تیهوشا

  • ۰
  • ۰

جاروبرقی ها بسته به کیفیت، دفعات استفاده و نگهداری عمومی، معمولاً 8 تا 12 سال دوام می آورند. با نگهداری و تعمیر جاروبرقی خود در صورت لزوم می توانید عمر مفید آن را افزایش داده و هزینه واقعی آن را کاهش دهید.

جارو برقی دو نوع متداول دارد: عمودی و کنیستر. جاروبرقی ایستاده دارای موتور و نوار کوبنده در یک واحد است. یک جارو برقی کنیستر دارای موتور و کیسه ذخیره سازی در قوطی و میله کوبنده در یک هد جداگانه جداگانه، با دو واحد متصل شده توسط یک شلنگ است. این مطلب به عیب یابی جاروبرقی اختصاص دارد.

تعمیر جاروبرقی در منزل

یک جاروبرقی ایستاده با استفاده از موتور و فن خاک را از یک سطح می کشد و در یک کیسه قرار می دهد. کثیفی شل شده و با یک برس چرخان به نام میله ضرب و شتم در خلا فرو می رود. جارو برقی ایستاده با استفاده از دستگیره ای که کیسه و کنترل ها روی آن سوار شده اند، هدایت می شود. عملیات ساده است. بررسی علت روشن نشدن جاروبرقی و تعمیرات این دستگاه به راحتی انجام می شود.

جارو برقی کنیستر چگونه کار می کند

جاروبرقی کنیستر بیشتر وزن خود را (موتور خلاuum، فیلترها، کیسه و سیم پیچ سیم) در یک واحد جداگانه قرار می دهد تا هد برق سبکتر شود.

با یک شلنگ بلند می توان کنیستر را در وسط اتاق قرار داد و سر برق با سهولت بیشتری حرکت کرد. این طرح اجازه استفاده از موتورهای بزرگتر و قدرتمندتر را می دهد.

همانند حالت ایستاده، جارو برقی کنیستر با میله کوبنده، که در سر قدرت قرار دارد و توسط موتور کوچکتری هدایت می شود، خاک را شل می کند. کثیفی توسط موتور اصلی درون کپسول از طریق شلنگ کشیده می شود. چرخ های موجود بر روی قوطی، آن را به راحتی قابل حمل می کند. از آنجا که فن موجود در خلا can کنیستر نسبت به فن در خلا up قائم جدا شده است، به طور کلی کمتر در معرض آسیب قرار می گیرد.

نحوه تعمیر جاروبرقی ایستاده

نکات زیر دستورالعمل های ساده ای را برای سرویس سوئیچ روشن / خاموش جارو برقی ایستاده، نوار کوبنده، تسمه درایو، فن خاکی و موتور ارائه می دهد. شما همچنین می آموزید که چگونه تعمیر سوئیچ روشن / خاموش، اتصال سیم سیم برق، میله ضرب و شتم، موتور و سیم پیچ را برای خلا can کنیستر تعمیر کنید.

سرویس سوئیچ روشن و خاموش

 بخاطر استفاده مکرر از آن، سوئیچ روشن و خاموش جاروبرقی می تواند از کار بیفتد. خوشبختانه دسترسی و تست سوئیچ در اکثر مدل ها آسان است. بعضی از آنها با پرچ در جای خود محکم می شوند، اما بیشتر آنها از پیچ استفاده می کنند. برای تست و تعویض سوئیچ:

مرحله 1: اطمینان حاصل کنید که خلاuum از برق خارج نشده است، سپس صفحه درپوش را بردارید تا قسمت پشتی سوئیچ نمایان شود. سوئیچ ممکن است روی دسته یا روی محفظه باشد.

مرحله 2: سیم ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاملاً به کلید متصل شده اند.

 

مرحله 3: برای اطمینان از وجود مدار باز هنگام خاموش بودن سوئیچ و مدار بسته هنگام روشن بودن، از تستر پیوسته یا چندرسانه ای استفاده کنید.

مرحله 4: اگر مشکلی در مدار وجود دارد یا سوئیچ به درستی تست نمی کند، سوئیچ را جدا کرده و جایگزین آن کنید.

سرویس میله کوبنده

یک علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی  میله کوبنده است. این قطعه در جارو برقی ایستاده اولین ارتباطی است که خلا vac قائم شما با خاک دارد. همچنین یکی از اولین اجزایی است که نیاز به سرویس دارد.

نوار کوبنده یک غلتک گرد با یک ردیف جبران شده از الیاف برس است. برس ها فرسوده می شوند، غلتک آسیب می بیند، درپوش انتهایی آن جدا می شود و از بین می رود یا تسمه درایو شل می شود. برای حذف و جایگزینی نوار ضرب و شتم:

مرحله 1: برای بازرسی از میله کوبنده، خلا را وارونه کنید. نوار کوبنده در لبه جلوی محفظه قرار خواهد گرفت.

مرحله 2: گیره ها را در هر انتهای آن بردارید، تسمه محرک را بردارید و میله کوبنده را از محفظه بلند کنید.

مرحله 3: برای جدا کردن میله ضرب و شتم، درپوش انتهایی و فلنج را بردارید. قلم مو را از محفظه بکشید.

مرحله 4: اگر فرسوده شد، برس را تعویض کنید. در صورت شکسته شدن، درپوش، فلنج یا قاب را تعویض کنید. در صورت لزوم، کل میله کوبنده را تعویض کنید.

سرویس دهی کمربند محرک

 تسمه محرک در یک جارو برقی قائم، جریان برق را از موتور به میله کوبنده منتقل می کند. تسمه درایو باید هر ماه یک بار بررسی شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. برخی از میله های ضرب و شتم دارای تنظیماتی هستند که باعث می شود تسمه محرک سفت یا شل شود. برای تعویض تسمه درایو:

  • مرحله 1: یک سر میله کوبنده را بردارید (به "سرویس یک میله کوبنده" مراجعه کنید) از محفظه خلا.
  • مرحله 2: تسمه محرک را از قرقره موتور شل کنید و آن را از اطراف میله ضرب خارج کنید.
  • مرحله 3: تسمه درایو تعویض را از روی میله ضرب و اطراف پولی موتور بلغزانید.
  • مرحله 4: نوار کوبنده را دوباره نصب کنید و در صورت لزوم تسمه درایو را تنظیم کنید.

سرویس یک فن خاکی

 تعمیر جاروبرقی در منزل فن خاک در یک جارو برقی قائم در زیر موتور قرار دارد. این کثیفی را که توسط نوار کوبنده به داخل کیسه خلا برمی گردد، می کشد. در بیشتر موارد، فن خاکی علائم سوختن موتور جاروبرقی است. آنچه شما باید انجام دهید در اینجا آمده است:

  1. مرحله 1: درپوش موتور را برداشته و موتور را از قاب خلا خارج کنید. فن خواهد شد. در قسمت زیرین موتور قرار بگیرید.
  2. مرحله 2: تیغه ها و پایه فن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. تیغه ها را از نظر خسارت ناشی از جاروبرقی اجسام جامد بررسی کنید.
  3. مرحله 3: فن خاک را از شافت موتور باز و یا باز کنید تا قسمت پشتی آن بازرسی و تمیز شود.
  4. مرحله 4: بررسی کنید که آیا شافت موتور به روغن کاری نیاز دارد یا خیر.
  5. مرحله 5: اگر فن خاکی به تعویض نیاز دارد، مطمئن شوید که قطعه جدید یک جایگزین یکسان است. واحد واحد قدیمی را به فروشگاه لوازم خانگی ببرید تا جایگزینی آن را تأیید کند.

سرویس موتور

 بیشتر جاروبرقی های ایستاده برای عمر طولانی طراحی شده اند. با این حال، برخی از آنها بیشتر از دیگران دوام می آورند. تعمیر جاروبرقی در منزل بستگی زیادی به کیفیت موتور دارد. اگر موتور خلاuum به طور غیرمنتظره ای از کار افتاد، سیم برق، فن (برای گرفتگی) و کلید روشن / خاموش را بررسی کنید. همچنین ممکن است موتور معیوب داشته باشید. در اینجا چگونگی کشف این موارد آمده است:

  • مرحله 1: اگر مشکوک به نقص بودن موتور هستید، ابتدا برس های موتور را با تستر تداوم یا چند مولتی تست کنید.
  • مرحله 2: شافت موتور یا میله کوبنده را با دست بچرخانید. موتور باید پیوستگی را حفظ کند.
  • مرحله 3: در غیر این صورت، برس ها را تعویض کنید یا خلا or را به یک تعمیرگاه لوازم خانگی برسانید تا این کار انجام شود. اگر موتور غیر قابل تعمیر است، جایگزینی کل خلا up قائم را در نظر بگیرید، زیرا هزینه یک موتور جدید یک سرمایه بزرگ است.

نحوه تعمیر جاروبرقی کنیستر

جاروبرقی کنیستر روش های تعمیر خاص خود را دارد. اینجا اند:

سرویس سوئیچ روشن و خاموش: مانند کلیدهای اکثر وسایل کوچک، کلید روشن و خاموش بودن جارو برقی کنیستری کاربرد زیادی دارد. با توجه به سهولت تعمیر و کم هزینه تعویض آن، این کلید یکی از اولین قطعاتی است که بررسی می کند آیا خلا به درستی روشن یا خاموش نمی شود. برای تست و تعویض سوئیچ:

  • مرحله 1: محفظه قوطی را باز یا خارج کنید تا به قسمت پشتی سوئیچ دسترسی پیدا کنید.
  • مرحله 2: برای اطمینان از وجود مدار باز در هنگام قرار گرفتن سوئیچ در وضعیت خاموش و مدار بسته در هنگام قرار گرفتن در حالت روشن، از تستر پیوسته یا چندرسانه ای استفاده کنید.
  • مرحله 3: سیم کشی و ترمینال ها را نیز بررسی کنید تا از اتصال صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.
  • مرحله 4: اگر سوئیچ به درستی تست نکرد، آن را برداشته و جایگزین کنید. برخی از سوئیچ ها با پیچ، و برخی دیگر با گیره ها یا ضربه های اصطکاکی به محفظه بسته می شوند. تعداد کمی در جای خود پرچ شده اند.

سرویس دهی به اتصال سیم

 از مزایای خلا can قوطی این است که قسمتی که از سطح زمین رانده شده و کشیده می شود نسبت به خلا ایستاده یک واحدی سبک تر است. یک نقطه ضعف این است که برق باید ابتدا به کنیستر و سپس به هد جداگانه برق منتقل شود.

 

  • ۰۰/۰۴/۲۰
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی