تیهوشا

  • ۰
  • ۰

هنگامی که شما در حال برنامه ریزی و انجام پایان نامه هستید، مطمئناً برخی از بخشها از بخشهای دیگر هیجان انگیزتر به نظر می رسند. شناسایی یک موضوع، ردیابی و خواندن ادبیات مربوطه و تصمیم گیری در مورد بهترین روش های جمع آوری اطلاعات البته همه چالش های خاص خود را دارند، اما این بخش روش است که می تواند سخت کوش ترین دانش آموزان را نیز به خود جلب کند.

علیرغم نام، روش شناسی چیزی بیش از شناسایی روش تحقیق (یا روشها) انتخاب شده است. همچنین لازم است درک شما از هسته فلسفی هر روش به روشنی نشان داده شود. سپس از این اطلاعات برای توجیه انتخاب های شما در متن کار استفاده می شود.

چه مواردی باید در بخش روش شناسی پایان نامه شما گنجانده شود؟

به طور کلی برای نوشتن فصلهای پایان نامه باید شامل اطلاعات کافی برای هر شخص دیگری باشد تا بتواند تحقیقات مشابه را خود انجام دهد. به طور خلاصه، توضیح می دهد: نحوه انجام تحقیق منابع داده های شما چگونه این اطلاعات را جمع آوری کردید و البته چرا این انتخاب ها را انجام داده اید؟ شامل مصادیق یا نتایج حاصل از ورودی ها مانند مصاحبه، پرسشنامه یا تحقیقات میدانی نیست. اینها در پیوست آمده است. همچنین پذیرش هرگونه نگرانی اخلاقی یا مسئله ای که جمع آوری داده های شما برای پروژه می تواند تأیید کند، یک روش استاندارد است.

بخش روش شناسی پایان نامه چقدر مهم است؟

برای نوشتن فصل های پایان نامه مهم است که می توانید یک کار قابل قبول تولید کنید. در این بخش روشهای تحقیق به کار رفته و اینکه آنها به روشی قابل قبول استفاده شده اند، خوانندگان را مطلع می سازد. هر دو نکته مهم هستند، زیرا نحوه جمع آوری داده ها هم بر نتایج تأثیر دارد و هم برداشت شما از آنها. بدون هیچ زمینه روش شناختی، نتایج به سادگی نظر خواهد بود و بنابراین غیرقابل اعتماد تلقی می شود. خوانندگان همچنین به دنبال شواهدی هستند که نشان می دهد متناسب با زمینه برای روش های شما انتخاب شده است، به عنوان مثال، انتخاب روش های کیفی برای یک کار تحقیق علوم اجتماعی در مقابل تمرکز بر داده های کمی.

چگونه روش پایان نامه با فصل های دیگر پیوند دارد؟

پیوند اصلی بین روش شناسی و فصل های مرور ادبیات است. در اجزای پایان نامه یک عمل طبیعی است که شامل تجزیه و تحلیل نظریه ها و شواهد موجود است که هم از روش مورد نظر شما پشتیبانی می کند و هم با آن مخالف است. جعل پیوندهای واضح بین این دو بخش نشان می دهد که کار شما بر پایه ای محکم بنا شده است. سایر نقاط متقاطع، بخشهای بحث و نتیجه گیری است، که ممکن است شواهدی را برجسته کند که انتظارات اصلی شما را تأیید یا مخالفت می کند.

بخش روش شناسی برای نوشتن فصل چهارم پایان نامه باید:

  • به خواننده نشان دهید که روش روشنی، مناسب و کاملاً اندیشیده شده را به کار گرفته اید
  • درمورد سوالات تحقیق خود، و چگونگی برنامه ریزی برای جمع آوری داده ها برای پاسخ دادن به آنها، بحث کنید.
  • آگاهی خود را از نقاط قوت و ضعف کار خود نشان دهید
  • روش های جمع آوری داده انتخاب شده و چرایی آن را بیان کنید.
  • پیوندهای روشنی با سایر بخشهای مرتبط یا فصول پایان نامه داشته باشید.

اصطلاح "نتایج پایان نامه" به چه معناست؟

همانطور که از نام آن پیداست، این بخشی از نوشتن فصل های پایان نامه شماست که در آن نتایج تحقیقات خود را ارائه می دهید. مهم است که از توضیح معنای آنها و یا اشاره به مشکلی که ممکن است در این فرآیند در این مرحله تجربه کرده باشید خودداری کنید، زیرا در بخش تجزیه و تحلیل آمده است. این اغلب با ارزش ترین قسمت از کل کار است که گردآوری می شود، زیرا نمایانگر سهم شخصی شما در یک حوزه علمی دانش است.

آیا بخش نتایج یک پایان نامه مهم است؟

برای نوشتن فصلهای پایان نامه این مورد کاملاً مهم است، زیرا اساساً همان چیزی است که شما باید برای کار خود نشان دهید. نتایج نشان می دهد که پروژه تحقیقاتی با روشهای تحقیق مشخص شده انجام شده است و آنها مطالب مورد بحث را در بخش یا فصل پایان مقاله شما ارائه می دهند. یافته های واقعی در اینجا از اهمیت کمتری برخوردار هستند، بنابراین مهم نیست که آیا نتایج شما از مسئله تحقیق مشخص شده در ابتدا پشتیبانی می کند یا آن را رد می کند. باز هم، این چیزی است که باید در بخش تجزیه و تحلیل با جزئیات بیشتری بررسی شود.

بخش نتایج برای گنجاندن و دستیابی به چه مواردی نیاز دارد؟

یک بخش نتایج جامع در نوشتن اجزای پایان نامه باید شامل موارد زیر باشد:

  • مقدمه ای که هدف اصلی شما را بازگو می کند، زمینه و علائم راهنمایی را برای یافتن ابزار تحقیق از جمله پرسشنامه فراهم می کند.
  • ذکر مختصری از روشهای تحقیق به کار رفته.
  • یافته های تحقیق شما، به مناسب ترین روش ارائه شده است. [که می تواند نمودارها و نمودارهایی برای روشهای تحقیق کمی یا نتایج اصلی تحقیقات کیفی باشد.]
  • نتیجه کلی تحقیق شما.
  • این بخش باید با جزئیات دقیق موجود در بخش بحث و پیوست ها، ایده روشنی به خواننده ارائه دهد.

آیا بخش تجزیه و تحلیل پایان نامه مهم است؟

بله، چون این بخشی است که در آن نشان می دهید به سوال تحقیق یا مجموعه مشکلات پاسخ داده اید در آغاز. بخشهای دیگر قبلاً به خواننده نشان داده بودند که شما از کارهای دیگر در این زمینه و همچنین راهبردها و فلسفه های روش شناختی که رویکرد شما را پایه ریزی می کنند، آگاهی دارید. در این مرحله، تجزیه و تحلیل شما به دانش موجود در آن افزوده، یا مشکلاتی را که به شکل دادن و بهبود پروژه های آینده که دیگران ممکن است با موضوع مشابه انجام دهند کمک می کند.

 

  • ۰۰/۰۴/۱۱
  • MAHAYAN66 HASANI

نظرات (۱)

سلام  عزیزم

یه خواهشی ازت داشتم اگه ممکنه این لینک منو با این عنوان:

خرید فالوور اینستاگرام

و لینک:

https://followshe.ir/buy-follower/

خرید فالوور اینستاگرام

توی قسمت پیوندها یا پیوندهای روزانه‌ت قرار بدی

مرسی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی