تیهوشا

  • ۰
  • ۰

بهترین راه برای استفاده از نمودارهای سازمانی چیست؟ صرف نظر از طرحی که انتخاب می کنید، نمودارهای سازمانی برای نشان دادن روابط داخلی و روابط متقابل درون یک سازمان و برای اطمینان از اینکه همه کارکنان قادر به برقراری ارتباط موثر اطلاعات هستند بسیار مفید هستند.

می توانید از نمودارهای سازمانی برای موارد زیر استفاده کنید

ارتباط درون یک شرکت، به ویژه با مافوق. برای مثال، مهم است که کارکنان بدانند مدیرشان کیست و یکدیگر را بشناسند. برای این منظور، ایده خوبی است که عکس های کارمندان را اضافه کنید تا نام ها با چهره ها مرتبط شوند.

  • تجدید ساختار، مانند زمانی که کارکنان نقش‌های خود را در سازمان تغییر می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که مهارت‌هایشان به طور بهینه به کار گرفته می‌شود.
  • برنامه ریزی نیروی کار، به عنوان مثال هنگام بررسی جزئیات یک طرح جدید استخدام.
  • برنامه ریزی منابع، برای مثال با به حداقل رساندن ناکارآمدی ها با سازماندهی مجدد نقش ها و وظایف.
  • شجره نامه، زیرا شجره نامه ها اساسا چیزی بیش از نمودارهای سازمانی نیستند. می‌توانید عکس‌ها، تاریخ تولد و مرگ و پیوندهایی را به سایر اطلاعات مرتبط درباره هر فرد اضافه کنید.

Lucidchart ایجاد نمودارها را سریع و آسان می کند. امروز آزمایش رایگان خود را دریافت کنید و در پروژه های بعدی خود با همکاران خود همکاری کنید.

نکاتی برای طراحی بصری نمودارهای سازمانی

در اصل، به سختی قوانین ثابتی در مورد نمودارهای سازمانی وجود دارد، بنابراین هر عنصر بصری که اطلاعات را منتقل می کند مجاز است.

عکس ها می توانند به کاربران کمک کنند تا یکدیگر را بشناسند و خود را با نام یکدیگر معرفی کنند.

اشکال و/یا رنگ های مختلف برای نشان دادن بخش های جداگانه، گروه های کاری، سطوح شغلی و سایر اطلاعات مفید هستند.

لوگوها یا نمادهای شرکت به شما این امکان را می دهند که نمودارهای خود را مطابق با هویت برند خود سفارشی کنید.

انیمیشن های پاورپوینت به ارائه های شما روح می بخشد و با تمرکز بر قسمت های مختلف نمودار، آنها را جذاب تر می کند.

اشکال سه بعدی نمودارهای واضح تری را ایجاد می کنند که به معنای واقعی کلمه برجسته می شوند.

مرزهای نمودارهای سازمانی

آنها می توانند به سرعت منسوخ شوند، به خصوص در مورد شرکت هایی با جابجایی کارکنان بالا. نمودارهایی که آنلاین هستند راحت تر به روز می شوند، یعنی نمودارهایی که فقط به صورت چاپی در دسترس هستند، اما حتی نمودارهایی که آنلاین هستند نیز باید مرتب بررسی شوند و در صورت لزوم به روز شوند. در این زمینه، ایده خوبی است که از اسناد آنلاین قابل ویرایش و همچنین ویژگی های اتوماسیون استفاده کنید تا نمودارهای سازمانی به طور خودکار به روز شوند، به عنوان مثال، زمانی که کارمندان شرکت را ترک می کنند یا کارکنان جدید می پیوندند.

آنها فقط روابط رسمی را نشان می دهند، در حالی که روابط غیررسمی و اجتماعی را که نقش بسیار مهمی در سازمان ایفا می کنند نادیده می گیرند.

آنها هیچ اطلاعاتی در مورد سبک مدیریت در شرکت ارائه نمی دهند. نمودارهای سازمانی نشان می‌دهند که چه کسی کدام موقعیت رهبری را دارد، اما نه اینکه چگونه این اختیار اعمال می‌شود.

ارگانیگراف ها، که ارتباط نزدیکی با نمودارهای سازمانی دارند، ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشند اگر می خواهید سایر روابط یا ارتباطات بین کارمندان و بخش ها را نشان دهید یا نشان دهید.

منبع چارت سازمانی

  • ۰۰/۱۱/۲۴
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی