تیهوشا

  • ۰
  • ۰

تفکر استراتژیک نوعی تفکر انتقادی سازمانی و عملی است. تفکر استراتژیک شامل دیدن تصویر بزرگ، برنامه‌ریزی پیش‌رو و عملی کردن فکر است، معمولاً برای به دست آوردن مزیت رقابتی در تجارت. متفکران استراتژیک می توانند این شایستگی ها را برای پیگیری موقعیت های مدیریت ارشد در شرکت خود یا بهبود استراتژی های تجاری خود تقویت کنند.

5 ویژگی متفکران استراتژیک

همه متفکران استراتژیک یکسان استراتژی نمی کنند، اما چند ویژگی مشترک دارند.

آینده نگری استراتژیک

 متفکران استراتژیک توانایی پیش بینی و پیش بینی مشکلات احتمالی را دارند. آن‌ها می‌دانند که داشتن یک برنامه پشتیبان (یا چندین) می‌تواند به آنها کمک کند تا زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، سریع حرکت کنند.

ذهن کنجکاو

 متفکران استراتژیک از زیر سوال بردن یا به چالش کشیدن تفکر متعارف هراسی ندارند. آنها می دانند که پرسیدن سوال درست به اندازه یافتن راه حل مناسب مهم است.

نگرش انعطاف‌پذیر

 استراتژیست‌های خوب این توانایی را دارند که زمانی که یک مسیر عملی نتایج مورد نظر را ارائه نمی‌کند، حرکت کنند. آنها همچنین در مورد ارزیابی مجدد ایده‌ها و مفروضات خود با آشکار شدن اطلاعات جدید، انعطاف‌پذیر هستند.

توانایی اتصال نقاط

 استراتژیست ها در شناسایی الگوها و معنا بخشیدن به روندهای فراگیر مهارت دارند.

توانایی زمینه سازی اطلاعات

 تفکر استراتژیک مستلزم دیدن اطلاعات از دریچه گذشته، حال و آینده برای پرداختن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت است.

4 نکته برای توسعه مهارت های تفکر استراتژیک

برای توسعه مهارت‌های مؤثر در حل مسئله، تصمیم‌گیری و طوفان فکری، لازم نیست با یک ذهنیت استراتژیک متولد شوید.

سوالات خود را بپرسید

بررسی انتقادی آنچه که تصور می کنید درست است و زیر سوال بردن خرد متعارف می تواند به شما کمک کند که تعصبات خود را به چالش بکشید. بازجویی از مفروضات شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای حل مشکلات خارج از چارچوب فکر کنید.

برای گوش دادن وقت بگذارید

 یک متفکر استراتژیک ماهر قبل از انجام حرکت گوش می دهد. هنگام کار با یک تیم، دیدگاه همه را در نظر بگیرید و بسیاری از دیدگاه‌ها را هضم کنید تا رویکرد ظریف‌تری برای حل مسئله داشته باشید. هنگامی که به تنهایی کار می کنید، جمع آوری اطلاعات تا حد امکان می تواند منجر به سوالات و بینش های جدیدی شود که برنامه استراتژیک شما را بیشتر اصلاح می کند.

اولویت بندی را یاد بگیرید

 چه اهداف شما شخصی باشد و چه حرفه ای، رتبه بندی آیتم های اقدام از مهم ترین تا کم اهمیت ترین می تواند به شما کمک کند تا بر روی یک مسیر عمل متمرکز بمانید.

در مورد اینکه چه چیزی موثر بوده و چه چیزی موثر نیست فکر کنید

پس از اجرای برنامه خود، زمانی را برای ارزیابی موفقیت ها و شکست ها اختصاص دهید. کدام بخش از فرآیند به خوبی کار کرد که می خواهید دفعه بعد تکرار کنید؟ چه چیزی را می توان بهبود بخشید؟ از تمام معیارهایی که در اختیار دارید و هر بینشی که به دست می آورید برای بهبود برنامه استراتژیک بعدی خود استفاده کنید.

آیا می خواهید درباره کسب و کار بیشتر بدانید؟

عضویت سالانه MasterClass را برای دسترسی انحصاری به درس‌های ویدیویی که توسط افراد برجسته کسب‌وکار تدریس می‌شوند، از جمله دانیل پینک، کریس واس، رابین رابرتز، سارا بلیکلی، باب ایگر، هوارد شولتز، آنا وینتور و غیره دریافت کنید.

  • ۰۰/۱۲/۱۶
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی