تیهوشا

  • ۰
  • ۰

امروزه اکثر شرکت ها بازاریابی دیجیتالی را انجام می دهند که چندین سال پیش رایج نبود. تنها یک کلیک فاصله با اطلاعات باعث محبوبیت این استراتژی می شود.

موارد زیر قابل اعمال است:

  • بازاریابی ورودی، برای جذب و تبدیل مشتریان به صورت ارگانیک از طریق محتوای مفید استفاده می شود
  • ارسال پستی که در آن می توان ارتباطات بخش بندی شده را برقرار کرد
  • شبکه های اجتماعی برای ارتباط پست های شما با مشتریان
  • موتورهای جستجوی وب برای نشان دادن نام تجاری در اولین گزینه ها، در میان دیگران

با نوع استراتژی های ذکر شده می توانید تجسم کنید که به چه اهدافی می خواهید برسید و چه نتایجی را می خواهید در کوتاه مدت برای شرکت خود به ارمغان بیاورید.

استراتژی بازاریابی چیست؟ تعریف و مثال

استراتژی بازاریابی تمام اهداف و مقاصد بازاریابی یک شرکت است که در یک برنامه جامع واحد ترکیب شده اند. مدیران تجاری یک استراتژی بازاریابی موفق را از تحقیقات بازار ترسیم می کنند. آنها همچنین روی ترکیب مناسب محصول تمرکز می کنند تا بتوانند بیشترین سود را ببرند.

به زبان ساده؛ استراتژی بازاریابی یک استراتژی است که برای تبلیغ یک کالا یا خدمات و کسب سود طراحی شده است. در این زمینه، کلمه "خوب" به معنای "محصول" است.

یک استراتژی بازاریابی خوب به شرکت ها کمک می کند تا بهترین مشتریان خود را شناسایی کنند. همچنین به آنها کمک می کند تا نیازهای مصرف کنندگان را درک کنند. با یک استراتژی خوب می توان موثرترین روش های بازاریابی را پیاده سازی کرد. برای مثال، یک طرح خوب بازاریابی املاک و مستغلات به مشارکت گسترده جامعه و شبکه شخصی نیاز دارد.

برای گسترش دانش خود و گسترش دامنه استراتژی هایی که می توانید اجرا کنید، باید در مورد بازاریابی CPA، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی رابطه مند بیاموزید.

استراتژی بازاریابی بلند مدت است

استوارت دانلوپ، بنیانگذار LinkBuilder.io، می‌گوید که استراتژی‌های بازاریابی، رویکردهای بلندمدت و آینده‌نگر برای برنامه‌ریزی هستند. هدف اساسی آنها دستیابی به مزیت رقابتی است.

زمانی که یک شرکت در ارائه یک محصول یا خدمات نسبت به رقیب یا رقبا برتری داشته باشد، دارای مزیت رقابتی است. برای مثال مرسدس مزیت رقابتی نسبت به دیگر خودروسازان لوکس دارد زیرا خودروهایش ارزش خود را حفظ می کنند.

مرسدس این مزیت رقابتی را یک شبه یا به دلیل خوش شانسی به دست نیاورد. این بخشی از استراتژی بلند مدت شرکت بود. به طور خاص، بخشی از استراتژی بازاریابی آن است.

یک استراتژی بازاریابی دارای جزئیاتی است که می خواهید به کجا برسید. یک طرح بازاریابی توضیح می دهد که چگونه می خواهید به آنجا برسید.

استراتژی بازاریابی در مقابل طرح بازاریابی

بسیاری از مردم این دو اصطلاح را به جای هم استفاده می کنند، اما معانی آنها کاملاً متفاوت است. این شامل توضیح اهدافی است که یک شرکت باید با تلاش های بازاریابی خود به آن دست یابد. اهداف تجاری یک شرکت، استراتژی آن را شکل می دهد.

اهداف تجاری و استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری باید دست به دست هم بدهند.

برنامه ی بازاریابی

طرح بازاریابی یک کسب و کار چگونگی دستیابی به اهداف بازاریابی خود را توصیف می کند. TheBalancesmb.com در مورد برنامه بازاریابی یک شرکت موارد زیر را می گوید:

"این کاربرد استراتژی شما است - نقشه راهی که شما را از یک نقطه به نقطه دیگر راهنمایی می کند."

بنابراین، در بازاریابی، استراتژی "چه" را توصیف می کند در حالی که برنامه "چگونه" را توصیف می کند. متأسفانه، بسیاری از مردم سعی می کنند به "چگونه" دست یابند بدون اینکه ابتدا تعیین کنند "چی" چیست. ابتدا باید «چه چیزی» را می خواهید به دست آورید، تعیین کنید و سپس «چگونه» آن را انجام دهید. به عبارت دیگر، استراتژی بازاریابی شما باید مقدم بر برنامه بازاریابی شما باشد.

قبل از اینکه تصمیم بگیرم مثلاً پیاده یا سواره سفر کنم، باید مشخص کنم که کجا می خواهم بروم.

تعیین سطوح مخارج بازاریابی

به منظور تدوین برنامه بازاریابی، ابتدا باید استراتژی بازاریابی را برای اهداف بلندمدت شرکت انتخاب کرد. برای این کار می‌توانید با ایجاد اهداف هوشمند، انجام تجزیه و تحلیل SWOT یا تجزیه و تحلیل FAB، از جمله روش‌های دیگر برای ساختاربندی خوب آنچه می‌خواهید انجام دهید، چگونه باید آن را انجام دهید و چه نتایجی می‌توانید به دست آورید، همراه باشید.

برخی از استراتژی های سنتی که امروزه هنوز به طور گسترده توسط سازمان ها استفاده می شود. با این حال، جهان در حال توسعه مداوم رسانه‌ای است، بنابراین شرکت‌ها نیز فشار را برای استفاده از انواع دیگر استراتژی‌های بازاریابی برای بقا و تغییر فرآیندهای تغییر احساس می‌کنند، به همین دلیل است که استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد.

شرکت باید خود را با تغییرات توسعه فناوری، کانال های ارتباطی، ذهنیت مشتری و فرآیندهای مختلف که دنیای امروز به شدت در حال حرکت است، وفق دهد. همه سازمان ها استراتژی های بازار را به یک شکل اجرا نمی کنند. همانطور که تنوع افراد وجود دارد، برندها نیز تنوع دارند و هر کدام ترجیحات و نیازهای خاصی دارند. استراتژی هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و شما را به سمت مخاطب مناسب می برد.

نحوه ایجاد استراتژی های بازاریابی

NIBUSINESSINFO.CO.UK می گوید که چهار عنصر کلیدی برای ایجاد یک استراتژی بسیار مهم هستند. در زیر لیستی از آن عناصر با توضیحی در مورد آنچه که شامل می شوند آورده شده است:

تقسیم بندی

مشتریان فعلی و بالقوه یک شرکت در بخش ها یا گروه های خاصی قرار می گیرند. شما باید آنها را بر اساس نیازهایشان مشخص کنید.

شما می توانید این گروه ها و نیازهای آنها را از طریق گزارش های بازار و تحقیقات بازار شناسایی کنید. به محض اینکه بدانید آنها چه هستند، باید به طور مؤثرتری نسبت به رقبای خود به آن نیازها رسیدگی کنید. همچنین باید به انتظارات مصرف کنندگان توجه کنید.

هدف گذاری و موقعیت یابی

شما باید بخش هایی از بازار را هدف قرار دهید که بیشترین سود را برای کسب و کار شما نشان می دهند. آنچه محصول یا خدمات شما ارائه می دهد باید مطابق با نیازها و انتظارات بازار هدفی باشد که انتخاب کرده اید.

استراتژی بازاریابی شما باید از نقاط قوت شما نهایت استفاده را ببرد. mhttps://marketbusinessnews.com/financial-glossary/what-are-marketing-tactics-definition-and-examples/ust همچنین نیازها را برآورده می کند و انتظارات بخش هدف شما را برآورده می کند.

تاکتیک های تبلیغاتی

وقتی استراتژی بازاریابی خود را طراحی کردید، باید تصمیم بگیرید که چگونه مطمئن شوید بخش هدف شما از محصول یا خدمات شما اطلاع دارد. همچنین باید به آنها بگویید چرا و چگونه محصول شما می تواند نیازهای آنها را برآورده کند.

شما می توانید این کار را از طریق تبلیغات، کمپین های روابط عمومی، نمایشگاه ها و بازاریابی اینترنتی انجام دهید. بازاریابی اینترنتی یعنی همان بازاریابی دیجیتال، یعنی بازاریابی آنلاین.

نظارت، ارزیابی و ارزیابی

شما باید استراتژی خود را نظارت و ارزیابی یا ارزیابی کنید. مهم است. متأسفانه بسیاری از افراد در تجارت از این بخش صرف نظر می کنند.

نظارت و ارزیابی به شرکت ها کمک می کند تا ببینند استراتژی آنها چقدر خوب عمل می کند. همچنین به آنها کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی آینده را طراحی کنند. به عبارت دیگر، فواید کوتاه مدت و بلند مدت دارد.

نتیجه

استراتژی بازاریابی نوعی استراتژی است که با آن هر واحد تجاری برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود از طریق:

  • انتخاب بازار هدفی که می خواهید به آن برسید
  • تعریف موقعیتی که شما سعی خواهید کرد در ذهن مشتریان هدف خود به دست آورید
  • انتخاب ترکیب یا ترکیب بازاریابی (محصول، توزیع، قیمت و تبلیغات) که با آن قصد دارید نیازها یا خواسته های بازار هدف را برآورده کنید.
  • ۰۰/۱۲/۲۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی