تیهوشا

  • ۰
  • ۰

 

مدیریت فرایند های تجاری (BPM) یک روش سیستماتیک برای بررسی فرایندهای تجاری موجود سازمان شما و اجرای بهبودهایی است که گردش کار شما را موثر و کارآمدتر می کند.

هر سازمانی از فرایند کسب و کار برای انجام کار استفاده می کند. فرایند تجاری مجموعه ای از فعالیت های تجاری است که گام های لازم برای دستیابی به یک هدف تجاری را نشان می دهد. به عنوان مثال ، ممکن است یک فرایند تجاری داشته باشید که به اختلافات مربوط به کارت اعتباری رسیدگی می کند. در این مورد ، هدف کسب و کار این است که اختلاف را به شیوه ای کارآمد و دقیق حل کنید تا هزینه سازمان شما را به حداقل برسانید و رضایت مشتری را حفظ کنید. این فرایند خود شامل تمام مراحل مورد نیاز برای رسیدن به هدف است (در این مورد ، ممکن است فعالیتهایی مانند دریافت ادعا ، بررسی اعتبار ادعا ، تصمیم گیری در مورد حذف اتهام و اطلاع مشتری از تصمیم) باشد.

مدیریت کسب و کار چیست؟

مدیریت فرایندهای کسب و کار اغلب مستلزم ترکیبی از فعالیتها و فعالیتهای داخلی است که باید توسط انسان انجام شود. بنابراین ، ما می توانیم به مدیریت فرایندهای تجاری به عنوان نقطه تلاقی بین افراد ، فرایندها و فناوری نگاه کنیم.

رویکرد مدیریت فرآیند کسب و کار تکراری است. شما آن را یکبار پیاده سازی نمی کنید ، دیگر هرگز به شما دست نمی زند. در عوض ، شما به طور منظم فرآیندهای خود را طراحی ، مدل سازی ، ایجاد ، شبیه سازی ، نظارت و بهینه می کنید. بازخوردی که از آزمایش و نظارت بر فرآیندهای خود دریافت می کنید باعث پیشرفت مستمر در گردش کار سازمان شما می شود.

نمودار زیر وظایف و فعالیتهای اصلی را که کاربران برای دستیابی به اهداف تجاری انجام می دهند و اجزای گردش کار اتوماسیون تجاری که در چرخه عمر فرآیند استفاده می شود ، نشان می دهد.

نمودار جریان تعاملی سطح بالا که وظایف و فعالیتهای اصلی را که کاربران برای رسیدن به یک هدف تجاری انجام می دهند نشان می دهد. برای اطلاعات بیشتر روی یک کادر کلیک کنید یا برای باز کردن یک مرورگر جدید روی shift کلیک کنید.

طراحی و مدل سازی فرآیند

مرحله طراحی و مدل سازی می تواند شامل طراحی و مدل سازی فرآیندهای جدید در IBM® Design Designer برای پشتیبانی از گردش کار و اهداف تجاری سازمان باشد. این همچنین می تواند شامل بررسی فرآیندهای موجود برای تعیین اینکه آیا آنها باید به صورت فعلی یا با بهبودها شامل شوند ، باشد. طراحی و مدل سازی فرآیند معمولاً توسط تحلیلگران تجاری ، تحلیلگران فرآیند یا هر دو انجام می شود.

توسعه و آزمایش فرآیند

    پس از تعریف ، طراحی و مدل سازی مدیریت فرایندهای کسب و کار شما ، باید اجرا شوند. مرحله توسعه فرآیند بر افزودن فعالیتها ، خدمات ، رویدادها ، رابط کاربری ، اشیاء تجاری و سایر مصنوعات مورد نیاز برای هر فرایند متمرکز است.

    برای توسعه فرآیندهای تجاری موفق ، باید آزمایش (یا پخش) را در تلاشهای توسعه خود ادغام کنید.

استقرار فرآیند

    پس از اجرای و آزمایش فرآیندهای خود ، آنها را در محیط زمان اجرا خود قرار دهید ، جایی که می تواند توسط مشتریان یا کارمندان شما استفاده شود. اگر ماژول های خدماتی دارید که بخشی از یک برنامه کاربردی نیستند و برای استفاده در محیط اجرا آماده هستند ، آنها را با استفاده از ابزار serviceDeploy یا کنسول اداری مستقر کنید.

مشارکت فرآیند و نظارت بر عملکرد

    می توانید از مدیریت فرآیند کسب و کار برای انجام وظایف محوله خود و همکاری با دیگران برای تکمیل کارآمد کار استفاده کنید. اگر مجوز مربوطه را دارید ، می توانید با نمونه های فرایند کار کنید یا از داشبورد برای مشاهده و عملکرد افراد ، تیم ها و فرآیندها استفاده کنید. در حالی که برنامه های پردازشی شما مستقر شده اند ، می توانید آنها را زیر نظر داشته باشید تا از عملکرد مطابق انتظار مطمئن شوید.

بهبود مدیریت فرآیندها

    شما می توانید عملکرد کلی سیستم گردش کار اتوماسیون کسب و کار و برنامه های فرایند آن را در Process Inspector یا کنسول مدیریت فرآیند نظارت کنید. همچنین می توانید مدلهای فرایند را برای عملکرد بهتر اصلاح کنید و شاخصهای کلیدی عملکرد را برای تجزیه و تحلیل عملکرد فرآیند و کار پیکربندی و استفاده کنید.

برنامه کاربردی ظرف اصلی فرآیندها و اجزای آنها در گردش کار اتوماسیون کسب و کار است. طراحان فرآیند برنامه های کاربردی فرآیند را در محیط های نویسندگی ایجاد می کنند و ممکن است شامل خدمات ، وظایف و مصنوعات مورد نیاز برای پشتیبانی از اجرا شوند.

از مرکز گردش کار ، برنامه های کاربردی به سرور گردش کار ، که محیط اجرای فرآیند برای گردش کار اتوماسیون کسب و کار است ، مستقر می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوامل مختلف موثر بر پروژه گردش کار اتوماسیون کسب و کار ، به فصل 1: مقدمه ای بر مدیریت موفق فرایندهای تجاری و فصل 2: ​​رویکردها و کشف فرآیند در راهنمای طراحی مدیریت فرآیند کسب و کار: با استفاده از مدیر فرآیند کسب و کار IBM مراجعه کنید.

  • ۰۰/۰۵/۲۲
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی