تیهوشا

  • ۰
  • ۰

ضد یخ یا خنک‌کننده موتور، مایع رنگی است که با آب مخلوط می‌شود تا به تنظیم موتور در دماهای شدید کمک کند. همانطور که دمای بیرون از گرم به سرد تغییر می کند، مایع ضد یخ در سراسر بلوک موتور پمپ می شود تا دمای کاری یکنواخت حفظ شود. با این حال، ضد یخ چیزی بیش از تنظیم دما است. حفظ سطح مناسب سیال نیز به جلوگیری از خوردگی کمک می کند.

ضد یخ موتور چگونه کار می کند؟

مایع ضد یخ موتور معمولاً با نسبت 50/50 با آب مخلوط می شود و در مخزن مناسب موتور شما ریخته می شود. اتیلن گلیکول شیمیایی به عنوان پایه ای برای ایجاد مایعی استفاده می شود که از طریق موتور خودروی شما پمپ می شود تا دمای عملیاتی بهینه را در شرایط آب و هوایی بسیار گرم یا سرد حفظ کند.

چه چیزی هر نوع ضد یخ را متفاوت می کند؟

تمام مایع ضد یخ از ماده شیمیایی پایه اتیلن گلیکول تشکیل شده است. چه سبز، صورتی یا نارنجی، همه آنها در پایه خود یکسان هستند. به عنوان مثال، چیزی که ضد یخ/ضد یخ چند وسیله نقلیه را از سبز اصلی ZEREX متمایز می کند، افزودنی ها و رنگ هایی است که برای استفاده در انواع خودروهای با مسافت پیموده شده بیشتر طراحی شده اند، در حالی که اورجینال گرین فرمول عمومی تری است که برای چندین دهه در سراسر جهان استفاده می شود.

ماشین من هر چند وقت یک بار به ضد یخ جدید نیاز دارد؟

بیشتر مایعات مورد نیاز وسیله نقلیه شما باید در فواصل زمانی مختلف تخلیه و جایگزین شوند تا موثر باشند. در مورد ضد یخ شما هم همینطور. حداقل دو بار در سال باید سطح مایع ضد یخ خود را قبل از گرمای تابستان و قبل از سرمای زمستان بررسی کنید. برای اطلاعات دقیق تر در مورد زمان شستشو و تعویض مایع ضد یخ در خودرو خود، به دفترچه راهنمای مالک خودرو خود مراجعه کنید.

ضد یخ موتور چیست؟

ضد یخ موتور که به عنوان ضد یخ نیز شناخته می شود، با آب مخلوط می شود تا رادیاتور در سرمای شدید یخ نزند و در گرمای شدید گرم نشود. انواع مختلفی از مایع ضد یخ وجود دارد، بنابراین مهم است که بدانید چه تنوعی برای ماشین یا کامیون شما مناسب است.

انواع ضد یخ در بازار

خودروهای مختلف به ضد یخ های متفاوتی نیاز دارند. انواع مختلفی برای هر نوع وسیله نقلیه، از موتورهای دیزلی گرفته تا خودروهای آمریکایی، آسیایی و اروپایی وجود دارد. هر کدام به طور خاص فرموله شده اند تا نوع موتور تعیین شده خود را در دماهای شدید کار کنند. مهم است که تفاوت ها را بدانید تا ضدیخ مناسب برای وسیله نقلیه خود تهیه کنید.

ضد یخ IAT

رایج ترین نوع ضد یخ مایع، فرمول IAT یا فناوری افزودنی معدنی است. ZEREX™ Original Green یک ضد یخ IAT است که برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته است و فرمولی ثابت شده که محافظت در برابر خوردگی بی نظیری را ارائه می دهد.

ضد یخ DEX-COOL

یکی دیگر از فرمول های رایج ضد یخ Dex-Cool® است، یک فرمول ضد یخ تایید شده برای استفاده در خودروهای GM. گزینه ای مانند ZEREX™ Dex-Cool Antifreeze/Coolant، مورد تایید خودروسازان است و چندین مشخصات صنعتی را برآورده می کند یا از آن فراتر می رود.

برای خرید ضد یخ از فروشگاه آنلاین ضد یخ اینجا کلیک کنید.

ضد یخ برای اتومبیل های قدیمی تر

از آنجایی که فناوری خنک‌کننده در چند دهه اخیر بسیار پیشرفت کرده است، اگر خودروی قدیمی‌تری دارید، به فرمولی با یک افزودنی خاص نیاز دارید تا ترکیبات شیمیایی قدیمی و جدید با هم کار کنند. ضد یخ/ضد یخ چند وسیله نقلیه با افزودنی AlugardPlus® به افزایش عمر خودروهای مسافت پیموده شده بیشتر کمک می کند.

نکات نگهداری ضد یخ

نکته 1: ضد یخ مناسب برای ماشین خود را انتخاب کنید

برای تعویض مایع ضد یخ باید بدانید خودروی شما به چه نوع مایع ضد یخ نیاز دارد. ساده ترین راه برای فهمیدن این موضوع مراجعه به دفترچه راهنمای خودروی خود است.

نکته 2: به صورت فصلی نظارت کنید

هر بار که وسیله نقلیه خود را روشن می کنید، مواد شیمیایی موجود در ضد یخ به سختی کار می کنند. برای حفظ دمای کارکرد یکنواخت و همچنین جلوگیری از خوردگی، مایع از طریق موتور شما پمپ می شود. هر چه مایع ضد یخ موتور شما بدون تغییر باقی بماند، تاثیرات شیمیایی آن کاهش می یابد. خودروهای مختلف به مایع ضد یخ جدید در فواصل مسافت پیموده شده نیاز دارند. برای اطلاعات دقیق تر در مورد زمان تعویض مایع ضد یخ موتور، دفترچه راهنمای خودرو خود را بررسی کنید.

نکته 3: با خیال راحت مایع ضد یخ را اضافه/خنک کنید و تعویض کنید

چه در مراقبت از خودروی DIY تازه کار باشید و چه چندین دهه است که ماشین خود را تعمیر می کنید، همیشه مهم است که بدانید قبل از شروع کار چه می کنید. از آنجایی که ضدیخ یک ماده شیمیایی است، هر زمان که مایعات وسیله نقلیه خود را خودتان تعویض می کنید، باید اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع به خاطر بسپارید:

  • محافظ چشم و دستکش یکبار مصرف در دسترس داشته باشید تا از هر گونه آسیب شخصی از پاشیدن مایعات جلوگیری کنید.
  • قبل از باز کردن ظرف، تمام دستورالعمل های برچسب را برای جابجایی، استفاده و دفع ایمن بخوانید و دنبال کنید.
  • در صورت بروز هرگونه ریزش، باید با دستمال کاغذی کاملاً جذب شود یا با آب فراوان شسته شود تا از قرار گرفتن تصادفی در معرض انسان یا حیوانات جلوگیری شود.
  • هرگونه ضدیخ استفاده نشده را در ظرف اصلی و دارای برچسب نگهداری کنید و درب آن را محکم بسته نگه دارید. اگر از یک محصول ضد یخ غلیظ استفاده می کنید که قبل از ذخیره سازی با آب رقیق شده است، ظرف را به وضوح علامت گذاری کنید تا رقت آن را نشان دهید.

نکته 4: نحوه صحیح دفع مایع ضد یخ

از آنجایی که ضد یخ موتور یک مخلوط شیمیایی است، دانستن راه های ایمن و مناسب برای دفع مایع ضد یخ قدیمی پس از انجام شستشو بسیار مهم است. قبل از شروع شستشوی مایع ضد یخ، داشتن برنامه ای برای دفع بسیار مهم است.

بازیافت ضد یخ استفاده شده - چه از طریق خرده‌فروشی که محصول جدید را خریداری کرده‌اید، چه از طریق برنامه‌های محلی شهرداری - در صورت وجود اکیداً توصیه می‌شود. از Earth911.com [LINK: https://earth911.com/ ] دیدن کنید تا یک مرکز بازیافت یا دفع در نزدیکی خود پیدا کنید.

اگر بازیافت در منطقه شما در دسترس نیست، با مقامات محلی فاضلاب/تصفیه آب مشورت کنید تا ببینید آیا شستشوی ضدیخ در سیستم آنها مجاز است یا خیر. آنها ممکن است محدودیت های کمی داشته باشند یا از مصرف کننده بخواهند که مقادیر زیادی آب را شستشو دهد تا تأثیر آن بر روند تصفیه آنها به حداقل برسد.

ضد یخ نباید دور ریخت:

  • به جریان زباله جامد شما (یعنی به محل دفن زباله).
  • به زهکشی آب طوفانی که وارد هر دریاچه، نهر، رودخانه، حوضچه یا دیگر بدنه آبی می شود.
  • به یک سیستم تصفیه فاضلاب زیرسطحی (به عنوان مثال، یک سیستم سپتیک).
  • با اختلاط با سایر مایعات استفاده شده خودرو.
  • با زهکشی مستقیم روی زمین.
  • به روشی که توسط مقررات، مقررات یا میثاق ایالتی یا محلی تنظیم می شود.
  • ۰۱/۰۴/۲۸
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی