تیهوشا

  • ۰
  • ۰

فرآیند مدیریت دانش روشی است که در آن یک کسب و کار دانش را مدیریت می کند، از جمله ضبط، ذخیره سازی، سازماندهی، تأیید، امنیت، توزیع و استفاده از آن. این فرآیند، هنگامی که م effectiveثر باشد، از تصمیم گیری دقیق و سودمند مطلع می شود، همکاری و نوآوری را در سراسر سازمان تحریک می کند و ارتباطات و کارایی داخلی و خارجی را افزایش می دهد.

بازگشت به منابع

فرایندهای مدیریت دانش اقدامات مدیریت دانش - از جمله کشف، جذب، سازماندهی، ارزیابی، اشتراک، استفاده مجدد / استفاده و ایجاد - را در فرایندهای تجاری موجود ادغام می کنند، بنابراین کاربر نهایی داخلی یا خارجی می تواند به راحتی به این دانش دسترسی پیدا کند، اعمال کند و یا به روز کند به عنوان مورد نیاز.

چگونه فرایند مدیریت دانش را توسعه می دهید؟

توسعه سیستم ها و فرآیند مدیریت دانش در کسب و کار شما نیاز به ارزیابی اولیه فرایندهای تجاری موجود شما دارد، بنابراین اعضای تیم مدیریت دانش می توانند مراحل KM را در جایی که بیشترین حس را دارند ادغام کنند. مرتبط سازی مراحل یا اقدامات مدیریت دانش صحیح با فرآیندهای مناسب تجاری، به افراد سازمان شما امکان دستیابی به دانش مورد نیاز برای تصمیم گیری مهم، افزایش کارایی، برقراری ارتباط با تیم یا مشتریان خود، آموزش کارآمد کارمندان، افزودن تخصص خود و موارد دیگر را می دهد.

 احساس می کنید نمی توانید واقعاً از سیستم خارج شوید؟ عصرها را با قرار دادن اطلاعاتی که تیم شما در گورو نیاز دارد، برگردانید.

شروع به صورت رایگان

در اینجا نگاهی می اندازیم به متداول ترین سیستم ها و مراحل فرآیند یک کسب و کار که ممکن است در یک سازمان با یک فرایند مدیریت دانش موثر ادغام شود:

مراحل معمول در مراحل مدیریت دانش

کشف: فرآیند مدیریت دانش با کشف آغاز می شود. کشف دانش فرآیند استخراج اطلاعات از داده ها است که می تواند برای استراتژی، عملیات، ارتباطات و توسعه روابط سازمان شما مفید باشد. استفاده از داده کاوی برای شناسایی الگوها، روندها یا همبستگی ها در مجموعه زیادی از داده های معاملاتی یا ارتباط با مشتری، نمونه ای از کشف است.

جذب

دانش به دست آوردن دانشی است که سازمان شما قبلاً در اختیار دارد - در کارمندان، تیم ها، اسناد یا پروسه های فردی - و همچنین دانش خارجی، بنابراین می تواند به سود تجارت شما مستند، ارتباط و اشتراک گذاری شود. انجام ممیزی از اسناد موجود و تشویق به تولید محتوا در زمینه های دانش که در آن خلا gap دارید، کلیدی در جذب دانش است.

سازمان

 سازمان دانش به معنای توصیف، طبقه بندی، طبقه بندی و نمایه سازی اطلاعات است تا بتوان آن را به راحتی بازیابی، پیمایش، استفاده مجدد کرد و در بین کارمندان، تیم ها و سایر کاربران مهم به اشتراک گذاشت. سیستم مدیریت دانش صحیح می تواند به شما کمک کند دانش را مرتب و تقسیم بندی کنید، بنابراین افرادی که بیشترین نیاز را دارند به راحتی در دسترس هستند.

 

ارزیابی

برای فرایند مدیریت دانش بتواند تصمیمات سودمند تجاری را به وجود آورد، باعث ایجاد همکاری و نوآوری و بهبود فرایندهای داخلی و خارجی شود، باید اطمینان حاصل کنید که دانش تأیید و تأیید می شود. این به معنای ادغام فرآیندهایی است که اطمینان می یابد اطلاعات شما، سازمان شما قصد دارد از صحت، کامل، سازگار و به روز استفاده کند. ویژگی های اعتبار سنجی خودکار در سیستم مدیریت دانش شما، و همچنین بررسی منظم توسط متخصصان داخلی، بسیار مهم است.

به اشتراک گذاری

 به اشتراک گذاری دانش شامل در دسترس قرار دادن دانش برای افرادی که به طور فعال در سازمان شما آن را جستجو می کنند و همچنین انتقال مستقیم دانش مناسب به کاربری که به طور بالقوه می تواند آن را به نفع تجارت شما به کار ببرد. رهبران تیم باید به طور منظم، تقسیم دانش را تشویق و احتمالاً تشویق کنند.

استفاده مجدد / کاربرد

 استفاده مجدد از فرایندهای مدیریت دانش یا کاربرد آن زمانی است که فرد یا تیمی می تواند دانش جذب شده (و سازمان یافته / ارزیابی شده) را بکار برد و از آن دانش برای افزایش کارایی، بهبود عملیات تجاری، انجام یک کار استراتژیک، برقراری ارتباط موثرتر با همکاران یا مشتریان و غیره استفاده کند. یک درس مستند از تعامل پیچیده مشتری یک کارمند آموخته شده ممکن است روند کار را برای یک همکار در شرایط مشابه ساده کند، به عنوان مثال.

ایجاد فرآیند مدیریت دانش

پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها هنگامی است که افراد یا تیم های درون سازمان شما آنچه را که آموخته اند - از طریق تمرین، ناوبری فرآیندی، تعاملات داخلی و خارجی، تحقیقات مستقل و تجارب دیگر - به دانش جمعی سازمان اضافه کنند. سپس دانش فردی می تواند به اشتراک گذاشته شود، مورد استفاده مجدد و استفاده قرار گیرد و همچنین توسط جویندگان دانش آینده گسترش یابد. ایجاد دستورالعمل های ایجاد محتوا و انتقال منظم ارزش - و تحسین / پاداش دادن به اتمام - محتوای جدید مرتبط می تواند به شما کمک کند فرهنگ ایجاد دانش را در بین تیم های خود ایجاد کنید.

در پایان

بفهمید که هر یک از مولفه های انواع دانش سازمانی شما کجا قابل استفاده است و از دانش اولیه شرکت خود اطمینان حاصل کنید

  • ۰۰/۰۴/۲۵
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی