا یخ زدایی که از فریزر خارج می شود مسدود شده است یا خیر. ظرف تخلیه پایین یخچال ممکن است آنقدر پر از آب باشد که آب شروع به ریختن کرده است. ظرف تخلیه را از آب پاک کنید. در حالی که ظرف تخلیه را برداشته اید، آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید.

وقتی صدای یخچال خیلی زیاد است

یک نکته مهم در تعمیر یخچال در خانه بررسی اینکه صدای دستگاه است. آیا یخچال شما سر و صدا می کند؟ بله، یخچال ها صدا می دهند. صداهای یخ که در سطل ذخیره سازی می پیچد و صدای خنک کننده مبرد از طریق خطوط قابل پیش بینی و طبیعی است. اما صداهای وزوز، زمزمه، چرخش و ارتعاش طبیعی نیستند، بنابراین این راه حل ها را امتحان کنید:

یخچال را سطح کنید

یخچال شما دارای پایه های صاف است که احتمالاً سالها قبل در جای خود قرار گرفته اند. با بالا رفتن سن و افتادگی کف آشپزخانه، گاهی اوقات یخچال باید دوباره تراز شود. برای چرخاندن پاها از آچار استفاده کنید. توصیه می شود درها هنگام باز شدن در نیمه راه (45 درجه) به تنهایی بسته شوند. بنابراین، پاها را با درب نیمه باز تنظیم کنید و تا زمانی که درب بسته نشود، به تنظیم خود ادامه دهید.

یخچال را روی یک تشک عایق صدا قرار دهید

تشک های فوم متراکم مخصوص را می توان بصورت آنلاین خریداری کرد که زیر یخچال قرار دارند و باعث کاهش ارتعاشاتی که از پاها روی زمین می شود، می شود. این مشکل به ویژه در صورتی ارزشمند است که افرادی که در زیر شما زندگی می کنند از سر و صدای یخچال شکایت کنند.

دستگاه یخ ساز را تنظیم کنید

اگر یخچال شما هر 10 تا 15 دقیقه یک صدای وزوز منتشر می کند و هر وزوز فقط پنج ثانیه طول می کشد، یخ ساز ممکن است در حال تلاش برای ایجاد یخ باشد اما نمی تواند به دلیل خاموش بودن آب این کار را انجام دهد. با خاموش کردن یخ ساز (با کلید روشن و خاموش) یا بالا بردن بازوی حسگر یخ، وزوز را متوقف کنید. بررسی کنید که شیر تغذیه، معمولاً زیر سینک ظرفشویی، روشن است. همچنین پشت یخچال را بررسی کنید تا ببینید آیا خط هنوز به یخچال متصل است و نشتی ندارد.

فن گرومت اواپراتور را تعویض کنید

می توانید به فن اواپراتور داخل محفظه فریزر خود دسترسی پیدا کنید. دستگاه را از برق بکشید، سپس همه اقلام و قفسه ها را از فریزر خارج کنید. با یک پیچ گوشتی، درب دسترسی را در قسمت پشتی فریزر باز کرده و خارج کنید. فن وظیفه پخش هوا از کویل ها را دارد تا دمای یکنواختی را حفظ کند. این فن ممکن است بخاطر فرسوده شدن یا خراب شدن گیره های لاستیکی خراب شود. گرومت ارزان قیمت به صورت آنلاین در دسترس است.

یخچال یا فریزر به اندازه کافی سرد نیستند

آیا شیر سریعتر از آنچه باید خراب شود؟ وقتی دست خود را روی قفسه سیمی می گذارید، آیا آنطور که باید سرد نمی شود؟

تنظیمات دما را تنظیم کنید

در حالی که این راه حل ممکن است بدیهی به نظر برسد، به یاد داشته باشید که ممکن است به طور تصادفی در دمای بالاتر تنظیم شده باشد. این ترموستات را در داخل یخچال خواهید یافت.

واشرهای درب را بررسی کنید

مهر و موم درهای یخچال باید مهر و موم کاملی را برای حفظ سرما در نظر بگیرند. ابتدا سعی کنید مهر و موم ها را با آب گرم تمیز کنید، سپس یک لایه نازک از ژله نفتی بمالید. اگر این کار نمی کند، مهر و موم ها را تعویض کنید.

مسدود شدن را بررسی کنید

وسایل بلند ممکن است در یخچال یا فریزر قرار داده شده و مانع جریان هوای سرد شود. همه وسایل بلند را از پشت دور کنید.

سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید

برای تعمیر یخچال در خانه بابد بررسی کنید که آیا کویل های کندانسور کثیف، توانایی خنک کننده واحد شما را کاهش می دهد. برای خانه هایی که حیوانات خانگی دارند یا میزان قابل توجهی رفت و آمد وجود دارد، توصیه می شود هر دو تا سه ماه کویل ها را تمیز کنید.یخچال را از دیوار دور کرده و آن را از برق بکشید. مشبک را در قسمت پایین بردارید، معمولاً با کشیدن مستقیم به عقب. باید باز نشود. از جاروبرقی خانگی یا مغازه ای با یک ضمیمه بلند باریک استفاده کنید تا به زیر برسد. با دقت جاروبرقی را دور سیم پیچ ها بکشید و پیشرفت خود را با چراغ قوه مشاهده کنید. اگر بیش از حد فشار بیاورید، می توانید سیم پیچ را بکشید-این یک راه حل گران قیمت است که به تکنسین نیاز دارد.

  • ۰۰/۰۷/۱۸
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی