تیهوشا

  • ۰
  • ۰

معنای کلی سیستم تولید ناب شناسایی و حذف ضایعات است که از این طریق می توان کیفیت و زمان تولید را بهبود بخشید و هزینه ها را کاهش داد. این یکی از روش‌های نزدیک شدن به تولید ناب است، اما می‌توان با استفاده از «راه تویوتا» نیز به آن نزدیک شد، که تمرکز بر بهبود گردش کار به جای اتلاف است.

هر دو روش اهداف یکسانی دارند، اما با روش تویوتا، ضایعات به‌جای اینکه به‌عنوان تمرکز مورد توجه قرار گیرند، به‌طور طبیعی حذف می‌شوند. پیروان این روش پیاده سازی می گویند که این یک دیدگاه گسترده سیستمی است که می تواند به جای حذف صرفاً ضایعات خاص، برای کل یک تجارت مفید باشد. راه تویوتا به دنبال ساده سازی ساختار عملیاتی یک سازمان در یا

تا بتواند محیط کار را درک و مدیریت کند. این روش همچنین از راهنمایی موسوم به «Senpai and Kohai» (سال‌نفر و جوان) برای کمک به پرورش تفکر ناب درست از طریق ساختار سازمانی استفاده می‌کند.

با این حال، با وجود رویکردهای متفاوت، هر دو روش در تعدادی از اصول مشترک تولید ناب هستند، از جمله:

  • اتوماسیون
  • پیشرفت مداوم
  • انعطاف پذیری
  • تسطیح بار
  • کیفیت تولید یا خدمات برای اولین بار عالی
  • جریان تولید و کنترل بصری
  • پردازش کششی
  • روابط تامین کننده
  • حذف ضایعات

نکاتی برای اجرای فرآیندهای تولید ناب

ووماک و جونز همانطور که مفاهیم تولید ناب را در نوشته‌های خود معرفی کردند، توضیح دادند که چرا برخی از سازمان‌های ناب موفق شدند در حالی که برخی دیگر شکست خوردند. تفاوت اصلی این بود که کسانی که شکست خوردند از رویه های خاص کپی کردند در حالی که سازمان های موفق به دنبال درک اصول اساسی مورد نیاز برای کارکرد کل سیستم ناب بودند.

لاغر شدن یک فرآیند مستمر تغییر است که نیاز به ارزیابی و نظارت دارد. برای حفظ آن به تغییرات و تنظیمات مکرر در شیوه های کاری شما نیاز دارد.

ایجاد یک جعبه ابزار ناب از روش‌ها می‌تواند به ساده‌سازی سیستم‌های مدیریت ناب شما کمک کند، اما باید به خاطر داشته باشید که ناب بیشتر یک فلسفه است تا مجموعه‌ای از رویه‌های استاندارد.

با وجود این، چهار مرحله وجود دارد که می توانید برای کمک به ایجاد سیستم مدیریت پروژه اصول تولید ناب خود بردارید:

1. طراحی یک سیستم تولید ساده

هرچه بیشتر سیستم‌های خود را به بخش‌های ساده و مرکب آن‌ها تقسیم کنید، نظارت و بهبود هر کدام از طریق حذف ضایعات آسان‌تر خواهد بود.

2. به دنبال راه هایی برای بهبود باشید

کارکنان در تمام سطوح باید در یافتن راه هایی برای بهبود فرآیندها و رویه ها تشویق و حمایت شوند. داشتن یک دید کلی صادقانه از رویه ها برای یافتن زمینه هایی برای بهبود مهم است. هرچه این بهبودها برای شرکت و فرآیندهای خاص شما خاص تر باشند، مؤثرتر خواهند بود.

3. به طور مداوم بهبودهای طراحی را اجرا کنید

این کافی نیست که به دنبال بهبود باشید. اینها باید از طریق طرح ها، رویه ها و فرآیندهای شما اجرا شوند. تنها به دنبال بهبود نیست، بلکه باید در سطح عملی نیز عملی شود. هر گونه پیشرفتی نیز باید با معیارهای بهبود پشتیبان‌گیری شود و اغلب بهتر است به جای تغییرات گسترده، تغییرات کوچک افزایشی ایجاد کنید.

4. به دنبال خرید کارکنان باشید

برای دستیابی موثر به سه مرحله اول، باید حمایت کارکنان خود را به دست آورید. اگر مدیریت تصمیم به اجرای آن بدون جلب رضایت کارکنان بگیرد، کل روش ممکن است آسیب ببیند. از آنجایی که ضایعات، و در نتیجه ناب، یک مفهوم کلی در کل کسب و کار است، به مدیریت نیاز دارد تا مشکلات واقعی را که باید حل شوند، شناسایی و درک کند.

کارمندان می توانند با عقب راندن، موفقیت مدیریت ناب را مسدود کنند، به خصوص اگر بار مدیریت و اجرای ناب بر دوش آنها گذاشته شود. یک راه حل خوب برای این، ایجاد یک "طرح ناب" است که در آن تیم ها می توانند بازخورد و پیشنهادات خود را به مدیریت ارائه دهند، که سپس تصمیم نهایی را در مورد هر گونه تغییر می گیرد. کوچینگ همچنین برای توضیح مفاهیم و انتقال دانش به کارکنان در تمام سطوح مهم است.

 

  • ۰۰/۱۱/۳۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی