تیهوشا

  • ۰
  • ۰

استراتژی برند یک برنامه بلند مدت مشخص است که برای دستیابی به یک سری اهداف بلند مدت و ایجاد یک برند موفق طراحی شده است. شرکت های موفق برندسازی را جدی می گیرند. طراحی ضعیف، هویت ضعیف برند، بازاریابی ناکارآمد، پیام‌های متناقض و شراکت‌های بد می‌توانند برند را خدشه‌دار کنند.

بنابراین، قبل از اینکه در مورد سایه خاصی از آبی که برای لوگوی خود استفاده می کنید یا از چه فونتی در وب سایت خود استفاده می کنید وسواس داشته باشید، به تصویر بزرگ نگاهی بیندازید و طرحی را ایجاد کنید که به شما در ایجاد یک برند موفق کمک می کند.

استراتژی برند می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. استراتژی برند، برنامه‌ای است برای اینکه چگونه می‌توانید به شکل‌گیری ادراک از برندتان کمک کنید. بدون یک استراتژی بلندمدت مشخص، برند شما بی‌سکان، بدون تمرکز خواهد بود و کسب‌وکار شما شکست خواهد خورد.

چگونه یک استراتژی برندینگ موثر ایجاد می کنید؟

ایجاد یک استراتژی برند قوی مستلزم آن است که شرکت ها در مورد هویت بصری و داستان برند خود انتخاب های هوشمندانه و عمدی داشته باشند. زمانی که در مورد اجزای اساسی یک استراتژی برندینگ قوی بحث کردیم، درباره این انتخاب ها صحبت کردیم.

خبر خوب این است که استراتژی برند نباید گران باشد. در واقع، یک استراتژی جامع برند می تواند به شما مزیت رقابتی عظیمی بدهد و هزینه آن را چندین برابر بپردازد.

به عنوان مثال، سرمایه گذاران و وام دهندگان از نزدیک ارزیابی می کنند که طرح کسب و کار شما چگونه به استراتژی برند نزدیک می شود و اینکه آیا احتمال موفقیت کسب و کار شما وجود دارد یا خیر. شرکای بالقوه شما می خواهند بدانند که آیا استراتژی برند شما به وضوح نحوه ایجاد یک تجارت موفق را مشخص می کند یا خیر. استراتژی برند مهم است.

بنابراین، بیایید ببینیم چگونه می توانید یک استراتژی برندسازی موثر برای کسب و کار خود ایجاد کنید.سه مرحله برای توسعه یک استراتژی برندسازی موثر وجود دارد: کشف، هویت و اجرا.

فاز 1: کشف

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید و هنوز هویت بصری ندارید، کشف آن آسان است. شرکت شما برای کسی شناخته شده نیست و چیزی برای کشف وجود ندارد. می توانید به فاز 2 بروید و هویت برند خود را ایجاد کنید.

اما اگر کسب و کاری دارید، مطمئن باشید که این مرحله را نادیده نگیرید. تحقیقات بازار مهم است. قبل از تعریف هویت برند اصلاح شده یا جدید خود، باید هویت برند موجود خود را درک کنید و به طور عینی به همه عواملی که بر نحوه نمایش عمومی شرکت شما تأثیر می گذارد نگاه کنید.

نحوه ارزیابی کسب و کار

این شامل ارزیابی مشتریان، صنعت، چشم انداز، ماموریت، ارزش ها، هویت برند، تصویر برند و برند شما می شود.

1. با ارزیابی هویت برند موجود خود شروع کنید

هویت اصلی برند شما اغلب با چشم انداز شرکت شما (چرا شرکت شما وجود دارد)، ماموریت (آنچه شرکت شما انجام می دهد) و ارزش ها (باورهایی که اقدامات شرکت شما را هدایت می کند) تعریف می شود.

ممکن است چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌های خود را قبلاً مستند کرده باشید، اما اگر ندارید نگران نباشید. برخی از شرکت ها تصمیم گرفتند این موارد را مستند کنند و آنها را روی دیوار دفتر یا وب سایت خود قرار دهند. دیگران کمتر رسمی هستند اما برای درک چشم انداز، ماموریت و ارزش های خود وقت صرف می کنند. تمرین مهم برای شرکت های موجود این است که ارزیابی کنند که آیا چشم انداز، ماموریت و ارزش های اصلی آنها هنوز مرتبط هستند یا خیر. در اینجا چند سوال مفید وجود دارد که می توانید بپرسید:

  • آیا عناصری وجود دارد که در فرهنگ شرکت ظهور کرده و در آن چشم‌انداز، مأموریت و ارزش‌ها منعکس شده است؟
  • آیا برخی از عناصر موجود به خوبی تعریف نشده اند یا دیگر معتبر نیستند؟
  • چه چیزی برای شرکت شما مهم است؟
  • آیا هویت برند و بازاریابی موجود شما به درستی هویت اصلی شما را به اشتراک می گذارد؟

2. انجام تحقیقات بازار و انجام تجزیه و تحلیل رقبا

هنگامی که هویت اصلی برند خود را درک کردید، گام بعدی شامل تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل رقبا است. در اینجا چند سوال مفید وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات بازار بپرسید:

  • بازار شما چقدر بزرگ است؟
  • چرا مشتریان شما هستند؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • بازار شما از زمانی که شرکت خود را راه اندازی کردید چگونه تغییر کرده است؟
  • از زمانی که شرکت خود را راه اندازی کردید، چگونه کسب و کار خود را توسعه داده اید؟

اگر به دنبال کمک برای درک بهتر بازار خود هستید، ویدیوی این لینک https://www.crowdspring.com/blog/brand-strategy/ را تماشا کنید:

  • چگونه مشتریان خود را بهتر درک کنیم
  • یک استراتژی برندسازی بلندمدت مستلزم این است که مشتریان خود و آنچه می خواهند و نیاز دارند را درک کنید. توصیه می کنیم سوالات زیر را در مورد مشتریان خود بپرسید:
  • آنها چه کسانی هستند؟ مشتریان شما مرد، زن یا هر دو هستند؟ آیا آنها بومرها یا هزاره ها هستند؟ اهل کجا هستند؟
  • چه کار می کنند؟ دانستن اینکه مشتریان شما برای امرار معاش چه می کنند و به چه چیزهایی علاقه مند هستند، راه بسیار خوبی برای هدف قرار دادن بازاریابی شما است، به خصوص زمانی که درگیر بازاریابی دیجیتال هستید.
  • چرا می خرند؟ آیا می دانید دلیل حضور آنها در بازار شما چیست؟ اگر این کار را انجام دهید، راحت‌تر می‌توانید نیازهای آن‌ها را با آنچه می‌توانید به آنها بدهید، جفت کنید.
  • کی میخرن؟ دریابید که بازار هدف شما معمولاً چه زمانی این نوع خرید را انجام می دهد. به این ترتیب، می توانید شانس خود را برای جلب توجهی که می خواهند به شما جلب کنند، افزایش دهید.
  • وسیله خرید چیست؟ آیا آنها از یک وب سایت خرید می کنند؟ آیا آنها یک تأسیسات آجر و ملات را ترجیح می دهند؟
  • بودجه آنها چقدر است؟ اطمینان حاصل کنید که مشتریانی را هدف قرار می دهید که بودجه آنها با محصول یا خدمات شما مطابقت دارد.
  • چه چیزی به آنها احساس خوبی می دهد؟ دانستن اینکه چه چیزی به مشتری درخشش دوست داشتنی و با احساس خوب می دهد، کلید اصلی اطمینان از تبدیل شدن آنها به مشتریان تکراری است.
  • آنها چه انتظاری دارند؟ درک انتظارات برای برآورده کردن آن انتظارات ضروری است. چه مشتریان شما انتظار تحویل سریع داشته باشند و چه از پشتیبانی مشتری 24 ساعته، دانستن آنچه از شما می خواهند نیمی از کار است.
  • آنها در مورد شرکت شما چه احساسی دارند؟ آیا مشتریان بالقوه شما نام برند و هویت کلی برند شما را می شناسند؟ شنیدن تمجید در مورد شرکت شما خوب است - این نشان می دهد که شما یک تصویر برند قوی ایجاد کرده اید. شنیدن نقاط درد حتی بهتر است. شما باید بدانید که کسب و کار شما کجا می تواند از یک پیشرفت کوچک برای بهبود، خوب، استفاده کند!
  • آنها در مورد رقابت شما چه احساسی دارند؟ شما می دانید چه می گویند. دوستان خود را نزدیک نگه دارید - رقابت خود را نزدیک تر نگه دارید.

در اینجا شش سوال مهم و خاص وجود دارد که می توانید از مشتریان خود بپرسید. در زیر به هر کدام خواهیم پرداخت.

 

  • ۰۱/۰۱/۳۱
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی