تیهوشا

  • ۰
  • ۰

در دسامبر سال 1920 ، آملیا ارهارت برای اولین سفر هواپیمایی خود هزینه پرداخت کرد. این تجربه تنها ده دقیقه به طول انجامید ، اما مسیر زندگی او را تغییر داد: آملیا تصمیم گرفت خلبان باشد. برای او مهم نبود که فقط چند زن در زمینه هوانوردی وجود داشتند. او با سخت کوشی و شرایط سخت ، مهارت های خود را توسعه داد. در حالی که دیگر خلبانان زن از سفر طولانی در اقیانوس اطلس می ترسیدند ، عزم و اراده آملیا باعث شد او اولین زنی باشد که به صورت انفرادی پرواز کرد. اعتماد به نفس او یکی از بزرگترین نقاط قوت او بود و او را به ثبت رکوردهای زیادی سوق داد.

آملیا ارهارت تنها خلبان زن با مهارت بالا در آن زمان در تاریخ نبود. اگرچه او ماهر بود ، اما من باور ندارم که این باعث موفقیت او شده است. بلکه اعتماد به نفس او ، تمایل او برای رفتن به دنبال غیرممکن ها و اعتقاد او به این بود که او می تواند این کار را انجام دهد. در Zenger Folkman ما دریافتیم که اعتماد به نفس به اندازه شایستگی ارزشمند است زیرا منجر به عمل ، توجه و انعطاف پذیری می شود - همه ویژگی هایی که در پرواز آماتیلا از طریق اقیانوس اطلس مثال زدنی است.

دستاوردهای آملیا ارهارت در آن زمان به دلیل دستاوردهای او در حوزه مردانه بسیار قابل توجه بود. هوانوردان تقریباً همه مرد بودند. تفاوت جنسیتی در اعتماد به نفس بسیار چشمگیر است. مطالعه ای که در دانشگاه کرنل انجام شد نشان داد که مردان توانایی ها و عملکرد خود را بیش از حد ارزیابی می کنند ، در حالی که زنان هر دو را دست کم می گیرند. در واقع ، عملکرد واقعی آنها در کیفیت یا کمیت تفاوت ندارد.

بالا بردن اعتماد به نفس

این چالش افزایش اعتماد به نفس در زنان نیز توسط "پالین کلانس" و "سوزان ایمز" به عنوان "سندرم فریبکار" توصیف شد. زنان اغلب اظهار می دارند که احساس نمی کنند شایستگی شغل خود را دارند و "شیادی" هستند که هر لحظه می توان آنها را پیدا کرد. آنها دریافتند که زنان بیشتر نگران این هستند که دوست نداشته باشند ، جذاب به نظر نرسند ، از دیگران چشم پوشی کنند یا توجه زیادی را به خود جلب کنند.

مردان از تردید در خود معاف نیستند - اما اجازه نمی دهند که تردیدهایشان به اندازه زنان آنها را متوقف کند. یک گزارش داخلی هیولت پاکارد نشان می دهد که مردان هنگامی که فقط 60 درصد از شرایط را دارند ، برای کار یا ارتقاء متقاضی می شوند ، اما زنان تنها در صورتی که 100 of از آنها را داشته باشند ، درخواست می دهند. آنچه آنها را محکوم کرد توانایی واقعی آنها نبود ، بلکه تصمیم عدم تلاش بود.

تحقیقات Zenger Folkman نشان می دهد که با افزایش تجربه زنان ، اعتماد به نفس آنها نیز افزایش می یابد. نمودار زیر نشان می دهد که اعتماد به نفس زنان با افزایش سن بیشتر از مردان است. اما فرصت های زیادی را که در سال های اولیه به دلیل ترس و عدم اعتماد به نفس از دست رفته در نظر بگیرید.

بالا بردن اعتماد به نفس زنان

ای کاش مراحل قطعی برای افزایش اعتماد به نفس در زنان و عزت نفس وجود داشت ، اما فکر نمی کنم این مراحل وجود داشته باشد. با این حال ، تعدادی کار وجود دارد که می توانید انجام دهید که به نظر می رسد مربوط به سطح بالاتری از اعتماد به نفس و عزت نفس است.

 

طرز فکر: گفته شده است که اعتماد به نفس همان چیزی است که شما درباره خود فکر می کنید و عزت نفس همان چیزی است که فکر می کنید دیگران در مورد شما فکر می کنند. برای ایجاد اعتماد به نفس:

بر نقاط قوت و دستاوردهای خود تمرکز کنید تا آنچه را که خوب انجام نمی دهید. در برابر خودگویی منفی با احتیاط مراقبت کنید.

خوش بینی و شادی عمومی را از خود ساطع کنید. آنها زندگی و سرزندگی را در گفتگوها به ارمغان می آورند. رفتار بیرونی شما احساسات درونی شما را تغییر می دهد.

مردم جذب کسانی می شوند که "گرم" تلقی می شوند و از کسانی که "سرد" هستند دور می مانند. معمولاً فرد با اعتماد به نفس گرم توصیف می شود.

لباس پوشیدن و آراستگی: اینها نشانه های فوری و ملموسی برای دیگران در مورد احساس شما در مورد خود هستند. فراتر از آن ، نشان داده شده است که آنها در احساس دیگران نسبت به خود تفاوت ایجاد می کنند. در انتها ، افراد وقتی می دانند که زیبا به نظر می رسند احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنند.

زبان بدن و تاثیر آن در اعتماد به نفس

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان زبان بددن است. پس سرپا بایستید. تحقیقات نشان داده است که وقتی شخصی در موقعیت قدرت ایستاده ، احساسات درونی او شروع به تغییر می کند.

با دیگران ارتباط چشمی برقرار و حفظ کنید. این نشان دهنده علاقه به دیگران و اعتماد به نفس است.

حالات چهره پیامهای مهمی را منتقل می کند و باید با کلمات گفته شده سازگار باشد. برخی تخمین می زنند که حداقل 80 درصد از ارتباطات به صورت غیر شفاهی صورت می گیرد و حالت چهره اطلاعات زیادی را منتقل می کند.

شیوه کلی: نحوه رفتار شما احساس اعتماد به نفس را به دیگران منتقل می کند. افراد مطمئن:

تند راه بروید ، به این نتیجه برسید که آنها مکان مهمی برای رفتن و کاری مهم برای انجام دارند.

با دیگران بخندید و باعث خندیدن آنها شوید. این امر لزوماً از گفتن جوک ها ناشی نمی شود ، بلکه معمولاً از ناسزاگویی دلپذیر در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل ناشی می شود.

در جلسات صحبت کنید. آنها بی سر و صدا در بحث ها نمی نشینند ، اما یک شرکت کننده فعال هستند.

وقتی در یک گردهمایی بزرگ قرار می گیرید به جای اینکه خود را محدود کنید ، با بسیاری از مردم تعامل داشته باشید

  • ۰۰/۰۶/۰۵
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی