تیهوشا

  • ۰
  • ۰

هر کارمندی در محل کار نیازها و انتظارات خاصی دارد و زمانی که افراد احساس می کنند که این خواسته ها برآورده نمی شوند یا نادیده گرفته می شوند، ممکن است تعارض در محل کار ایجاد شود.

چه چیزی باعث تعارض در محل کار می شود؟

تعارض سازمانی یا در محل کار می تواند نتیجه موارد زیر باشد:

  • مدیریت ضعیف
  • رفتار ناعادلانه
  • نقش های شغلی نامشخص
  • آموزش ناکافی
  • ارتباط ضعیف
  • محیط کار بد
  • عدم وجود فرصت های برابر
  • قلدری و آزار و اذیت

تغییرات قابل توجهی در محصولات، نمودارهای سازمانی، ارزیابی ها یا سیستم های پرداخت

علل اصلی درگیری در محل کار

سایر علل عمده تعارض در محل کار عبارتند از:

تضادهای شخصیتی

 «ترکیب شخصیت» در یک تیم ممکن است زمانی که یکی از اعضای جدید کارکنان به آن ملحق می‌شود یا دو همکار به طور ناگهانی با هم درگیر شوند، ناراحت شود. افراد همچنین ممکن است به موقعیت های دشوار یا چالش برانگیز به روشی غیر مفید یا غیرمولد پاسخ دهند.

نیازها و انتظارات غیر واقعی

تعارض در محل کار اغلب زمانی ایجاد می شود که کارفرمایان نیازهای کارمندان را نادیده می گیرند یا انتظارات غیر واقعی را تعیین می کنند. به عنوان مثال، تنظیم ساعاتی که کارمندان را در انجام مسئولیت های مراقبت از کودک دشوار می کند.

ارزش‌های تجاری

اکثر مردم ایده‌های بسیار روشنی در مورد آنچه که فکر می‌کنند منصفانه است دارند، و رویه‌ها و سیاست‌های سازمان شما باید این را منعکس کند. به عنوان مثال، گوش دادن منصفانه به کسی یا توضیح دلیل پشت یک تصمیم.

مسائل حل نشده محل کار

برای مثال، یک کارمند ممکن است به دلیل سبک رهبری "تهاجمی" مدیر خود بخواهد به تیم دیگری منتقل شود. با این حال، کارمند ممکن است دلایل دیگری داشته باشد - برای مثال، آنها ممکن است مدیر خود را به دلیل عدم آموزش یا پیشرفت شغلی سرزنش کنند.

افزایش حجم کار

گاهی اوقات تعارض در محل کار به این دلیل ایجاد می شود که افراد احساس می کنند بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند و اگر احساس کنند حجم کاری آنها غیرقابل کنترل است، عصبانیت ایجاد می شود.

علت اصلی تعارضات محل کار را مشخص کنید

درک علت اصلی ناراحتی یک فرد یا گروه مهم است. به عنوان مثال، ممکن است به نظر برسد که فردی در یک تیم با حجم کاری غیرقابل کنترل دست و پنجه نرم می کند، اما ممکن است از کارمند دیگری که به نظر می رسد کار کمتری برای انجام دادن دارد، ناراحت باشد. همچنین ممکن است در نتیجه تغییرات سازمانی، تجدید ساختار، یا ترفیعاتی باشد که به سایر کارکنان داده شده است.

برای کمک به مدیریت تضاد در محل کار، به رابطه قبلی بین کارمند و مدیرش و همسالانش برای یافتن نشانه‌هایی از تعارضات گذشته و احساساتی که ممکن است بر آنها تأثیر بگذارد نگاه کنید.

جلوگیری از تعارض در محل کار

شما می توانید خط مشی ها و رویه هایی را برای کمک به پیشگیری و مدیریت تضاد در محل کار تعیین کنید. برای اطلاعات بیشتر به پیشگیری از درگیری مراجعه کنید.

 

کنار آمدن با تغییر

تغییر می تواند باعث شود کارکنان احساس آسیب پذیری و عدم اطمینان کنند، زیرا آنها نگران آینده شغلی خود هستند. بنابراین، مدیران باید در مورد تغییرات آتی با کارکنان ارتباط برقرار کرده و مشورت کنند تا آنها احساس بیگانگی نکنند و گلایه ای را مطرح نکنند.

  • ۰۰/۱۲/۲۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی