تیهوشا

  • ۰
  • ۰

تجربه من این است که طرز فکر مشاور مدیریت همه چیز را تغییر می دهد. چه ناشی از تجربیات مرکز مشاوره مدیریت من باشد یا موفقیت - یا عدم وجود آن - در کسانی که با آنها کار کرده ام یا استخدام کرده ام ، کاملاً واضح است که طرز فکر شما برای این نوع کارها بسیار مهم است. بهترین مشاوران مدیریت کسانی هستند که تمایل به تفکر استراتژیک دارند و به تجزیه و تحلیل آماری ، تفکر انتقادی و بهبود فرایند تمایل دارند. مشاوران مدیریت که در تجزیه و تحلیل مسائل ، تشخیص مشکلات ، اجرای مداخلات اساسی و طراحی راه حل های متمرکز بهترین هستند ، کسانی هستند که:

متفکران استراتژیکی هستند که توانایی تمرکز بر کل سیستم را دارند و پیوندها و وابستگی های متقابل درون آن را در نظر می گیرند.

به سایر رهبران و تیم ها کمک کنید تا نه تنها موفقیت را مشخص کنند ، بلکه باید بدانند آیا ظرفیت عملیاتی برای ارائه آن وجود دارد یا خیر.

به منظور حل موثر مشکلات و همچنین ارزیابی سیستم ها و فرایندهای فراتر از آن ، احتمال ایجاد پیامدهای منفی ناخواسته یا تجربه آسیب های طولانی مدت را کاهش دهید.

درک کامل محدوده استراتژی و اطمینان از تعیین نتایج استراتژیک مناسب ، و سپس رهبری تلاشهای ناوبری برای کمک به اجرا و اندازه گیری نتایج.

درک عمیقی از معیارهای عملکرد دارند و قادرند تعریف کنند که کدام داده با کدام معیار مطابقت دارد ، چگونه داده ها را به هوش عملی تبدیل کند که تصمیم گیرندگان می توانند از آن استفاده کنند و چگونه و در چه قالب ، اطلاعات باید به بهترین نحو منتقل شوند.

برای تبدیل شدن به مشاور مدیریت به چه تحصیلات و تجربه ای نیاز دارید؟

بسته به سطح مشاوره مدیریتی که در آن کار می کنید یا به دنبال آن هستید ، شرایط تحصیل و تجربه متفاوت است. به طور کلی ، اساساً چهار دسته مختلف در نردبان شغلی وجود دارد. در شرکت من ، ما در سه سطح اول استخدام می کنیم. صرف نظر از این که در یک شرکت بزرگ یا کوچک کار می کنید ، سطح مشاوره ای که به پایان می رسانید تا حد زیادی به تحصیلات و تجربه شما و سپس شایستگی شما بستگی دارد.

اولین سطح مشاوره سطح ورود است و معمولاً نقش تحلیلگر یا مشاور مشاور تجاری است و معمولاً به مدرک کارشناسی با تجربه بسیار ناچیز (در صورت وجود) نیاز دارد.

سطح دوم به عنوان سطح مشاور واقعی مدیریت شناخته می شود. شرکت من نیاز به مدرک کارشناسی و چهار سال تجربه مشاوره یا تحصیلات تکمیلی و دو سال تجربه مشاوره برای این سطح مشاوره مدیریت دارد.

سطح سوم چیزی است که در صنعت به عنوان مشاور ارشد یا سرپرست پروژه شناخته می شود. معمولاً معادل مدرک کارشناسی ارشد و هفت سال تجربه یا مدرک کارشناسی و 10 سال تجربه مشاوره مستقیم نیاز است.

سطح چهارم یک شریک یا مدیر است و این سطح معمولاً مدرک کارشناسی ارشد و بیش از 10 سال تجربه مشاوره مستقیم دارد.

در حالی که من در اینجا متداول ترین مشاغل مشاوره مدیریت هستم که مدرک آن حداقل شرط است ، باید توجه داشت که همه مشاغل مشاوره به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند. برخی از سازمانها به افراد اجازه می دهند تجربه کاری مربوطه را به جای مدرک تحصیلی جایگزین کنند ، و همچنین انواع دیگری از مشاغل مشورتی وجود دارد که در آن کالج ممکن است وزن یکسانی نداشته باشد. کارآفرینانی هستند که مشاغل خود را بدون مدرک دانشگاهی آغاز کرده اند. با این حال ، شرایط تحصیل در کالج بیشتر در سازمانهای مشاوره ای سنتی نقش دارد ، جایی که کار رسمی آن مشاور مدیریت تخصصی یا مشاور استراتژی است.

برای موفقیت به عنوان مشاوره مدیریت به چه مهارتها و تخصصهایی نیاز دارید؟

مجموعه مهارت های مورد نیاز بسته به صنایع مختلف و پایگاه مشتری خاصی که یک شرکت مشاوره مدیریت خاص هدف قرار داده و با آن کار می کند متفاوت است. اما باید بدانید که از شما انتظار می رود مهارت ها و تخصص های عملکردی خود را (در بالا ببینید) در صنایع اختصاص داده شده به طور دقیق تنظیم کنید و از شما انتظار می رود مهارت ها و تخصص خود را در هر زمینه ای که می خواهید خدمات مشاوره ای و استراتژیک ارائه دهید ، توسعه دهید. نصیحت هرچه نردبان شغلی بالاتر می رود ، مهارت های قوی تری نیاز دارید و باید بیشتر بدانید.

برای تأکید مجدد ، شرکت مشاوره مدیریت معمولاً به سفرهای طولانی ، زمان زیاد با مشتریان و حتی زمان زیادی برای پردازش و تجزیه و تحلیل کارهای اضافی نیاز دارد ، حتی اگر با مشتریان نیستید. علاوه بر تخصص تخصصی ، به بسیاری از مهارت های زیر نیز احتیاج خواهید داشت و این مهارت ها بسته به سطح مشاوره متفاوت است.

  • صلاحیت فکری
  • مشاوره و مشاوره (در زمینه های تخصصی تعریف شده شما)
  • تفکر استراتژیک
  • پردازش تحلیلی
  • تحقیق عملی
  • حل مسئله و بهبود فرایند
  • صلاحیت ارتباطی
  • ارتباط (نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن)
  • مدیران درگیری
  • ۰۰/۰۵/۲۵
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی