تیهوشا

  • ۰
  • ۰

استراتژی برند به برنامه استراتژیک یک سازمان برای توسعه و ترویج نام تجاری خود، از جمله پیام هایی که به مخاطبان هدف در تلاش برای ایجاد روابط با مشتری منتقل می کند، اشاره دارد. تعریف استراتژی برند را بیاموزید و نمونه هایی را در کوکاکولا بررسی کنید تا بفهمید استراتژی برند چگونه توسعه می یابد.

تعریف استراتژی برند

استراتژی برند یک طرح رسمی است که توسط یک کسب و کار برای ایجاد تصویری خاص از خود در ذهن مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می شود. وقتی یک شرکت یک استراتژی برند موفق ایجاد کرده و اجرا می کند، مردم بدون اینکه به آنها گفته شود شرکت کیست و چه می کنند، می دانند. شرکت هایی به بزرگی و تاسیس کوکاکولا، همچنین برندهای کوچک و حتی مشاغلی که خدمات را به شرکت های دیگر می فروشند، همگی از یک استراتژی برند با دقت ایجاد شده سود می برند. در نتیجه استراتژی برند، افراد احساس یا نظر خاصی را در مورد یک شرکت ایجاد می کنند - احساسی که تصمیمات خرید آنها را هدایت می کند. این احساس برابر با ارزش ویژه برند است. هرچه افراد قوی‌تر نسبت به یک برند احساس کنند، ارزش ویژه برند قوی‌تر می‌شود.

 ذخیره تایم لاین سرعت پخش خودکار عادی نمونه کوکاکولا

Coca Cola یا همان طور که بیشتر شناخته شده است، نمونه ای جامع از یک استراتژی برند موثر ارائه می دهد. چیزی که در سال 1886 به عنوان شربتی با آب گازدار مخلوط شده و در فواره های نوشابه در جنوب آمریکا به فروش می رسید، اکنون یک برند جهانی و چند میلیارد دلاری است. این موفقیت را از طریق یک استراتژی دقیق برنامه ریزی شده و به طور مداوم اجرا کرد که هدف آن محبوب کردن، قابل اعتماد کردن، پرطرفدار کردن و موفقیت آمیز کردن کوکالا است.

مدت کوتاهی پس از اختراع فرمول کوکاکولا، یکی از شرکای اصلی تجاری کوکاکولا نام را پیشنهاد کرد و لوگوی کوکاکولا را که هنوز هم امروزه استفاده می‌شود، طراحی کرد، از جمله فونت متمایز آن. حالا که این محصول دارای فرمول و نام بود، نیاز به مشتریان داشت. اینجاست که مرحله بعدی استراتژی برند کوکاکولا مطرح شد ایجاد روابط با مشتریان جدید بالقوه با توزیع کوپن برای نمونه رایگان کوکاکولا. این ژست حسن نیت به عنوان یک هدیه به اولین کمپین بازاریابی کوکاکولا تبدیل شد.

نشانه موفقیت بعدی کوکاکولا در قالب رقابت بود. دیگر سازندگان نوشابه شروع به تقلید از فرمول کوکا کردند. در روزهایی که نوشابه‌ها عمدتاً در لیوان‌هایی در فواره‌های نوشابه فروخته می‌شد، فریب دادن مردم آسان بود، بدون اینکه توانایی شناسایی محصول با یک بطری آشنا یا قوطی آلومینیومی برای اطمینان از اصالت وجود داشت.

برای مقابله با این رقابت، کوکاکولا عملیات بطری سازی خود را آغاز کرد. در همان زمان، شروع به ساخت یک شبکه توزیع کرد تا بتواند در خارج از محدوده بومی خود آتلانتا، جورجیا، کوکاکولا به فروش برسد. اما عملیات بطری‌سازی در شهرهای دور از بطری‌هایی که در دست داشتند استفاده می‌کردند، به این معنی که کوکاکولا در بطری‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف فروخته می‌شد. این ناهماهنگی یکپارچگی نام تجاری کوکاکولا را به خطر انداخت - به عبارت دیگر، انتظاراتی که مشتریانش از برند داشتند. بدون ظاهر ثابت، توانایی برند برای ایجاد وفاداری کاهش می یابد. بنابراین، کوکاکولا بطری منحصر به فرد خود را در سال 1916 طراحی کرد.

در طول قرن بیستم، تکامل برند کوکاکولا از یک سری مراحل منطقی پیروی کرد که در کنار هم، یک استراتژی برند را تشکیل می‌دهند. تصادفی نیست، این مراحل اشتراکات زیادی با اجزای استراتژی برند برای هر محصول یا شرکتی دارند.

اجزای مشترک یک استراتژی برند

پاسخ به سوالات زیر چارچوبی را برای ایجاد یک استراتژی برند برای تقریباً هر برندی ارائه می دهد. فکر کردن به آنها و نوشتن پاسخ ها، تمرین مهمی در ایجاد استراتژی برند است.

محصول یا خدمات شما چه می کند؟ در مورد کوکا، شعار معروف آنها توضیح می دهد که کوکا چه کاری انجام می دهد: "مکثی که تازه می کند". بنابراین، کوکاکولا باعث طراوت می شود. یک فروشگاه لوازم اداری ممکن است به این سؤال پاسخ دهد "ما راحتی و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهیم."

مخاطبان محصول شما چه کسانی هستند؟ مهم است که این را از همه افراد به گروه های کلیدی افرادی که احتمالاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند محدود کنید.

تصویر برند شما چیست؟ این سوال فراتر از نشان‌واره است و سبک‌های فونت، رنگ‌ها، انواع تصاویر، سبک زبان را در بر می‌گیرد - همه چیزهایی که توسط حواس پنجگانه درک می‌شوند که نشان‌دهنده برند شما هستند.

می‌خواهید برند شما چه احساسی در مردم ایجاد کند؟ کوکا ممکن است پاسخ دهد، "آرام، خوشحال". یک تعمیرگاه خودرو ممکن است پاسخ دهد، "راحت شده، منصفانه رفتار شده است." یک فروشگاه لباس که به زنان تجاری خدمات ارائه می دهد، ممکن است پاسخ دهد، "پیچیده، با اعتماد به نفس".

 برای باز کردن قفل این درس باید عضو Study.com باشید. حساب کاربری برای خود بسازید

  • ۰۰/۱۱/۲۶
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی