تیهوشا

  • ۰
  • ۰

عده‌ای هستند که صدای جاده، زوزه‌ی موتور را در زیر خود احساس کرده‌اند، در حالی که مچ دست راست را کمی بیشتر می‌پیچند، باد به دور کلاه خود می‌چرخد. تنها یک چیز وجود دارد که این موتورسواران را از لذت بردن کامل از زندگی باز می دارد اکثر موتورسیکلت ها برای مردان سایز متوسط ​​طراحی شده اند. بنابراین، اگر قدتان بلندتر یا سنگین‌تر از یک نفر است، ممکن است سواری برخی از آن‌ها کمی چالش‌برانگیزتر یا ناراحت‌کننده‌تر باشد.

با این حال، خوشبختانه، دوچرخه‌هایی وجود دارند که هم عالی هستند، هم دوچرخه‌های مبتدی. مانند همه چیز، نزدیک شدن به این ماشین‌های کمی قدرتمندتر با دوز احترام سالم یک امر داده شده است، زیرا آن‌ها کمی سخت‌تر کار می‌کنند تا با شخصی که در سمت سنگین‌تر است، در مسیر حرکت کنند.

به دنبال چه سبک سواری هستید؟

تقریباً مانند سال 2021، یک smorgasbord واقعی از موتور سیکلت برای دوچرخه سواران قد بلند وجود دارد. سوپراسپرت های فریاد، رزمناوهای راحت، دوچرخه های ماجراجویانه... همه وجود دارند.

با این حال، اتفاق نظر کلی در همه زمینه ها این است که در حالی که لوازم موتور سیکلت 300 یا 400 سی سی باعث می شود شما واقعاً از موتورسواری لذت ببرید، بهترین کار این است که از حدود 500 سی سی شروع کنید. به این ترتیب، موتور این شانس را دارد که شما را به حرکت وادار کند و این کار را به روشی کم مصرف انجام دهد. یک موتورسیکلت 1000 سی سی (یا بیشتر) کار را آسان تر انجام می دهد، اما اکثر آنها را نمی توان برای مبتدیان در نظر گرفت. به همین دلیل است که بسیاری از آنها را در این لیست نخواهید دید.

موتور سیکلت سوپر اسپورت

به خاطر داشته باشید، هر دوچرخه سوپراسپرت چیزی است که باید با احترام و با احتیاط رفتار کرد، و ZX-6R می تواند سر شما را گاز بگیرد و اگر با آن احمق باشید. با این حال، علیرغم اینکه دوچرخه تنها 425.6 پوند وزن دارد، دارای موتوری چشمگیر است که می تواند گشتاور را در سراسر محدوده دور بیابد و در مقایسه با سوپراسپرت های قابل مقایسه مانند هوندا CBR600RR و یاماها YZF-R7، گشتاور بسیار ملایم تری دارد.

یک سوپراسپرت نیز هرگز فاقد قدرت نخواهد بود، اما وزن موتورسوار می‌تواند بر شتاب، ترمز و قابلیت سواری کلی دوچرخه تأثیر بگذارد. سوپراسپرت‌ها همچنین معمولاً سفرهای تعلیق محدودی دارند - که یکی از جنبه‌هایی است که بیشتر تحت تأثیر وزن قرار می‌گیرد - بنابراین قبل از تصمیم به خرید این مورد را در نظر داشته باشید.

نکته ویژه: علیرغم جابه‌جایی بالاتر توصیه شده، توصیه نمی‌شود که یک دوچرخه‌سوار سنگین‌تر با دوچرخه 1000 سی‌سی یا بیشتر در کلاس سوپراسپرت استارت بزند. این دوچرخه‌ها هیولاهای گشتاوری هستند که برای رام کردن به دست ماهر نیاز دارند و عموماً به عنوان دوچرخه دوم یا حتی سوم برای سواران سوپراسپرت توصیه می‌شوند.

موتور سیکلت مسابقه ای

دو کاوازاکی پشت سر هم؟ آره. کاوازاکی در بخش سواران بلندتر و سنگین‌تر در بخش اسپورت‌تر، تسلط بسیار خوبی دارد. با این حال، بر خلاف توصیه دوچرخه سوپراسپرت، ما Ninja 650 را توصیه می کنیم، زیرا یک جک از همه حرفه ها بسیار خوب است. می‌توانید آن را به صورت عمودی در یک موقعیت استاندارد برای تور سواری کنید، می‌توانید برای سواری اسپرت روی تانک بنشینید، و همچنین مانند سوپراسپرت‌ها سعی نمی‌کند به طور فعال سرتان را گاز بگیرد.

این Ninja 650 علیرغم وزن تقریباً برابر با ZX-6R، تقریباً نیمی از اسب بخار قدرت و گشتاور کمتری دارد که به دلیل داشتن نیمی از سیلندرها، به دنبال آن است. این باعث می شود که دوچرخه مبتدی بسیار قابل دسترسی باشد، با منحنی گشتاور بسیار خطی و قدرت کافی برای لذت بردن شما. همچنین به طرز باورنکردنی خوب حرکت می‌کند و امکان سواری طولانی‌تری را بدون آسیب رساندن به مچ دست یا پشت شما فراهم می‌کند.

موتور سیکلت رزمناو

Indian Scout Sixty نقطه ورود فوق العاده به بخش رزمناوهای ممتاز است. این موتور سیکلت V-Twin 1000 سی سی دارد، اما با تنها 78 اسب بخار قدرت و 65 پوند فوت گشتاور، یک موتورسیکلت کاملا مبتدی است. اگر این اعداد شما را می‌ترسانند، به خاطر داشته باشید که وزن این دوچرخه حدود 544 پوند است که کاملاً سوخت است - این وزن در بخش بزرگ‌تر رزمناوها متوسط ​​وزن است. آی تی' همچنین ارتفاع صندلی کم 649 میلی‌متر است، به این معنی که اکثر سوارکاران می‌توانند به راحتی هر دو پا را روی زمین بگذارند.

مردم مهربان در Indian Motorcycles همچنین اشاره کرده اند که Scout Sixty می تواند 988 پوند (449 کیلوگرم) را حمل کند، به این معنی که می تواند حتی سنگین ترین سواران و احتمالاً حتی یک سرنشین و مقداری چمدان را در خود جای دهد.

Scout Sixty یک موتورسیکلت زیبا با چرم کاری درجه یک، رنگ آمیزی بی عیب و نقص و لوازم جانبی متعدد است تا آن را متعلق به خودتان کنید.

کاوازاکی ولکان 900 کلاسیک یکی دیگر از گزینه های عالی است اگر به دنبال یک رزمناو هستید و چیزی ژاپنی می خواهید. با این حال، این موتورسیکلت سنگین‌تر است و با موتور کوچک‌تر، قدرت یا گشتاور زیادی تولید نمی‌کند.

موتور سیکلت کروزر اسپرت

هوندا ریبل 500 یکی از آن دوچرخه هایی است که هر چند نسل از مدل ها عرضه می شود و فقط دوچرخه کاملی برای یک مبتدی است. حمل و نقل آسان، بسیار بخشنده، گشتاور در همه جا در امتداد دور دور بدون هیچ گونه اوج یا سنبله ای که شما را بترساند، و قدرت کافی که حتی یک مرد قد بلند و سنگین وزن که یک کوله پشتی پر از آجر پوشیده است، می تواند این هیولای کوچک را با یک کلیپ مناسب به حرکت درآورد.

کاری که هوندا با سری Rebel انجام داد این بود که کروز ورزشی را سرگرم‌کننده و دوباره برای سوارکاران جدید در دسترس قرار داد. در سال‌های گذشته، یک جهش بزرگ از رزمناوهای اسپرت کم‌مصرف «کوچک 250 سی‌سی» به رزم‌ناوهای اصلی پسر بزرگ با موتورهای بیش از 900 سی‌سی صورت گرفت. Rebel کاملاً به وسط می لغزد و با تمام سطوح سواران با تجربه رفتار می کند.

اگر احساس می‌کنید که Rebel 500 عملکرد کافی برای شما ندارد، هارلی دیویدسون آیرون 883 یک گام خوب است.

موتور سیکلت سوزوکی

سوزوکی V-Strom 650XT یکی از بهترین موتورسیکلت هایی است که می توانید با آن وارد بخش ADV شوید. این یک دوچرخه روزمره عالی برای سفالگری در شهر است و حتی در خارج از جاده نیز خودش را دارد. این برای سواران سنگین وزن مناسب است و به لطف تانک دارای فاصله زانوهای بالاتر، حتی یک سوارکار با قد 7 فوت نیز به راحتی جا می شود.

با استفاده از یک V-twin، همان واحد SV650، گشتاور بسیار خوبی در سطح پایین به راحتی در دسترس است که به غلبه بر اینرسی ناشی از توقف کمی آسان تر از دوقلوهای موازی کمک می کند. هر دو موتور شایستگی های خود را دارند، اما غرغر اضافی V-twin آن را کمی بهتر به فروش می رساند.

یکی دیگر از مزایای V-Strom 650 این است که واقعاً خراب نمی شود. تا زمانی که زنجیر را تمیز و روغن کاری نگه دارید، روغن موتور پر شده و آن را از لبه صخره پرتاب نکنید، به سختی می توانید راهی برای از بین بردن V-Strom پیدا کنید. آنها به اندازه هر دوچرخه ای از چهار موتور بزرگ ضد گلوله و قابل اعتماد هستند.

موتور سیکلت تور ورزشی

موتور سیکلت Tiger Sport 660 یک مدل کاملاً جدید از سری مدل های 2022 Triumph است. این خودرو به پلتفرم 660 که اخیراً معرفی شده توسط سازنده بریتانیایی می‌پیوندد و به نظر می‌رسد که این شرکت از فرصت استفاده کرده است تا با یک دوچرخه‌ی متوسط ​​وزن تور محور، حفره‌ای را در خط تولید خود پر کند. Triumph این دوچرخه را به عنوان یکی از مدل‌های «ماجراجویی» خود طبقه‌بندی می‌کند، اما با چرخ‌های آلومینیومی ریخته‌شده 17 اینچی در دو طرف و فاصله کم (برای ADV) از زمین، این دوچرخه‌ای است که به بهترین وجه می‌تواند روی آسفالت بدرخشد.

تایگر اسپورت 660 با 80 اسب بخار قدرت و 47 پوند فوت گشتاور از آن سه گانه خطی خوش صدا، لذتی را برای سواری دارد. به راحتی شما را به سرعت بالا می برد و با یک مخزن سوخت 4.5 گالنی و مجموعه ای از لوازم جانبی ذخیره سازی برای انتخاب، می توانید ساعت ها را روی زین بگذرانید.

  • ۰۱/۰۵/۲۴
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی