تیهوشا

  • ۰
  • ۰

تصمیم گیری اساس رهبری خوب است. در این مقاله یاد بگیرید که چگونه می توانید از مدل های سنتی تصمیم گیری برای گرفتن بهترین تصمیمات در دنیای تجارت امروز استفاده کنید.

تصمیم گیری مؤثر برای رهبری اساسی است. در اصل، تصمیم گیری وظیفه اصلی یک رهبر خوب است. تصمیم‌ها رهبران را قادر می‌سازد تا به شرایط، تهدیدها و فرصت‌های متغیر بازار پاسخ دهند تا موفقیت آتی سازمان خود را تضمین کنند. با افزایش سرعت اطلاعات، تغییرات در محیط کسب و کار و رویدادهای خارجی غیرقابل پیش بینی، کار تصمیم گیری موثر هر روز پیچیده تر می شود.

مطلب بیشتر در مورد تصمیم گیری در مدیریت را در اینجا دنبال کنید.

ضرورت تسلط بر علم تصمیم گیری در مدیریت

علم تصمیم گیری در مدیریت مدت‌هاست که به یک رشته مهم تبدیل شده است و دانشگاهیان مدت‌هاست اشاره کرده‌اند که تصمیم‌های خوب ستون فقرات شرکت‌های موفق هستند. بنابراین، درک این موضوع که سازمان‌ها هنوز درگیر تصمیم‌گیری ضعیف هستند که هزینه‌های هنگفتی دارد، مشکل‌ساز است. در مطالعه‌ای که توسط گارتنر منتشر شده است، هزینه تصمیم‌های بد بیش از 3 درصد از سود شرکت‌ها تخمین زده می‌شود که خیره‌کننده است.

مدیران افراد پرمشغله با اولویت های متناقض و اغلب تعداد زیادی از جلسات تیمی برای شرکت هستند. این بدان معنی است که فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک آنها باید ساده و کارآمد باشد تا توانایی تصمیم گیری آنها به حداکثر برسد. خوشبختانه، نوری در انتهای تونل وجود دارد: مدل‌ها و روش‌های مختلف تصمیم‌گیری زمانی که با فناوری همراه می‌شوند به همین هدف دست می‌یابند و رهبران را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه را سریع‌تر از همیشه بگیرند.

در این مقاله به بررسی DNA تصمیم گیری می پردازیم تا اهمیت آن و چرایی اهمیت آن را درک کنیم. سپس به یک مدل تثبیت شده تصمیم گیری نگاه می کنیم و آن را در چارچوب مدیریت امروزی قرار می دهیم. هدف این مقاله کمک به رهبران کسب و کار است تا تصمیم گیری خود را در دنیای تجارت مدرن ساده کنند.

اول از همه، به یک سوال به ظاهر ساده:

تصمیم گیری دقیقا به چه معناست؟

تصمیم گیری از نیاز به حل یک مشکل یا پاسخ به یک تهدید یا فرصت ناشی می شود. طبق مقاله ای که توسط دانشگاه ماساچوست منتشر شده است، تصمیم گیری را می توان به عنوان «فرایند شناسایی یک تصمیم، جمع آوری اطلاعات و ارزیابی راه حل های جایگزین» تعریف کرد.

فرآیند تصمیم گیری را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:

  • شناسایی اهداف و مقاصد
  • جمع آوری تمام اطلاعات مربوطه
  • مشارکت ذینفعان و مشارکت کنندگان کلیدی
  • در نظر گرفتن گزینه های جایگزین

بیایید تصمیم گیری را به عنوان یک چهارراه در نظر بگیریم. مسیر به خودی خود استراتژی کسب و کار شما است، شرکت شما وسیله نقلیه ای است که با آن سفر می کنید، و چهارراه فرصتی است برای تغییر رویکرد خود نسبت به یک موضوع خاص، تغییر جهت یا ماندن در مسیر فعلی خود. نمونه بارز این همه‌گیری کووید-19 است: یک رویداد خارجی با ابعاد بی‌سابقه، مجموعه‌ای از چهارراه‌ها را برای مسئولین ایجاد کرد و اقدام فوری لازم بود. سازمان شما چگونه به این همه گیری جهانی واکنش نشان می دهد؟ چه تغییراتی در "کسب و کار به طور معمول" برای اطمینان از ایمنی کارمندان و مشتریان شما ضروری بود؟

نتیجه نهایی تصمیم گیری این است که مسیری را برای سازمان شما از طریق موقعیت پیش رو فراهم کنید. در هر چهارراه، ممکن است انتخاب کنید که در جهت فعلی ادامه دهید، یا منشعب شوید، یا حتی بچرخید، و به سمتی جدید بروید.

همه اینها به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما آنچه باید اذعان کنیم این است که برای اکثر مشاغل، اغلب در هر زمان معین بیش از یک تقاطع وجود دارد. بیشتر سازمان ها یک کاروان هستند تا یک وسیله نقلیه واحد. این مشکل توسط دنیای تجارت به طور فزاینده مرتبط و غیرقابل پیش بینی تسریع می شود، زیرا جریان های اطلاعاتی سریع تر به تصمیم گیری های دقیق تری نیاز دارد.

بنابراین، اکنون که فهمیدیم تصمیم گیری چیست، می توانیم مراحل مربوط به تصمیم گیری را بررسی کنیم.

منبع

https://www.sherpany.com/de/ressourcen/meeting-management/methoden-zur-entscheidungsfindung-entscheidungsmodell/

  • ۰۰/۱۱/۲۴
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی