تیهوشا

  • ۰
  • ۰

برای استفاده از ماشین لباسشویی نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. ماشین‌های لباسشویی بسیار راحت و آسان از لوازم خانگی استفاده می‌کنند اما می‌توانند کمی به آنها عادت کنند. اگر به تازگی اولین کار خود را انجام داده اید یا برای اولین بار مشغول شستن لباس‌های شسته شده خود هستید، هیچ ترس نداشته باشید.

شما به راحتی می‌توانید ماشین لباسشویی را یاد بگیرید، یاد بگیرید کدام مواد شوینده و نرم کننده پارچه برای انواع لباس بهتر است و از خونریزی رنگ لباس‌هایتان و خراب شدن سفیدی جلوگیری کنید. البته باید قبل از هر چیز آموزش نصب ماشین لباسشویی را هم بلد باشید که دچار مشکل نشوید.

لباس ها را از هم جدا کنید

مطابق با نحوه استفاده از ماشین لباسشویی برچسب‌ها را برای دستورالعمل‌های خاص شستشو بررسی کنید. بیشتر لباس‌ها قابل شستشو در ماشین هستند، اما همیشه برچسب را برای راهنمایی‌های بیشتر بررسی کنید. در صورت استفاده از آب گرم یا گرم برای شستشو، ممکن است برخی از لباس‌ها کوچک شوند. برخی ممکن است بتوانند سفید کننده را اداره کنند و برخی دیگر نه. و بعضی از لباس‌ها را نمی توان در دستگاه شست، مانند برخی از ابریشم‌ها و ظرافت‌های خاص. همیشه برچسب را با دقت بررسی کنید.

لباس‌هایی را که برچسب "فقط شستن دست" یا "فقط تمیز خشک" دارند، کنار بگذارید.

در بیشتر پیراهن‌ها، برچسب‌های مراقبت از لباس در سمت چپ پیراهن یا داخل ناحیه گردن قرار دارند.

در بیشتر شلوارها، برچسب‌های مراقبت از لباس در قسمت پشت شلوار قرار دارد.

لباسشویی خود را با "رنگ" جدا کنید. رنگ‌های لباس، به خصوص تکه‌هایی که جدید هستند، در هنگام شستشو رنگ خود را از دست می‌دهند. این رنگ می‌تواند روی لباس‌های دیگر خونریزی کرده و به کل بار شما آسیب برساند. وقتی لباس‌های خود را بر اساس "رنگ" مرتب می‌کنید، این معمولاً به معنای تمایز آنها بر اساس سایه است. اساسی ترین راه برای مرتب سازی لباس‌ها این است که تارک‌های خود را از چراغ‌ها جدا کرده و جداگانه بشویید. حتی می‌توانید آنها را با دقت بیشتری بر اساس رنگ مرتب کنید.

مارک‌ها شامل رنگ‌هایی مانند سیاه، خاکستری، آبی تیره، قرمز تیره و بنفش تیره است.

چراغ‌ها شامل رنگ‌های پاستلی مانند سفید، صورتی، زرد، آبی روشن، سبز روشن و اسطوخودوس هستند.

شلوار جین یا جین تیره به خصوص رنگ آنها را خونریزی می‌کند و باید در بار جداگانه خود شسته شود.

لباس‌های خود را بر اساس وزن پارچه مرتب کنید

برای  طرز کار ماشین ظرفشویی بعلاوه یا جایگزین، شما می‌توانید با مرتب سازی پارچه‌های سنگین تر از پارچه‌های سبک تر، لباس خود را از ساییدگی در ماشین لباسشویی محافظت کنید. بیشتر ماشین‌های لباسشویی لباس‌ها را دور خود می‌چرخند و پرت می‌کنند، و تشدید اضافی پارچه‌های سنگین ممکن است پارچه‌های سبک را خراب کند. همچنین، اگر یک بار ظریف یا سبک را می‌شوید، تنظیمات و دمای چرخه با بار سنگین پارچه متفاوت خواهد بود.

مواد خوراکی ظریف مانند لباس زیر زنانه، جوراب شلواری و ابریشم قابل شستشو باید جداگانه شسته شوند.

پارچه‌های سنگین شامل مواردی مانند شلوار نخی سنگین، حوله حمام، ژاکت یا ژاکت است.

اگر ترجیح می‌دهید فقط براساس پارچه مرتب شوید، می‌توانید انرژی و هزینه زیادی را صرف شستن بارهای رنگی مختلف کنید.

مواد ظریف را در کیسه‌های شستشوی مش قرار دهید

به جای اینکه لباس را به طور جداگانه بشویید، می‌توانید لباس ظریف را در کیسه‌های شستشوی مش قرار دهید تا از ساییدگی شدید آنها در امان بماند. کیف‌های شستشوی مش می‌توانند در اندازه‌های مختلف باشند اما به طور کلی برای محافظت از تنها یک یا چند قطعه لباس استفاده می‌شود. آنها را می‌توان با یک بار طبیعی شستشو داد.

کیف‌های شستشوی مش از لباس‌ها در برابر خونریزی رنگ محافظت نمی کند، بنابراین حتما آنها را با بارهای مشابه رنگ بشویید. در بیشتر موارد، مواد غذایی خوشمزه خونریزی نمی کنند و برای شستشو با بار رنگ روشن ایمن هستند.

لباس‌های لکه دار را جدا کنید

 قبل از اینکه لباس را در شستشو قرار دهید، برخی از لکه‌ها نیاز به درمان خاصی دارند. محبوب ترین لکه‌هایی که نیاز به پیش درمانی دارند لکه‌های چربی و روغن است.

از شستن یا خشک کردن لباس‌های لکه دار در دستگاه خودداری کنید. با افزودن گرما لکه‌های خاصی تنظیم می‌شوند و حذف آنها را دشوار می‌کند.

چرخه شستشوی مناسب را انتخاب کنید

در آموزش نصب ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد. در چرخه‌های شستشو از دو سرعت مهم تشکیل شده است: سرعتی که باعث تحریک یا خرد شدن لباس با آب می‌شود و سرعتی که باعث بیرون ریختن آب از لباس می‌شود. [2] بسته به آنچه می‌شوید، چرخه شستشو شما باید با نوع پارچه ای که می‌شوید متناسب باشد تا به حداکثر تمیزی شما

کمک کند و در عین حال از لباس‌های شما محافظت کند.

چرخه عادی:

 این چرخه با رویکرد سریع / سریع انجام می‌شود - سریع متلاشی می‌شود و سریع می‌چرخد. به تمیز کردن لباسهای بسیار کثیف و عرق کرده کمک می‌کند و همان چیزی است که به احتمال زیاد به طور منظم از آن استفاده خواهید کرد. پارچه‌های محکم مانند پنبه، پارچه، جین، حوله و ملافه در چرخه طبیعی بسیار خوب عمل می‌کنند.

دائمی یا پرم پرس

 این چرخه با رویکردی سریع / کند پیش می‌رود. این پارچه‌ها برای تمیز شدن نیاز به تحریک سریع دارند اما برای جلوگیری از چروک شدن به آرامی می‌چرخند. از این چرخه برای الیاف مصنوعی استفاده کنید

مانند پرتونگاری، بافتنی، پلی استر و استات. الیاف مصنوعی به عنوان قرص شناخته می‌شوند، یا گلوله‌های کوچک فیبر ایجاد می‌کنند و چرخه چرخش آهسته از جلوگیری از پیلینگ جلوگیری می‌کند.

چرخه ظریف

این چرخه از رویکردی کند / کند استفاده می‌کند، تحریک را کاهش می‌دهد و از ساییدگی جلوگیری می‌کند. اما سطح پاکیزگی با افتادن آهسته آن کاهش می‌یابد. این چرخه بهتر است برای لباس‌های خاص یا خاص مانند لباس زیر زنانه، لباس دوخته شده، پارچه‌های توری یا پارچه ای پارچه ای یا پارچه‌هایی از پارچه‌های شفاف مانند جوراب شلواری استفاده شود.

چرخه‌های ویژه

 مدل‌های جدید ماشین لباسشویی دارای چرخه‌های خاصی هستند که کارهایی مانند ضدعفونی کردن، بخار دادن یا ادعای محافظت از سفیدی و از بین بردن لکه‌ها را انجام می‌دهند. برای توضیحات بیشتر در مورد آنچه که هر چرخه خاص انجام می‌دهد، با کتابچه راهنمای دستگاه خود مشورت کنید.

دمای آب را تنظیم کنید

برای استفاده از ماشین لباسشویی از نظر تئوری، هرچه آب گرمتر باشد، لباس تمیزتر می‌شود. آب گرم بهتر میکروب‌ها را تصفیه و از بین می‌برد، مواد شوینده را به طور مثرتری حل می‌کند و جرم‌های جمع شده را از بین می‌برد تا لباس‌ها روشن تر و تمیزتر به نظر برسند. با این حال، در برخی موارد، آب گرم می‌تواند لباس‌ها را کوچک کند، پارچه‌ها را محو کند، لکه‌های خاصی ایجاد کند و برای صورتحساب انرژی شما بسیار گران باشد. [3] بنابراین دمایی آب را انتخاب کنید که پارچه‌های شما بتواند تحمل کند اما همچنین توانایی آن را داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای وسایل ظریف، وسایلی که دارای رنگ‌هایی هستند که ممکن است خونریزی کنند یا لباس‌هایی که به خصوص کثیف نیستند، از آب خنک در چرخه ظریف استفاده کنید.

از آب گرم در چرخه فشار دائمی، رنگهای تیره و بارهای نسبتاً کثیف استفاده کنید.

برای حوله‌های حمام و آشپزخانه، تختخواب، پارچه‌های محکم یا هر چیز بسیار کثیف از آب گرم استفاده کنید.

آب سرد کارآمدترین روش شستن لباس است. حدود 90 درصد از انرژی مورد استفاده در چرخه‌های شستشوی گرم برای گرم کردن آب مصرف می‌شود. همچنین لطیف ترین روش برای شستن لباس‌های شماست.

برای برخی از ماشین آلات، درجه حرارت آب از قبل از نظر چرخه ای که انتخاب کرده اید از قبل تعیین شده است. به عنوان مثال، در یک چرخه طبیعی به احتمال زیاد از آب گرم 30 درجه سانتیگراد یا 40 درجه سانتیگراد (85 درجه فارنهایت تا 75 درجه فارنهایت) استفاده می‌شود.

مواد شوینده و سایر تقویت کننده‌ها مانند نرم کننده پارچه را بریزید

برای طرز استفاده از ماشین لباسشویی مهم است که کتابچه راهنمای واشر خود را بخوانید و بفهمید دستگاه شما چه نوع شوینده ای را تحمل می‌کند و همچنین مواد شوینده را کجا قرار دهید. این روزها اکثر ماشین آلات می‌توانند مواد شوینده مایع و قدرت و همچنین سایر مواد تمیز کننده مانند سفید کننده را اداره کنند.

ماشین‌های لباسشویی با بار جلو معمولاً یک کشو برای پخش مواد شوینده دارند و دارای محفظه‌های جداگانه ای برای قرار دادن نرم کننده یا سفید کننده پارچه هستند. دستگاه شما در لحظه مناسب مواد شوینده را توزیع می‌کند.

قبل از شروع چرخه، ماشین‌های لباسشویی با بار بالا نیاز دارند که مواد شوینده را درست در طبل بریزید. بهتر است مواد شوینده خود را قبل از بارگیری لباس خود اضافه کنید تا غلظت زیاد مواد شوینده باعث لک شدن و آسیب دیدن لباس‌های شما نشود. و در بعضی موارد، بهتر است آب را روشن کنید تا مواد شوینده قبل از اینکه لباس خود را داخل آن حل کنید، حل شود.

مقدار مواد شوینده مورد نیاز بسته به مارک شوینده و نوع واشر متفاوت است، بنابراین قسمت پشتی مواد شوینده را بررسی کرده و همچنین به دنبال هرگونه برچسب روی ماشین لباسشویی خود باشید تا میزان استفاده را بدانید.

واشر خود را با لباس بار کنید

 این خیلی ساده است - فقط لباس‌های خود را بیندازید، اما مراقب باشید لباس‌هایتان بیش از حد شلوغ نشود. شما برای جابجایی و تمیز کردن لباس‌های خود به فضای خالی نیاز دارید. حتی ممکن است بعضی از ماشین آلات گزینه‌هایی برای نشان دادن کوچک بودن، متوسط ​​یا سنگین بودن بار شما داشته باشند. این گزینه با توجه به اندازه بار، سطح آب را در چرخه شستشوی شما تنظیم می‌کند.

بارهای کوچک تقریباً یک سوم (1/3) دستگاه شما را پر می‌کند.

بارهای متوسط ​​نیمی از (1/2) دستگاه شما را پر می‌کند.

بارهای بزرگ سه چهارم (3/4) دستگاه شما را پر می‌کند.

  • ۰۰/۰۴/۱۶
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی