تیهوشا

  • ۰
  • ۰

همه دارندگان موتورسیکلت باید با قطعات دوچرخه خود آشنا باشند. دانش قطعات موتورسیکلت مستلزم عملکرد قطعات، انتخاب قطعات مناسب بر اساس مدل دوچرخه و عادات سواری و همچنین نگهداری قطعات است. نگهداری صحیح از دوچرخه شما نه تنها برای ایمنی شما بسیار مهم است، بلکه می تواند با افزایش عمر قطعات خاص در هزینه شما نیز صرفه جویی کند. کلاه ایمنی و ژاکت می تواند به محافظت از شما در هنگام سقوط کمک کند، اما قطعات با کیفیت و مناسب نگهداری شوند، می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. تنها چیزی که لازم است یک نقص در عملکرد است تا یک تصادف مرگبار ایجاد کند.

نکات نگهداری موتورسیکلت

در اینجا برخی از بخش‌ها برای بررسی منظم و همچنین نکات نگهداری وجود دارد:

1. ترمز

ترمزها یکی از مهم ترین اجزای مهمی است که در یک فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت یافت می‌شود. دوچرخه شما ممکن است از یکی از دو نوع ترمز، درام یا دیسک استفاده کند. ترمزهای دیسکی معمولاً برای دوچرخه های بزرگتر و جاده های لغزنده استفاده می شوند.

یک دوچرخه دارای دو مخزن روغن ترمز، یکی برای جلو و دیگری برای عقب است. مانند یک خودرو، هر دو مخزن باید به طور منظم بررسی شوند.

همچنین مهم است که بررسی کنید لنت ترمز شما خیلی نازک نباشد. لنت های نازک می توانند به دیسک ترمز آسیب برسانند و منجر به یک سفر گران قیمت به تعمیرگاه خودرو شما شوند.

2. زنجیر دوچرخه

زنجیر موتورسیکلت شما هرگز نباید خیلی سفت باشد. همیشه اجازه دهید حدود یک اینچ بین دو چرخ دنده شل شود. نگهداری زنجیر برای نگهداری از هر دوچرخه بسیار مهم است و تمیز نگه داشتن آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای روغن کاری منظم آنها برنامه ریزی کنید و سعی کنید هر بار که گاز را پر می کنید این کار را به خاطر بسپارید.

3. لاستیک موتور سیکلت

فشار باد لاستیک ها شایع ترین علت خرابی موتورسیکلت است. لاستیک های کم باد تمایل به تولید گرمای بیشتری دارند که باعث فرسودگی آن ها با سرعت بیشتری می شود و می تواند منجر به انفجار شود.

هنگامی که عمق آج به 1-2 میلی متر کاهش یافت، زمان تعویض لاستیک ها فرا رسیده است.

4. روغن

نگهداری صحیح روغن موتور سیکلت شما را در وضعیت مناسبی نگه می دارد. تعویض منظم روغن و فیلتر می تواند عمر بسیاری از قطعات و همچنین خود دوچرخه را افزایش دهد. سطح روغن کم پر می تواند منجر به فاجعه شود، به این معنی که سطح روغن باید همیشه در سطح بالا یا حداکثر نگه داشته شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر مخزن روغن بیش از حد پر شود، دستگاه تصفیه هوا می تواند با روغن پر شود.

زمانی که از دوچرخه استفاده نشده و روغن خنک است، روغن را بررسی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که در هر تعویض روغن فیلتر روغن را تعویض کنید.

5. باتری موتور سیکلت

باتری ها به اندازه سایر قطعات نیازی به چک کردن ندارند، فقط یک بار در ماه، اما اغلب به دلیل موقعیت نامناسب آنها نادیده گرفته می شوند. سطح مایع در هر محفظه باتری باید بررسی شود و در صورت پایین بودن آن پر شود. فقط باید از آب مقطر یا دیونیزه استفاده شود. آب لوله کشی آلوده به مواد معدنی است که می تواند به باتری آسیب برساند و باعث از کار افتادن آن شود.

با نگه داشتن موتورسیکلت خود در وضعیت مناسب، از خرابی یا صورت حساب غیر ضروری مکانیک خود جلوگیری کنید!

  • ۰۱/۰۵/۱۲
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی