تیهوشا

  • ۰
  • ۰

تعویض روغن DIY می تواند سریع و مرتب باشد و شما صرفه جویی زیادی خواهید کرد. هر محصول تحریریه به طور مستقل انتخاب می‌شود، اگرچه اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما بخرید، ممکن است غرامت دریافت کنیم یا کمیسیون وابسته دریافت کنیم. رتبه‌بندی‌ها و قیمت‌ها دقیق هستند و اقلام از زمان انتشار در انبار موجود هستند.

یاد بگیرید چگونه روغن خود را سریع و بدون کثیف شدن زیاد تعویض کنید. در هزینه صرفه جویی می کنید و عمر ماشین خود را هزاران مایل افزایش می دهید.

ابزار مورد نیاز

  • ژنده پوش
  • پتک لاستیکی
  • عینک ایمنی
  • مجموعه آچار
  • مواد مورد نیاز
  • ظرف روغن مصرف شده
  • روغن موتور
  • فیلتر روغن
  • واشر فیلتر روغن

چرا تعویض روغن موتور ضروری است؟

تعویض روغن خودرو کاری است که هر شخصی که انجام می دهد می تواند انجام دهد. اگرچه تغییر روغن ممکن است به نظر "خوب" به نظر برسد، هنوز هم افراد زیادی هستند که این کار را اشتباه انجام می دهند و آن را به یک کار زشت تبدیل می کنند. تعویض روغن مهمترین کاری است که می توانید برای دوام موتور خود انجام دهید. ما به شما یاد می دهیم که چگونه روغن خود را تعویض کرده و عمر روغن را افزایش دهید.

مراحل تعویض روغن موتور خودرو

تعویض روغن کار پیچیده ای نیست - احتمالاً خودتان این کار را سال ها پیش انجام داده اید. اما از آنجایی که مغازه‌های تعویض روغن روز به روز شارژ می‌شوند، وقت آن است که دوباره به زیر خودرو برگردید و شروع به صرفه‌جویی در هزینه‌های کلان کنید. به علاوه، هر بار که برای تعویض روغن می روید، تحت فشار قرار نخواهید داشت که افزونه های گران قیمتی مانند تیغه های برف پاک کن و دریچه های PCV بخرید.

فیلتر روغن و روغن مناسب را بخرید

در حالی که ممکن است صرفه جویی در هزینه به نظر برسد، فیلتر روغن اقتصادی معمولاً فقط برای حدود 3000 مایل مناسب است. برای افزایش عمر روغن، اگر بیش از 3000 مایل بین تعویض روغن فاصله دارید، از فیلترهای با کیفیت بهتر استفاده کنید.

نکته حرفه ای: قبل از اینکه به فروشگاه قطعات خودرو بروید، با دفترچه راهنمای مالک خود در مورد نوع و وزن روغن مخصوص وسیله نقلیه خود مشورت کنید. پیروی از توصیه های خودروساز برای ویسکوزیته روغن بسیار مهم است.

دوشاخه روغن را بکشید

با پهن کردن ورقه های پلاستیکی روی زمین شروع کنید. سپس ماشین خود را بالای آن برانید. این کار پاکسازی نشت نفت را از بین می‌برد، زیرا می‌توانید پس از اتمام کار، کل ورق را پرتاب کنید، یا اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که نشت نریزید، آن را برای تعویض بعدی نگه دارید.

ماشین را بالا ببرید، پایه های جک را در جای خود قرار دهید و ماشین را پایین بیاورید.

نکته حرفه ای: اگر روی آسفالت هستید، مربع های تخته سه لا را زیر پایه های جک قرار دهید.

دوشاخه را باز کنید و سریع آن را بیرون بکشید و از جریان روغن دور کنید. پلاگین تخلیه را تمیز کرده و واشر جدید (در صورت نیاز) نصب کنید.

فیلتر روغن را بردارید

فیلتر روغن قدیمی را جدا کنید و مطمئن شوید که واشر لاستیکی همراه آن است. اگر نه، آن را از موتور جدا کنید.

آچار فیلتر روغن

آچارهای فیلتر روغن مختلف برای خودروهای مختلف بهترین کار را دارند. یکی را انتخاب کنید که بیشترین فضا را برای مانور به شما می دهد.

روغن تازه را اضافه کنید

موتور را با استفاده از یک قیف دوباره پر کنید و قبل از اینکه آن را در سطل بازیافت بیندازید، درب بطری را (برای جلوگیری از ریختن آن) ببندید.

روغن قدیمی را بازیافت کنید

روغن مصرف شده را در یک ظرف بزرگ بریزید. موتور را پر کنید و آن را روشن کنید تا چراغ روغن داشبورد خاموش شود. چند دقیقه صبر کنید، سپس میله را چک کنید و در صورت نیاز روغن اضافه کنید.

نکات اضافی تعویض روغن از کارشناسان

اگر موتور سرد است آن را روشن کنید و بگذارید پنج دقیقه کار کند تا روغن گرم شود. اگر گرم است، حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا دچار سوختگی نشوید.

هرگز از آچار یا سوکت قابل تنظیم روی دوشاخه تخلیه استفاده نکنید. از آچار انتهای جعبه با اندازه مناسب، معمولاً متریک، برای دوشاخه استفاده کنید.

همیشه از پایه های جک استفاده کنید. هرگز زیر ماشینی که فقط توسط جک پشتیبانی می شود کار نکنید.

قبل از چرخاندن واشر فیلتر روغن، از روغن جدید استفاده کنید.

همیشه فیلتر را با دست محکم کنید. هرگز از آچار فیلتر استفاده نکنید.

با مراجعه به یک فروشگاه روغن موتور در تهران یا شهرستان و یا با جستجوی اینترنتی، یک مرکز بازیافت روغن/فیلتر روغن در نزدیکی خود پیدا کنید.

تمام بطری های روغنی را که برای پر کردن نیاز دارید ردیف کنید تا در طول مسیر حساب خود را از دست ندهید.

 

  • ۰۱/۰۵/۱۲
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی