تیهوشا

  • ۰
  • ۰

اگر تمام مراحل مسیر استراتژی رشد فشرده را تمام کرده اید، می توانید رشد را از طریق اکتساب یا استراتژی های رشد یکپارچه در نظر بگیرید. مشکل این است که حدود 75 درصد از کل خریدها نتوانسته اند ارزش یا کارایی را که برای آنها پیش بینی شده بود، ارائه دهند. در برخی موارد، ادغام می تواند به فاجعه کامل ختم شود، مانند مورد معامله AOL-Time Warner. با این وجود، در اجرای یک استراتژی رشد سریع کسب و کار یکپارچه سه گزینه قابل دوام وجود دارد. آن ها هستند:

افقی.

 این استراتژی رشد شامل خرید یک کسب و کار یا مشاغل رقیب است. بکارگیری چنین استراتژی نه تنها به رشد شرکت شما می افزاید، بلکه مانع دیگری را که در مسیر رشد آینده شما قرار دارد، یعنی یک رقیب واقعی یا بالقوه، از بین می برد. مک فارلند می‌گوید که بسیاری از شرکت‌های موفق مانند Paychex، شرکت پردازش حقوق و دستمزد، و Intuit، سازنده نرم‌افزار حسابداری و مالیات بر مشاغل شخصی و کوچک، رقبای کلیدی را در طول سال‌ها به‌عنوان میان‌بر برای توسعه محصول و به‌عنوان راهی برای افزایش کسب کردند. سهم آنها از بازار

2. عقب مانده.

یک استراتژی رشد یکپارچه عقب مانده شامل خرید یکی از تامین کنندگان شما به عنوان راهی برای کنترل بهتر زنجیره تامین شما خواهد بود. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا محصولات جدید را سریعتر و بالقوه ارزان تر توسعه دهید. به عنوان مثال، Fastenal، یک شرکت مستقر در وینونا، مینه‌سوتا که به فروش مهره و پیچ و مهره (در میان چیزهای دیگر) می‌پردازد، تصمیم گرفت چندین سازنده ابزار و قالب را به‌عنوان راهی برای معرفی قابلیت‌های تولید قطعات سفارشی به مشتریان بزرگ‌تر خود خریداری کند.

3. به جلو.

 اکتساب‌ها همچنین می‌توانند بر روی خرید شرکت‌های جزء که بخشی از زنجیره توزیع شما هستند متمرکز شوند. به عنوان مثال، اگر شما یک تولید کننده پوشاک مانند Chicos بودید که در فورت مایرز، فلوریدا مستقر است، می توانید شروع به خرید فروشگاه های خرده فروشی به عنوان وسیله ای برای پیشبرد محصول خود به قیمت رقبای خود کنید.

توسعه استراتژی رشد: تنوع

دسته دیگری از استراتژی‌های رشد که در دهه‌های 1950 و 1960 رایج بود و امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، چیزی به نام تنوع‌سازی است که در آن شرکت خود را با خرید شرکت دیگری که کاملاً نامرتبط با کسب‌وکارتان است، رشد می‌دهید. شرکت‌های بزرگی مانند جنرال الکتریک اساساً شرکت‌های هلدینگ برای طیف متنوعی از مشاغل تنها بر اساس عملکرد مالی آنها هستند. به این ترتیب جنرال الکتریک می تواند یک بخش انرژی هسته ای، یک بخش تولید واگن ریلی و یک بخش خدمات مالی داشته باشد که همگی تحت سربرگ یک شرکت واحد هستند. مک فارلند می گوید این نوع استراتژی رشد مملو از ریسک و مشکلات است و این روزها به ندرت قابل اجرا در نظر گرفته می شود.

توسعه استراتژی رشد: چگونه رشد خواهید کرد؟

استراتژی‌های رشد هرگز در خلأ دنبال نمی‌شوند و تمایل به تغییر مسیر در پاسخ به بازخورد بازار به اندازه اجرای یک استراتژی به روشی تک‌نگر مهم است. مک فارلند می‌گوید، اغلب، شرکت‌ها یک سال طول می‌کشند تا یک استراتژی را توسعه دهند و زمانی که آماده اجرای آن هستند، بازار برای آنها تغییر کرده است. به همین دلیل است که هنگام تنظیم یک استراتژی رشد، او به شرکت‌ها توصیه می‌کند که فقط در 90 قسمت فکر کنند، فرآیندی که او آن را طراحی سریع سازمانی می‌نامد. گاهی اوقات بهترین روش این است که آن را یک پله در یک زمان انجام دهید.

  • ۰۱/۰۱/۲۲
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی