تیهوشا

  • ۰
  • ۰

تولید ناب تکنیکی مبتنی بر اصول و شیوه های تجاری است که به شرکت ها در افزایش عملکرد کمک می کند. تایچی اونو، که برای شرکت تویوتا موتور کار می کرد، این نظریه را آغاز کرد. هدف این سیستم افزایش عملکرد از طریق بهینه سازی کلیه فرآیندهایی است که یک سازمان استفاده می کند. شرکت هایی که از تولید ناب استفاده می کنند معمولاً نتایج بسیار مثبتی دارند.

کاهش ضایعات

تولید ناب بر بسیاری از جنبه های فرآیندهای تجاری، از جمله کاهش ضایعات، تمرکز دارد. تحت این سیستم، تمام فرآیندهایی که یک کسب و کار استفاده می کند، تجزیه و تحلیل و بررسی می شود. هر فرآیندی که ارزش مثبتی برای شرکت یا محصولات آن ایجاد نمی کند حذف می شود. با انجام این کار، ضایعات کاهش یافته و در هزینه ها صرفه جویی می شود. این تمرکز تضمین می کند که هر فرآیند استفاده شده ارزشی را ارائه می دهد.

زمان تولید سریعتر

داشتن مشاوره تولید ناب معمولاً منجر به کوتاه شدن زمان تولید می شود. از آنجایی که تولید ناب تمام فرآیندهای غیرضروری را که یک کسب و کار استفاده می کند از بین می برد، زمان چرخه تولید به طور کلی کاهش می یابد.

کیفیت بهبود یافته

شرکت هایی که از تولید ناب استفاده می کنند اغلب از شش سیگما نیز استفاده می کنند. شش سیگما تکنیکی است که توسط موتورولا توسعه یافته و بر کیفیت محصول تمرکز دارد. شرکت هایی که از تولید ناب همراه با شش سیگما استفاده می کنند، می توانند با مطالعه هر فرآیندی که در طول تولید استفاده می شود، کیفیت کالاهایی را که تولید می کنند، بهبود بخشند.

منفعت مشتریان

مشتریان نیز از تولید ناب سود می برند. از طریق بهبود کیفیت و کاهش ضایعات، شرکت ها احتمالاً رقابتی تر در بازار خواهند بود. این امر منجر به کاهش قیمت، کالاهای معیوب کمتر و کیفیت کلی بهتر کالاهای خریداری شده توسط مشتریان شرکت می شود. این به مشتریان ارزش بیشتری برای این کالاها می دهد.

افزایش سود

هنگامی که تولید ناب در یک سازمان به درستی مورد استفاده قرار گیرد، نتیجه کلی افزایش سود است. تئوری پشت این موضوع این است که هزینه ها و فرآیندهای غیرضروری حذف شده و کیفیت محصولات افزایش می یابد. هنگامی که کیفیت محصول افزایش می یابد، محصولات ارزش بیشتری را به مشتریان ارائه می دهند و باعث می شوند آنها محصولات بیشتری خریداری کنند. افزایش فروش و کاهش هزینه ها منجر به افزایش سود می شود.

بهبودهای مداوم

هنگامی که یک سیستم مشاور تولید ناب ایجاد شد و به درستی عمل کرد، شرکت ها همچنان به دنبال راه هایی برای بهبود هستند. این به معنای ارزیابی و ارزیابی مداوم فرآیندهایی است که استفاده می کنند و کیفیت کالاهایی که تولید می کنند.

  • ۰۱/۰۱/۳۱
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی