تیهوشا

  • ۰
  • ۰

در زیر چند نمونه خوب از داشبوردهای مدیریتی آورده شده است. داشبورد مدیریتی را می توان به عنوان یک ابزار اجرایی در نظر گرفت که تنها هدف آن آسان تر خواندن اطلاعات است. این داشبوردها می‌توانند انواع مختلفی از داده‌ها را شامل شوند که همگی می‌توانند در یک داشبورد خوانا ادغام شوند. داشبوردهای مدیریتی خوب به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون از دست دادن داده‌های مهم، از یک نمودار به نمودار دیگر منتقل شوند.

برای به دست آوردن مزیت رقابتی در یک بازار خاص، کسب و کار شما باید قادر به خواندن، ردیابی و تبدیل داده هایی باشد که به طور مداوم هر روز در حال تغییر هستند. این داشبوردهای تعاملی همه جنبه های کسب و کار شما را کنترل می کنند. چه نیاز به پیگیری هزینه‌های روزانه، گزارش‌های موجودی ماهانه یا درآمدهای فصلی داشته باشید، یک داشبورد مدیریتی خوب می‌تواند به انجام این کار کمک کند.

برای متمایز شدن از دیگران، یک داشبورد مدیریتی خوب به شما این امکان را می دهد که سه جزء کلیدی کسب و کار خود را ردیابی کنید:

معیارهای شاخص کلیدی عملکرد (KPI)

داشبوردهای مدیریتی اطلاعات خاصی را ارائه می دهند که کسب و کارها برای اجرای موثر و کارآمد به آن نیاز دارند. این اطلاعات در نمودارهای گرافیکی و آسان برای خواندن ارائه می شود که داده هایی را که کسب و کار به طور خاص در نمودار گنجانده است را نشان می دهد. این بدان معناست که مدیر یک فروشگاه ورزشی می تواند از این داشبوردهای مدیریتی استفاده کرده و آنها را به طور خاص برای کسب و کار خود طراحی کند. در بیشتر موارد، داشبوردهای مدیریتی عناصر مختلفی مانند معیارها و KPI را در یک نمودار ترکیب می‌کنند تا تصویری کلی از نحوه فروش یا میزان موجودی موجود در فروشگاه به شما ارائه دهند. این داشبوردهای خاص به منظور انعطاف پذیری با هر کسی که از آن استفاده می کند ایجاد شده است. هیچ راه درستی برای استفاده از داشبورد مدیریتی وجود ندارد. ایده این است که آنها را برای کسب و کار خود تامین کنید.

با طراحی منحصربه‌فرد داشبورد کشیدن و رها کردن InetSoft، می‌توانید گزارش‌های مربوط به کسب‌وکار خاص خود را کاملاً سفارشی کنید. شما با معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) که می‌خواهید انتخاب کنید، کنترل کامل دارید و می‌توانید آن‌ها را ترکیب و مطابقت دهید تا نیازهای تجاری رو به رشد خود را برآورده کنید.

داشبورد مدیریت پروژه داشبوردی است که نمای کلی 360 درجه از وضعیت پروژه، بینش ها و نقاط داده ارائه می دهد. داده‌ها را از تمام نقاط تماس مهم پروژه جمع‌آوری می‌کند و آنها را در یک رابط واحد ترکیب می‌کند تا هم مدیر پروژه و هم تیم بتوانند اطلاعات لازم را در یک نگاه به دست آورند.

با داشبورد در مدیریت پروژه، تیم ها می توانند:

پروژه ها را به شیوه ای معنادار تجسم کنید،

ردیابی معیارهای کلیدی عملکرد،

بینش‌های عملی ایجاد کنید، یعنی اطلاعاتی را که می‌توانند به اقدامات تبدیل کنند یا روی آن کار کنند، دریافت کنید.

در مجموع، داشبورد پروژه به عنوان ابزار نظارتی برای تیم‌ها عمل می‌کند تا ببینند چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی نیست، و چه چیزی برای دستیابی به اهداف پروژه تنظیم شود.

یک داشبورد مدیریتی پروژه خوب چیست؟

داشبوردهای پروژه برای کمک به تیم‌ها در تصمیم‌گیری سریع با آوردن داده‌های ضروری درست در جایی که هستند، طراحی شده‌اند. اما داشبورد پروژه دقیقاً چگونه به دستیابی به آن کمک می کند؟ از همه مهمتر، چه کارکردهای ضروری یک داشبورد پروژه خوب را می سازد؟ آنها را در زیر بیابید:

فراگیر

هدف اصلی داشبورد های مدیریتی پروژه جمع‌آوری داده‌ها از تمام نقاط داده و گزارش‌های پروژه است که در آن به یک رابط ساده پیش‌بینی می‌شود تا یک تیم بتواند آنچه را که نیاز دارد انتخاب کند و با آن کار کند. باید تمام داده‌های ضروری مورد نیاز تیم را جمع‌آوری کند تا در هر نقطه از زمان، تیم پروژه مطمئن شود که وضعیت به‌روزی در مورد آنچه در پروژه در حال اجرا می‌گذرد دارند.

بهترین داشبورد مدیریتی پروژه ای که تمام نقاط داده را پوشش نمی دهد، به طور موثری از کاربرد مورد نظر خود کوتاهی می کند و ممکن است مانع از انجام بهترین کار تیم شود و احتمالاً منجر به تصمیمات بد و غیرمولد شود.

وضوح و برجسته سازی داده ها

برای اینکه داشبورد پروژه نقش خود را ایفا کند، نه تنها باید داده‌های پراکنده را در یک طرح جمع‌آوری کند، بلکه باید آن‌ها را تا حد امکان به وضوح ارائه دهد تا تیم بتواند آن را درک کند.

در دنیای پر سرعتی که زمانی برای بررسی گزارش‌های جامع وجود ندارد، داشبورد باید به طور مداوم بینش‌های عملی را در قالبی ساده به تیم ارائه دهد تا به راحتی بتوان آن داده‌ها را در زمان واقعی دریافت کرد و در واقع آن را پیاده‌سازی کرد. باید نمودارها و نمودارهای مدیریت پروژه وجود داشته باشد که بینش را به صورت بصری ارائه دهد.

انعطاف پذیری و کنترل های عمیق کاربر

انعطاف‌پذیری در این زمینه مستلزم آن است که داشبورد پروژه، یا بهتر است بگوییم، نرم‌افزار مدیریت پروژه مورد استفاده برای کنترل آن باید تا حد امکان ساده و از نظر فنی پاسخگو باشد، بنابراین تیم می‌تواند آن را تنظیم و سفارشی کند تا در واقع آنچه را که نیاز دارد انجام دهد. یک داشبورد یک اندازه برای همه ممکن است برای همه موارد کاربردی مفید نباشد زیرا نیاز هر تیم متفاوت است.

چرا باید از داشبورد پروژه استفاده کنم؟

داشبوردهای پروژه تجسم آنچه در فرآیند مدیریت پروژه مهم است، یعنی اندازه گیری و پیگیری پیشرفت پروژه را آسان می کند. بنابراین، داشبورد پروژه دقیقاً چگونه به اندازه‌گیری و مدیریت بهتر پروژه‌ها کمک می‌کند؟ بیایید دریابیم.

1. هماهنگی

در فرآیند مدیریت پروژه، می‌تواند برای اعضای تیم آسان باشد که به تنهایی از هم جدا شوند، تمرکز خود را بر اهداف کلیدی از دست بدهند و به طور غیرمستقیم پروژه را دچار رکود کنند. با داشبورد پروژه، برای تیم آسان‌تر است که یک منبع حقیقت داشته باشد تا همه به آن مراجعه کنند. داشبورد به همه می گوید که چه کاری و چه زمانی باید انجام شود.

در نتیجه، تک تک اعضای تیم می توانند نگاهی عمیق به معیارهای مدیریت پروژه و چگونگی پیشرفت پروژه داشته باشند. به این ترتیب، همه می توانند روی کارهایی که باید انجام شود تا سریعتر به اهداف دست پیدا کنند، تمرکز کنند.

2. افزایش دید داده ها

یک داشبورد مدیریت پروژه خوب داده های مهم را می گیرد و آن ها را درست در جایی که تیم به آن نیاز دارد می آورد. تیم مدیریت پروژه در واقع می تواند به جای صرف زمان برای مکان یابی معیارهای پروژه که همیشه در حال تغییر است، روی دریافت آن بینش ها و تبدیل آنها به موارد اقدام و نتایج نهایی تمرکز کند.

3. بینش عملی

در پایان، دلیل استفاده از داشبوردهای مدیریتی پروژه در وهله اول ارائه بینش هایی است که می توانند تفسیر شوند و برای ترسیم یک مسیر عمل استفاده شوند. داشبوردهای پویا به راحتی می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، بنابراین تیم می تواند به راحتی تفسیر کند و اقدامات مناسب را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

معیارها و ویژگی هایی که باید در داشبورد پروژه داشته باشید

برخی از ویژگی ها و معیارهای اساسی که یک داشبورد مدیریت پروژه باید پوشش دهد تا به اندازه کافی نیازهای دیده شدن داده های یک تیم را برآورده کند، عبارتند از:

1. ویجت تخصیص منابع

این گزارش نحوه تخصیص منابع موجود پروژه را نشان می دهد، از جمله اینکه چگونه (یعنی انتظار می رود منابع در کجا تخصیص داده شده به آن برسند)، کجا (دقیقاً کدام بخش از پروژه) و به کدام وظایف خاص.

2. ویجت وضعیت وظیفه

این به تیم نگاهی به وضعیت وظایف مربوط به پروژه مورد نظر ارائه می دهد.

3. گزارش های ردیابی نقطه عطف

این به روز رسانی های دوره ای در مورد پیشرفت ارائه می دهد.

  • ۰۰/۱۱/۳۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی