تیهوشا

  • ۰
  • ۰

 

تجزیه و تحلیل مالی فرآیند ارزیابی مشاغل ، پروژه ها ، بودجه ها و سایر معاملات مربوط به امور مالی برای تعیین عملکرد و مناسب بودن آنها است. به طور معمول ، تجزیه و تحلیل مالی برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا واحد تجاری از ثبات ، حلال ، نقدینگی یا سودآوری کافی برای ضمانت سرمایه گذاری پولی برخوردار است ، استفاده می شود.

اگر به صورت داخلی انجام شود ، تحلیل و تجزیه مالی می تواند به مدیران کمک کند تا در آینده تصمیمات شغلی بگیرند یا روند تاریخی را برای موفقیت های گذشته بررسی کنند.

اگر از خارج انجام شود ، تجزیه و تحلیل مالی می تواند به سرمایه گذاران در انتخاب بهترین فرصت های ممکن سرمایه گذاری کمک کند.

تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکی دو نوع اصلی تحلیل مالی هستند.

تجزیه و تحلیل بنیادی برای تعیین ارزش ذاتی اوراق بهادار از نسبت ها و داده های صورت های مالی استفاده می کند.

تجزیه و تحلیل فنی فرض می کند ارزش یک اوراق بهادار قبلاً با قیمت آن تعیین شده است و در عوض بر روند ارزش در طول زمان تمرکز می کند.

درک تحلیل مالی

تجزیه و تحلیل مالی برای ارزیابی روندهای اقتصادی ، تنظیم سیاست های مالی ، ایجاد برنامه های بلند مدت برای فعالیت های تجاری و شناسایی پروژه ها یا شرکت ها برای سرمایه گذاری استفاده می شود. این کار از طریق تلفیق اعداد و داده های مالی انجام می شود. یک تحلیلگر مالی صورتهای مالی شرکت - صورت سود و زیان ، ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد را به طور کامل بررسی می کند. تجزیه و تحلیل مالی را می توان در دو بخش امور مالی شرکت ها و تنظیمات مالی سرمایه گذاری انجام داد.

یکی از متداول ترین روش ها برای تجزیه و تحلیل داده های مالی ، محاسبه نسبت داده های صورت های مالی برای مقایسه در مقایسه با سایر شرکت ها یا عملکرد تاریخی خود شرکت است.

به عنوان مثال ، بازده دارایی (ROA) نسبت متداولی است که برای تعیین میزان کارآیی یک شرکت در استفاده از دارایی های خود و به عنوان معیار سنجش سودآوری استفاده می شود. این نسبت را می توان برای چندین شرکت در یک صنعت محاسبه و به عنوان بخشی از یک تحلیل بزرگتر با یکدیگر مقایسه کرد.

تجزیه و تحلیل مالی شرکت

در امور مالی شرکت ها ، تجزیه و تحلیل توسط بخش حسابداری به صورت داخلی انجام می شود و به منظور بهبود تصمیم گیری در تجارت با مدیریت به اشتراک گذاشته می شود. این نوع تحلیل داخلی ممکن است شامل نسبت هایی مانند ارزش فعلی خالص (NPV) و نرخ بازده داخلی (IRR) برای یافتن پروژه هایی باشد که ارزش اجرا دارند.

بسیاری از شرکت ها اعتبار خود را به مشتریان خود اعطا می کنند. در نتیجه ، ممکن است رسید نقدی حاصل از فروش برای مدتی به تأخیر بیفتد. برای شرکت هایی که مانده های قابل دریافت زیادی دارند ، پیگیری فروش روزهای معوق (DSO) مفید است ، که به شرکت کمک می کند مدت زمانی که برای تبدیل فروش اعتباری به پول نقد لازم است را تشخیص دهد. دوره متوسط ​​جمع آوری جنبه مهمی از چرخه کلی تبدیل وجه نقد یک شرکت است.

یک قسمت کلیدی از تجزیه و تحلیل مالی شرکت شامل برآورد عملکرد گذشته یک شرکت ، مانند سود خالص یا حاشیه سود ، در برآورد عملکرد آینده شرکت است. این نوع تحلیل روند تاریخی برای شناسایی روندهای فصلی مفید است.

  • ۰۰/۰۴/۲۸
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی