تیهوشا

  • ۰
  • ۰

توسعه نرم‌افزار در سال 2001 امضا شد و رویکرد جدیدی را برای توسعه نرم‌افزار توصیف کرد، اما Agile از آن زمان در صنایع مختلف - از بازاریابی یا ساخت‌وساز گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و حتی مالی، مورد توجه قرار گرفته است.

تیم سازی چابک مجموعه ای از ارزش ها و اصول راهنما برای چگونگی تکمیل پروژه ها توسط تیم ها است. تیم‌های چابک خود سازماندهی می‌کنند، تکرار می‌کنند و در دوره‌های زمانی کوتاهی کار می‌کنند تا ارزش را سریع‌تر به مشتریان ارائه کنند. به بیان ساده، سازمان‌های چابک می‌دانند که بهترین راه برای خوردن فیل، یک لقمه در یک زمان است.

این منطقی است، درست است؟ اما مهم است که توجه داشته باشید که چابک یک هک یا تغییر سریع نیست که بتوانید یک شبه آن را اجرا کنید. این نه تنها به روشی که تیم شما کار می کند، بلکه به طرز فکر آنها در مورد کار خود نیز نیازمند تغییر کامل است. اینجاست که بازی های چابک می توانند کمک کنند.

مایکل د لا مازا یک مربی سازمانی دارای گواهی اتحادیه اسکرام (CEC) مستقر در سانفرانسیسکو است. او یکی از بنیانگذاران Demingway.com و یکی از ویراستاران مجموعه کتاب "بهترین مقالات چابک" است. او دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر از MIT است.

او همچنین یک کنفرانس سالانه بازی های چابک به نام Agile Games West را سازماندهی می کند. درباره رویداد 2020 که در نوامبر برگزار می شود بیشتر بدانید.

مشکلات انتقال به چابکی؟

انتقال تیم سازی چابک بسیار دلهره آور است، به ویژه به این دلیل که کارگران می توانند به شدت در برابر تغییرات مقاوم باشند. در واقع، انجمن روانشناسی آمریکا می گوید که تغییر در محل کار با افزایش استرس، بی اعتمادی و حتی جابجایی کارمندان مرتبط است. تحقیقات Deloitte نشان داد که 60 تا 70 درصد از تمام تلاش‌های تغییر در مقیاس بزرگ با شکست مواجه می‌شوند، عمدتاً به این دلیل که اعضای تیم در فکر ایجاد یک تغییر بزرگ هستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید چگونه به تیم خود کمک کنید تا با آغوش باز از ارزش‌ها و اصول چابک استقبال کند، بازی‌های چابک مکانی عالی برای شروع هستند.

چگونه بازی های چابک می توانند کمک کنند؟

آن ضرب المثل قدیمی در مورد جوشاندن قورباغه را می شناسید؟ اگر به آرامی شعله را افزایش دهید، قورباغه متوجه تغییر شرایط و افزایش گرما نمی شود. خوب، استفاده از بازی های چابک بسیار شبیه به آن است (لطفاً نیازی به گرما نیست).

آنها تیم شما را به چابکی معرفی می کنند، بدون اینکه آنها را از دروازه خارج کنند. در اینجا آمده است که چگونه آنها می توانند به تیم شما کمک کنند نه تنها تغییر به چابکی را تحمل کنند، بلکه در واقع در مورد آن هیجان زده شوند.

1. افزایش آشنایی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازی‌ها این است که به تیم‌ها کمک می‌کنند تا با مفاهیم چابک راحت‌تر به شیوه‌ای قابل دسترس باشند (بدون ذکر سرگرمی). تحقیقات دکتر استوارت براون، که مؤسسه ملی بازی را تأسیس کرد، نشان داد که ما نه تنها از بازی کردن لذت می بریم، بلکه آنها در واقع به شدت با رشد و هوش انسانی مرتبط هستند.

2. تعامل و اشتیاق را افزایش دهید

می توانید با استفاده از یک سخنرانی خشک یا اسلایدهای ارائه، اصول چابک را آموزش دهید. اما، بازی های چابک فعالیت های یادگیری عملی را ارائه می دهند که برای تیم شما بسیار جذاب تر است.

3. خلاقیت و حل مسئله را بهبود بخشید

در شلوغی و شلوغی زندگی کاری روزانه، همیشه زمانی برای ایده‌های بیرون از دیوار وجود ندارد. بازی‌ها فرصتی را برای تیم شما فراهم می‌کنند تا ماهیچه‌های خلاق خود را منعطف کنند و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را برای چالش مورد نظر ارائه دهند.

4. انسجام تیم را ارتقا دهید

بازی های چابک بسیار مشارکتی هستند و اکثر آنها غیررقابتی هستند. تیم شما می تواند متحد شود و با یک چالش مشترک مقابله کند، در حالی که در مورد نحوه کار و تعامل آنها با یکدیگر چیزهای زیادی یاد می گیرد.

همه این مزایا را با هم ترکیب کنید و یک تیم کارآمد و موثر خواهید داشت که اصول چابکی را واقعاً درک می کند.

8 بهترین بازی چابک که باید در اسکرام بعدی خود امتحان کنید

اکنون که قدرت بازی های چابک را می دانید، بیایید به گوشت و سیب زمینی بپردازیم. در اینجا هشت بازی چابک تیم سازی را معرفی می کنیم که برای انواع مختلفی از اندازه های گروهی، محیط های کاری و تخصیص زمان کار می کنند.

  • ۰۱/۰۱/۱۹
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی