تیهوشا

  • ۰
  • ۰

فرهنگ سازمانی به عنوان ارزش ها، ویژگی ها، رفتارها و نگرش های جمعی یک سازمان خاص تعریف می شود. نام های فرهنگ جایگزین عبارتند از:

  • فرهنگ سازمانی
  • فرهنگ محل کار
  • فرهنگ شرکتی

فرهنگ سازمانی می تواند نتیجه تلاش عمدی باشد یا به طور طبیعی توسعه یابد. هر شرکتی فرهنگ سازمانی خود را دارد، اما هر شرکتی فرهنگ سازمانی عالی ندارد. فرهنگ شرکت از طریق نحوه تعامل اعضای تیم، ابتکارات تصمیم گیری و ارزش های اصلی وسواس نشان داده می شود. مؤلفه های اساسی فرهنگ شرکتی عبارتند از:

  • محیط کار
  • سبک های رهبری
  • در چارچوب اهداف سازمانی
  • ارزشهای اصلی

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد انواع فرهنگ سازمانی اینجا کلیک کنید.

مدیریت های شرکت

اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان هنگام تصمیم گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش یک موقعیت، فرهنگ سازمانی یک شرکت را به دقت تجزیه و تحلیل می کنند. در واقع، 77 درصد از مردم می گویند که حتی قبل از درخواست برای یک نقش، فرهنگ شرکت را در نظر می گیرند.

فرهنگ سازمانی قوی فرهنگی است که در آن کارکنان مطابق با رفتارهای مورد انتظار و مسئولیت های شغلی کار می کنند. در حالی که برخی از شرکت‌ها فرهنگ شرکتی عالی را بر اساس تیم‌سازی و تبریک کارکنان تعریف می‌کنند، شرکت‌های دیگر برای فرهنگ رسمی و سنتی‌تر محل کار ارزش قائل هستند.

فرهنگ سازمانی چگونه بر یک شرکت تأثیر می گذارد؟

94 درصد از مدیران و 88 درصد از کارکنان معتقدند که فرهنگ شرکت برای موفقیت بسیار مهم است. شرکت‌هایی که فرهنگ قوی دارند، در مقایسه با شرکت‌هایی با فرهنگ تعریف‌نشده یا ضعیف، به‌طور میانگین ۴۰۰ درصد رشد درآمد بیشتری دارند. فرهنگ سازمانی به طور مستقیم بر عوامل مختلفی از جمله مشارکت کارکنان و سطوح بهره وری تأثیر می گذارد.

1. مشارکت کارکنان

در فرهنگ شرکتی منفی، کارکنان اغلب احساس مشارکت نمی کنند. در مقابل، فرهنگ شرکتی عالی، کارکنان شادی را که عموماً درگیر هستند، تشویق می‌کند.

اولین قدم برای ایجاد یک فرهنگ عالی شرکت و افزایش مشارکت کارکنان این است که مطمئن شوید کارکنان احساس ارزشمندی و انگیزه می کنند. بهترین شیوه ها برای دستیابی به این امر شامل منابع انسانی برای درخواست بازخورد منظم کارکنان و اعطای کارمندان با عملکرد بالا است.

2. انگیزه کارکنان

فرهنگ شرکتی تأثیر عمده ای بر طرز فکر کارکنان در مورد شرکت خود و انگیزه آنها دارد. در واقع، بسیاری از متقاضیان فرهنگ سازمانی را یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر تمایل یا عدم کار در یک سازمان خاص می دانند.

برای اینکه فرهنگ یک شرکت انگیزه مثبتی در کارکنان ایجاد کند، باید حاوی ارزش‌های قوی شرکت و چشم‌اندازی واضح از آنچه موفقیت به نظر می‌رسد، باشد.

3. روحیه کارکنان

روحیه کارکنان هم شامل مشارکت کارکنان و هم انگیزه کارکنان می شود. روش‌های مورد استفاده برای تقویت روحیه شامل دادن قدرت تصمیم‌گیری به کارمندان، افزایش شفافیت و ارتقای تعادل بین کار و زندگی است.

روحیه پایین کارکنان امری عادی است و عواقب قابل توجهی برای شرکت ها دارد، از جمله افزایش غیبت، جابجایی زیاد کارکنان و ناتوانی اعضای تیم در همکاری موثر با یکدیگر. روحیه پایین می تواند ناشی از فرهنگ سمی در محل کار باشد که ارتباطات ناکارآمد و تکنیک های مدیریت نامناسب را تشویق می کند.

4. بهره وری کارکنان

مشارکت کارکنان، روحیه و انگیزه همگی با سطوح بهره وری مطابقت دارند. افزایش بهره وری کارمندان برای هر شرکتی متفاوت به نظر می رسد، اما تیم سازی و تلاش برای ارزش بخشیدن به کارکنان معمولا مفید است.

فرهنگ سازمانی قوی نه تنها بهره وری کارکنان را افزایش می دهد، بلکه مهارت های خدمات مشتری را نیز افزایش می دهد.

5. جابجایی کارکنان

یک نشانه واضح از فرهنگ ضعیف محل کار، نرخ بالای جابجایی کارکنان است. زمانی که کارمندان احساس می‌کنند کمتر ارزش‌گذاری شده‌اند یا به‌خاطر سختی کارشان به درستی شناخته نشده‌اند، احتمال کمتری دارد که در یک شرکت طولانی‌مدت بمانند.

فرهنگ سازمانی نامناسب فرهنگی است که دارای A نباشد مشوق هایی را برای کارکنان ارائه می دهد یا ترویج می کند. کارمندان با استعداد برتر نمی خواهند در شرکتی بمانند که به طور فعال رشد حرفه ای و شخصی را تشویق نمی کند.

سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که منابع انسانی به استخدام کنندگان جدید آموزش های مناسب و ابزارهای مورد نیاز برای انجام موفقیت آمیز نقش خود را ارائه می دهند. به اعضای تیم موجود باید مسیر پیشرفت شغلی و فرصت های توسعه داده شود تا آنها را درگیر، با انگیزه و سازنده نگه دارد.

  • ۰۰/۱۱/۲۳
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی