تیهوشا

  • ۰
  • ۰

یخچال و فریزر یکی از پرکاربردترین وسایل خانه است. با نکات مربوط به نگهداری یخچال و فریزر ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه یخچال را در شکل عالی نگه دارید.

اگر روال معمول تعمیر یخچال در خانه شما هر از گاهی به سادگی آن را با مواد غذایی و نوشیدنی ذخیره می کند ، ممکن است بخواهید در روش خود تجدید نظر کنید. یخچال و فریزر یکی از معدود لوازم خانگی است که به طور مداوم کار می کند ، بنابراین نگه داشتن آن در شکل نوک تیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. صرف چند دقیقه به طور منظم برای انجام برخی کارهای ساده تعمیر و نگهداری ، به کارکرد موثرتر واحد کمک می کند و به صرفه جویی در هزینه های انرژی و قبوض گران قیمت تعمیر یخچال کمک می کند. تعمیر و نگهداری مناسب همچنین می تواند باعث کاهش ساییدگی دستگاه شود و به شما کمک می کند تا از مشکلات یخچال و فریزر ، که باعث افزایش طول عمر آن می شود ، جلوگیری کنید. در اینجا چند مرحله برای نگهداری یخچال و فریزر آورده شده است:

1. سیم پیچ ها را تمیز کنید

علت سرد نکردن یخچال چیست؟ برای تعمیر یخچال در منزل اگرچه ممکن است قادر به دیدن سیم پیچها نباشید ، اما نگه داشتن آنها بدون گرد و غبار ، آوار و موی حیوانات اهلی به شما کمک می کند تا یخچال و فریزر روانتر و کارآمدتر عمل کند. سیم پیچ ها معمولاً در پایین واحد یا پشت قرار دارند. ممکن است مجبور شوید یک کوره را بردارید تا به آنها برسید ، اما معمولاً این فقط شامل جدا شدن صفحه یا برداشتن چند پیچ ​​ساده است.

اگر سیم پیچ های واحد شما در عقب باشد ، ممکن است مجبور شوید دستگاه را دور بزنید یا از دیوار دور کنید ، که به شما این امکان را می دهد تا کف زیر یخچال را تمیز کنید. شما می توانید یک وسیله مخصوص تمیز کردن سیم پیچ برای این کار خریداری کنید ، اما یک اتصال جاروبرقی یا یک برس سفت نیز می تواند این کار را انجام دهد. فقط جارو برقی یا مسواک را روی و زیر کویل ها بکشید و در حین رفتن گرد و غبار را از بین ببرید. فن خازن را نیز تمیز کنید. کویل ها باید یک یا دو بار در سال به این روش تمیز شوند و اگر حیوانات خانگی دارید که ریخته می شوند بیشتر اوقات.

2. دما را حفظ کنید

درجه حرارت را اغلب در هر دو بخش یخچال و فریزر واحد خود بررسی کنید. این امر برای ایمنی غذا و همچنین کمک به کارایی موثر یخچال مهم است. محفظه یخچال و فریزر باید حدود 37 تا 40 درجه فارنهایت باشد و قسمت فریزر باید روی صفر درجه فارنهایت تنظیم شود. اگر مدل قدیمی تری دارید یا مشکوک هستید که یخچال یا فریزر شما به درستی خنک نمی شود ، می توانید یک دماسنج یخچال ارزان قیمت را در اکثر فروشگاه های سخت افزار و لوازم خانگی خریداری کنید.

3. واشر را چک کنید

طبق گفته سایت اخبار لوازم خانگی تصلا یک نکته مهم در تعمیر یخچال در خانه توجه به واشر است. اگر واشر شما خوب آب بندی نشده باشد ، ممکن است هوای سرد خارج شود ، که باعث می شود واحد سخت تر کار کند و از انرژی بیشتری برای حفظ دمای مناسب استفاده کند. به طور مکرر واشر را از نظر پارگی بازدید کنید. اگر ترک خورده یا خراب است ، برای جلوگیری از مشکلات یخچال و فریزر ، باید آن را تعویض کنید. به عنوان بخشی از برنامه های معمول تعمیر و نگهداری یخچال ، حتماً واشر را به طور مرتب با آب صابون گرم و تمیز تمیز کنید تا از آسیب دیدن خرده ریزها و نشت آب به مهر و موم جلوگیری کند.

4. فیلترها را تغییر دهید

بسیاری از مردم نمی دانند که یخ سازهای یخچال دار و دستگاه های پخش کننده آب معمولاً فیلترهایی دارند که نیاز به تغییر دارند. دستورالعمل های سازنده خود را برای توصیه های خاص و اطلاعات جایگزینی برای مدل خود بررسی کنید. تعویض فیلترها باعث تمیز ماندن دستگاه تولید یخ ساز و آبگیر می شود و به عملکرد موثر این اجزا کمک می کند. یک روش خوب برای یادآوری تعویض فیلترهای یخچال این است که وقتی سایر فیلترهای اطراف خانه خود را تغییر می دهید این کار را انجام دهید.

5. در را ببندید

همانطور که مشخص شد ، مادر شما درست گفته است - بسته نگه داشتن درب یخچال یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از نگهداری مناسب یخچال است. دلیل این امر آنست که یخچال و فریزر برای حفظ دمای صحیح هنگامی که درب به طور مداوم باز می شود ، باید بیشتر کار کند. قبل از باز کردن درب ، به موارد مورد نیاز خود از یخچال فکر کنید و همه آنها را یک باره بازیابی کنید. مطمئن شوید که در هنگام عبور از در محکم بسته شده است.

6. سطح خود را حفظ کنید

اگر یخچال شما تراز نباشد ، ممکن است درها کاملاً بسته نشوند و به درستی آب بندی نشوند و موتور مجبور به فشار بی مورد شود. برای بررسی موقعیت یخچال از یک ابزار هم سطح در قفسه ها استفاده کنید. در صورت لزوم پایه های یخچال را تنظیم کنید تا واحد حتی از هر طرف حفظ شود.

7. درب غذاها را بپوشانید

مواد غذایی را به درستی در ظروفی که دارای قسمتهایی از اتصالات ایمن است یا محکم با فویل یا پلاستیک پوشانده شده نگهداری کنید. این به حداقل رساندن رطوبت در واحد کمک می کند.

. هنگام پر کردن یخچال و فریزر ، مراقب باشید که جلوی منافذ و منافذ را بگیرید.

9. یخ را خالی کنید

اگرچه این به فریزر شما کمک نمی کند تا کارآمدتر عمل کند ، اما ممکن است به طعم بهتر نوشیدنی ها کمک کند. اغلب اوقات ، یخ بالای ظرف تلگراف استفاده می شود در حالی که یخ موجود در کف برای مدت طولانی در آنجا نشسته و بیات می شود. برای اطمینان از تازه ماندن تمام یخ ها ، به طور متناوب کل ظرف را خالی کرده و از پایین پر کنید.

10. آن را روشن کنید

ممکن است فکر نکنید که لامپ های کارگر تفاوت زیادی ایجاد می کند ، اما اگر نتوانید آنچه را در داخل یخچال دنبال آن هستید مشاهده کنید ، ممکن است درب را برای مدت طولانی تری باز نگه دارید. هر لامپ داخلی را که به سرعت می سوزد تغییر دهید تا اعضای خانواده شما مجبور نباشند در قفسه ها و کشوهای تاریک سر و صدا کنند.

  • ۰۰/۰۴/۲۲
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی