تیهوشا

  • ۰
  • ۰

به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری خودرو، روغن باید به طور مرتب تعویض شود تا خودرو به خوبی کار کند و طول عمر آن تضمین شود. با این حال، این در واقع به چه معناست؟ این که آیا موتور با گازوئیل کار می کند یا بنزین و صرف نظر از میزان رانندگی خودرو، همه این پارامترها باید در نظر گرفته شوند تا مشخص شود روغن خودروی شما چند بار باید تعویض شود. این هفته، به اصول اولیه بازگشته است.

چه زمانی باید روغن خود را تعویض کنید؟

ما اغلب می شنویم که زمان بین دو تعویض روغن به موتور بستگی دارد - هم مسافت پیموده شده و هم عمر آن - و بین 10000 تا 30000 کیلومتر است.

به عبارت ساده، به عنوان یک قاعده کلی، سازندگان توصیه می کنند که روغن موتور بنزینی را هر 10000 تا 15000 کیلومتر یا تقریباً یک بار در سال برای استفاده منظم (مکرر اما نه فشرده) یا هر 2 سال یک بار در صورت استفاده کمتر تعویض کنید.

از طرف دیگر موتورهای دیزلی باید هر 7000 کیلومتر یا حدود 1 تا 2 بار در سال روغن آنها را تعویض کنند.

وسایل نقلیه جدیدتر نسبت به خودروهای قدیمی که قبلاً مسافت پیموده شده زیادی دارند، کمتر به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. اگر مطمئن نیستید، سابقه سرویس خودرو یا نشانگر داشبورد تعمیر و نگهداری را بررسی کنید که آیا وسیله نقلیه شما چنین است.

روغن من سیاه است: آیا این به این معنی است که باید تعویض شود؟

مشکی بودن روغن موتور اصلا نشان دهنده نیاز به تعویض نیست. در واقع، وقتی روغن سیاه است، به این معنی است که کار خود را انجام می دهد و ذرات فلزی ریز ناشی از اصطکاک بین قطعات موتور را پراکنده می کند و آنها را در روغن معلق نگه می دارد تا به هم نچسبند. این ذرات معلق همان چیزی است که روغن را سیاه می کند. مشکی بودن روغن تاثیری در روغن کاری و محافظت از موتور ندارد و به هر حال بیشترین ناخالصی ها توسط فیلتر روغن فیلتر می شود.

البته ظرفیت نگهداری ذرات محدود است و دیر یا زود روغن به نقطه اشباع می رسد و برای ادامه روانکاری بهینه نیاز به تعویض یا تصفیه دارد.

برای خرید روغن موتور ماشین خود اینجا مراجعه کنید.

چه زمانی باید فیلتر روغن را تعویض کرد؟

تعویض فیلتر روغن هنگام تعویض روغن توصیه می شود. چرا؟ اول از همه برای اینکه روغن جدید به روغن قدیمی آلوده نشود و همچنین فیلتر به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهد. با گذشت زمان، فیلترهای معمولی مسدود می شوند و کاری را که باید انجام نمی دهند، موتور شما را در معرض خطر قرار می دهند.

 به همین دلیل است که شما باید همزمان روغن را تعویض کرده و فیلتر را تعویض کنید (بسته به مسافت پیموده شده یا نشانگر تعمیر و نگهداری اگر وسیله نقلیه شما دارد). یا می‌توانید یک فیلتر خودتمیزشونده و مادام العمر نصب کنید، به این معنی که دیگر روغن و فیلتر معمولی تعویض نمی‌شود! روغن به لطف فیلتر تمیز می ماند و روانکاری آن بدون وقفه انجام می شود.

هفته آینده در مورد سوالی که بسیاری از شما می پرسید بحث خواهیم کرد: هزینه واقعی تعویض روغن چقدر است؟

اگر قبلاً در مورد دلیل تعویض روغن مطالعه نکرده اید، لطفاً مقاله قبلی ما را در مورد این موضوع مشاهده کنید!

منبع: https://nitifilter.com/en/oil-change-when-should-you-change-the-oil/

  • ۰۱/۰۵/۲۶
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی