تیهوشا

  • ۰
  • ۰

مدیریت فرایند تجاری نقش مهمی در هر سازمان ایفا می کنند. حتی مشاغل تک نفره نیز فرایندهای تکراری دارند که به موفقیت برند کمک می کند. با رشد سازمان شما ، این فرایندها پیچیده تر می شوند. این می تواند منجر به ناکارآمدی و نتایج نامطلوب نهایی شود.

مدیریت فرآیند کسب و کار می تواند کمک کننده باشد. با این رشته ، می توانید فرآیندهای خود را بهتر درک کرده و آنها را بهبود بخشید. با BPM و مزایای آن آشنا شوید تا بتوانید ببینید که چگونه در موفقیت بلند مدت کسب و کار شما متناسب است.

مدیریت فرآیند چیست؟

مدیریت فرآیند کسب و کار رشته ای است که بر ایجاد ، تجزیه و تحلیل ، تغییر و مدیریت فرایندهای یک کسب و کار متمرکز است. یک فرایند مجموعه ای تکراری از وظایف مرتبط است که منجر به دستیابی به یک هدف سازمانی می شود. برخی از فرایندها با تولید و ارائه محصولات و خدمات سروکار دارند. سایر موارد مربوط به سایر عملکردهای تجاری مانند حسابداری و بازاریابی است.

بسیاری از فرایندهای تجاری بر اساس نیازهای سازمان به صورت ارگانیک پدیدار می شوند. سایر فرایندها ممکن است با دقت بیشتری برنامه ریزی شوند اما یا از نیازهای فعلی سازمان عقب افتاده یا تغییرات موقتی را در پاسخ به شرایط جدید ایجاد کنند. به طور خلاصه ، فرایندهای بسیاری از مشاغل ناکارآمد یا غیر بهینه هستند.

BPM بر شناسایی کلیه فرایندهای یک سازمان و مدیریت آنها متمرکز است. اغلب ، این شامل اندازه گیری عملکرد فرایند و ایجاد تغییرات در ساده سازی نتایج است.

برخلاف مدیریت وظیفه یا پروژه ، BPM به وظایف خاصی که از پروژه ها یا حتی وضعیت فعلی وظایف در یک فرآیند ناشی می شود ، توجه نمی کند. در عوض ، فرآیندهای قابل تکرار را مدیریت می کند و به اطمینان از اجرای مستمر کارآمد کمک می کند.

مزایای BPM چیست؟

فرایندها تقریباً در قلب همه مشاغل قرار دارند. بنابراین ، نباید تعجب کرد که مزایای BPM قابل توجه و گسترده است. اینها برخی از قابل توجه ترین ها هستند:

  • بهبود بهره وری: هدف اصلی BPM یافتن راه هایی برای بهره وری بیشتر فرآیندها است. این می تواند شامل حذف افزونگی ، شناسایی و رفع تنگناها و اجرای بهینه سازی های دیگر باشد.
  • تجزیه و تحلیل و اندازه گیری عمیق تر: BPM با اندازه گیری فرایندهای کسب و کار کار می کند. این یک تعهد مستمر است. با استفاده از BPM ، یک کسب و کار می تواند اندازه گیری عملکرد و دید خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
  • افزایش چابکی: در بسیاری از موارد ، BPM یک نوع مدیریت تغییر است. هدف این است که به سازمان ها کمک کند تا از وضعیت فعلی خود به وضعیت بهتر و کارآمدتری برسند. این می تواند چابکی طولانی مدت را بهبود بخشد.
  • انطباق مداوم: بسیاری از صنایع نگرانی های مربوط به انطباق قابل توجهی دارند. علاوه بر این ، مشاغل پیچیده معمولاً دارای کنترل های داخلی هستند که نیاز به رعایت آنها دارد. BPM یک راه عالی برای اطمینان از پایبندی مداوم به آن مقررات و کنترل ها است.
  • کاهش هزینه ها: با بهبود بهره وری ، BPM می تواند هزینه های عملیات تجاری معمولی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. افزونگی ، تنگناها و ناکارآمدی کلی می تواند منابع مالی را از بین ببرد. هدف نهایی BPM افزایش عملکرد خط پایین است.
  • کارکنان شادتر: اعضای تیم اغلب از نوار اداری و ناکارآمدی ناامید می شوند. BPM به کارکنان کمک می کند تا بیشتر وقت خود را بر روی اتمام کار متمرکز کنند که مزایای آشکاری دارد. این باعث رضایت بیشتر پرسنل می شود.

چرخه عمر BPM چیست؟

برخلاف سایر روشهای بهبود مدیریت فرایند کسب و کار به عنوان یک پروژه تغییر در نظر گرفته نشده است. در عوض ، این یک رشته پیوسته با چندین فرایند است که چرخه زندگی بزرگتری را تشکیل می دهند. فعالیتها را می توان به چند دسته اصلی مدیریت فرآیند گروه بندی کرد:

طراحی

این مجموعه از فعالیتهای BPM بر برنامه ریزی فرآیندهای جدید متمرکز شده است. این ممکن است ناشی از نیاز جدید یا پیشنهاد مجدد گردش کار موجود باشد. طراحی فرآیندها شامل برنامه ریزی بازیگران و سیستم در یک فرایند ، جریان ، داده ها ، رویه های عملیاتی ، افزایش ، اعلان ها و موارد دیگر است.

مدل سازی

 برای کمک به مدیریت بهتر فرایندهای تجاری ، BPM اغلب شامل مدل سازی نتایج فرایندها و تغییرات مختلف در آنها است. اغلب ، این شامل تجزیه و تحلیل مواردی است که با تغییر شرایط رخ می دهد. به عنوان مثال ، مدل سازی می تواند به پیش بینی آنچه در صورت وجود پرسنل کمتر در دسترس خواهد بود ، کمک کند.

اجرا

این دسته شامل کلیه فعالیتهای مربوط به اجرای فرایندهای تجاری می شود. در برخی موارد ، این کاملاً دستی یا خودکار است. در موارد دیگر ، فرایندها ممکن است با ترکیبی از ورودی های انسانی و سیستم اجرا شوند. BPM اغلب بر تلاش برای افزایش اتوماسیون تأکید می کند.

نظارت

 BPM تمرکز زیادی بر استفاده از داده ها برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر فرآیندها دارد. فعالیت های این دسته مربوط به پیاده سازی و استفاده از سیستم های اندازه گیری است. این می تواند شامل ایجاد و بهینه سازی منابع داده باشد. همچنین شامل تنظیم شاخص های کلیدی عملکرد و ردیابی آنها می شود.

 

  • ۰۰/۰۵/۲۹
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی